Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by ossian »

Det var lite omvända roller. Malmö för spelet och ligger pp och borde ha vunnit ifall båda lagen har samma effektivitet. Men vi spelar väldigt uppoffrande och Mantas är grym.

Hade det delats ut poäng efter hur spelet på isen sett ut så hade vi legat högre upp i tabellen, så är det.
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by ossian »

Möller är en så given kapten efter Jimmies oturliga skada. Såklart vet man inte hur personen egentligen är då man inte ör i omlädningsrummet, men han verkar väldigt sympatisk, han är vältalig, på isen jobbar han hårdast av alla, backcheckar hårdast, åker järnet till sina byten, täcker skott, gör alltid sitt bästa för laget.

Oscars fru kan känna sig väldigt nöjd över att ha träffat en sån exemplarisk man som Oscar.
lh=1
Posts: 546
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by lh=1 »

ossian wrote: 23 Feb 2019, 17:48 Möller är en så given kapten efter Jimmies oturliga skada. Såklart vet man inte hur personen egentligen är då man inte ör i omlädningsrummet, men han verkar väldigt sympatisk, han är vältalig, på isen jobbar han hårdast av alla, backcheckar hårdast, åker järnet till sina byten, täcker skott, gör alltid sitt bästa för laget.

Oscars fru kan känna sig väldigt nöjd över att ha träffat en sån exemplarisk man som Oscar.
Han är precis som du säger, även IRL 👍 Mycket bra val av Kapten!
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by nr86 »

Oj vilken viktig vinst! Alla spelade för laget och Mantas visade vilken keeper han kan vara.
Men jag förstår inte vad som hänt med Berglund? Nästan allt blir ju fel nu för tiden. Dagens Alm tyvärr. Alm däremot fortsatt stabil. Granberg har höjt sig flera snäpp ikväll. Kommer bli ännu bättre när det vankas slutspel för jag hoppas verkligen vi går dit. Linus L är tyvärr så seg på rören så jag tror jämt han har syra i benen trots att han borde vara pigg. Allsvenskan nästa säsong skulle göa honom gott.
Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by Empress »

nr86 wrote: 23 Feb 2019, 18:06 Oj vilken viktig vinst! Alla spelade för laget och Mantas visade vilken keeper han kan vara.
Men jag förstår inte vad som hänt med Berglund? Nästan allt blir ju fel nu för tiden. Dagens Alm tyvärr. Alm däremot fortsatt stabil. Granberg har höjt sig flera snäpp ikväll. Kommer bli ännu bättre när det vankas slutspel för jag hoppas verkligen vi går dit. Linus L är tyvärr så seg på rören så jag tror jämt han har syra i benen trots att han borde vara pigg. Allsvenskan nästa säsong skulle göa honom gott.
Men ändå fick väl Linus hard-helmet-?, vilket borde innebära att alla fall Mantas gillade vad han såg.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by StigVig »

Tack för 3 poäng mot ett trubbigt Danmark
Vi gör en OK match men inte mer
En av seriens absolut sämsta lag på hemmais är ett av de bättre lagen på bortais.
Man får nästan en tår i ögonvrån när man minns tillbaka de åren vi var nästan oslagbara på hemmaisen 🍸
Krossa Skiten!!!!!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by snorhyveln »

Klockrent!
Stabilt försvar, Mantas omutlig, forwards gör sitt jobb.
2åen halv sida inlägg vid vinst mot sex vid förlust.
Dwight, bara ett inlägg, lagom negativt. Kom igen nu, måste finnas lite mer att gnälla om?
Os72
Posts: 925
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by Os72 »

Bra genomförd match. Speciellt period 2 och 3. Skönt att bryta förlusttrenden.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by snorhyveln »

Ser matchen i efterhand, dvs part 2.
Kan inte se Albin Lundin göra ett enda misstag. Möjligtvis lite trött efter 1 å enhalv minut inne i boxplay. Ser lite slö ut när Mantas fighter i närkamp.
Skriv kontrakt omg. Kan inte finnas bättre spelare för en fjärderoll nästa år.
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by ossian »

Skönt med en systemvinst, genialiskt av tränarna
User avatar
Erwynn
Posts: 2440
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Malmö - Skellefteå AIK 23/2 kl 15:15

Post by Erwynn »

ossian wrote:Skönt med en systemvinst, genialiskt av tränarna
Bra genrep inför slutspelet
Hata allt.
Post Reply