Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Nör Bulan säger då här det nig helt korrekt dömt: " Även Luleås assisterande tränare, Tomas "Bulan" Berglund, försvarar inte heller sin adepts fula tilltag.– Det var olyckligt med en skada där. Jag vet inte om pucken var i närheten. Det är en olycklig tackling och en solklar utvisning, säger han."
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

För övrigt, på tal om tacklingar: Tom Nilsson i Frölunda satte en alldeles fantastisk tackling på Wiklander i matchen mot Örebro igår (torsdag). Verkligen ett skolboksexempel på en bra tackling! Nord-sydlig riktning, rätt i bröstkorgen, inga armbågar eller axlar i huvudet, ingen klubba på fel ställe, inga som helst konstigheter!

Wiklander bölade efter utvisning, men fick lyckligtvis inget gehör. Tyvärr hittar jag inget klipp från den, den var inte ens med på highlightsen från matchen, vilket jag tycker är dåligt! Hoppas det kommer en "veckans bästa tacklingar" eller något sånt, för den smällen förtjänar att ses! Det enda jag hittar är en bild då Wiklander faller, och det syns lite grann av kraften i tacklingen på bilden i alla fall:
Image
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

En tacklingen ser ju fån fjantigt på bild. Man kan ju ens se att det var en tackling och inte ett försök att hoppa undan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Markman wrote:Anton Hedman åker ut 5+GM för Checking to the head i matchen mot Gnaget. Detta 12.55 i tredje perioden när man leder med 1-6. För vilken gång i ordningen, frågar jag mig.
Kollade på highlightsen, där tacklingen finns med i det absoluta slutet. Klockren axel rakt i huvudet på Gnagaren, även om tacklingen i sig är ganska rakt framifrån. Hedman "reser" på sig in i tacklingen, vilket gör att axeln går rakt i ansiktet på Anderberg. Hade han fortsatt med sin låga ställning hade den troligtvis tagit betydligt bättre, och även om han inte hade fått samma kraft i tacklingen så hade den blivit "snyggare", och troligtvis uppnått samma effekt i alla fall.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Fabian Brunnström till Leksand.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TS_ »

374 wrote:Fabian Brunnström till Leksand.
Riktigt oväntat. :shock:

Men jag tror han presterar bättre i Leksand,han såg inte ut att få något uträttat i Frölunda och jag tror han kan spela bättre än så.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Dr. Gilbert »

Fabian Brunnström (Kan nog vara världens fulaste namn) är alldeles för kantig, seg och otekniskt. Efter hans rookiematch-hattrick så har han inte gjort någon glad. Vad Salo har tänkt med det här blir spännande att se.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Salo ser väl ett känt namn som har hög lön och genast så är han aktuell för Leksand. Om han kommer göra skillnad vette tusan, men en värvning helt i stil med vad de brukar värva. Kanske lite ung bara.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1080
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Talbot25 »

Chippen wrote:Salo ser väl ett känt namn som har hög lön och genast så är han aktuell för Leksand. Om han kommer göra skillnad vette tusan, men en värvning helt i stil med vad de brukar värva. Kanske lite ung bara.
Leksand har väl ett ganska ungt lag för att vara nykomlingar! Vi hade 17.96 första året i SHL och de har en snittålder på 25.46.
Det var väl sist Leksand var upp som de körde med föredettingar, nu har de mest spelare som aldrig har varit särskilt bra.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Dr. Gilbert »

En på HV71s forum skriver att Salmela är överens med Luleå. Så nu får Lasse gå in och lägga ett stort bud så att prislappen stiger.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Markman wrote:Anton Hedman åker ut 5+GM för Checking to the head i matchen mot Gnaget. Detta 12.55 i tredje perioden när man leder med 1-6. För vilken gång i ordningen, frågar jag mig.
Resultatet blir en avstängning i 5 matcher, varav 2 av dessa går som böter. Alltså 3 matchers frånvaro totalt. Jag trodde att det skulle bli mer, med tanke på att det inte är första gången han blivit avstängd för tackling mot huvudet! Jag hade gissat på 5-6 matchers frånvaro + böter faktiskt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Åsså de där jävla böterna som matcher omvandlas till. Är det 5 matcher så ska det vara 5 matchers avstängning och det är precis vad Hedman är värd för detta. Han har väl minst en per säsong för samma sak, och återfallsförbrytare skulle väl straffas hårdare.

Men för att få det till 5 matchers frånvaro så måste väl väl upp till 7-8 matchers avstängning då en del matcher omvandlas till böter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Hedman befäster sin ställning som idiot:
– Det är tråkigt att han gör illa sig och vi håller på att prata mycket om huvudskador, men man måste bedöma varje enskild situation. (1) I det här fallet försöker jag inte göra illa honom. Jag har fokus på pucken och det är inte en ful tackling.
– Men han gör illa sig och det är då domaren lyfter på armen. Det hade inte varit en tvåa om han inte hade gjort illa sig.
”Svårt att tro...”
Men det är en tackling mot huvudet. Det är inte tillåtet.
(2) Jo, men han är lite kortare än mig och då tar den där. Det måste ändå vara nån typ av ansvar själv att kunna sätta emot.
Vad trodde och hoppades du på?
– Det är alltid svårt att tro när det gäller disciplinnämnden, det kan bli allt mellan noll eller tio matcher.
(1) - Till skillnad från andra fall när han faktiskt försöker gör folk illa då? Antingen jävligt klantigt uttalande, eller också är det hans mål att skada spelare i vissa situationer.

(2) - "Han är kortare än mig och då tar den där". Nej, den tar inte bara där, du sätter den där! Väsentlig skillnad!
"Det måste ändå vara nån typ av ansvar själv att kunna sätta emot". Visserligen, men det måste framför allt vara ett ansvar att avbryta sin tackling om det är för stor skaderisk, men det vet väl inte Hedman om vad det är för något!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Men lägg ner nu.
1: Tycker du lägger in för mycket personliga värderingar i det hela och vem som säger vad. Du hade säkerligen inte reagerat likadant om t.ex Davidsson sagt samma sak.

2: Han har ju rätt? Som tacklingen gjordes och med tanke på längdskillnad så träffar den som den gör.

Egentligen är det ju inte så ful tackling i sig. Dock så tar den i huvudet och då ska det vara avstängning, men själva utförande är inte så fult tycker jag. Dock så borde han inte gått in i situationen som han gjorde kan jag tycka, så han får skylla sig själv.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Jokard »

Chippen wrote:Men lägg ner nu.
1: Tycker du lägger in för mycket personliga värderingar i det hela och vem som säger vad. Du hade säkerligen inte reagerat likadant om t.ex Davidsson sagt samma sak.

2: Han har ju rätt? Som tacklingen gjordes och med tanke på längdskillnad så träffar den som den gör.

Egentligen är det ju inte så ful tackling i sig. Dock så tar den i huvudet och då ska det vara avstängning, men själva utförande är inte så fult tycker jag. Dock så borde han inte gått in i situationen som han gjorde kan jag tycka, så han får skylla sig själv.
Lägg ner själv.

1: Det hade han säkerligen, eftersom uttalandet i sig är väldigt klantigt. Givetvis ser man olika på olika folk, men det gör väl du också? Hade Davidsson sagt det hade vi snarare blivit chockade. Hedman stämplar vi bara som en större idiot än vad han redan är.

2: Oavsett om man tacklar man en kort eller lång person måste man ändå tänka på var man sätter den.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Tacklingen i sig kommer ju i princip rak framifrån, och i sig påminner den mycket om den tacklingen han satte in på Wallin.

Visst är det olyckligt att killen blir skadad och att det tar i huvudet, men jag tycker inte själva tacklingen i sig är så ful. Att han blir avstängd? Ja visst, för den tar i huvudet och för det blir man avstängd, men jag vidhåller att man kan inte som spelare åka omkring och tänka på att man är större än vissa och därmed låta bli att tackla.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

Vad är det den 50 spelaren Hedman skadar i sin karriär, han borde få livstids avstängning för han har ingen som helst respekt för motståndarna utan går ut för att skada.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Galen räddning av Engstrand i första straffrundan mellan Växjö och LHC. Lasch lyckas med dragningen och får Engstrand att gå höger, men när Lasch ska lägga in den på Engstrands vänstra sida hinner Engstrand på något märkligt sätt ändå ner med plocken längs mållinjen.

Engstrand fick dock ge sig andra vändan när Lasch kom (straff nr 4), och extrapoängen till Växjö.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by kurtivar »

att tobias forsberg i leksand inte är avstängd för tackligen på dick axelsson är för mig konstigt.
axelsson var inte ens nära pucken. helt sjukt,
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Lugn det kommer. Nu när det skrivits om det så kommer domarbasen på att de nog måste kolla på fallet...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hur långt i efterhand kan de gå in och kolla på grejer?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Det har hänt att spelare hunnit spela en match och sen blir avstängda.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Men är inte det pga att nämnden inte hunnit ha möte?
Får domarbasen bara gå in och granska och skicka till nämnden utan anmälan från laget eller domare i den aktuella matchen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by freddus »

"Men SportExpressen.se kan avslöja att disciplinnämnden inte kommer att utreda händelsen - delvis för att Axelsson efter omplåstring i omklädningsrummet återvände till isen.

- Efter matchen granskade domarna situationen igen. Då hör det till saken att Dick Axelsson spelade klart matchen, säger SHL:s domarbas Peter Andersson.

Varför spelar det någon roll?

- Det kan ju spela en väldigt stor roll. En stor del av bedömningen bygger ju på om spelaren blir skadad eller inte. I det här fallet gjorde domarna bedömningen att det inte var en allvarlig tackling, och då ska man gå på konsekvensen. Dick Axelsson återvänder till spel och i deras värld är han då inte skadad."

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... acklingen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Idioti!!! En ful tackling blir inte ren bara för att spelaren som åker på den inte blir skadad.

Vill man få bort tacklingar mot huvudet etc, så ska man inte ta hänsyn till om spelare kommer tillbaka på isen eller inte.
Vad är det där för pajaseri?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by BubbelVe »

Joel Lundqvist spelar med två stressfrakturer i ryggen........smart......inte särskillt begåvat att säga det heller. Vissa spelare kommer att försöka pricka honom så hårt det går nu (A.... H.....) andra kanske kommer att UNDVIKA tackla för att de inte vill vara den som släcker karriären. Jag skulle fundera om jag mötte en sådan kille på en hockeyplan. Man kan ju inte bara tänka "skyll dig själv" eller Frölundas fel.

Nä jag hoppas det bara är bortförklaringsgalimatias och en läkt skada. Jag kan med mina kunskaper om kroppar och skador inte hitta någon del av ryggen som du kan skydda från både direkt kraft och kraft från muskulatur fäst i ryggraden så det skulle ur medicinsk synvinkel vara ok med fullkontakthockey.
Friskskriv eller sjukskriv, herr Frölundaläkare, så alla vet.....
Spela halvskadad kan man göra med händer och fötter inte skallar och ryggar.....
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Jörgen Jönsson slutar som sportchef i Färjestad.

http://www.farjestadbk.se/artikel/43757/" onclick="window.open(this.href);return false;
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by don_tomassso »

Fler lag som börjar fiffla med pengar!!Denna gång MODO

http://www.hockeysverige.se/article/148 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Originalet: http://allehanda.se/opinion/ledarelib/1 ... a-tillbaka" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lidlund »

Gillar verkligen det han skriver, och hur han omsätter det till rena aktioner. Dvs "Gör detta tills då, annars gör det till då". Ska bli intressant att se ifall MODO väljer att besvara den öht!
Post Reply