#11 Bud Holloway

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #11 Bud Holloway

Post by don_tomassso »

Vi får väl se efter säsongen.Tror på att han sticker.Men inte till nån annan klubb i SHL.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #11 Bud Holloway

Post by ante08 »

Om Bud Holloway ska lämna Skellefteå så finns det mycket som pekar på att Jokerit i KHL blir ny klubbadress, enligt MrMadhawk .

https://twitter.com/MrMadhawk/status/449505344268820480" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #11 Bud Holloway

Post by Ante »

Är det bara jag i hela världen som ser hur dålig den här snubben är nu? Han tre kompispoäng senast visade sig vara en ren slump! Skepp o hoj!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #11 Bud Holloway

Post by Chippen »

Ante wrote:Är det bara jag i hela världen som ser hur dålig den här snubben är nu? Han tre kompispoäng senast visade sig vara en ren slump! Skepp o hoj!
Feg, skjuter inte och dåligt fokus ikväll.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #11 Bud Holloway

Post by tazman »

Nu har han mellan fyra-sju matcher att verkligen sätta sin prägel på sin tid i AIK, han har verkligen inte övertygat denna säsongen och han skott från de mest omöjliga vinklarna börja bara bli tramsigt att se.

Nu är det dags att gå in där det gör ont, sätta puckarna högt, våga utmana och även skjuta när han får chansen i PP. När han har är i form kan han avgöra och vara skillnaden som väger över till våran fördel.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #11 Bud Holloway

Post by Bilderberg »

Hur många forwards är bättre i nuläget?
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: #11 Bud Holloway

Post by Sportis »

Bilderberg wrote:Hur många forwards är bättre i nuläget?

6 stycken.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #11 Bud Holloway

Post by marre »

7
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #11 Bud Holloway

Post by tazman »

Bilderberg wrote:Hur många forwards är bättre i nuläget?
På pappret eller för att vinna matcher?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #11 Bud Holloway

Post by Bilderberg »

tazman wrote:
Bilderberg wrote:Hur många forwards är bättre i nuläget?
På pappret eller för att vinna matcher?
På pappret ska han väl vara bättre/värderas högre än alla förutom kanske Jocke och möjligtvis Jimmie.

Håller för tillfället: 45, 21, 10, 9, 41, 15 och 20 - samtliga - alla över honom hittills i slutspelet.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #11 Bud Holloway

Post by 374 »

Forssell, nja. Han har inte varit lysande direkt.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #11 Bud Holloway

Post by JockeL »

Nä Forssell kan inte alltid komma undan på "underskattad". Han är inte alltid bra. Han och Jimmies kedja har varit den sämsta av alla i 5vs5 oavsett om de haft Holloway, Emanuelsson, Sundqvist eller Arvidsson bredvid sig. Jimmie har varit bra i PP så att han inte varit jättebra i 5mot5 är väl OK, men tillsammans med att Forssell faktiskt varit jäkligt anonym och bara egentligen bra bakåt och helt värdelöst framåt så kan han knappast räknas som bra.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #11 Bud Holloway

Post by Bilderberg »

Forsell snittar nästan 60% i tekningar. Att han varit
anonym utöver det ser jag ändå som bättre än Holloways prestationer såhär långt.

Holloway 8:a
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #11 Bud Holloway

Post by JockeL »

Holloways totalspel offensivt/defensivt tycker jag varit bättre än Forssells. Forsell har inte skapat en målchans typ, och då de ibland dyker upp mitt på hans klubba på grund av en medspelare har han missat. Han har tekat bra och varit rätt så bra i egen zon. Men hockey spelas över 60 meter och hans 3 poäng har alla varit då matcherna redan varit tok-avgjorda. Holloway har satt 1-1 i slutminuterna och typ gjort 3 poäng i match då vi gör 3 mål om jag inte minns fel. Han har inte varit så dålig som vissa vill ha det till, gjorde t.ex. massor av bra grejer sista matchen mot LHC men drog på sig 3 bakåtmål i lägen där matchen redan var stendöd.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #11 Bud Holloway

Post by Bilderberg »

Hockey är en lagsport över 60 min. Om man skulle plocka bort vardera periodiskt ur startuppställningen misstänker jag att Forsells hypotetiska frånvaro skulle påverka laget mer än vad Holloways dito skulle göra totalt sett. Med andra ord värderar jag tekningarna mycket högt. Hur värderar du dem?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #11 Bud Holloway

Post by 374 »

Tekningar betyder ganska lite.

http://theleafsnation.com/2013/5/10/the-faceoff-myth" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #11 Bud Holloway

Post by Bilderberg »

374 wrote:Tekningar betyder ganska lite.

http://theleafsnation.com/2013/5/10/the-faceoff-myth" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Intressant, om det stämmer reviderar jag tidigare påståenden. Men någonting inom mig säger ändå att vunna tekningar generar puckinnehav för laget.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #11 Bud Holloway

Post by Chippen »

Går den artikeln att applicera på SHL's sätt att räkna en tekning som vunnen?
Har inte läst artikel, men ni som läst den kan svara.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Sv: #11 Bud Holloway

Post by Konk »

Chippen wrote:Går den artikeln att applicera på SHL's sätt att räkna en tekning som vunnen?
Har inte läst artikel, men ni som läst den kan svara.
Är obildad osv. men vad är skillnaderna mellan SHL och NHL?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #11 Bud Holloway

Post by Lappmössan »

Jag förväntar mig inte att Bud stannar men skulle glädjas enormt om så var fallet. Grym spelare (som bara hade en liten dipp i år) och en oerhört skön människa som alla lag skulle vilja ha i sitt omklädningsrum.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #11 Bud Holloway

Post by Foppas skridskocoach »

Lappmössan wrote:Jag förväntar mig inte att Bud stannar men skulle glädjas enormt om så var fallet. Grym spelare (som bara hade en liten dipp i år) och en oerhört skön människa som alla lag skulle vilja ha i sitt omklädningsrum.
Håller med. Jag tror dessutom att han lider enormt mycket av sättet Wallson coachar honom. Hade han lirat första PP hade han garanterat gjort betydligt fler poäng.
Tigerränderna går aldrig ur.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #11 Bud Holloway

Post by Skidrow »

Det gjorde han ett längre tag, men han måste ha/haft något i arm/axel som hindrat honom.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #11 Bud Holloway

Post by Talbot25 »

Lappmössan wrote:Jag förväntar mig inte att Bud stannar men skulle glädjas enormt om så var fallet. Grym spelare (som bara hade en liten dipp i år) och en oerhört skön människa som alla lag skulle vilja ha i sitt omklädningsrum.
En liten dipp i år? Dippen började i mars förra året.

Slutspelet 11/12 och grundserien 12/13 var han riktigt bra. Troligtvis bäst i SHL
Slutspelet 12/13 och grundserien 13/14 har han inte varit en toppspelare.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #11 Bud Holloway

Post by Chippen »

Konk wrote:
Chippen wrote:Går den artikeln att applicera på SHL's sätt att räkna en tekning som vunnen?
Har inte läst artikel, men ni som läst den kan svara.
Är obildad osv. men vad är skillnaderna mellan SHL och NHL?
Vet inte, men har för mig att NHL räknar vinst då den som tekar för pucken åt något håll. Tex tekar han så att pucken åker framåt är det vinst oavsett vem som är först på pucken.

I SHL måste egna laget ta pucken för vinst.
T.ex om Forsell tekar klockrent bakåt men motståndarna ändå är först på pucken så är det förlust för Forsell.

Men som sagt, jag är inte ens säker på att det är någon skillnad i hur det räknas.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Sv: #11 Bud Holloway

Post by Konk »

Chippen wrote:
Konk wrote:
Chippen wrote:Går den artikeln att applicera på SHL's sätt att räkna en tekning som vunnen?
Har inte läst artikel, men ni som läst den kan svara.
Är obildad osv. men vad är skillnaderna mellan SHL och NHL?
Vet inte, men har för mig att NHL räknar vinst då den som tekar för pucken åt något håll. Tex tekar han så att pucken åker framåt är det vinst oavsett vem som är först på pucken.

I SHL måste egna laget ta pucken för vinst.
T.ex om Forsell tekar klockrent bakåt men motståndarna ändå är först på pucken så är det förlust för Forsell.

Men som sagt, jag är inte ens säker på att det är någon skillnad i hur det räknas.
Ok! Det låter väl rimligt att SHL som vanligt kör sitt eget smått idiotiska race. I Sverige är det laget som vinner tekningen inte tekaren. Därmed fördelaktigt om man som tekare spelar i ett lag som är hett på att vinna puck vid tekning. Som tex. Skellefteå.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #11 Bud Holloway

Post by JockeL »

Talbot25 wrote:
Lappmössan wrote:Jag förväntar mig inte att Bud stannar men skulle glädjas enormt om så var fallet. Grym spelare (som bara hade en liten dipp i år) och en oerhört skön människa som alla lag skulle vilja ha i sitt omklädningsrum.
En liten dipp i år? Dippen började i mars förra året.

Slutspelet 11/12 och grundserien 12/13 var han riktigt bra. Troligtvis bäst i SHL
Slutspelet 12/13 och grundserien 13/14 har han inte varit en toppspelare.
Kika igenom SHL plays alla highlights för alla våra matcher i förra slutspelet. Bud Holloway var en toppspelare (om vi med det menar "väldigt bidragande till guldet") även om han inte var "bäst". Dock en enorm dipp att bara var topp6-topp9 i laget jämfört med slutspelet före och grundserien där han var Dominanten med stort D i hela ligan i ett helt år. Mer den här säsongen dippen verkligen dippat.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #11 Bud Holloway

Post by JockeL »

Dock coachas han väldigt snålt av Wallson med tanke på hur effektivt han coachades av Forsberg. Nu tycker jag iofs Wallsons coachning har höjt exakt alla andra spelare och är en betydlit bättre coach än Foppa men Holloways dipp är exakt sen Wallson tog över.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #11 Bud Holloway

Post by JockeL »

Herregud så mätt han ser ut. Blir riktigt besviken på Bud, för han är den enda i hela laget vars intensitet ligger på en KLART underkänd nivå. Fan då killen går in med Möller eller Arvidssons intensitet är han en av ligans absolut bästa spelare, medan då han som på senaste går in helt utan vilja att vinna så är han klart medioker.

De enda andra två som har underkänd intensitet i skridskoåkningen och pressen utan puck och ser ovanligt mätta ut är Jimmie Ericsson och Erik Forssell, som precis som Bud tidigare har varit klara "slutspelskungar" och otroligt tongivande i tidigare slutspel. Men de får ändå godkänt (Jimmie mer än så) för de har snäppet högre intensitet än Bud och Jimmie gör ett grymt jobb framför motståndarmål särskilt i PP och Forssell gör ett bra jobb i BP. Jimmie är trots sin låga intensitet på skridskoåkningen och slöa press då han checkar en nyckelspelare för massa annat han gör, han leder på andra sätt, han gör viktiga mål, och mycket annat.

Men det gör inte Bud. Då han tappar intensiteten har han bara en grej kvar, och det är hans skicklighet. Visst han kommer om han fortsätter så här vara inblandad i heta målchanser, göra poäng osv men han kommer fortsätta sticka ut som en negativ influens i vårt spel.

Så sätt ihop Bud med Jimmie och Forssell så kan de spela lite mer "intelligent styrspel" osv. För jag tycker synd om Sundqvist då han hela tiden spelar med 100 % intensitet, full skridskoåkning och grym checking då Jimmie och Forssell ALDRIG är där för att backa upp honom. Ska han vinna lösa puckar måste han göra det helt själv, och jag VET att Jimmie och Forssell kan steppa upp det spelet med all den skicklighet de besitter. Självklart är de inte underkända på samma sätt som Bud men det räcker med 2-3 spelare som inte checkar fullt som alla andra för att släppa in Färjestad i matchen genom byten de får äga puck.
Tycker ännu mer synd om Bellemare och Arvidsson som går på 100 % tillsammans då Bud ensamt drar ner hela kedjan. Bud har så mycket skicklighet så han bör ju inte bänkas då han är en potentiell matchvinnare.

Men sätt ihop de 3 som spelar med lägre press så det inte blir "glapp" mellan tänket på hur en kedja ska checka. Sundqvists ensamhet i checkingen, den checkingen skulle komma till en helt annan rätt i de andra 3 kedjorna. Arvidsson som alltid blir ensam i den höga 2-mannachecking ytterforwards ska ha.

Det här inlägget är mest en kritik mot Bud. Forssell och Jimmie har alltid varit mer tänkande spelare och inte så högintensiva och blir förmodligen inte så mycket bättre om de börjar jaga puck. Men då Bud drar upp intensiteten är han en superstjärna.
Och för övrigt är inlägget en idé om att sätta ihop de 3 spelare som checkar lösare och åker mindre maxfart på sina skridskor, så att alla våra 4 kedjor spelar som enheter.

För i denna matchen spelar bara Melkers och Lundbergs kedjor som enheter, och de andra två får ofta långt lag och dåligt understöd i checkingen. Låt våran på papperet "första" kedja innehålla Bud, så får vi verkligen 4 ENHETER där alla spelar lika. Eller så MÅSTE Bud upp med intensiteten så han inte förstör sin kedja. Ingen slump att han så ofta är inne på bakåtmål, hans kedja har alltid glapp i spel-utan-puck-pressen.
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #11 Bud Holloway

Post by lill-akka »

Jag håller med. Bud är på väg hem. Han flyttas runt men passar ingenstans just nu. Jag trodde han skulle passa bättre med Bellemare och Arvidsson. Det hoppades nog lagledningen också,
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #11 Bud Holloway

Post by nr86 »

Kan vara sista matchen i Kraft arena ikväll.'
Väntat men lite vemodigt kommer det att vara...........
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... mamatchen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply