Omg 6 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 2/10 kl 19.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 2/10 kl 19.00

Post by nr86 »

Har nämt Lindgren ett flertal gånger som en av de största positiva överraskningarna i dagens AIK. Att han är 37 syns INTE.
Har sett igenom matchen i efterhand och jag till skillnad från många andra tycker mig se ett gryende PP spel. Målet Filip gör är ju i princip ett pp mål. Tror det kommer att lossna ordentligt snart. Djuse är snuskigt bra just nu. Han gör lite som han vill därute. Framförallt är han så grymt kylig även under press och löser alla tighta situationer på ett föredömligt sätt. Har hackat på Mantas en del men måste erkänna att han var bra igår. Läser spelet bra och täcker mycket nät. Lyckades också hålla de flesta skotten som kom och de som inte fastnande kunde han styra bort på ett bra sätt.
Nu är det ett nya tag på lördag mot ett BIF som har lite gungfly under sulorna. Ifjol vid den här tidpunkten fick ju Melin kicken efter matchen mot oss.
Det är kul med hockey nu:)
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 2/10 kl 19.00

Post by SimonL »

snorhyveln wrote: 03 Oct 2018, 12:03 Mjaaa, nu häver en del ur sig spya kring Wäxjös köpande av spelare.
Låt mig påminna om att klubben är hyfsat ny, likaså deras juniorverksamhet. En juniorverksamhet som om jag inte missminner mig var i absolut topp ifjol med semi eller kanske finalspel. Likadant i år där dom ligger i topp i södra serien, vi ligger i botten.

Lyckades få se stora delar av matchen igår trots jobb. Vad som överraskar mig var den öppna hockey "stjärncoachen" Hallam bjöd på. Ifjol varken i grundserie eller slutspel lyckades vi etablera spel i deras zon utan var omedelbart utkörda och sönderkontrade. Måhända är deras lag sämre i år, måhända är vi bättre. Om några månader har vi svaret.
Problemet de haft är att hockey varit en i princip okänd sport. Inga ungar i växjötrakten har spelat hockey så de har eg fått börja redan från pojklagen och försöka bygga en bredd som senare kan bli en spets i form av spelare till A-laget. Man får tycka vad man vill om Växjö men rent krasst så har de gjort ett jävligt bra jobb med att bygga en vinnande organisation.

Sen angående årets lag så syns en liten mättnad efter guldet och de slarvar lite i detaljerna så där har de att jobba med. Vi levde bara på individuell skicklighet ifjol och det var inga problem för ett lag som Växjö att plocka ner våra stjärnor och då fanns inget att falla tillbaka på. I år har vi en lagmaskin som vi inte haft sen iaf 15/16. Jag törs nästan säga att om allt faller på plats med Aaltonen/olimb och PP så ser jag inte vilket lag som skulle vara en klar favorit mot oss i ett slutspel. Vi kanske inte går rent i slutspelet men kriga om guldet på allvar är ett realistiskt mål.
Post Reply