NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

smogz wrote:Min fru bokade bradwaybiljetter igår, det var fanimej inte heller billigt.
Näe, men jag kollade lite nu och det går att hitta billigare biljetter nu såg jag. Så jag antar att vi fick betala överpris för att vi bokade så sent och att det var just SC.
Men billigt svar nej
Enkelt att boka via ticketmaster var det iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Jag var över i våras, och då bokade jag både Red Wings-Avs (Lidström-matchen) och Rangers-Blackhawks via Stubhub.com. Det är visserligen andrahandsbiljetter, dvs folk som inte kan utnyttja sitt säsongskort för en specifik match eller så, men det kändes seriöst, och de har ju samarbete med både NHL-lag, MLB-lag, NBA-lag osv.

Fick hem biljetterna per post utan problem.

Där har du aktuell match, om du vill kolla lite mer: https://www.stubhub.com/new-york-ranger ... 5-9075359/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

PMa om du vill ha tips på saker att göra i NY, har ett par intressanta upplevelser att tipsa om! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: NHL

Post by PackSwede »

Stubhub har funkat kanon för mig, både baseball, football och Hockey. Broadway biljetter kollar man rabatter på Broadwaybox.Com innan man åker.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

https://video.nhl.com/videocenter/embed ... mapleleafs

Riktigt skön tackling av Viktor Lööv, och jag noterar att han spelar med ett A oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL

Post by smogz »

PackSwede wrote:Stubhub har funkat kanon för mig, både baseball, football och Hockey. Broadway biljetter kollar man rabatter på Broadwaybox.Com innan man åker.
Tack för tipsen, nu är min fru inte direkt typen som orkar kolla biljetter just innan innan hon åker. Broadwaybiljetter är redan bokade (tänk om det inte skulle finns, vilken katastrof).

Hockeybiljetterna ska jag försöka fixa såsmåningom. Tack för tipset.
Last edited by smogz on 09 Oct 2014, 07:51, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: NHL

Post by PackSwede »

Det man hittar på Broadwaybox.Com är rabattkoder som funkar på ticketmaster, har aldrig betalat fullt pris för musikal biljetter, som regel 40-60 procent rabatt på dom musikaler som gått ett tag.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL

Post by smogz »

ok, ja vi hittade inget billigare än det hon köpte iallafall just då. Kanske var bra att vi slog till förra veckan med tanke på hur kronan ser ut att dyka just nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: NHL

Post by PackSwede »

Vilken ska ni se? (vi börjar hamna farligt långt från ämnet...)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: NHL

Post by Larzon »

Farsan åker dit med morsan och Hockeysverige.se i februari, lät som att det skulle bli 3 matcher.

Edit; blev dessa matcher
19/2 Rangers - Canucks
20/2 Devils - Canucks
22/2 Philly - Washington
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL

Post by smogz »

Book of Mormons och hockey Rangers - Blackhawks. Det helst att både Oskar Lindberg och David Rundblad spelar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

NHL Gamecenter är fan en riktigt bra app för den som vill följa NHL hockey. Hittar ingen bättre
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Vettig krönika av Sibner angående AHL vs. SHL i utvecklingssyfte:
http://www.hockeysverige.se/sibner/2014 ... -till-nhl/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Erik Karlsson ny Lagkapten i Ottawa.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

ÄNTLIGEN drar det igång igen!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL

Post by smogz »

Tydligen betalar Coyotes en del av David Rundblads lön

http://www.secondcityhockey.com/2014/10 ... d-contract" onclick="window.open(this.href);return false;
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: NHL

Post by snokia »

Mårts utspel: ”Alla som inte tar plats borde komma hem”
http://www.hockeysverige.se/2014/10/09/ ... komma-hem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Fast vad Mårts säger ger jag inte mycket för. Han har ju då noll förståelse för spelarna, så inte konstigt att han säger så här heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: NHL

Post by snokia »

Chippen wrote:Fast vad Mårts säger ger jag inte mycket för. Han har ju då noll förståelse för spelarna, så inte konstigt att han säger så här heller.
Nä inte jag heller faktiskt!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: NHL

Post by karjala »

Tim Erixon fick 17 minuter speltid inatt, +1.

Bellemare fick 11 minuter speltid, +/-0.

Även Rundblad och Lindström spelar just nu.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: NHL

Post by karjala »

Jocke fick 10:26 i speltid och var -1 när Blues förlorade mot Rangers.

Zucarello hade överlägset flest skott på mål i matchen när han blev indragen i en fight där han fick ta en hel del smällar.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: NHL

Post by karjala »

Rundblad 6:25 inklusive några sekunder i förlängningen. Chicago vann på straffar mot Dallas.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: NHL

Post by Akerman2 »

Jocke fick 1:50 i powerplay. Tim spelade hela 4:53 i PP.
Rundblad spelade inga special teams och Bellemare 1:47 i boxplay.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: NHL

Post by jokarfo »

Lill-Burra verkar ju blomma ut ordentligt därborta. Satte sin och matchens första balja i bortamatchen mot Habs inatt. Får väl ändå säga att det är sjukt kul att se att det ännu finns möjligheter för talanger, om än de är små, att göra en Foppa-resa och kliva mer eller mindre rakt in i NHL. Kul.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: NHL

Post by Akerman2 »

Personligen är jag riktigt taggad på att följa Jockes sejour denna gången. Tycker han, om någon, förtjänar att lyckas där borta. Han ger aldrig upp och förhoppningsvis slår han igenom. Har läst de sista sidorna i matchtråden på hfboards och dessvärre är det lika negativt där som på vårat forum vid förlust. Citerar samtliga Jocke-relaterade inlägg de sista tre sidorna:

Lindstrom made some decent desicions, but seemed really weak on his feet. Got knocked down in the corners quite a bit.

Lindstrom has skill, but I am not sure if his game translates in tough games. He isn't great defensively and his decision making just doesn't seem to lend itself to tight checking opponents. Hopefully he just needs time to adjust but his game is much less polished than Jori's.

Linds and Bergs were invisible for the most part.

Lindstrom is someone I'm still on the fence about. Didn't do anything spectacular tonight. If he's ineffective for the next 5-6 games, put Paajarvi in.

I still don't like to see Lindström get knocked off the puck so easily. I hope he'll be able to improve in that area. I had hoped he was stronger than he's appeared in the 3 games I've watched.

Sen fanns det någon lite mer positiv också..

What i saw that Jocke was in some places very effective and that guy wont give up any space. Thou this was notes first game so i wont take larger conclusion.

I actually thought Lindstrom was fine (not great by any means).
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: NHL

Post by Poet »

Bellemare hade även ett skott i ribban tidigt i matchen.
2012-05-19
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL

Post by smogz »

Inte direkt stående ovationer över Rundblads insats på Twitter. Men man får förstå om självförtroendet inte sitter där med tanke på de två senaste åren. Hoppas han får fler chanser och att han börjar ta dom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: NHL

Post by Hank »

Det lilla jag läste på hfboards verkade folk tycka att han gjorde helt ok ifrån sig med den lilla speltid han fick.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: NHL

Post by Hank »

Larsson healthy scratch alltså? Hur länge blir han kvar i Devils?
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL

Post by smogz »

Nä det är klart på Twitter skriver bara de som klagar. Hf board ger nog en bättre bild
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: NHL

Post by Hank »

Larsson: http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... it-med-om/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply