#55 Martin Ševc

Moderator: Styrelsen

User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #55 Martin Ševc

Post by BubbelVe »

Jodu vi kan skriva upp att Melker Martin och Pontus istid kommer att öka iom nr55s intåg men det får man helt enkelt ta......vadslagning på när första inlägget på "avgå Lasse J " kommer då det blåses för ett par tvåminutare på facewashkontot... ;-)
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #55 Martin Ševc

Post by BigGuyJohan »

Personligen så ser jag Sevc som en riktigt bra värvning.
Jag blev less häromdagen då jag läste en massa kommentarer från en massa "troll" på Svenskafans forumet för vårt aik. Där folk som håller på andra lag kallar oss köplag..
Någonstans har dom har dom missat hur många juniorer som fått chansen och Får spela.
Liksom, Vi har endast 4 st! utländska spelare att jämför med t.ex FBKs 10 st.
Vi har i övrigt överlag mest bara spelare från övre norrland.
De enda riktiga sörlänningarna är ju Möller och klingberg och Svensson(om jag har fel rätta mig gärna). i övrigt så kommer i princip alla från norra delen av sverige.
Sen sett till Backarna hittills så har vi Endast Skogs som med nöd å näppe enligt mig kan kalla sig norrlänning :P (räknar bort Sevc i och med att han inte spelat än)
vi har 4st Backar som är Direkt tagna från juniorlagen å gett chansen. Och dom har tagit den med den äran..vilket annat lag i Sverige skulle kunna Tappa spelare som Erixon, Rundblad och Larsson men ändå få fram 3 nya som axlar ansvaret i defensiven(burström fanns ju med sedan innan). Visserligen inte med samma spets som med rundblad å gänget men fortfarande...
vi har en Uppsjö av juniorer i laget som tar chansen och visar upp sig på bästa sätt.. Både på forward och backsidan..
Om man skulle granska hela elitserien så ligger vi i framkant av framtagandet av juniorer.
just därför så blir diskussionen helt ovidkommande egentligen när en massa troll gnäller på Svfans och AB kommentarer osv.

blev lite offtopic. men jag har en poäng med de hela. Folk i allmänhet som tycker att det är fel att ta in en spelare som Sevc har inget underlag att gnälla över det. För i ärlighetens namn så Är han en spelare som vi behöver. En som retar gallfeber på motståndarna och gör dom arga.. Visst, Granberg och Alm kan mycket väl Axla den delen. men dom är ytterst viktiga i det defensiva spelet plus att Granberg har lite för lång stubin för att vara riktigt grisig.Och vi har ju Skogs oxå som kan hetta till ibland.. Just därför är Sevc väldigt bra att ha... Och visst, han lär dra på sig en del utvisningar som vi inte kommer att gilla..
Att han sedan gör att spelare som är på väg upp (lindholm,lundberg) får stå tillbaka lite är väl kanske lite beklagligt, Men i ärlighetens namn så är dom inte redo än att axla ansvaret. Dom lär ändå få spela ibland då skador uppkommer. och jag ser inte detta år som det år för deras genombrott ändå. Och om man sen tänker på att Granberg mest troligt försvinner nästa säsong som kommer luckor uppkomma som fylls av juniorspelare.
Summeringen av det hela blir att Det är helt rätt att ta in en spelare som Sevc. Hans spelstil behöver vi, framförallt i slutspelet..

Med allt detta sagt så Välkomnar jag Sevc med öppna armar! och önskar honom lycka till i våran älskade klubb!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #55 Martin Ševc

Post by schteffe »

För tydlighetens skull, vad är det korrekta uttalet. "Cheffs"?
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #55 Martin Ševc

Post by persson82 »

schteffe wrote:För tydlighetens skull, vad är det korrekta uttalet. "Cheffs"?
Enligt Fahlmans Blogg så uttalas det "Käfts" eller åt det hållet ;)
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #55 Martin Ševc

Post by Markman »

Så som jag förstått det så ligger Schteffes beskrivning nära sanningen, ungefär som Arto säger i detta klippet: https://www.youtube.com/watch?v=OdiR_Ot7Bzs" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #55 Martin Ševc

Post by Rampa »

Oavsett uttal, vetnågon utifall han är på artistkontrakt eller inte? Har fått uppfattningen att han har vanligt rakt kontrakt.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #55 Martin Ševc

Post by Hank »

Rampa wrote:Oavsett uttal, vetnågon utifall han är på artistkontrakt eller inte? Har fått uppfattningen att han har vanligt rakt kontrakt.
Finns väl ingen anledning att inte ha honom på artistkontrakt när han ändå kommer hit nu.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Stod ju någonstans att det var artistkontrakt och även att det var anledningen till att det inte fick presenteras förrän den 20:e.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by fwd »

Chippen wrote:Stod ju någonstans att det var artistkontrakt och även att det var anledningen till att det inte fick presenteras förrän den 20:e.
Hans månadslånga kontrakt gick inte ut 20e då? Ser ju lite snyggare ut att vänta tills det gått ut innan man bekräftar värvningen?
Charter Division
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

fwd wrote: Hans månadslånga kontrakt gick inte ut 20e då? Ser ju lite snyggare ut att vänta tills det gått ut innan man bekräftar värvningen?
Det tror jag inte riktigt spelade någon roll.
Det var väl klart redan från början att han bara skulle vara Plzen på lån i en månad, och att de skrev på sin hemsida att han skulle återvända till Sverige efter det? Så jag tror inte att det hade med lånetiden att göra.

Det var på mrmadhawk jag läste det:
Det jag själv hört är att man inte kan presentera det förrän den 20:e.
Det datumet infaller imorgon.
Mycket pekar för att dom då presenterar det officiellt.

Anledning till att man måste vänta till dess?
Artistskatt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #55 Martin Ševc

Post by Hank »

Varför skulle man behöva vänta för den sakens skull, är ju inte direkt som att vi behövde vänta med att annonsera Vesce eller någon annan artistvärvning någonsin?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Det första som slog mig när jag läste det var att man gjort en liknande manöver som med Skrbek.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #55 Martin Ševc

Post by Hank »

Chippen wrote:Det första som slog mig när jag läste det var att man gjort en liknande manöver som med Skrbek.
Skrbek annonserades i maj.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Ok. Aja, jag bara gissade hej vilt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #55 Martin Ševc

Post by smogz »

Hank wrote:Varför skulle man behöva vänta för den sakens skull, är ju inte direkt som att vi behövde vänta med att annonsera Vesce eller någon annan artistvärvning någonsin?

Skulle kunna vara något med att man har ett kontrakt men det gäller inte förrän en läkarundersökning gjorts och godkänts den 20e - Typ.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #55 Martin Ševc

Post by Hank »

smogz wrote:
Hank wrote:Varför skulle man behöva vänta för den sakens skull, är ju inte direkt som att vi behövde vänta med att annonsera Vesce eller någon annan artistvärvning någonsin?

Skulle kunna vara något med att man har ett kontrakt men det gäller inte förrän en läkarundersökning gjorts och godkänts den 20e - Typ.
Ja, men det jag menade var bara att ett artist-/skatteupplägg knappast var anledningen till att man höll på informationen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by Rampa »

Chippen wrote:
fwd wrote: Hans månadslånga kontrakt gick inte ut 20e då? Ser ju lite snyggare ut att vänta tills det gått ut innan man bekräftar värvningen?
Det tror jag inte riktigt spelade någon roll.
Det var väl klart redan från början att han bara skulle vara Plzen på lån i en månad, och att de skrev på sin hemsida att han skulle återvända till Sverige efter det? Så jag tror inte att det hade med lånetiden att göra.

Det var på mrmadhawk jag läste det:
Det jag själv hört är att man inte kan presentera det förrän den 20:e.
Det datumet infaller imorgon.
Mycket pekar för att dom då presenterar det officiellt.

Anledning till att man måste vänta till dess?
Artistskatt.
Hur har man då kunnat presentera Vesce så pass tidigt? Tror faktiskt mer på "fwrd's" förklaring att det hade med hans kontrakt med Plzen att göra.
Men VET någon med säkerhet vad för kontrakt han har?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #55 Martin Ševc

Post by Skidrow »

EA är förklaringen, EA är inte dummare än att han inser att nu åkar han bort.

För om AIK den 20augusti gått ut med att den 26Oktober ansluter Sevc på artistkotrakt till AIK tor du Linköping hade gått med på lånet då?
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #55 Martin Ševc

Post by Rampa »

Skidrow wrote:EA är förklaringen, EA är inte dummare än att han inser att nu åkar han bort.

För om AIK den 20augusti gått ut med att den 26Oktober ansluter Sevc på artistkotrakt till AIK tor du Linköping hade gått med på lånet då?
Den förklaringen köper jag inte. Vad skulle AIK haft för orsak att yppa några planer med Sevc den 20 augusti?
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #55 Martin Ševc

Post by Spökplumpen »

Madhawk svamlar.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #55 Martin Ševc

Post by Skidrow »

Rampa jag tror det var klart redan i början av Augusti med Sevc med reservation för hälsokoll typ.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #55 Martin Ševc

Post by tazman »

Gör en bra match, spelar 21:37. Hade förmodligen spelat ännu mer om matchen varit jämnare, Sevc kommer att bli viktig.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #55 Martin Ševc

Post by King Kong »

Otroligt viktig! Precis det det vi behöver på backen.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #55 Martin Ševc

Post by GroovyEd »

Fyfan, situationen i början av andra när han bara "bröstar upp sig" mot Timråspelaren vid vänstra stolpen. Ser ut som Martin åker genom luft, härligt att se!
Karius
Posts: 30
Joined: 23 Jun 2011, 22:26

Re: #55 Martin Ševc

Post by Karius »

schteffe wrote:För tydlighetens skull, vad är det korrekta uttalet. "Cheffs"?
S uttales s, š uttales sh (som på engelsk), c uttales ts, č uttales ch (igjen som på engelsk), v og e uttales som på svensk omtrent, så da blir det

Shevts (eller shäfts, om du vil, men ikke käfts).

Cheffs ville ha vært riktig om det stod Čevs.

Ref: wikitravel
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Lappmössan »

Plötsligt är jag inte så värst oroad över backsidan längre.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #55 Martin Ševc

Post by Skidrow »

Tycker ändå det här var Sevc sämsta match :)
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: #55 Martin Ševc

Post by Plissken »

Sevc plus Skogs igår = ES bästa backpar?
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #55 Martin Ševc

Post by Markman »

Plissken wrote:Sevc plus Skogs igår = ES bästa backpar?
Om inte det bästa, så åtminstone ett av de bästa!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #55 Martin Ševc

Post by 374 »

Tycker faktiskt inte att Sevc imponerat särskilt mycket hittills. Försvarsspelet har då definitivt inte blivit bättre i och med hans inträde, snarare tvärtom.
Post Reply