Silly season övriga lag 13/14

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by GroovyEd »

Tomas Skogs till Örebro vars GM går ut och säger att man kommer ha seriens bästa backuppsättning. Ingen backuppsättning med Daniel Sondräll kan vara den bästa backuppsättningen, säger jag. Tråkigt att vi förlorar Skogs bara.
yrre
Posts: 15
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by yrre »

Tobias Viklund till KHL

http://www.hc-avto.ru/?dir=news&id=1927" onclick="window.open(this.href);return false; + eliteprospects
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Markman »

Tack, då kan vi avsluta diskussionerna om honom i den andra Silly-tråden!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Skidrow »

GroovyEd wrote:Tomas Skogs till Örebro vars GM går ut och säger att man kommer ha seriens bästa backuppsättning. Ingen backuppsättning med Daniel Sondräll kan vara den bästa backuppsättningen, säger jag. Tråkigt att vi förlorar Skogs bara.
Så här sa Örebros sportchef i en intervju med Närkes Allehanda:
"- I jämförelse med de andra elitserielagens backbesättningar tycker jag att vi står oss bra, säger Pontus Gustafsson."


Så här skrev Aftonbladet att han sa:
" - Jag kan inte se att något annat elitserielag har en bättre backbesättning än vi, säger general manager Pontus Gustafsson till Nerikes Allehanda."
Chippen
Posts: 14314
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

FBK fortsätter sälja spelare. Nu är det Salak som säljs.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by GroovyEd »

Skidrow wrote:Så här sa Örebros sportchef i en intervju med Närkes Allehanda:
"- I jämförelse med de andra elitserielagens backbesättningar tycker jag att vi står oss bra, säger Pontus Gustafsson."


Så här skrev Aftonbladet att han sa:
" - Jag kan inte se att något annat elitserielag har en bättre backbesättning än vi, säger general manager Pontus Gustafsson till Nerikes Allehanda."
Haha fail av mig, brukar alltid vara kritisk till sportbladets artiklar men inte denna gång av någon dum anledning, illa!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

Brett Sterling klar för HV.

http://hv71.se/artikel/37795/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9408" onclick="window.open(this.href);return false;

Hade gärna sett honom i AIK.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by svartgulsubkultur »

374 wrote:Brett Sterling klar för HV.

http://hv71.se/artikel/37795/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9408" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hade gärna sett honom i AIK.
Ja jävlar, han har man ju fantiserat om ända sen han slog igenom som Krog och Haydars tredjelänk i Wolves.
Genuin målskytt och rätt tuff trots sin ringa storlek.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

Haydar ryktas också vara på väg till HV.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by svartgulsubkultur »

Så pass?
Ingen budgetkedja med Haydar, Krogen och nysilvret i så fall.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jowa
Posts: 472
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by jowa »

374 wrote:Haydar ryktas också vara på väg till HV.
I år igen?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Silly Season övriga lag 13/14

Post by 374 »

Aaltonen verkar vara rätt dyr.

http://mrmadhawk.se/2013/may/sa-mycket- ... ml#comment

*mod* inlägget flyttat till silly övriga lag */mod*
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Markman »

Hedström flyttar tillbaka till Skellefteå. Av norranintervjun verkar han dock (lyckligtvis) inte vara aktuell för AIK.
Bolidensonen, Jonathan Hedström, flyttar hem från Sundsvall till Skellefteå. Han har köpt hus i staden och vänder helt enkelt hem.

– Det stämmer bra det. Vi tog det beslutet att dra hem. Jag har varit borta från staden i 14 år och då kan det vara skönt att landa lite. Det blev som det blev här i Timrå med allt och då huset kom ut nöp vi till, säger Hedström.

Han hymlar inte om att det vore en dröm att spela i Skellefteå AIK.

– Det är inget jag behöver sticka under stolen med, visst vore det skitkul. Men samtidigt förstår jag att jag inte är jättehet på marknaden, men jag vill spela i alla fall. Det har jag bestämt. Jag är 35 år gammal, men känner att jag har några år kvar att ge.

Har du haft någon kontakt med Skellefteå AIK?
– Nej, jag vet faktiskt ingenting. Jag har inte pratat med någon om det. Jag har inte så mycket förhoppningar.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14314
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

En Hedström i form och för mindre lön än i Timrå skulle gott och väl göra ett bra jobb i en 3:e kedja, om vi varit i ett annat läge.

Just nu känns Asplöven eller faktiskt Löven närmare till hands.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Sv: Silly season övriga lag 13/14

Post by TS_ »

Chippen wrote:En Hedström i form och för mindre lön än i Timrå skulle gott och väl göra ett bra jobb i en 3:e kedja, om vi varit i ett annat läge.

Just nu känns Asplöven eller faktiskt Löven närmare till hands.
I värsta fall kan han ju spela i SK Lejon.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Foppas skridskocoach »

Får vi han för under 30tkr/månad så kan vi nog slå till och använda honom för att bredda laget. Annars nej tack.
Tigerränderna går aldrig ur.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Kraxxe »

Ge han en tryout
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Special Brew »

Absolut nej till Jonte! Vill inte ha han om han så betalar för att spela.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Markman »

Special Brew wrote:Absolut nej till Jonte! Vill inte ha han om han så betalar för att spela.
Instämmer ordagrant! Det var också en av anledningarna till att jag valde att skriva här och inte i den andra Silly-tråden (förutom att det är Timrå han lämnar då)!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by GroovyEd »

Det kanske blir BFFI eller Myckle ;)
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by don_tomassso »

Jonte för guds skull,platsar han ens i Lejon??
User avatar
Humlannitton
Posts: 1552
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Humlannitton »

Jag hoppas Jonte går till Löven, så att vi kan sätta en ordentlig punkt för relationen mellan honom och Skellefteå AIK. Finns inte en chans i helvetet att han ska sätta ALF-nunan i en hemmatröja i Skellefteå Kraft Arena.
Chippen
Posts: 14314
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Jonte ska bosätta sig i Skellefteå. Vad har han för alternativ?
Lejon och Piteå i div 1 eller Löven/Asplöven i Allsvenskan.

Jag tror inte han går från ES till div 1 och jag tror inte han kommer pendla till Happis. Så enligt det känns det inte otroligt med Löven faktiskt, för jag tror inte han lägger av.
Visst, han känner Ragge i Piteå. Bella spelar väl inte längre så visst kan det bli Piteå men känns tveksamt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by schteffe »

Han kan gott ersätta Niilima som "expertkommentator" hos CMORE. Munläder har han alltid haft, och det är väl inte möjligt att vara sämre än Niilima?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Hank »

Klart Jonte ska hem till AIK!
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by patrik71 »

Tror inte Jonte skulle göra bort sig i AIK och han är dessutom inte direkt dyr heller.. Känner han sig motiverad så ser jag gärna han som breddspelare.. fel tråd kanske?
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by patrik71 »

Inte jättemånga platser kvar att fylla för lagen (ett fåtal spetsspelare kvar gissningsvis), vilka har lyckats bäst med sina värvningar tycker ni?
Hur ser eran topplista ut?
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Markman »

Verkar som att Ahnelöv hamnar i Frölunda, enligt Sportexpressen.
"Haft två fina år"
– Jag har fått kontraktsförslag från både Modo och Frölunda, säger Jonas Ahnelöv till SportExpressen.se
– Jag har haft två fina år Modo. Det är två mycket bra klubbar Modo och Frölunda.
Ahnelöv har tidigare representerat Göteborgsklubben tre säsonger, mellan 2005 och 2008.
– Roger Rönnberg är en mycket bra tränare. Han kommer att göra ett bra jobb i Frölunda. Han var ju också med om att coacha Sverige till JVM-guld.
http://www.expressen.se/gt/sport/ahnelo ... -frolunda/
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.a ... id=6841341" onclick="window.open(this.href);return false;

Vihko lämnar Luleå.

Mathias Sjögren klar för Linköping dessutom.
bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by bruno »

Tvåan i Ahl:s poängliga verkar vara klar för LHC enligt twitterfolk. Bra värvning på papperet.

Jeff Taffe: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9385" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked