Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Warder »

Ok, nu har Doc förklarat sig och jag låter inläggen ligga kvar, så att alla kan få "closure".
Man får naturligtvis diskutera i tråden, men många går in för att läsa om värvningar och vill inte behöva ögna igenom spaltmeter med svammel. Vi har en tråd för svammel och det är inte den här.

Fortsatta inlägg i samma ämne flyttar jag till svammeltråden. Har ni åsikter så PM:a mig.

Moderator - Warder
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

Lasse verkar då haft roligt åt ryktena, kan nästan se framför mig hur McKittrick frågar varför alla stirrar på dem och Lasse viskar konspiratoriskt att det bara är att le och vinka så byn får ett nytt samtalsämne...
eiderwall wrote: Det inga misstankar att denna videocoach från Detroit egentligen är här för en eventuell roll i skellefteås ledarstab nästa år? Fick just en twin peaksrysning!
Han lämnar nog inte NHL så lätt, men det är väl alltid bra med kontakter. ;)
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Jag vill ha seriös update angående Sevc som behövs mer än nånsin. Och inga trollinlägg som i förrgår tack!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Vad vill du veta? Han kommer i slutet på Oktober.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

Zimme wrote:Vad vill du veta? Han kommer i slutet på Oktober.
Varför presenteras han inte då?
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Norsjö wrote:Jag vill ha seriös update angående Sevc som behövs mer än nånsin. Och inga trollinlägg som i förrgår tack!
Problemet är att du är så oerhört otrevlig när du inte blir bemött som du vill (medhåll i ditt förakt för läkarteamet, tränarna osv) att man inte riktigt ids gå in i en seriös diskussion med dig längre. Risken för att det slutar i tjafs är för stor.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Respekteras. Ska bättra mig.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

På vilket sätt behövs Sevc mer än nånsin Norsjö? Förklara gärna. Vi är ju extremt stabila bakåt just nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

smogz wrote:På vilket sätt behövs Sevc mer än nånsin Norsjö? Förklara gärna. Vi är ju extremt stabila bakåt just nu.
Just igår hade vi kanske behövt lite fler onödiga utvisningar emot oss, det är Sevc bra på.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Skidrow »

VonCheese wrote:
Zimme wrote:Vad vill du veta? Han kommer i slutet på Oktober.
Varför presenteras han inte då?
Enkelt hur mycket tror du då EA tar i om han vet att han under inga omständigheter får fortsätta?
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Om ni såg två sista målen som Brynäs gjorde var anledningen att dom alldeles för enkelt fick stå framför mål oattackerade, speciellt på sista målet. Killen bryter in och tre AIK-are står och ser på och orkar inte lyfta bort honom. Det är där Sevc kommer in i bilden. För övrigt har vi ju en backuppsättning där alla backar, frånsett möjligen Granberg och Alm, är stöpta i exakt samma form. Vi är i akut behov av lite variation!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Norsjö wrote:Om ni såg två sista målen som Brynäs gjorde var anledningen att dom alldeles för enkelt fick stå framför mål oattackerade, speciellt på sista målet. Killen bryter in och tre AIK-are står och ser på och orkar inte lyfta bort honom. Det är där Sevc kommer in i bilden. För övrigt har vi ju en backuppsättning där alla backar, frånsett möjligen Granberg och Alm, är stöpta i exakt samma form. Vi är i akut behov av lite variation!
Poäng till dig där, biffarn var en mot tre och vi var mer än lovligt passiva.
Ingen förnekar heller att Sevc när/om(?) han ansluter blir en förstärkning men att behovet vore akutare än nånsin är en vulgär överdrift.
Han kommer att vässa ett redan bra försvar ytterligare.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bsa »

EA spelar för nytt kontrakt, tror du att han tror att han får ett bättre kontrakt i någon annan klubb om han inte går för fullt i AIK? Han spelar för nytt kontrakt någonstans, hur gör man det? Inte genom att sura, iallafall inte när man kommer från en historia som han gör.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Jag ska inte reta folk och påstå att Lasse inte kommer att värva Sevc. Att han erkänner att agenten kontaktats tyder ju på annat. Men att påstå att han är klar och han inte presenteras för att EA skulle underprestera sista matcherna är bland den största bullshit jag hört.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

svartgulsubkultur wrote:
Norsjö wrote:Om ni såg två sista målen som Brynäs gjorde var anledningen att dom alldeles för enkelt fick stå framför mål oattackerade, speciellt på sista målet. Killen bryter in och tre AIK-are står och ser på och orkar inte lyfta bort honom. Det är där Sevc kommer in i bilden. För övrigt har vi ju en backuppsättning där alla backar, frånsett möjligen Granberg och Alm, är stöpta i exakt samma form. Vi är i akut behov av lite variation!
Poäng till dig där, biffarn var en mot tre och vi var mer än lovligt passiva.
Ingen förnekar heller att Sevc när/om(?) han ansluter blir en förstärkning men att behovet vore akutare än nånsin är en vulgär överdrift.
Han kommer att vässa ett redan bra försvar ytterligare.
Visst har du en liten poäng, samtidigt om Fredrik Lindgren tagit sin kille istället för att stirra på pucken hade det inte blivit mål. Sista målet alltså.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

Norsjö wrote:Jag ska inte reta folk och påstå att Lasse inte kommer att värva Sevc. Att han erkänner att agenten kontaktats tyder ju på annat. Men att påstå att han är klar och han inte presenteras för att EA skulle underprestera sista matcherna är bland den största bullshit jag hört.
Bland det största bullshit jag har hört är att Irak hade kärnvapen när USA invaderade och att 9/11-kaparnas pass ska ha hittats i bråtet från tvillingtornen..
Onödigt att överdriva när du annars har en bra poäng.. Men jag håller med om att EA inte skulle underprestera om han visste att han skulle spela för istid i Linköping de sista matcherna... Inte omöjligt för honom att slå sig in där nu.. Ny tränare i Melin och han ligger på +7 i +-

Om nu Sevc skulle vara klar så tror inte jag att han skulle presenteras innan kontraktet med nuvarande klubb tog slut.

Vore jag Lasse skulle jag sitta och hoppas varje kväll att NHL skulle dra igång så jag visste vad jag hade att jobba med.. Sevc-Andersson är en lättare ekvation (om än inte lätt) än, Eriksson-Sevc-Andersson.. Andersson har varit så pass bra på att hjälpa målvakterna så jag skulle förstå om han fick förlängt.. Skulle NHL-säsongen dock garanterat utebli så tror jag att Jonte skulle värvas samma dag.. (som följd skulle Jimmie bryta ett lårben på första matchvärmningen efter det och bli borta resten av säsongen...)
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

smogz wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Norsjö wrote:Om ni såg två sista målen som Brynäs gjorde var anledningen att dom alldeles för enkelt fick stå framför mål oattackerade, speciellt på sista målet. Killen bryter in och tre AIK-are står och ser på och orkar inte lyfta bort honom. Det är där Sevc kommer in i bilden. För övrigt har vi ju en backuppsättning där alla backar, frånsett möjligen Granberg och Alm, är stöpta i exakt samma form. Vi är i akut behov av lite variation!
Poäng till dig där, biffarn var en mot tre och vi var mer än lovligt passiva.
Ingen förnekar heller att Sevc när/om(?) han ansluter blir en förstärkning men att behovet vore akutare än nånsin är en vulgär överdrift.
Han kommer att vässa ett redan bra försvar ytterligare.
Visst har du en liten poäng, samtidigt om Fredrik Lindgren tagit sin kille istället för att stirra på pucken hade det inte blivit mål. Sista målet alltså.
Om alla alltid spelade perfekt så skulle det vara astråkigt att kolla på hockey...
Fattar sen heller inte kontrasterna och detta är till alla gnällspikar.. Om Jocke släpper in 1/40 så gnäller ni på att han borde tagit det trots att han tagit 4 som han inte borde tagit... Om en forward missar öppet mål så säger ingen något alls trots att det är precis lika avgörande som en räddning.. (undantag om det är en defensiv forward, för då får han skit för att han är värdelös och ni fattar inte vad han gör i truppen)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by Rampa »

Forceman wrote:Fattar sen heller inte kontrasterna och detta är till alla gnällspikar.. Om Jocke släpper in 1/40 så gnäller ni på att han borde tagit det trots att han tagit 4 som han inte borde tagit... Om en forward missar öppet mål så säger ingen något alls trots att det är precis lika avgörande som en räddning.. (undantag om det är en defensiv forward, för då får han skit för att han är värdelös och ni fattar inte vad han gör i truppen)
En mycket bra synpunkt Forceman.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bsa »

Forceman: Analysen var inte djup men klockren, dock alldeles för djup för att alla ska förstå. ;)
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Forceman wrote:Fattar sen heller inte kontrasterna och detta är till alla gnällspikar.. Om Jocke släpper in 1/40 så gnäller ni på att han borde tagit det trots att han tagit 4 som han inte borde tagit... Om en forward missar öppet mål så säger ingen något alls trots att det är precis lika avgörande som en räddning.. (undantag om det är en defensiv forward, för då får han skit för att han är värdelös och ni fattar inte vad han gör i truppen)
[/quote]

Håller med helt och hållet.

Jag försökte bara säga med mitt "Lindgren stirrade puck" att det finns mer sätt än "Köp Sevc" som man kan undvika mål i baken på.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

Forceman wrote: Om alla alltid spelade perfekt så skulle det vara astråkigt att kolla på hockey...
Fattar sen heller inte kontrasterna och detta är till alla gnällspikar.. Om Jocke släpper in 1/40 så gnäller ni på att han borde tagit det trots att han tagit 4 som han inte borde tagit... Om en forward missar öppet mål så säger ingen något alls trots att det är precis lika avgörande som en räddning.. (undantag om det är en defensiv forward, för då får han skit för att han är värdelös och ni fattar inte vad han gör i truppen)
En målvakt är halva laget, en gammal klyscha men den är ständigt aktuell
Se matchen igår mellan VF & HV.
Briljant målvakstspel av Wesslau och nåt enstaka billigt insläpp av VF's målis
Vinst för HV71
En tavla av en målvakt = mål
En tavla av en utespelare behöver inte direkt innebära ett mål.
För det mesta i slutspelsmatcherna så är det tajt och jämnt, oftast skiljer det nåt enstaka mål.
Därför kan ett billigt insläppt mål vara förödande.

Tycker mig kunna se att Jokke har snäppat upp sig ett steg och det är bra, övriga försvarsspelet ser också bättre ut än ifjol.
Vi har råd med nåt billigt insläppt mål i serielunken MEN när slutspelet börjar så har vi faaan inte råd med det
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Bilderberg »

Fast samtidigt... läser man på Färjestads forum, sköt dom mest bara Jocke på magplattan matchen igenom. Med andra ord var det inte Jocke som var bra utan, Färjestad som gjorde honom bra. Exakt så brukar det låta när AIK vunnit skotten men förlorat matchen...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2012/2013

Post by 374 »

När ett lag bara gör ett mål på 44 skott ligger givetvis en del av skulden på att avsluten inte är bra nog.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Föreslår att det diskuteras i matchtråden.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

En gång för alla, är Sevc KLAR eller inte?
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Det är väl ingen som vet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
marre
Posts: 3204
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by marre »

Jo Lasse ;)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

Tvivlar.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

Larzon wrote:Tvivlar.
På att han kommer bli klar?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

VonCheese wrote:
Larzon wrote:Tvivlar.
På att han kommer bli klar?
Knappast iår. Tror Lasse är nöjd som han är med truppen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Locked