#55 Martin Ševc

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #55 Martin Ševc

Post by Zimme »

Naturligtvis är det så.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #55 Martin Ševc

Post by Skidrow »

Sevc gjorde en riktigt dålig match igår för att vara honom.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #55 Martin Ševc

Post by smogz »

Jag har varit borta så igår var första matchen med Sevc jag såg. Är inte imponerad so far. Vad gjorde han i PP1?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #55 Martin Ševc

Post by Skidrow »

Möller borta så därför testar Forberg med en back så du får någon som klarar av försvar och Skog, Sevc är dom 2 bästa backarna vi har på skott och passningsspel.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #55 Martin Ševc

Post by Skidrow »

Sevc går åt andra hållet tyvärr, relativt dålig mot Luleå och näst sämst av backarna igår mot Modo.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Känns ganska naturligt faktiskt.
Ofta så börjar ju nya spelare riktigt bra, för att sedan sjunka tillbaka då det kommer in i det nya lagets träning etc, för att efter ett antal matcher vända uppåt igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #55 Martin Ševc

Post by 374 »

Ingen tydlig uppåtgående trend här.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Måste tyvärr hålla med här.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #55 Martin Ševc

Post by marre »

Konstigt att Sevc klarar sig från kritik,när Vesce får så sjukt mycke skit! :? Var han så här kass i FBK förutom nere vid sargerna?? :shock:
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #55 Martin Ševc

Post by BigGuyJohan »

Måste säga att hela laget känts lite loja senaste tiden så att fokusera på en spelare vore fel.. Alla backarna har faktiskt varit lite virriga på sistone.
Säger inte att sevc varit som bäst sista tiden men nån flopp är han inte oavsett om de varit nån match nu som han inte kommit upp i nivå.
Och den stora skillnaden är att sevc fyller sin funktion bättre än vad vesce gjort..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Trollet »

Sevc ska vara glad att han började så bra, de senaste matcherna har han varit rejält mycket sämre.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by smogz »

King Kong hur ser du på Sevc då, han är ju mer mer din typ av spelare? För mig är han minst en lika stor flopp som Vesce hittills, och i honom ser jag inte ens någon potential. Dåliga förstapass, många missar, rejält vid sargerna men vinner inte så många pixlar där. Erik Andersson övertygat väl inte direkt men tycker han är bättre ån Sevc i allt?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #55 Martin Ševc

Post by King Kong »

smogz wrote:Hur ser du på Sevc då, han är ju mer mer din typ av spelare? För mig är han minst en lika stor flopp hittills, och i honom ser jag inte ens någon potential. Svara i Sevc-tråden.
Jag blev grymt glad när Sevc signade och jag har enorma förväntningar på honom, främst i det fysiska spelet och framför egna målet..
Till viss del har han svarat upp på den fysiska biten, även om jag tycker han sett lite klumpig ut i vissa moment..

MED puck har han blandat och gett otroligt mycket och här är jag lite besviken..
Främst att han slarvat så MED puck ur defensiv synvinkel..
Asså, han har skapat farligheter bakåt pga slarv eller oskärpa..

Men jag ser ju Sevc främst som ett tillskott i slutspelet, eller jag HOPPAS att han blir det..
Där blir det tätare matcher och spel närmare gränsen..

Totalt sett är jag absolut inte nöjd med vad han presterat så här långt, han måste steppa upp mer när det drar ihop sig..
Men totalt värdelös har han absolut inte heller varit..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #55 Martin Ševc

Post by tazman »

King Kong wrote:
smogz wrote:Hur ser du på Sevc då, han är ju mer mer din typ av spelare? För mig är han minst en lika stor flopp hittills, och i honom ser jag inte ens någon potential. Svara i Sevc-tråden.
Totalt sett är jag absolut inte nöjd med vad han presterat så här långt, han måste steppa upp mer när det drar ihop sig..
Men totalt värdelös har han absolut inte heller varit..
Precis som Vesce då, jag är av åsikten att samtliga nya spelare minst behöver ett par månader för att komma upp i tempo, lära sig spela med sina nya lagkamrater samt det nya spelsystemet.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #55 Martin Ševc

Post by 374 »

Tror inte han kommer till sin rätt i det spel AIK spelar. Passar bättre i ett mer statiskt spel.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #55 Martin Ševc

Post by King Kong »

tazman wrote:
King Kong wrote:
smogz wrote:Hur ser du på Sevc då, han är ju mer mer din typ av spelare? För mig är han minst en lika stor flopp hittills, och i honom ser jag inte ens någon potential. Svara i Sevc-tråden.
Totalt sett är jag absolut inte nöjd med vad han presterat så här långt, han måste steppa upp mer när det drar ihop sig..
Men totalt värdelös har han absolut inte heller varit..
Precis som Vesce då, jag är av åsikten att samtliga nya spelare minst behöver ett par månader för att komma upp i tempo, lära sig spela med sina nya lagkamrater samt det nya spelsystemet.
Där tycker vi olika..
Jag tycker att Sevc varit bättre än Vesce..
Sevc är mycket mer inblandad i spelet och han gör mycket bra normalt backspel där ute..
Vesce tycker jag är alldeles för lite inblandad i spelet..
Hans styrka är ju tekningarna eller när han har pucken och i samtliga matcher han spelat så här långt har han haft otroligt lite puck, vilket gör att han försvinner..
Han försöker ju Vesce, han jobbar på, men hinner liksom inte dit..

Sevc vinner ju puckar, är med i speluppbyggnaden osv som alla andra backar, men han sticker ju inte ut direkt positivare än någon annan..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #55 Martin Ševc

Post by 374 »

Sämste back?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #55 Martin Ševc

Post by Markman »

Jag har en teori om Sevc, med tanke på att han kom hit och var grym de första matcherna, och nu verkar ha gått bakåt i sin utveckling sedan dess:
Sevc körde försäsongsträning hemma i Tjeckien, likaså försäsongsmatcher och inledande 10 grundseriematcher. Sevc körde på så hårt som han trodde sig behöva och kände sig väl tränad när han kom till Sverige. Problemet är att när han kom till Skellefteå mötte han en träningsnivå som är avsevärt högre än den han vant sig vid under tiden i Tjeckien. Det är möjligt att han klarade kraven uppställda av AIK "gren för gren", men han kanske har tagit på sig exempelvis 1 h 20 min för att göra alla övningar i gymet medan AIK har gjort sina på 1 h blankt.

Efter ankomsten till AIK har han fått köra på i en nivå som han helt enkelt inte har klarat av att hålla, vilket har gjort att han är mer nertränad mot för de spelare som kört hela försäsongen i Skellefteå. AIK håller dessutom ett högre speltempo än han vant sig vid i Tjeckien. Detta sammantaget gör att Sevc har haft lite problem att hänga med, både på grund av nedträningen och förändringen i spelsystemet.

De tre senaste säsongerna i FBK har han haft en istid per match som ligger strax över 22 min 30 s utslaget över de tre åren. Hos oss har han än så länge 2 minuter mindre per match än så, och är ändå den som ligger högst i laget. Delvis beror det väl antagligen på att vi försöker fördela speltiden mer, men jag tror att det också beror på sagda nerträning.

Därmed tror jag att framåt våren så kommer Sevc att vara hyfsat ikapp de andra med träningsdosen, ha kommit in i spelsystemet ordentligt och kommer vara i toppform till slutspelet!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Markman wrote:Jag har en teori om Sevc, med tanke på att han kom hit och var grym de första matcherna, och nu verkar ha gått bakåt i sin utveckling sedan dess:
Sevc körde försäsongsträning hemma i Tjeckien, likaså försäsongsmatcher och inledande 10 grundseriematcher. Sevc körde på så hårt som han trodde sig behöva och kände sig väl tränad när han kom till Sverige. Problemet är att när han kom till Skellefteå mötte han en träningsnivå som är avsevärt högre än den han vant sig vid under tiden i Tjeckien. Det är möjligt att han klarade kraven uppställda av AIK "gren för gren", men han kanske har tagit på sig exempelvis 1 h 20 min för att göra alla övningar i gymet medan AIK har gjort sina på 1 h blankt.

Efter ankomsten till AIK har han fått köra på i en nivå som han helt enkelt inte har klarat av att hålla, vilket har gjort att han är mer nertränad mot för de spelare som kört hela försäsongen i Skellefteå. AIK håller dessutom ett högre speltempo än han vant sig vid i Tjeckien. Detta sammantaget gör att Sevc har haft lite problem att hänga med, både på grund av nedträningen och förändringen i spelsystemet.

De tre senaste säsongerna i FBK har han haft en istid per match som ligger strax över 22 min 30 s utslaget över de tre åren. Hos oss har han än så länge 2 minuter mindre per match än så, och är ändå den som ligger högst i laget. Delvis beror det väl antagligen på att vi försöker fördela speltiden mer, men jag tror att det också beror på sagda nerträning.

Därmed tror jag att framåt våren så kommer Sevc att vara hyfsat ikapp de andra med träningsdosen, ha kommit in i spelsystemet ordentligt och kommer vara i toppform till slutspelet!
Ganska exakt det jag skrev tidigare:
Känns ganska naturligt faktiskt.
Ofta så börjar ju nya spelare riktigt bra, för att sedan sjunka tillbaka då det kommer in i det nya lagets träning etc, för att efter ett antal matcher vända uppåt igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Tompa »

Det är såna här tillställningar Lasse har värvat hit Sevc för. En hockey och hockeymatch som passar Sevc, någon att hålla i handen när det blåser.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #55 Martin Ševc

Post by King Kong »

Precis det jag förväntat mig, i en sån här match, med tätare smutsigare hockey som är mer av slutspels typ, tillför massor!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #55 Martin Ševc

Post by 374 »

Kommer dra på sig en masssa onödiga utvisningar.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #55 Martin Ševc

Post by Special Brew »

Han brann allt lite extra i just den här matchen. Kul att se!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #55 Martin Ševc

Post by King Kong »

374 wrote:Kommer dra på sig en masssa onödiga utvisningar.
Och det kom du fram till nu?
Med Sevc är det helt säkert att onödiga utvisningar kommer, men i det paket han levererar är jag fullt beredd att köpa det.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #55 Martin Ševc

Post by 374 »

Nej, jag kom inte fram till det nu men då han hittills inte varit bra är det vad man kan säga om honom.

Färjestadsmatchen var dock ett fall framåt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Foppas skridskocoach »

Han kommer att bli otroligt viktig i slutspelet!
Tigerränderna går aldrig ur.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: #55 Martin Ševc

Post by jowa »

Rycker i +/- ligan. Han har varit inne på 7 mål framåt och inget bakåt, riktigt bra. Han har börjat fantastiskt bra och jag hoppas han bara blir bättre och bättre.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #55 Martin Ševc

Post by TS_ »

Då man ser Tollefsen i FBK är man nöjd att LJ värvade Sevc istället för honom, OKT verkar sämre på skridskorna, och lättare att provocera.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #55 Martin Ševc

Post by pttr »

Jo verkligen och framförallt eftersom att Sevc är en av våra absolut viktigaste spelare i match efter match.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #55 Martin Ševc

Post by jokarfo »

TS_ wrote:Då man ser Tollefsen i FBK är man nöjd att LJ värvade Sevc istället för honom, OKT verkar sämre på skridskorna, och lättare att provocera.
Så sant. Får intrycket att OKT är betydligt mer lättpåverkad av sakernas tillstånd, hur väl laget svarar mot förväntningar osv och att han när det blir tufft har väldigt lätt för att brinna av. Sevc har ju uppvisat ett enormt lugn både på och utanför isen trots sitt eget hårda och andras försök till hårda/provocerande spel.

Möter vi Lule känner iaf jag en stor trygghet i att Sevc är där och kan ge "tuffingen" Hedman eller tandlöse Jonsson en lektion eller två. För att inte tala om hans tokförnedring av en Abbott hör för nåt år sen.

En klippa helt enkelt. Signa för ett år till tack!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply