Silly Season 2011/2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

André Benoit wohl nicht zum EV Zug
http://www.hockey-news.info/index.php?o ... d=71%3Anla

Der EV Zug wird weiterhin nach einem Ersatz für den nach Montreal wechselnden Verteidiger Rafael Diaz suchen müssen. Der Wunschkandidat der Zuger dürfte wohl nicht zum EVZ wechseln, da angeblich zu teuer.
André Benoit könnte zum schwedischen Verein Skellefta wechseln.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Zimme; och de betyder...?

Adam larsson skrev för övrigt "NJ!" på sin twitter nyss, klart?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Han ska åka över imorgon enligt LJ.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Att han inte kommer att spela för Zug utan förmodligen i Sverige och Skellefteå.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

http://slapshot.ch.sportalsports.com/sp ... 00000.html

Ytterligare en sajt hävdar samma sak.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

Enligt slapshot är det agenten som är Kjell A.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2011/2012

Post by zacce »

Just så!! "Rykten säjer..." är helt ok att skriva på NPs startsida. Men mina tarmar kommer ut ur munnen då man går ut å säjer att den å den är klar utan att ha klara papper på de!! Zimme å SGSK, ni brukar ju säja att man inte ska gå ut me för mycke förrän de är klart,men ni motsäjer er själva ibland... För övrigt gör ni ett jävla bra jobb! Å Benoit skulle passa som en smäck med tanke på AIKs offensiva tänk!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

Suck. Om tidningar i Schweiz skriver att Benoît nobbar Zug och istället är nära att skriva på för AIK är det väl nånting att skriva om, det är inte samma sak som att Ture Troll postar en kommentar på norranbloggen ex. det framgår dessutom klart och tydligt av artikeln att det rör sig om ett rykte som andra skrivit om och ingen har sagt att han är klar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2011/2012

Post by zacce »

Alltså,de ja hakar upp mej på är att du/ni skriver att Timander är KLAR!! Inte att Benoit ryktas till AIK. Skriv om de som ryktas till AIK men låt AIK gå ut me dom som är HELT klara! Va fan,de är väl ingen tävling!! Men återigen,ni gör ett bra jobb!!
User avatar
Oliman
Posts: 368
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Oliman »

Skärp er. Solklart rykte och BÖR publiceras. och gällande meech så var han väl klar men man väntade att gå ut med det då han hade en klausul gällande nhlkontrakt före ett visst datum, eller har jag fel?

Löjligt de som kritiserar sgsk, zimmie och plissken, håll er borta från sillytråden om ni inte gillar silly och dess rykten.gå in på skellefteå aiks hemsida och sätt er och refresha nyhetssidan så kan ni vara säkra på att det ni läser om faktiskt kommer att ske.

Silly är drömmarnas tid , en del av charmen. Så lägg ned tjafset, det är dessutom det i särklass ointressantaste man kan läsa på sillybloggen.

Och bara för att jag inte ska vara en i mängden tjatare så lyfter jag frågan om joakim eriksson från ssk. Vore inte han nice ändå på ett 1års? Har alltid gillat honom, typiskt aikcenter. 2vägs, sliter, tekar magiskt. Dessutom bra med pressen och verkar hyvens..
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lidlund »

zacce wrote:Alltså,de ja hakar upp mej på är att du/ni skriver att Timander är KLAR!! Inte att Benoit ryktas till AIK. Skriv om de som ryktas till AIK men låt AIK gå ut me dom som är HELT klara! Va fan,de är väl ingen tävling!! Men återigen,ni gör ett bra jobb!!
Det är forumindivider som skriver att han är klar, inte NP själv.. Jävla skillnad..
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2011/2012

Post by lazerkrobbe »

N-vis har Ollonet och Zacke rätt, i den här tråden och i det här forumet,med nuvarande format och tänk, så ska det släppas alla rykten som kan släppas, det finns tillräckligt många som går igång på det för att motivera en slapphänt skvaller"journalistik". Jag väljer att läsa AIK's hemsida, och önskar er andra en Happy Silly Hunting.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2011/2012

Post by zacce »

ja då följer ja Lazerkrobbes exempel så man int behöv jaga upp sej helt i onödan!! Happy hunt!!
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Colton »

Fattar inte vad folk klagar på? Blir nästan pinsamt när nån klagar på beniot-artikeln som bygger helt på ruskigt trovärdiga källor.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2011/2012

Post by phx70 »

Synd att det gnälls så förbannat, här har vi folk som gräver och nystar för att vi ska få nått läsvärt och något att hoppas på. Men det duger inte så det skjuts från höften. Om det inte duger skit i och kommentera då. Jag tycker SGSK, Plissken och zimme gör ett jävla bra jobb!
FatBoyJim
Posts: 12
Joined: 17 Jun 2011, 07:41

Re: Silly Season 2011/2012

Post by FatBoyJim »

Jag är säkert en i mängden av dom som sällan skriver men är in för att läsa om ev rykten, därför så
blir man ju överlycklig över att ens ha ett namn att diskutera med vännerna om såhär mitt i sommarvärmen!
Så snälla låt oss som gillar att spekulera,drömma och fantisera om ett kommande AIK få göra det utan att
alla ska klaga på att man skriver något som är rykte. Tex att det ryktas att Timander är klart..det är inte
säkert men har gett mig och många vänner med mig något att prata om, stöta och blöta för och emot...
Samma sak gäller det med Benoit ryktet, det är också stött och blött i min vänskapskrets.

Jag frågar mig, är det inte detta hela silly går ut på, inte fakta utan att stöta och blöta massa olika alternativ
och ett sätt för oss riktigt hockeyintresserade att hålla hockeysäsongen vid liv.

Om alla bara skulle skriva fakta så skulle sillyseason vara så himla långtråkig att man skulle inte ens bry sig om
att fundera över ev värvningar.

Så jag ställer frågan än en gång är inte rykten hela poängen med silly???

Ha en fortsatt trevlig sommar mina SAIK vänner!

Mvh J
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lappmössan »

"Jag gillar inte att få läsa om rykten i silly season-tråden, så nu går jag!" :lol:

Meech var ju i princip klar en längre tid men skrev på för Winnipeg i sista sekund och det ska till en bra mycket större skräll än den med Meech om Timander inte är klar. Benoit är precis som rubriken säger ett rykte, så vad är problemet zacce och lazerkrobbe? Varför klagades det inte när NPR skrev att Möller och Hynning var klar?

Om ni däremot syftar på att NPR inte ska avslöja saker för tidigt för att det kan förstöra för AIK förstår jag er, men det är en avvägning jag tycker att de skött bra hittills.

Edit: Jag är av precis samma mening som FatBoyJim.
tjikken
Posts: 14
Joined: 16 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2011/2012

Post by tjikken »

Jag som Devils fan läste detta från en mer seriös devils blogg ang Adam Larsson. Är kanske ot men om någon är sugen å läsa lite om hur fansen på andra sidan tänker. http://www.inlouwetrust.com/2011/7/8/22 ... skelleftea ..
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

tjikken wrote:Jag som Devils fan läste detta från en mer seriös devils blogg ang Adam Larsson. Är kanske ot men om någon är sugen å läsa lite om hur fansen på andra sidan tänker. http://www.inlouwetrust.com/2011/7/8/22 ... skelleftea ..
Grymt välskriven artikel som också finns i Adams tråd.

Apropå NPRs sillyartiklar:
Meech-grejen blev inte bra och Zimme överskred där sina befogenheter, vilket vi pratat om och lagt till handlingarna.
Meech var aldrig klar och det fanns inget påskrivet kontrakt med nhl-klausul. Det enda som kunde ha skrivits då hade varit typ "Hett namn i backjakten, Derek Meech".
Sen skrev jag igår morse internt på redaktionen-forumet att "MT uppges vara klar" hade varit ett bättre rubrikval än MT är klar. NPR måste visa ödmjukhet, särskilt efter klavertrampet förra fredagen, för att inte tappa trovärdighet.
Men vi här tidigare gjort "Hynning klar?" och "Möller blir svartgul" utan att någon haft invändningar.
Sen när det börjar hojtas om källkritik apropå Benoit-artikeln så tror man ju inte sitt ansikte. Infon kommer alltså från en väl krediterad sportjournalist på en av Schweiz största dagstidningar, duger inte det som källa som man hänvisar till i artikeln så kan vi lika gärna lägga ner.
Sen ser jag att mitt och Zimmes namn nämns ifråga om gräva. NPR är ett lag där jag gör väldigt lite, Zimme gör ett enormt jobb men det gör också Markman, Schteffe, Admin, Tazman, Warder, CeciliaL, Olli, Rampa, Smogz, Hank Lubbe mfl.
NPR är heller inte bara silly, 90% av materialet är matchrapporter, införanalyser, krönikor och spelarintervjuer.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Markman »

Hanson-"brödernas" son Christian Hanson är klar för Washington/Hershey..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31218
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Markman »

Anders Forsberg berättar vad han har att säga om Silly Season..
http://northpower.nu/wordpress/?p=1876
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Hank »

Kanonjobb Markman!
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2011/2012

Post by TS_ »

http://hockeysverige.se/article/1205195 ... amnar-modo
Mattias Timander har gjort sin sista match för Modo. För allehanda.se bekräftar general managern Markus Näslund att veteranbacken inte kommer att återvända. Samtidigt förnekas han vara klar för Skellefteå.
- Det stämmer inte, säger agenten Peter Wallén till tidningen.
Jag tror faktiskt inte han kommer.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Trollet »

TS_ wrote:Jag tror faktiskt inte han kommer.
Om han kommer så är det märkligt uttryckt av A-Fop att säga "jag tror att han slutar".
Om han inte kommer så får man börja fundera över hur säkra de säkra källorna är. De som sa att han skrivit på alltså.

Oavsett så blir det spännande.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Lappmössan »

Är inte Peter Wallen även Jockes agent, dvs han som var 100% säker på att Jocke skulle stanna?
Hur som haver håller jag med om att det är konstigt att AF inte vet att Timander ska fortsätta om han nu är klar för oss.

Eller så försöker de bara förvirra oss.. Vilket de lyckas med..
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Markman »

Visserligen sa Herr Forsberg att han befunnit sig utom räckhåll för internet och telefoni den senaste tiden, så det är möjligt att han inte har så bra koll på vad som skrivs på bl.a. Aftonslasken.. Dock har han haft daglig kontakt med Lasse, så han har ju garanterat koll på värvningsstatusen runt AIK.. Tror att det är något av ett försök till cover-up, i väntan på att AIK själva offentliggör det, men det är ju bara en teori jag har..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

samtidigt säger ju Lj i norran att Timander fortfarande är aktuell.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Markman »

Zimme wrote:samtidigt säger ju Lj i norran att Timander fortfarande är aktuell.
Hmm, methinks that what was just stated supports my theory! :ugeek:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2011/2012

Post by Zimme »

timander själv har ju sagt att det blir en fortsättning och näslund säger att han nobbat Modo.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2011/2012

Post by svartgulsubkultur »

Helt utan belägg för följande teori så undrar jag ändå om Timmy-till-AIK är avhängt på Adams beslut. Kan Timander vara så slampig att han gått med på en "om Adam drar så är du klar"-deal?
För om Adam mot förmodan skulle stanna så vore inte Timander den optimale sista backen in.
Benoit eller dylik + Adam alternativt Timmy känns ju som det mest logiska ur lagbyggarsynpunkt.

Som sagt, bara fria fantasier...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Locked