Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Tränarna

Post by knuppen »

svartgulsubkultur wrote:
374 wrote:Mitt tidigare resonemang handlar inte alls om att man måste ha stabilt tryck eller om rädsla för baklängesmål. Jag kommenterade helt enkelt de två situationerna där jag tycker att coachernas agerande inte maximerade chanserna att
kvittera. Det kan visst finnas situationer där det är befogat att ta målvakten med mer än två minuter kvar.
Så varför var det då fel att lyfta keepern efter 17.59 igår?
Förstår inte vad det är som du hänger upp dig på?
Det var fel eftersom AIK hade ett jävulskt momentum i matchen och HV såg riktigt skakiga ut. Direkt på tek efter 1-2 åkte man in i zon och kom till avslut. Jag är helt övertygad om att man hade lyckats skapa tryck en minut till utan att plocka Jocke.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tränarna

Post by svartgulsubkultur »

Så efter den efterföljande tekningen blev vi alltså sämre av att vara sex i stället för fem man?
OK.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Tränarna

Post by knuppen »

svartgulsubkultur wrote:Så efter den efterföljande tekningen blev vi alltså sämre av att vara sex i stället för fem man?
OK.
Jag menar att man kunde och borde ha kört en minut till med 5 man och förmodligen ändå ha varit bosatta i zon och skapat chanser utan att riskera en i arslet.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tränarna

Post by svartgulsubkultur »

Jag förstår hur du tänker, men jag känner att den taktiken är lite för feg för att ge utdelning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Just när det hände kände jag som Knuppen - nu är jag mer sansad. Rätt att ge spelarna chansen, men kanske hade haft tid att vänta till om vi vunnit teken, eller placerat spelare 6 på egen röd vid tek typ.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Tränarna

Post by knuppen »

Givetvis ska man plocka målisen om man ligger under. Men när man har det momentum som AIK fick eftermålet tycker jag att man kan avvakta till det är runt minuten kvar, förutsatt att man ligger under med ETT mål.

Däremot kan jag tycka att det hade varit bra att plocka Jocke med två min kvar ifall AIK inte hade skapat ett dyft. Då behövs tändvätska
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

Du menar alltså att det är SÄMRE att ha sex utespelare när man har momentum? Hur tänkte du där??
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tränarna

Post by svartgulsubkultur »

Att få en extra utespelare bör ju rimligtvis bara förstärka momentumet, inte förminska det.
Att på 2.01 göra ett mål i fem-mot-fem är inte så givet, även om man har momentum.
Att chansa på sex-mot-fem i en minut eller mindre är också utsiktsfattigt, mellan 90 och 120 sek anser jag nog att man måste få på sig.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Tränarna

Post by knuppen »

Markman wrote:Du menar alltså att det är SÄMRE att ha sex utespelare när man har momentum? Hur tänkte du där??
Inte sämre, men mer riskabelt. Om man av egen kraft klarar av att ha tryck i zon i spel fem mot fem bör man avvakta till slutminuten innan man plockar målvakten, just för att ett skitpass som Jimmie slog kan leda till mål i baken. Visst, det kan hända ändå men då har man iallafall försökt och tömt alla möjligheter i vanligt spel.

SGSK: Där tycker vi olika.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

Med tanke på att jag håller med SGSK i frågan så får nog även du och jag "agree to disagree"..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tränarna

Post by Zimme »

Anders Forsberg blev enligt norran påkörd av en bil när han var ute och cyklade, ska dock inte ha fått några allvarligare skador.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tränarna

Post by svartgulsubkultur »

Röbäckstattare bakom ratten!!?? ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Skönt han mår relativt bra i alla fall. Vet av erfarenhet att det kan gå illa när bilister kör på cyklister.
User avatar
Special Brew
Posts: 10082
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Den som kör på en AIK-tränare borde få ett extra kännbart straff. ;)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Lidlund »

Nån som vet ifall billisten stannade eller om det var hit n run?
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tränarna

Post by Rampa »

Finns väl en o annan Luulä-supporter också i Schtaan. ;)
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by BubbelVe »

Rampa wrote:Finns väl en o annan Luulä-supporter också i Schtaan. ;)

Tror du de skulle offra en repa på 240 GL'n med TIC dekaler , fyrtums pipa och underedsneon för en BRA tränare ? Tja ... :roll: det skulle de nog om de bara kunde sikta på grund av alla Wonderbaums bland fluffy-dices hängande i backspegeln.....nä nu börjar jag låta som Luleåfansens stora profet Ola Onanerar på NSD...

Hoppas verkligen att det gick bra för både Anders och den förmodligen starkt förskräckte bilföraren. Köp hockeysnarr och njut av Djurgårdskross på dumburken käre Forsberg det har du förtjänat mångdubbelt, för fan ta en redig stänkare också vettja.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tränarna

Post by Foppas skridskocoach »

Får hoppas att han kryar på sig så snart som möjligt. Blomsterkvast från NP?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tränarna

Post by svartgulsubkultur »

Det blir en hoppa-upp-i-sadeln-igen-present till A-Fopp från supporterhåll, överlämnas i afton.

Kan tänka mig att han hade bra fart nerför backen mot rondellen.
http://www.folkbladet.nu/269684/2011/10 ... -jag-lever
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Låter ju som att han haft en jävla tur.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tränarna

Post by svartgulsubkultur »

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tränarna

Post by Zimme »

http://northpower.nu/wordpress/?p=2441
The man, the myt, the legend Krister Holm talar ut.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

The big papa Forsberg intervjuas av Hockeysverige: http://hockeysverige.se/article/1239637 ... pa-huvudet
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by Spökplumpen »

Pissigt ljud förvisso men Skellefteaaik.se publicerar i dagarna ett kvartssamtal med Foppa, uppdelat i ett antal avsnitt.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

Intressant klipp med Holm och målvakterna i fokus: http://www.elitserienplay.se/#/video.1217806456001

Även lite skillnader mellan "old school" och "new school" och lite kommentarer från Goren.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tränarna

Post by Rampa »

Inte lätt vara ishockeytränare på elitnivå och kombinera detta med familjeliv. Anders Forsberg i media idag.

- Jag vet inte hur många lag som jag tapetserade väggarna med igår kväll. Frun var sur och gick och plockade ner dem, så jag inte hittade dem, säger han.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Tränarna

Post by lobo »

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Tränarna

Post by Fdskebo »

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tränarna

Post by Skidrow »

Post Reply