Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Lite överraskande, Sam Marklund till Växjö.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Chippen wrote:
vonschnauser wrote: Självklart vill jag också att han ska spela med AIK så länge som möjligt. Men av det som kom fram igår om Möller var alltså en bra nyhet(han spelar med oss nästa säsong) & en dålig nyhet(hans kontrakt är inte lika långt som vi tidigare trott) & då fokuseras det bara på den dåliga nyheten.
Nu är det ju så att vi inte riktigt trott att kontraktet skulle vara längre, utan det är ju AIK själva som kommunicerat ut längden på det.
Om de sedan nu väljer att återgå till orginalkontraktet, som skulle löpa ut 16/17, och att tiden i Ryssland har tickat på och inte varit pausad så är det fan inte OK att de väljer att säga en annan sak.
Hur det kan vara en "bra nyhet" att han spelar med oss nästa år förstår jag inte. Alla visste ju redan att han hade ett kontrakt som ska återupptas från och med nästa säsong. Det enda nyheten berättade (som verkligen var en nyhet) var att kontraktet bara är ett år, inte tre år som AIK själva gått ut med.

Men visst, här är lite andra bra "nyheter":
Sebastian Aho spelar med oss nästa säsong! Och Burström, Heed, Lindgren, Urbom, Calof, Jimmie, Pär, Ohlsson, Adam P, Ritola och Wingerli!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Akerman2 »

Chippen wrote:Fast det måste väl ha funnits ett stoppdatum i kontrakten som respektive spelare hade med sina klubbar?
och nej, jag skulle vilja säga att det är långt ifrån officiellt att Lindström spelare med AIK nästa säsong.
Det finns det garanterat och säkert är det 30/4. Men då både har gällande kontrakt med oss (således utlånade till 30/4) så borde det ju inte finnas några som helst tveksamheter att offentliggöra spelarna då det redan är, som Hank säger, officiellt.

Sen att AIK inte gör det är aningen frustrerande men förmodligen vill de ha bokslut med nuvarande trupp först och det kan jag köpa.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

http://norran.se/hockeybloggen/klart-sv ... aik-578183

Så länge det inte är publicerat något om vart han sticker så håller hårt i hoppet om att han stannar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Han sticker, det har varit klart länge.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

ante08 wrote:Lite överraskande, Sam Marklund till Växjö.
Han ersätter väl Rydahl. De behöver få in spelare till fjärdefemman.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Trollet wrote:Han sticker, det har varit klart länge.
Jävla glädjedödare :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Trollet wrote:Han sticker, det har varit klart länge.
Otroligt viktigt att man hittar rätt med ersättaren. Med tanke på vilka man verkar ha tackat nej till, så är det säkerligen någon riktigt vass som tar platsen. Anders Nilsson hade varit den optimala värvningen, men det känns inte riktigt som att man vågar hoppas på honom. Nihlstorp är en grym slutspelsmålvakt och jag skulle kunna tänka mig honom på ett ettårskontrakt även om man kanske hoppas på någon som är aningen lite bättre.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Nihlstorp har attityd- och inställningsproblem.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Men han är en rackare på att rädda puckar när saker och ting skall avgöras.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Trollet wrote:
Chippen wrote:
vonschnauser wrote: Självklart vill jag också att han ska spela med AIK så länge som möjligt. Men av det som kom fram igår om Möller var alltså en bra nyhet(han spelar med oss nästa säsong) & en dålig nyhet(hans kontrakt är inte lika långt som vi tidigare trott) & då fokuseras det bara på den dåliga nyheten.
Nu är det ju så att vi inte riktigt trott att kontraktet skulle vara längre, utan det är ju AIK själva som kommunicerat ut längden på det.
Om de sedan nu väljer att återgå till orginalkontraktet, som skulle löpa ut 16/17, och att tiden i Ryssland har tickat på och inte varit pausad så är det fan inte OK att de väljer att säga en annan sak.
Hur det kan vara en "bra nyhet" att han spelar med oss nästa år förstår jag inte. Alla visste ju redan att han hade ett kontrakt som ska återupptas från och med nästa säsong. Det enda nyheten berättade (som verkligen var en nyhet) var att kontraktet bara är ett år, inte tre år som AIK själva gått ut med.

Men visst, här är lite andra bra "nyheter":
Sebastian Aho spelar med oss nästa säsong! Och Burström, Heed, Lindgren, Urbom, Calof, Jimmie, Pär, Ohlsson, Adam P, Ritola och Wingerli!
Efter allt gnäll på att spelare med gällande kontrakt ej väljer att spela med AIK ändå så får det väl ses som en bra nyhet att Möller verkar spela med AIK nästa år trots allt?
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Det är oavsett vilket ingen nyhet. Det är samma information som funnits sedan kontraktet med Kazan skrevs.

Däremot håller jag med Larzon längre upp i tråden. Att folk är glada för att spelare fullföljer sina kontrakt säger en del om situationen idag. Tyvärr verkar vissa supportrar ha anpassat sig lite väl mycket.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Trollet wrote:Det är oavsett vilket ingen nyhet. Det är samma information som funnits sedan kontraktet med Kazan skrevs.

Däremot håller jag med Larzon längre upp i tråden. Att folk är glada för att spelare fullföljer sina kontrakt säger en del om situationen idag. Tyvärr verkar vissa supportrar ha anpassat sig lite väl mycket.
Jag förstår vad du menar.
Men eftersom verkligheten ser ut som den gör (med spelare som hyrs ut, klausuler ecc) så tycker jag visst att det är en nyhet att han spelar med oss nästa år.

Men med de tänket så kan vi ju räkna in Jocke Lindström på en gång?

Man kan vara för/emot detta hur mycket man vill men det förändrar inte det faktum att det är så verkligheten ser ut just nu.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

http://www.skellefteaaik.se/artikel/80974/ Bekräftat av klubben nu, både Möller och Lindström. Det skumma är att de skriver att båda har tre år kvar på sina kontrakt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Nu går AIK ut med att både Jocke och Möller återvänder samt att båda två har tre år kvar på sina kontrakt. Jag har tidigare försvarat klubbens kommunikation kring kontrakten, men nu börjar det bli snurrigt...
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote:Nu går AIK ut med att både Jocke och Möller återvänder samt att båda två har tre år kvar på sina kontrakt. Jag har tidigare försvarat klubbens kommunikation kring kontrakten, men nu börjar det bli snurrigt...
Det är inte det minsta skumt av AIK. Vi har skrivit mer i Möllers egen tråd om det här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 29#p161529" onclick="window.open(this.href);return false;

De har hela tiden gått ut med att kontraktet gäller till 18/19.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Lär väl vara 1+1+1 års- alternativt 1+2 års-kontrakt...
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Arvid väljer Växjö.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jer-vaxjo/" onclick="window.open(this.href);return false;
shaquille
Posts: 1986
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2016/2017

Post by shaquille »

Skönt nu är både Möller och Lindström officiellt klara :D
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Trollet wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Nu går AIK ut med att både Jocke och Möller återvänder samt att båda två har tre år kvar på sina kontrakt. Jag har tidigare försvarat klubbens kommunikation kring kontrakten, men nu börjar det bli snurrigt...
Det är inte det minsta skumt av AIK. Vi har skrivit mer i Möllers egen tråd om det här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 29#p161529" onclick="window.open(this.href);return false;

De har hela tiden gått ut med att kontraktet gäller till 18/19.
Om du menade min kommentar med att det var skumt, så tänker jag ju såklart på samma diskussion. Menade att det skulle varit trevligt med lite klarhet i saken.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Men hur är det med Jocke? Skrev han verkligen så långt som till 18/19 när han förlängde?
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote:Men hur är det med Jocke? Skrev han verkligen så långt som till 18/19 när han förlängde?
Han skrev väl fem år och har varit borta två av dem. I hans fall inte någon paus i kontraktet. Står även på Eliteprospects: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=229" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Dynastin fortsätter till 2020! ;)
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Akerman2 »

Räknar man in Hetta, Pettersson och Olofsson så är det inte många forwardsplatser kvar. 2 kanske? Axel Holmström en av dem? En vass center skulle sitta fint.

Möller - NY - Lindström
Calof - Lindholm - Ritola
Jimmie - E. Pettersson - Adam P
Olofsson - Hetta - Ohlsson
Wingerli
(Ingen vidare ansträngning i konstellationerna)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lappmössan »

Undrar vad som händer med Andreas Söderberg? Kommer man satsa på honom eller blir det Danielssons/Berglund/Thilander etc? Drar han över pölen?
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Akerman2 wrote:Räknar man in Hetta, Pettersson och Olofsson så är det inte många forwardsplatser kvar. 2 kanske? Axel Holmström en av dem? En vass center skulle sitta fint.

Möller - NY - Lindström
Calof - Lindholm - Ritola
Jimmie - E. Pettersson - Adam P
Olofsson - Hetta - Ohlsson
Wingerli
(Ingen vidare ansträngning i konstellationerna)
Med all respekt för Wingerli och Ohlsson så är det högst osäkert om de är redo att kugga 12-15 minuter i en ordinarie position. Även om Ohlsson gjorde några bra byten emellanåt så åkte han mest runt och ramlade i slutspelet. Jag tror egentligen att båda två skulle må bra av att lånas ut till allsvenskan i ett år. Jag tycker nog att Wingerli är den som är mest mogen i sitt spel av dem båda.
Hetta gör sig bäst som ytterforward och ersätter nog Pontus P. Med tanke på att man troligtvis tappar både Zackrisson och Forsell så kommer man säkert att ta in en etablerad center.
Min första tanke när jag ser laget är att det är ett oerhört vekt lag. Det är egentligen bara Ritola och Jimmie som har tillräckligt med fysik för att vinna sargdueller på regelbunden basis.
Martin Lundberg behöver ersättas och utöver honom så skulle jag vilja se ytterligare en bra sargspelare. Jag hoppas verkligen att man inser att man behöver mer fysik.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Jag hoppas verkligen att Hetta är värvad för att spela högre upp i hierarkin än fjärde. Är han inte bättre än så tror jag inte han blivit kontaktad. Vi har ett helt J20 lag som kan spela fjärde.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
persson82
Posts: 667
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Då har Skellefteå redan sprängt dom 2 största sillybomberna!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lidlund »

Trollet wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Men hur är det med Jocke? Skrev han verkligen så långt som till 18/19 när han förlängde?
Han skrev väl fem år och har varit borta två av dem. I hans fall inte någon paus i kontraktet. Står även på Eliteprospects: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=229" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2013 skrev han kontrakt som gäller i 5 år, tom S 17/18

Men i samband med att han lånades ut till SKA iår så förlängde fan även sitt kontrakt
http://www.skellefteaaik.se/artikel/66802/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med tanke på att dom här säger att hans kontrakt sträcker sig 3 år från kommande S
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

smogz wrote:Jag hoppas verkligen att Hetta är värvad för att spela högre upp i hierarkin än fjärde. Är han inte bättre än så tror jag inte han blivit kontaktad. Vi har ett helt J20 lag som kan spela fjärde.
Pontus P är snäppet bättre än Hetta och han spelade i fjärde. Hetta är en habil spelare med otroligt bra arbetsmoral och skridskoåkning, men någon offensiv stjärna är han inte. Han är också förvånansvärt svag i sargdueller med tanke på att han inte är direkt liten. Han gjorde 10p i ett Malmö där det var svag konkurrens om forwardsplatserna. Han kommer dock att få ett stort ansvar i BP och det är i mitt tycke en bra värvning.
Locked