Träningsrapporter 14/15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by Chippen »

Grymt bra snokia
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3095
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Foppas skridskocoach »

Grymma rapporter snokia!

Fick du någon klarhet i vilka kedjekamrater Kabanov kan tänkas få inleda med?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by fwd »

Riktigt bra!
Charter Division
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Hyland (I'm back) »

Vist borde väl Calle visa någonting? Han har ju varit här ett tag nu och varit på is som alla andra. Vad verkar funka? Är det en ny Vesce?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by svartgulsubkultur »

Foppas skridskocoach wrote:Grymma rapporter snokia!

Fick du någon klarhet i vilka kedjekamrater Kabanov kan tänkas få inleda med?
Kabanov klev väl av innan själva ispasset började.
Hans prio den närmsta framtiden är nog att bygga upp kondition.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Kedjorna såg ut såhär:

A Pettersson, Norman, P Lindholm

Sörensen, Holmström, M Lundberg

E Edström, Calof, Kabanov

Widing, Forssell, Lehtonen
Last edited by snokia on 13 Aug 2014, 13:03, edited 1 time in total.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Lappmössan »

Hyland (I'm back) wrote:Vist borde väl Calle visa någonting? Han har ju varit här ett tag nu och varit på is som alla andra. Vad verkar funka? Är det en ny Vesce?
Vesce var en flopp, Calof presterar som man kunnat förvänta sig.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Lappmössan wrote:
Hyland (I'm back) wrote:Vist borde väl Calle visa någonting? Han har ju varit här ett tag nu och varit på is som alla andra. Vad verkar funka? Är det en ny Vesce?
Vesce var en flopp, Calof presterar som man kunnat förvänta sig.
Håller helt med dig :) Calof verkar rätt ojämn. Men han ser iaf inte lika vilsen ut på träningarna längre. Han är helt klart ett projekt som kan falla ut åt vilket håll som helst..Vissa stunder visar han upp fin skridskoåkning och puckbehandling. För att nästa ögonblick ge ett oerhört lojt och försiktigt intryck och inte mycket som stämmer för honom.

Många verkar förvänta sig att Calof är en Holloway 2 och då har man ju direkt skruvat upp förväntningarna för mycket tycker jag. Han kommer trots allt från en college liga. Iofs gick Holloway trögt i början också..
Last edited by snokia on 13 Aug 2014, 17:28, edited 3 times in total.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Dagens andra träning är visst 14:30 om någon känner sig sugen på att se :)
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Återigen så är jag fullt medveten om att det finns brister i min rapportering. Men det är fritt fram för vem som helst att gå dit och kika och skriva :) Jag har i princip inte skrivit något sen jag slutade skolan för nästan 20 år sen. Man lär så länge man lever.

Likaväl som att jag knappast kommer att ha möjligheten att se alla träningar eller orka skriva varenda gång jag är där.

Slänger in några rader om jag känner mig manad då och då :)

Vad jag däremot inte har tänkt tolerera är gnäll. Lika bra att jag säger det direkt! Kan någon annan skriva bättre så kör förtusan :) Men om denna någon aldrig bidrar med något själv så tycker jag inte man ska gnälla heller :)

Då fick jag även det sagt, riktar mig inte till någon med inlägget utan skriver det bara av välvilja.

Ha en fortsatt trevlig dag på er :)

Och tack för allt beröm! :D
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by Chippen »

Den som gnäller på brister kan ju själv masa sig dit och skriva.

Tycker du gjort det kanon hittills.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3204
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by marre »

Kanoners Snokia!!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Hank »

Jag har sett idel (välförtjänt) beröm för rapporteringarna?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Hank wrote:Jag har sett idel (välförtjänt) beröm för rapporteringarna?
Japp och det tackar jag självklart för :) Var mer i förebyggande syfte som jag skrev det. Även jag själv kan vara rätt gnällig här inne ibland ;) Självklart vore det roligt om någon fler än jag skrev också :) Många här inne sitter på oerhörda kunskaper. Långt över mina dessutom :D
User avatar
HenkeNorthPower
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2012, 22:01

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by HenkeNorthPower »

uploadfromtaptalk1407937286628.jpg
uploadfromtaptalk1407937286628.jpg (51.6 KiB) Viewed 5485 times
uploadfromtaptalk1407937388108.jpg
uploadfromtaptalk1407937388108.jpg (55.55 KiB) Viewed 5485 times
Skellefte såg riktigt kvicka ut idag. Det blir nog en spännande säsong
SM GULD !
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Var och kollade en stund även på den senare träningen. 

Kabanov och Calof hade en del bra samarbeten. Såg betydligt bättre ut än i förra träningen. En del fina avslut också.

A. Lindholm fick på en riktigt fin träff på blå. Rätt upp i vänstra krysset på Hanses. 

Både Mackan och Hanses ser otroligt stabila ut! Inte många puckar som letade sig förbi någon av dom. 

Erik Andersson och Arvid Lundberg, gör dom någonsin en dålig insats? Otroligt stabila! 

Även den kära Widing tror jag börjar komma upp i flås. 

I övrigt såg väl träningen ut ungefär som den på förmiddagen. 

Noterbart var väl även att Forsell kom med lite tekningstips till Calof :)

Skymtade även Heed.. Armen ser inge vidare ut direkt. Höll den tätt vinklad mot kroppen.

P. Petterström klev på och körde efter träningen. Skulle bla köra en puckbana.. Ni vet som i "Patrick Kane stickhandling" klippet ungefär. Kabanov körde också lite på skoj. Ser ut att ha fina handleder.
Last edited by snokia on 13 Aug 2014, 17:10, edited 5 times in total.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Hank »

Föredömlig rapport!
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Markman »

Vore ju grymt om Kabanov och Calof kan hitta kemi med varandra, så har vi två offensiva kedjor som kan leverera: Kabanov-Calof-*tredjelänk* och Lehtonen-Sundqvist-Widing
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Markman wrote:Vore ju grymt om Kabanov och Calof kan hitta kemi med varandra, så har vi två offensiva kedjor som kan leverera: Kabanov-Calof-*tredjelänk* och Lehtonen-Sundqvist-Widing
Tror faktiskt att dom kan ha något på gång ändå. Vissa stunder ser det som sagt riktigt bra ut. Får dom spela ihop sig lite till så kan det bli riktigt intressant.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by bsa »

Adam, Pär & John ;) eller ersätta någon med Nick kan nog röra till det för de flesta försvar.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by Markman »

snokia wrote:
Markman wrote:Vore ju grymt om Kabanov och Calof kan hitta kemi med varandra, så har vi två offensiva kedjor som kan leverera: Kabanov-Calof-*tredjelänk* och Lehtonen-Sundqvist-Widing
Tror faktiskt att dom kan ha något på gång ändå. Vissa stunder ser det som sagt riktigt bra ut. Får dom spela ihop sig lite till så kan det bli riktigt intressant.
Låter synnerligen bra! De har väl inte ens känt varandra i en vecka än, och varit på is ungefär lika länge! Ge dem en månad eller två så kan det nog bli väldigt roligt! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by King Kong »

Måste bara få inflika att Robertsson är så jävla skön och förmodligen otroligt viktig..
Han skiter helt i vem som felar, den som felar får höra det..
Till Lehtonen "Your backcheking to slow!!" och så spännde han ögonen i honom..:)
Kraven är enorma på spelarna oavsett stjärnstatus och det älskar jag..

Sen har vi en bredd som är för djävla djup och grejen är att den faan är jävligt talangfull också..
Vi har bästa backarna i ligan, bästa keepern i ligan och vi har den bredaste truppen både på back och forwardssidan..
Snart har vi nog den där spetsen också ska ni se..:)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

King Kong: Hahaha, det med Robertsson glömde jag helt bort.. Bra du tog upp det. Helt klart värt att nämnas! Riktigt skön kille precis som du säger :) I övrigt håller jag fullständigt med dig!
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Knegare »

Sitter i Ume å lusläser Snokias rapporter...å vilka rapporter sen...herrejävlar också! Önskar man hade den gåvan...
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Markman »

King Kong wrote:Måste bara få inflika att Robertsson är så jävla skön och förmodligen otroligt viktig..
Han skiter helt i vem som felar, den som felar får höra det..
Till Lehtonen "Your backcheking to slow!!" och så spännde han ögonen i honom..:)
Kraven är enorma på spelarna oavsett stjärnstatus och det älskar jag.
En av många anledningar till att älska Bert Robertsson!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Idag blir det bara en kortare rapport.

Bitvis ursinnigt tempo.. Alla orkade inte ens stå på benen efter en riktig mördarövning i slutet!

Widing ser rätt slö ut idag.

Calof är enligt mig bäst på isen idag! Jobbar och sliter utav helvete och allt blir rätt :)

Kabanov, Lehtonen gör det mesta bra också!

Kabanov och Calof hade flera riktigt fina samarbeten.

Överlag så ser alla rätt pigga ut och det märks att vi går in i en tyngre träningsperiod nu. Allt börjar skruvas upp mer och mer!

Allt ser självklart bättre och bättre ut också :)

Bert och Walle oerhört angagerade i träningen idag.. Skriker push, go go, skate osv!

Var även två stycken som var och filmade träningen. Dock ingen från våran organisation antar jag då dom pratade engelska. Bert läxade upp den ena då han var på isen utan hjälm. Berättade om sin olycka och att det är därför har hjälm.

Det är allt jag bjuder på idag :)
Attachments
uploadfromtaptalk1408107379583.jpg
uploadfromtaptalk1408107379583.jpg (89.32 KiB) Viewed 4969 times
Last edited by snokia on 15 Aug 2014, 15:53, edited 5 times in total.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Lappmössan »

Gött att höra/se!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3095
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Foppas skridskocoach »

Calof tycks ha haft en kometliknande utveckling de senaste 24 timmarna.
Tigerränderna går aldrig ur.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Hank »

Calof måste ju redan ha överträffat alla Lappmössans förväntningar?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Lappmössan »

Hank wrote:Calof måste ju redan ha överträffat alla Lappmössans förväntningar?
Hade inga förväntningar alls på honom medan andra efter första matchen säger att han är usel och en "ny Vesce", vilket som sagt är jävligt orättvist mot en NCAA-spelare.
När man nu fick se honom live var han absolut bättre än jag trodde.
Lappmössan wrote: Håller även Holmström före Calof tills jag sett vad den senare går för.
...så nu håller jag Calof före, med reservation för att Holmström fick mindre speltid och sämre lekkamrater.
Locked