Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by VonCheese »

Såg på boorkens chatt att någon hört att Rajala ska vara påväg till oss. Även om det allt som oftast inte betyder ett skit så är det en intressant spelare.
ante08
Posts: 2598
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2014/2015

Post by ante08 »

Denna kanadensare ryktas till SHL.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11246" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Rajala skulle passa mycket bra in hos oss som ersättare till t ex Holloway. Dock så är det knappast realistiskt då HV har mer pengar att röra sig med. LJ brukar väl inte heller vara så het på finländare. Jag gissar (utan att ha någon information) på KHL och Jokerit för Rajala.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Jon Palmebjörk sägs vara på väg bort från Löven
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Janmark skulle passa bra in hos oss, men han blir troligtvis för dyr.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tror inte att Janmark blir prisvärd. Många lag lär vara ute efter honom och personligen ser jag inte honom som en superstjärna.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Bilderberg »

Janmark är riktigt bra. Janmark låg topp-5 i poängligan väldigt länge. Janmark hade haft ännu mer poäng i ett annat lag. Janmark lär vara dyr och eftertraktad. Janmark är ung och lovande. Janmark är en smart spelare och en duktig skridskoåkare... Men vill vi ha Janmark?
User avatar
TigerShark
Posts: 3938
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 2014/2015

Post by TigerShark »

Hyland (I'm back) wrote:Jon Palmebjörk sägs vara på väg bort från Löven
Han lär ju få några anbud från SHL/KHL. Tror inte han skulle skriva på för AIK dock (inte för att du antydde det men).
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Bilderberg wrote:Janmark är riktigt bra. Janmark låg topp-5 i poängligan väldigt länge. Janmark hade haft ännu mer poäng i ett annat lag. Janmark lär vara dyr och eftertraktad. Janmark är ung och lovande. Janmark är en smart spelare och en duktig skridskoåkare... Men vill vi ha Janmark?
Klart att vill ha Janmark med det beror ju på vilka vi tappar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Janmark ska väl till AHL/NHL nästa säsong?
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Bilderberg wrote:Janmark är riktigt bra. Janmark låg topp-5 i poängligan väldigt länge. Janmark hade haft ännu mer poäng i ett annat lag. Janmark lär vara dyr och eftertraktad. Janmark är ung och lovande. Janmark är en smart spelare och en duktig skridskoåkare... Men vill vi ha Janmark?
Varje dag i veckan. Killen har skyhög potential. Tyvärr kommer väl prislappen också att bli skyhög. Om han väljer att stanna i Sverige så gissar jag att han går till Linköping, Frölunda eller HV.

Daniel Zaar som det ryktades om ett tag känns mer trolig som förvärv. Han är inte lika bra som kedjekamraten Everberg men efter att ha sett lite grann av mötet mot Örebro så känns han som en rätt så möjlig LJ-värvning. Han påminner en del om Adam Pettersson i rörelsemönster.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2014/2015

Post by eiderwall »

Bor i Helsingborg, och har noterat att Zaar ofta får höga betyg(högre än everberg) även när han inte gör poäng. Lovande kille!

Pamlebjörk, vad är det för spelartyp. Lasse har ju värvat från löven förr...
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Palmebjörk är ju dökött i SHL! Helt bortkastad värvning! Antar att han hamnar i nåt topplag i allsvenskan! Djurgården ryktas ju om att vara sugna men även där är han en tveksam värvning! Gör en del poäng i serien men är ofta osynlig när det bränner till!
Last edited by Ante on 26 Mar 2014, 14:24, edited 1 time in total.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

En kille som inte lär vara billig men som i ett annat lag än HV kunnat stå för betydligt bättre noteringar i år är väl Oscar Fantenberg? Hans kontrakt går ju ut nu om jag inte missuppfattar det hela. Bra på rören, fint förstapass och bra skott. En mer spelande backpjäs och inte helt oäven fysiskt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Det blir väl max en backvärvning nästa säsong om man nu envisas med att behålla Heed. Jag tror och hoppas man siktar högre än Fantenberg då även om han är duktig!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Ante wrote:Det blir väl max en backvärvning nästa säsong om man nu envisas med att behålla Heed. Jag tror och hoppas man siktar högre än Fantenberg då även om han är duktig!
Håller med om och har själv varit inne på det tidigare, att om det värvas så känns backsidan långt ifrån prio ett. Och Heed känns ju som att man skulle kunna skeppa med sopbilen ner till ume så får han spela ner Björklöven rakt i skiten. Nåt i den stilen i alla fall.

Drömmen vore förstås att Sevc kom tillbaka men ska man vara realistisk så händer inte det. Han har inte kommit tillbaka den här säsongen så då tror jag man kan räkna bort honom nästa. Men vad vet jag, det är trots allt bara en gissning.

Aktat det vet jag inte om Fantenberg är så orealistisk som LJ-värvning. Möjligen att han är "för" erkänt duktig så att priset kan trissas upp men som spelare tycker jag nog att han skulle passa utmärkt hos oss. Han skulle dessutom kunna fylla rollen som mer spelande back och samtidigt inte vika ner sig alltför mycket fysiskt.

Oh well, det vara bara en tanke som slog mig för han var ju upp till diskussion i sillyn inför den här säsongen vill jag minnas.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Blev nyss officiellt att Norman kritat på för två säsonger till.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Faaan, blir väl ingen Lindholm då. :(
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote:Faaan, blir väl ingen Lindholm då. :(
Fast om nu PP försvinner kanske Lindholm ändå är intressant?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Förstår inte varför Lindholm skulle vara så intresserant helt plötsligt.
Är väl hans första säsong i Allsvenskan som är bra?

Jag räknar med två lediga platser på forwardssidan.
Den som Petterström har nu och även Emanuelsson. Sedan kan ju Petterström ta sin egen så att säga oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

PP är visst klar enligt Norran.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Mange »

Bra AIK! Först drar vi hem guld igen och sen behåller vi hela laget! Kan knappast ha hänt förut att alla spelare i ett såpass framgångsrikt lag vill stanna!? Helt sjukt stort!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Special Brew wrote:PP är visst klar enligt Norran.
What?! Det vore både otippat och heelt sjukt bra. Stämmer det är det ju bara inse att LJ tvivelsutan sportchefen number jävla one.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

LJ verkar satsar på stabilitet och behålla så många som möjligt istället för att försöka hitta maximalt bang for the buck. Liten skräll dock att man behåller Norman och Pontus P. Det verkar inte att bli någon spektakulär silly season. På forwardssidan kanske det bara blir Emanuelsson och eventuellt Holloway som ska ersättas. Bredden för CL får säkert juniorer stå för.

Även om jag föredrar nuvarande mycket professionella hantering varje dag i veckan så måste jag erkänna att jag ibland medialt saknar de silly season som var under Peo L:s ledning. De levde verkligen upp till namnet.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2014/2015

Post by don_tomassso »

Bara o stänga denna sida.Förlänger med alla spelare ju.Är väl bara Holloway&Frögren.Lundberg.Steen vars kontrakt går ut.Petter Emanuelsson till Sharks.
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Rollie »

Mange wrote:Bra AIK! Först drar vi hem guld igen och sen behåller vi hela laget! Kan knappast ha hänt förut att alla spelare i ett såpass framgångsrikt lag vill stanna!? Helt sjukt stort!
Förstår mycket väl att spelare som ex PP och Forssell vill stanna i Sveriges bästa lag. Tror inte lukrativa erbjudanden haglar över dessa två. Detsamma gäller ju Norman som ser det här som det bästa alternativet att utvecklas. Som bonus blir det ju europaspel också. Betydligt större bedrifter av Lasse J är ju att han skrev fast spetsspelare som Jimmie, Möller, Bellemare och giganten Jocke på flerårskontrakt.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Alltså, jag funderar mer och mer kring det här varför vissa spelare, och fler och fler vad det verkar, så gärna vill spela hos oss. Utöver att vi är favorittippade till SM-guld och sånt som gör ingen spelare aktuell för spel i Sverige skulle avböja spel hos oss, så måste det ju vara så att det finns en hel drös med spelare som värderar reella möjligheter till sportsliga framgångar så högt att eventuella löneökningar kan få stå tillbaka. Syftar inte på nån ultraidealism och att spelare inte vill och behöver tjäna stålar. Jag vill helt enkelt komma till att jag tror att många spelare som nu fått chansen i AIK är jävligt rädda om den chansen. PP har säkert fått anbud med högre pröjs och/eller en mer framträdande roll i kedjehierarkin . Helt uppenbart vill han spela hos oss. Det är ett sjukt gott betyg till föreningen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

En person med känningar menar att Bud blivit erbjuden ett flerårskontrakt av AIK. Som jag fattar det hela så är även Jokerit med i leken. Bud vill ha närhet till stan om han spelar utanför Svea rikes gränser.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Hyland (I'm back) wrote:En person med känningar menar att Bud blivit erbjuden ett flerårskontrakt av AIK. Som jag fattar det hela så är även Jokerit med i leken. Bud vill ha närhet till stan om han spelar utanför Svea rikes gränser.
Jokerit kunde man ju tänka sig var med i leken. De försöker väl dränera SHL på de bästa med utgående kontrakt och annat var väl inte att vänta. Ett flerårs på Bud skulle smaka tycker jag. Då har ju LJ erbjudit en lönenivå som är hållbar för föreningen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Tror Bud vill ha trygghet och då har vi stor chans att han kritar på.
Locked