Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Tränarna

Post by freddus »

Trollet wrote:
Men snälla, kan du på riktigt sluta med att skriva om ALLA lags namn med din "humor"? Det är inte det minsta roligt, bara besvärligt för alla som läser.

Modo heter Modo, inte MoDoRÖV.
Brynäs heter Brynäs, inte Brun-ass eller Brun-näsorna eller vad du brukar kalla dem.
Luleå heter Luleå, inte Fuleå.
HV heter HV, inte HIV.
Frölunda heter Frölunda, inte Fusklunda.

Och så vidare. Åter till topic nu.
Tack!!!

------------
Modo kommer neka så länge som vi har matcher kvar att spela den här säsongen. Anders har fortfarande avtal med oss och det kommer inte bli offentligt vart han går innan säsongen är slut.
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tränarna

Post by ossian »

Vad är det för fel på Fuleå och ModoRöv då?
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

ossian wrote:Vad är det för fel på Fuleå och ModoRöv då?
De heter inte så.

Övriga diskussioner om den här skiten tas i den här tråden: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
gurra
Posts: 78
Joined: 15 Jun 2011, 19:26

Re: Tränarna

Post by gurra »

Modos "dementi" är ju i den mildaste graden. Det är inte officiellt förrän modo går ut med det, men att man är överens är självklart!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tränarna

Post by jokarfo »

Jokard (I'm back) wrote:
jokarfo wrote:Hittar inte nån annan tråd med tidigare diskussioner om Afop så jag tar de här. Fanns det några som helst tvivel tidigare om vilken klubb han skulle gå till så är de bara att kasta i sjön. Norran rapporterar om ett treårsavtal med Rövsmörklubben ifrån Övik.
Var inte säker så fort du läser något :)
Men höhöhö.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tränarna

Post by ossian »

Roligt att se vår tränartroja vaska om i kedjorna när det inte stämmer och ge chansen till våra young guns i skarpt läge. Inte spela tröjnummer.

Oj förlåt. Young guns är en våldsromantiserande vilda västernfilm från amerika med Emilio Estevez. Jag menade givetvis kedjan med Oscar Lindberg, Melker Karlsson och Petter Emanuelsson + resten av ungdomarna. Ber om ursäkt, torris, hänvisa mig inte viktigpettertråden då jag använde ett ordval som vissa tråkiga torra personer kan se som inkorrekt.
Last edited by ossian on 04 Apr 2013, 16:32, edited 1 time in total.
Sportis
Posts: 704
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Tränarna

Post by Sportis »

Gillar våran tränar-trio skarpt. Wallsson ger ett mycket bra intryck. Vem kan inte älska Berts passion och Stefan är stefan. Personligen känns det mycket bättre än med Anders.
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Tränarna

Post by Nick the little dick »

Trollet skrev:
Men snälla, kan du på riktigt sluta med att skriva om ALLA lags namn med din "humor"? Det är inte det minsta roligt, bara besvärligt för alla som läser.

Modo heter Modo, inte MoDoRÖV.
Brynäs heter Brynäs, inte Brun-ass eller Brun-näsorna eller vad du brukar kalla dem.
Luleå heter Luleå, inte Fuleå.
HV heter HV, inte HIV.
Frölunda heter Frölunda, inte Fusklunda.

Och så vidare. Åter till topic nu.
Haterz gonna hate!
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Tränarna

Post by p-play »

p-play wrote:Till er som klagat på Forsbergs coachning. Det blev ju mycket bättre med Wallson 8-)
Melin må ha påverkat domarna så att de i princip lämnade pipan hemma, men jag tycker faktiskt det finns en hel del frågetecken angående det taktiska. Ifjol i semin fick Melins Solna AIK ganska lätt såga sig igenom i mittszonen i matcherna då man lämnade öppna gator där för att täcka kanterna. Samma sak inträffar nu trots att man knappast borde vara överraskad. Har man verkligen ingen videouppföljning? Det borde inte vara alltför svårt att täta till det centralt.
Som hemmalag har man rätt att byta sist och matcha rätt femmor mot dem man vill. Varför utnyttjar man inte det? Det var ju uppenbart att Goren kedja hade problem när man blev satta under press med hård skridskoåkning. Linköping löste det genom att matcha den mot LIndström och Jimmies vilket är vår långsammaste enhet. Varför såg inte Wallson detta? Fjärdekedjan hade problem mot Sebastian Karlsson enhet och ändå lät Walsson det fortgå. Varför?
Man såg direkt i tredje att det var på väg åt fel håll. Varför togs ingen timeout? Och vem är det som tar timeout i ledarskapet?
Det här var första gången som Wallson blev prövad som headcoach och känslan är inte bra. Wallson-Melin, 0-1.
Coachningen har varit klockren från slutet av Linköpingsserien och framförallt nu i finalen. Bra gjort!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Ingen medalj till Foppa. Helt rätt enligt mig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6732038.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Erwynn
Posts: 2440
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tränarna

Post by Erwynn »

374 wrote:Ingen medalj till Foppa. Helt rätt enligt mig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6732038.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Fantastiskt att läsa alla kommentarer. Vilka jävla tomtar det finns alltså.
Hata allt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tränarna

Post by Zimme »

Blir ju lite snedvriden debatt, Styrman och Vesce ska ju i så fall ha medalj också.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Erwynn wrote:
374 wrote:Ingen medalj till Foppa. Helt rätt enligt mig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6732038.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Fantastiskt att läsa alla kommentarer. Vilka jävla tomtar det finns alltså.
Blir mer och mer glad över beslutet för varje kommentar jag läser. UTAN ANDERS SKULLE JU SKELLEFTEÅ HA SPELAT I KVALSERIEN!!!1!
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Både rätt och fel. Forsberg stod på lönelistan och AIK gick in och bestämde vad han inte fick göra trots att han inte var önskvärd i föreningen. Anledning? Just att han stod på lönelistan det och var under kontrakt.

Om AIK anser att de har rätten att göra så då, med den motiveringen, så bör de ha gett honom en medalj.

Vad gäller Styrman och Vesce så är det väl solklart att de inte ska ha medalj då de bytt klubb, som jag förstod tog över deras kontrakt.

Skulle vara intressant att veta lm Edström får medalj, men jag gissar på nej.

Aja, nu blev det som det blev men på ett sätt är det lika småaktigt agerat som LHC's mot EA. På ett annat sätt är det helt rätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Sv: Tränarna

Post by TigerShark »

Chippen wrote:Både rätt och fel. Forsberg stod på lönelistan och AIK gick in och bestämde vad han inte fick göra trots att han inte var önskvärd i föreningen. Anledning? Just att han stod på lönelistan det och var under kontrakt.

Om AIK anser att de har rätten att göra så då, med den motiveringen, så bör de ha gett honom en medalj.

Vad gäller Styrman och Vesce så är det väl solklart att de inte ska ha medalj då de bytt klubb, som jag förstod tog över deras kontrakt.

Skulle vara intressant att veta lm Edström får medalj, men jag gissar på nej.

Aja, nu blev det som det blev men på ett sätt är det lika småaktigt agerat som LHC's mot EA. På ett annat sätt är det helt rätt.
Det är inte alls likt LHC's agerande mot EA, två HELT olika situationer!

Forsberg fokuserade på kommande säsong mitt under en pågående säsong och var sedan dum nog att tala om detta för folk. Han hade själv sagt att han trodde på guld, skulle han inte fått erbjudande från någon annan klubb nästa säsong om han tagit guld med Skellefteå i år eller? Enligt mig så skulle han inte ha haft nästa säsong i åtanke öht. Okej jag är kanske är lite hård, visst får man tänka på framtiden men vad skickar det för signaler till spelarna att tala om för dom att man skrivit på för en annan klubb? Det är ju ingen som har något att vinna på det. Han kunde bara hållt tyst om det så hade alla varit nöjda och glada, inklusive Forsberg.

Tycker inte att Forsberg ska ha en medalj, han hade chansen att få en men brydde sig mer om vad han skulle göra nästa säsong och då kan man gott va utan.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Får du signaler/känsla att nuvarande klubb inte är intresserad att förlänga så är det naturligt att titta vidare.

Nåja, det är både och. AIK agerar konstigt oxå. Ena gången passar det att han är deras ledare och det är då han ska vara expert i TV. När det ska delas ut medalj så tillhör han inte föreningen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Sv: Tränarna

Post by TigerShark »

Chippen wrote:Får du signaler/känsla att nuvarande klubb inte är intresserad att förlänga så är det naturligt att titta vidare.


Ja men ska man berätta att man skrivit på för en annan klubb då? Hade han inte gjort det så hade ju det inte blivit en massa skriverier och skit. Lika småaktigt av honom att leta ny klubb och sedan gå ut med det.
Chippen wrote:Nåja, det är både och. AIK agerar konstigt oxå. Ena gången passar det att han är deras ledare och det är då han ska vara expert i TV. När det ska delas ut medalj så tillhör han inte föreningen.
Ja jag kan hålla med om att det kanske är lite småaktigt att inte låta han va expert i TV, samtidigt som han skulle vara expert i ett slutspel där hans "förra" klubb spelade. Men samtidigt så kanske det är lite dumt att han som insider ska vara med i TV och berätta hur motståndarna ska gå till väga för att besegra klubben som han fick kicken ifrån.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Tränarna

Post by King Kong »

Men kom igen nu, självklart skall inte Forsberg ha någon medalj..
Lika självklart skall han inte sitta som expert i slutspelet under dom dåvarande omständigheterna..

Forsberg gjorde ett gott jobb i sin roll i AIK ända fram till fadäsen..
Att han pejlar läget och planerar sin framtid är såklart helt ok, men dom flesta på den här nivån har agenter som sköter det med allt vad det innebär med förhandlingar och att se över erbjudanden osv...
Där brast Forsberg i sitt agerande och det är mycket troligt att hans fokus flyttades en del där..
Att ta upp klubb bytet med spelarna just innan match innan han snackat med sina chefer var sen direkt oproffsigt och kanske det som fick bägaren att rinna över..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Tränarna

Post by Lubbe »

Anders Forsberg var bortkopplad från laget som bärgade guldet, alltså ska han självklart inte ha någon medalj. Det finns inte ens nåt att diskutera. Det är så självklart.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Förvånad att folk fortfarande tror att det "bara" handlade om att AF berättade om klubbytet för spelarna, tycker det mesta talar för att det även låg något annat begravet där (och Nordlund sa det ju nästan rakt ut.)
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Tränarna

Post by Colton »

Trodde det var ganska officiellt att ryktena om att han försökt locka Möller till MODO stämmer.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Tränarna

Post by andy »

Bert representerade tränarna på årskortsmötet ikväll. En härlig säsongssammanfattning av honom som avslutades med tårar efter en stående tack applåd. Härlig kille detta! O Lasse har väl aldrig haft ett sånt lugnt möte som ikväll! :lol:
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tränarna

Post by ante08 »

Krister Holm fyller år idag. Han leve, hipp, hipp hurra!
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Tränarna

Post by nomercy »

Klockare ska tydligen lira en "retromatch" i Timrå på lördag. Dagens A-lag ska möta det gäng som en gång tog upp Timrå i ES. P-O Larsson coachar gänget.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Fräckt som fan att göra en sådan grej.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by BubbelVe »

Undrar om det var Forsberg som stod för press och understöds ideerna hos tränarna... när Wallson tog över, satt det som handsken efter tre säsonger, och gick av sig själv .

Nu när Wallson är head C så ser det ju helt stört ut. Nästan alltid bara en som checkar de andra på halvdistans.
Två mot två så gick bägge spelarna hårt bägge två tidigare, nu är det bara han som har puckhållaren som går ? Vilket leder till att han blir bortpassad så klart. Skellefteå kommer inte att dominera matcher som de senaste åren om inte presspelet kommer högre upp i banan med fler spelare. Tidigare fick vi motståndare att vända hem och tappa puckar eller att de slog iväg ett blindpass som nästa våg (understöd) tog mot mål och skapade chans på chans ....Nu vinner vi matcher enbart på individuell skicklighet....
Om inte presspelet kommer igång kommer det inte att bli skottövertag med 20-8 efter första perioden
Det kommer inte att bli 6 målssegrar
Anfallsspelet lider nu nått så fruktansvärt av att Skellefteå inte trycker framåt utan att spelet startar stationärt i mittzon eller hemifrån mot samlat försvar och då är vi långt ifrån oslagbara....
Hur kan jag då kritisera när vi leder och har fem pinnar tillgodo....
tja..... jag ser på matcherna och gillar inte särskilt mycket jag ser förutom glimtar av hockeygodis av individer. LAGMASKINEN Skellefteå den är någonstans i dimman

Hoppas det klarnar
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Tränarna

Post by Larzon »

Håller med i allt du skriver.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Du har helt rätt, stor skillnad. Känns som vi spelat en mer traditionell, omodernare hockey i år.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
dovienya
Posts: 2235
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tränarna

Post by dovienya »

helt sant. Blev väldigt tydligt en sekvens när Jocke tvärnitade när han hade ett utmärkt läge att skära av deras passningsväg back-back när lundberg(?) pressade mot deras puckförande back. Såg ingen åka längs jockes kant heller som han kunde ha haft intresse av att hålla koll på. Hamnade istället i ingenmansland och de kunde bygga upp i lugn och ro.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Tränarna

Post by lurch »

En oroväckande men tyvärr helt riktig iakttagelse.
Post Reply