Silly Season 2014/2015
Moderator: Styrelsen
Re: Silly Season 2014/2015
Karlsson-värvningen är ju klockren. Nydraftad men osignad av NHL-klubben. Innebär ju att om han signar om nån säsong så får vi transferpengar. Och ju bättre vi lyckas utveckla honom, desto billigare blir han.
Så här minns jag förvisso att jag skrev när vi värvade Marcus Sörensen också, men jag tror mer på Anton Karlsson. Att spela J20 VM som två år underårig är ytterst få förunnat.
Så här minns jag förvisso att jag skrev när vi värvade Marcus Sörensen också, men jag tror mer på Anton Karlsson. Att spela J20 VM som två år underårig är ytterst få förunnat.
Patrik Zackrisson klar http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9361345.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lappmössan
Hade faktiskt hoppats på en större bomb än en 30p center, men spelartyper är rätt så man får väl vara glad...
En till nu Lasse så ska jag sluta klaga!
En till nu Lasse så ska jag sluta klaga!
Den dagen du slutar klaga är du nedgrävd
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Men för fan Lappmössan!! Ge dig nu
Hitta något bättre? Det är klart att det finns bättre, men denna bättre som väljer SHL, Norrland .
En spelare som blev av med sitt kontrakt sent när alla ulänningskvoter är fyllda ska ha ett år att visa upp sig för ett bättre kontrakt nästa år, för det är ingen gamling som ska ha ett sista kontrakt innan pension.
Troligen mycke puck för pengarna.
En spelare som blev av med sitt kontrakt sent när alla ulänningskvoter är fyllda ska ha ett år att visa upp sig för ett bättre kontrakt nästa år, för det är ingen gamling som ska ha ett sista kontrakt innan pension.
Troligen mycke puck för pengarna.
- Spökplumpen
Håller med Lappmössan. Vi blir ett bättre lag med Zackrisson. Såklart.
Men han är långt ifrån optimal. Dels är han center, den sjunde/åttonde i truppen (beroende på hur man räknar). Dessutom är han rightare och inte optimal spelfördelare i pp till alla övriga rightare.
Sen har jag personligen alltid hållit honom som lite överskattad. Han är duktig men för mig ingen hype-spelare. Osäker på om han är tillräckligt mkt playmaker för att sätta upp ett pp? Fast, jag jämför såklart med Jocke.. oundvikligt.
Men han är långt ifrån optimal. Dels är han center, den sjunde/åttonde i truppen (beroende på hur man räknar). Dessutom är han rightare och inte optimal spelfördelare i pp till alla övriga rightare.
Sen har jag personligen alltid hållit honom som lite överskattad. Han är duktig men för mig ingen hype-spelare. Osäker på om han är tillräckligt mkt playmaker för att sätta upp ett pp? Fast, jag jämför såklart med Jocke.. oundvikligt.
- Lappmössan
Du med min gode herre, alla människor klagar. Jag gör det bara lite oftare pga att jag är pessimist.smogz wrote:Den dagen du slutar klaga är du nedgrävd
Det är väl som att få tillbaka Bellemare ungefär. Kanske lite bättre playmaker men sämre skott?
Att han förutom vissa skills framåt är duktig hemåt och rätt intensiv gör också att han blir bra med Lehtonen eller Kabanov (eller rentav båda).
Det känns också bra med ett säkert kort, efter många värvningar som kan slå lite hur som. Jag håller med plumpen om att han kanske inte är den stora spelfördelaren som styr upp första PP, men vilka såna finns det just nu? I alla fall om man inte går AHL-spåret, som kan slå väl ut, men också är en större risk. Och vi har nog med risker.
Värvningen får fyra NV-bollar av mig.
Att han förutom vissa skills framåt är duktig hemåt och rätt intensiv gör också att han blir bra med Lehtonen eller Kabanov (eller rentav båda).
Det känns också bra med ett säkert kort, efter många värvningar som kan slå lite hur som. Jag håller med plumpen om att han kanske inte är den stora spelfördelaren som styr upp första PP, men vilka såna finns det just nu? I alla fall om man inte går AHL-spåret, som kan slå väl ut, men också är en större risk. Och vi har nog med risker.
Värvningen får fyra NV-bollar av mig.
- svartgulsubkultur
Stabil och bra värvning. Väderprognosen infriad.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jag kanske överskattar han Har alltid tyckt han varit grym och har riktigt bra fart. Men är väl som plumpen säger att han inte är det vi behöver kanske Jo, börjar bli många rightare..Samtidigt vet man ju vad vi får av Zackrisson, AHL jänkare kan ju bli vad som helst..Känner mig ändå positiv
Det här var goda nyheter!
Han kommer att passa perfekt i aiks sätt att spela hockey.
Går inte att få så mycket bättre på marknaden just nu.
Han kommer att passa perfekt i aiks sätt att spela hockey.
Går inte att få så mycket bättre på marknaden just nu.
Vilken start på morgonen. Går ju som inte riktigt att klaga på detta, kan jag tycka.
Undrar bara lite om detta är den spelare som Tazman hade fått nyss om.
Undrar bara lite om detta är den spelare som Tazman hade fått nyss om.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Klockren värvning! man måste tänka på att LJ helst vill hitta såna tillfälliga, 1-års spelare, som redan kan svenska spelet, stor potential, men som vill vidare! AIK som språngbräda!! Nästa år kan det vara så att Jimmie, Belle, Möller, och Jocke är tillbaka.. Jag säger "kan" vara, säkert någon eller några av dem i alla fall.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Jepp, tror på detta. En spelare helt i min smak.svartgulsubkultur wrote:Stabil och bra värvning. Väderprognosen infriad.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Expressen skriver nåt helt annat
Anknytning till norr;han ha släkt i/runt Malå..
Re: Sv: Silly Season 2014/2015
Jo, Expressen skriver helt annars..marre wrote:Expressen skriver nåt helt annat
Flera SHL-lag jagar Patrik Zackrisson | SHL | Expressen
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ackrisson/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Visst saknar ofta kvällstidningar källkritik ibland. Men det är ytterst sällsynt att de drar på så stort utan att ha på benen. Kan inte komma på något tillfälle när en tidning sagt att det var klart utan att det stämt. Skillnaden är väl att inte Expressen har informationen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
L.J spände musklerna inför dom andra klubbarna, trodde mer på frölunda.
Nä, jag skulle också tro att det stämmer Bara konstigt att Expressen är så off om det nu är så. Ändå rätt jävla skönt att blåsa dom andra klubbarna på Zackrisson Bara det ger mig ett leende på läpparna
När AB är först ligger EX lågt tills det är bekräftat, eller dementerat.
- vonschnauser
Jo fast dom publicerade ju en artikel om just klubbarnas jakt på honom precis innan, lite pinsamt om han är klar
Zackrisson blir nog riktigt bra i AIK
En del verkar lite halvt missnöjda om det nu stämmer med Zackrisson! Med tanke på vad som finns att tillgå på marknaden så jublar då jag! Klockrent nyförvärv! Tror dessutom det kommer ett namn till!
Zacrisson gör ju stor skillnad i totalen..
En bra värvning såklart om det nu stämmer..
Lehtonen-Sundqvist-Widing
Kabanov-Zackrisson-Sörensen
Norman-Lindholm-Pettersson
Calof-Forssell-Petterström
Holmström-Lundberg-Edström
Osv.
Osv.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Add Will to skill.
dessutom kanske ha varit "klar" att bra tag hos oss.vonschnauser wrote:Jo fast dom publicerade ju en artikel om just klubbarnas jakt på honom precis innan, lite pinsamt om han är klar
Någon här som visste eller hört nå om att Zackrisson ryktades hit?
ja, man kan aldrig vetaKing Kong wrote:Nej, det tror jag ej.p.north wrote:Kan det vara Patrik Zackrisson eller Mattias Tedenby må tro?
Det jag skulle vilja göra är att byta plats på Sunken och Norman. Jag anser att Norman har betydligt mera playmakerskills än Sunken och det behövs för att vi ska få ut mest av Lethonen.King Kong wrote:Zacrisson gör ju stor skillnad i totalen..
Osv.
Visst blir det lite tårta på tårta med Sunken och Forsell i samma line...hm...
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
- Spökplumpen
Svårt med balansen i kedjorna överlag, som sagt. Men Forssell som fjärdecenter? Knappast va?