Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Tränarna

Post by svea_man »

alla tränare vi har nu har vi skrivt 3års kontrakt med när vi har singna dom!!!
Jocko Homo
Posts: 485
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Tränarna

Post by Jocko Homo »

Det man kan fundera över är om Bert eller Klockare har klausul som tillåter dem lämna för jobb som huvudtränare någon annanstans. Jag har ingen aning, men om dom har det så vore det ju inte det konstigaste upplägget genom tiderna.
User avatar
Miklosoft
Posts: 295
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Tränarna

Post by Miklosoft »

Tycker tränar-tion vi har är klockren.
En lugn "politiskt korrekt", en mer strategisk samt en känslomänniska som driver på.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

Känns väldigt bra att dessa tre får fortsätta jobba vidare nästa år. Skulle inte vilja byta bort någon av dom mot någon annan tränare.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Tränarna

Post by Fredrik »

schteffe wrote:Känns väldigt bra att dessa tre får fortsätta jobba vidare nästa år. Skulle inte vilja byta bort någon av dom mot någon annan tränare.
Jag håller med. Kontinuitet är förbannat viktigt, och jag litar fullt ut på Anders Forsberg. Jag ser gärna att han blir kvar något år till.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Tränarna

Post by rock »

Skellefteå har byggt sig upp till den nivå man är på idag genom kontinuitet och stort förtroende till tränarna. Bara att fortsätta tills vi kan skörda den mogna frukten.
jowa
Posts: 472
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Tränarna

Post by jowa »

Det skär i hjärtat att se intervjun med Robertsson, hoppas han blir kvar för en lång tid framöver.

http://svtplay.se/v/2779866/bert_robertsson_i_tarar
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

Okej, innan jag glömmer denna tanke.

Foppas och Klockares kontrakt går ut efter 12/13. Klockare fortsätter, medan Lasse, som uttryckt ett sug efter tränarrollen, tar rollen som förstetränare medan A-Fop med sitt öga för spelare sen scouttiden tar jobbet som sportchef.

Så då vet ni ;)
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

Intervju med Forsberg: http://www.hockeysverige.se/article/134 ... smickrande" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Det får helt klart ses som ett misslyckande för Forsberg om AIK inte skulle vinna guld.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Tränarna

Post by Fdskebo »

374 wrote:Det får helt klart ses som ett misslyckande för Forsberg om AIK inte skulle vinna guld.
Nja, snarare ett misslyckande om vi inte är med och slåss om guldet.
(precis som han säger, det är mycket som ska klaffa för att lyckas. Skador etc.)
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Och vart går gränsen för att vara med och slåss om guldet? Slutspel, kvart, semi eller final?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tränarna

Post by Zimme »

374 wrote:Det får helt klart ses som ett misslyckande för Forsberg om AIK inte skulle vinna guld.
Det är ett misslyckande för hela laget om vi missar guld.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Givetvis är det så.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Även Tommy Jonsson tippade sitt eget lag. Han hade rätt.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

Håller med Phasse, det var intressant när A-fop gjorde det första gången. Nu säger "alla" sitt eget lag. Jaja, bra att A-fop kom på det först kanske.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Tränarna

Post by Forceman »

phasse wrote:
374 wrote:Även Tommy Jonsson tippade sitt eget lag. Han hade rätt.
Har för mig att Foppa gjorde det även första året som tränare.
Stämmer, hela mediakåren skrattade honom i ansiktet för det.. Slutade i final även då.. Luletränaren sa väl sitt lag också och de vann ju serien iaf..
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Tränarna

Post by StigVig »

Bert är Kung
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... ngagemang/" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Vad består egentligen det här "bråket" som funnits på juniornivå av? I vissa tidningar har det snackats om nepotism. Det lilla jag hört är att nån av tränarna i juniorled också är agent för ett antal spelare och att det är just de spelarna som tenderar att få chansen. Nån som vet mer?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tränarna

Post by svartgulsubkultur »

smogz wrote:Vad består egentligen det här "bråket" som funnits på juniornivå av? I vissa tidningar har det snackats om nepotism. Det lilla jag hört är att nån av tränarna i juniorled också är agent för ett antal spelare och att det är just de spelarna som tenderar att få chansen. Nån som vet mer?
Xet verkar styra många (Tim, David, Oscar L mfl.) till den agentur han själv tillhörde, Madea Sports/Puck Agency.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Innebär det att Xet också har sina egna ekonomiska intressen i fokus istället för rent sportsliga när han rekommenderar spelare till A-lag och skickar spelare upp och ner från j18 till j20? Och är det isåfall där nepotism-konflikten kommer ifrån?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Tränarna

Post by Rollie »

Känns ju djävligt mycket jantelag/avundsjuka att börja hitta såna där kopplingar (syftar inte på dig Smogz). Såna som Oskar L, Tim och Rundblad skulle ha plockats upp i a-laget om så Bert Karlsson företrätt dom helt enkelt för att dom är stora talanger. Sen kan man väl förutsätta att X:et har en ersättning som kanske kan diskuteras om det är så smart av honom att ha i sin roll. Men jag ser det mer som en trygghetsfaktor för spelare och föräldrar som ska välja representant att han står bakom organisationen.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Håller med, med vissa spelare är det solklart. Med andra kanske lite mer tveksamt kanske. Men anledningen att jag frågar är att jag hört nått om att Agent-intressen styr lite för mycket. Sen om det är sant eller inte vet jag inte. Men samtidigt har jag läst i nån Expressen/Aftonbladet-blogg att det snackas nepotism. Om jag då lägger ihop två och två...därav min fråga.

Min inställning är nog så att ska du vara tränare ska du inte vara agent för spelare som ditt agerande kan göra en skillnad för.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Rykten om nepotism lär du nog finna i varenda förening som har någon individ som tränar en nära släkting. Just det fallet du pratar om Smogz var det Kappvändar-Mats som skrev om: bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2012/04/skellefteas-storhet/

Finns väl ingen som tränar sin son/nära släkting i J18-J20 numera? Lasse Marklund har ju Sam i J20 men hans roll är väl som utvecklingsansvarig för alla från A1 till J20?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Minns att det för ett tag sedan var uppe några funderingar om hur många timmar tränarna lägger ned på hockeyn, såg att AFop svarat här: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... keytranare" onclick="window.open(this.href);return false;"
60-100h i veckan.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Tränarna

Post by Humlannitton »

smogz wrote:Vad består egentligen det här "bråket" som funnits på juniornivå av? I vissa tidningar har det snackats om nepotism. Det lilla jag hört är att nån av tränarna i juniorled också är agent för ett antal spelare och att det är just de spelarna som tenderar att få chansen. Nån som vet mer?
Som jag har förstått det, så är det absolut en del av den konflikt som in facto har funnits (eller finns?). Sen säger mina källor att det även rör sig om starka grupperingar som inte drar jämnt, vilket föranlett en viss "maktkamp". På ett sätt tycker jag att det är helt åt helvete om man inte kan dra åt samma håll, å andra sidan tycker jag att det är friskt med lite konflikter emellanåt. Det AIK måste vara jävligt tydliga med från ledningshåll är dock vilken hierarki som gäller och att de som inte klarar att rätta in sig i det ledet bör söka annat jobb.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

Lite komik från spelbolagen:
PATRIK KIPLER, NORDICBET wrote:– Det känns inte troligt att tränaren som tagit sitt lag till två raka SM-finaler ska få gå under säsongen. Det känns faktiskt mer troligt att sportchefen, styrelsen och han som kör ismaskinen i hemmahallen får gå före Forsberg.
Undrar vad de har emot Lasse, Pea och Co, och kanske framför allt Peder? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Tränarna

Post by Humlannitton »

Markman wrote:Lite komik från spelbolagen:
PATRIK KIPLER, NORDICBET wrote:– Det känns inte troligt att tränaren som tagit sitt lag till två raka SM-finaler ska få gå under säsongen. Det känns faktiskt mer troligt att sportchefen, styrelsen och han som kör ismaskinen i hemmahallen får gå före Forsberg.
Undrar vad de har emot Lasse, Pea och Co, och kanske framför allt Peder? ;)
Peder, är det han som alltid missar en decimeterbred remsa vid spolningen så att de måste köra en extra sväng? I såna fall kanske Nordicbet vet vad de talar om... ;)
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

Vet inte ens om det fortfarande är han som kör, eller om han är/var den enda som brukar pyssla med det. Det har i alla fall varit han som har kört tidigare.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by BubbelVe »

Någon som börjat höra rykten om vad Anders gör nästa säsong.......
En på jobbet sa sig hört att Modo kan vara ett spår eller är det bara för att att han är från ö-vik och det är det naturliga skvallret varje gång ett kontrakt håller på att ticka ut ....

Som jag sagt ett tiotal gånger. Den hockeyunderhållning Forsbergs filosofi leder till tar jag hellre än ett ännu bättre resultat med Säcken med tråkhockey.......Rönnqvist med man-manförsvar där INGET av lagen kan vara konstruktiva....dump and Chase med Uffe och farbror Valium i Göteborg ....


Lasse J förläng två år till oavsett hur det går till våren !!!!!
Post Reply