#55 Martin Ševc

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

#55 Martin Ševc

Post by tazman »

Helt klar nu, då kör vi.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/29621/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

När kommer han?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Martin Sevc #55

Post by BubbelVe »

strax efter förspel......



avd: Glocalnet

En riktigt vass back som kanske kommer att bli en stor publikfavorit !!
Slapshot
Posts: 11
Joined: 15 Jun 2011, 13:46

Re: Martin Sevc #55

Post by Slapshot »

Härligt . blir bra :D :D
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Martin Sevc #55

Post by Erwynn »

Välkommen!
Hata allt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Martin Sevc #55

Post by svartgulsubkultur »

Gissar att det är skapligt med folk på fredagsträningen då Sevc och Vesce premiärtränar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #55 Martin Ševc

Post by Bilderberg »

Fyfan vilken glädjande nyhet! Skellefteå AIK lyckas på något unikt sätt med det mesta, kan inte vara annat än glad just nu.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #55 Martin Ševc

Post by rock »

En välbehövlig back som kan städa undan det mesta.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #55 Martin Ševc

Post by Rampa »

Konstigt att Sevc väger bara 80 kg på AIK:s hemsida medan han väger 89 på E-prospects.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7299" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog tror då jag att 31 år och 180cm tjeck väger närmare 90. Skulle han ha tappat 9 kg under rehaben är det ju inte bra.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Foppas skridskocoach »

Kalasvärvning!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #55 Martin Ševc

Post by TS_ »

Hur är hans skidskoåkning? Mitt första intryck är att han är lik Tollefsen på skridskorna.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by smogz »

Hoppas han inte höjts upp för mycket till skyarna. Känns som vi har flera backar som är större och tyngre. Ni som har bättre koll, vad är det för typ av back? Vad kan vi förvänta oss?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by Foppas skridskocoach »

smogz wrote:Hoppas han inte höjts upp för mycket till skyarna. Känns som vi har flera backar som är större och tyngre. Ni som har bättre koll, vad är det för typ av back? Vad kan vi förvänta oss?
Fysisk tvåvägsback. Tänk Skogs fast mer fysisk och mer produktiv.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by tazman »

smogz wrote:Hoppas han inte höjts upp för mycket till skyarna. Känns som vi har flera backar som är större och tyngre. Ni som har bättre koll, vad är det för typ av back? Vad kan vi förvänta oss?
Marttinen 2.0.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Tompa
Posts: 518
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Tompa »

Sevc är en bättre och mer elak variant av Marttinen, iallafall om han håller samma klass som under åren i Färjestad.
Arto Blomsten ger här en bra beskrivning av Sevc: http://www.youtube.com/watch?v=OdiR_Ot7Bzs" onclick="window.open(this.href);return false;
Winning isn't everything, it's the only thing
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #55 Martin Ševc

Post by Hank »

Tompa wrote:Sevc är en bättre och mer elak variant av Marttinen, iallafall om han håller samma klass som under åren i Färjestad.
Arto Blomsten ger här en bra beskrivning av Sevc: http://www.youtube.com/watch?v=OdiR_Ot7Bzs" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kristofer Berglund fysisk?

Annars: http://m.youtube.com/watch?feature=rela ... 9oBqrfcm8A" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Någon som kommer ihåg från hans tid i FBK: spelade han PP?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #55 Martin Ševc

Post by Zimme »

Lite iaf, har en 2-3 PP-mål/säs.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by Chippen »

Ok. Lär väl inte bli mycket tid i PP nu heller då. Är väl kanske inte hans styrka heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: #55 Martin Ševc

Post by Pontusbackstrom »

Från Norran:

Sevc ville framföra en speciell hälsning till Skellefteå AIK:s fans. Han sa att han jag skulle skriva följande:
– Jag kommer ge gärnet från dag ett. Jag känner mig i riktigt bra form och blir bättre och bättre, det ska bli ett sant nöje att ha dem hejandes på mig i stället för tvärt om. Jag längtar till att komma dit.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #55 Martin Ševc

Post by lobo »

Så sjukt nöjd med denna värvning! Välkommen Martin!!

Alla som bekymrar sig över istid för våra duktiga juniorer, borde tänka tillbaka till Mars då vi torskade finalen! Det var inte talangfulla juniorer vi behövde då, det var någon som spelade SLUTSPELSHOCKEY och krigade som faaaaaan! Nån sm BIFfarna hatade att vara inne samtidigt som ;-) Det kommer vi äntligen att ha nu, tack LJ!!

Första kommentaren av Sevc: !Vinna är allt!"
Säger allt! Sevc och en frisk Jimmie och Jocke så har vi tre ordentliga tjurskallar i slutspelet!! Mummms!!!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Foppas skridskocoach »

Är det någon som har beklagat sig lver att Sevc tar istid från våra juniorer?
Tigerränderna går aldrig ur.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #55 Martin Ševc

Post by lobo »

Foppas skridskocoach wrote:Är det någon som har beklagat sig lver att Sevc tar istid från våra juniorer?
Njaa, menade kanske mer talangfulla unga spelare generellt. Sen på andra ställen typ Norran så läser man kommentarer just att det är synd för våra fina juniorer. Det jag vill att alla som har åsikter om värvningar och laguttagningar kommer ihåg är att det handlar, återigen, om 12 segrar, inget annat
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #55 Martin Ševc

Post by King Kong »

Fantastisk värvning som kommer att betyda massor för oss, främst i slutspelet!
Välkommen Sevc!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #55 Martin Ševc

Post by Skidrow »

Tillslut har man gjort det officielt, det här är exakt den back vi har saknat i slutspelen, en riktigt General på backsidan.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #55 Martin Ševc

Post by Zimme »

Med en lite elakare Granberg och en Skogs som vässat pp-bössan har vi allt som behövs.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #55 Martin Ševc

Post by Trollet »

Skönt att han tänker ge gärnet. Jag vill så hjärna se AIK ta det där guldet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #55 Martin Ševc

Post by tazman »

Trollet wrote:Skönt att han tänker ge gärnet. Jag vill så hjärna se AIK ta det där guldet.
:D
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #55 Martin Ševc

Post by Bilderberg »

lobo wrote: Säger allt! Sevc och en frisk Jimmie och Jocke så har vi tre ordentliga tjurskallar i slutspelet!! Mummms!!!
Sen ar vi ju Bellemare också som är en riktig jävla matchvinnare han med!

Exlusive alla tiders slutspelskung!! :D

Enda "orosmolnet" som jag ser det är just nu att dessa tre "tjurskallar" kanske drar på sig lite väl onödiga utvisningar ibland. Men det bugar jag för och tar glatt emot med tanke på hur mycket dom också bidrar med framåt på isen!

Känns elektriskt nästan!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: #55 Martin Ševc

Post by karjala »

Blir häftigt med Sevc. Verkligen.
Post Reply