Omg 4 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 27/9 kl 19.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

MBB

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by MBB »

Onödigt spännande!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by svea_man »

46 o 71 måste fan skärpa sig
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by TigerShark »

Tycker ändå Olimb visar prov på bra grejer, bara den kedjan kommer igång så.

Har sett betydligt onödigare utvisningar :P
Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by Empress »

Skön seger och serieledare. Ordningen är återstäld.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 899
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by Snuskhummern »

Som Sanny sa i försnacket, kommer nog ta ett tag för Olimb att komma in i spelsystemet och träningsnivån, samma sak gäller nog för Aaltonen.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by nr86 »

Skön seger. Adam matchens kung. KUL! Jag har hackat mycket på honom men i kväll var han grymt bra. Synd att det skulle behöva bli så spännande på slutet. Kändes onödigt. Lindgren fortsatt otroligt bra.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by Chippen »

Empress wrote: 27 Sep 2018, 20:58 Ok. Däremot tycker jag 71 ska bänkas, etablerad stjärna som glider för mycket nu i backcheckingen. Tycks bänjad nu?
Mja, fast å andra sidan lär han behöva matcher för att komma in i vårt sätt att spela. Blir på ett annat sätt.

Det samma gäller Olimb.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by snorhyveln »

Ja du, Dwight......
Ska inte döma, har själv måååånga gånger gjort samma sak.
Bara bryta ihop å komma igen.

Olimb klåperi höll verkligen på att sänka oss. Tänk vilken liten grej som kan bli så stor.
Skönt ha Gurra i buren. Snacka om att agera som om det stod 4-0 när det börjar hetta till.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by p-play »

Spelare kan utvecklas mycket under en sommar. Nu såg jag bara delar av den här matchen, men jag tycker nog att delar av Aaltonens problem är Olimb. Aaltonen får liksom ingen hjälp med tempot när de spelar ihop och de är dessutom båda i ganska dålig fysisk form, vilket inte gör saken bättre. Jag tycker också att fjärdefemman emellanåt haft en del problem i egen zon de senaste matcherna. Kanske man borde pröva Wingerli med Aaltonen istället?
Kul att Timrå med sin lågbudgetsatsning går så bra.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by päran »

+1

Skickat från min moto g(6) play via Tapatalk

Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by Chippen »

p-play wrote: 27 Sep 2018, 23:21 Spelare kan utvecklas mycket under en sommar. Nu såg jag bara delar av den här matchen, men jag tycker nog att delar av Aaltonens problem är Olimb. Aaltonen får liksom ingen hjälp med tempot när de spelar ihop och de är dessutom båda i ganska dålig fysisk form, vilket inte gör saken bättre. Jag tycker också att fjärdefemman emellanåt haft en del problem i egen zon de senaste matcherna. Kanske man borde pröva Wingerli med Aaltonen istället?
Kul att Timrå med sin lågbudgetsatsning går så bra.
Vem gick center med Olimb hemma mot Timrå efter att vi gjorde om kedjorna?=
Då flyttades ju Olimb upp till Lindström-Möller. Blev det ett rakt byte med Linus?

I vilket fall så tycker jag att båda kedjorna blev bättre genom den ändringen iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by p-play »

Chippen wrote: 28 Sep 2018, 09:39
p-play wrote: 27 Sep 2018, 23:21 Spelare kan utvecklas mycket under en sommar. Nu såg jag bara delar av den här matchen, men jag tycker nog att delar av Aaltonens problem är Olimb. Aaltonen får liksom ingen hjälp med tempot när de spelar ihop och de är dessutom båda i ganska dålig fysisk form, vilket inte gör saken bättre. Jag tycker också att fjärdefemman emellanåt haft en del problem i egen zon de senaste matcherna. Kanske man borde pröva Wingerli med Aaltonen istället?
Kul att Timrå med sin lågbudgetsatsning går så bra.
Vem gick center med Olimb hemma mot Timrå efter att vi gjorde om kedjorna?=
Då flyttades ju Olimb upp till Lindström-Möller. Blev det ett rakt byte med Linus?

I vilket fall så tycker jag att båda kedjorna blev bättre genom den ändringen iaf.
Ja, det blev ett rakt byte. Defensiven i förstakedjan blev dock direkt dålig och de åkte på ett gäng kontringar. Linus styrka är i balansspelet då han läser spelet bra och är disciplinerad. De där kontringarna som förstakedjan brukar åka på har varit som bortblåsta i år ända tills man ändrade på centerpositionen. Han hade en liknande roll i juniorkronorna i en kedja med två rejält offensiva yttrar som han täckte upp för. Jag har pushat för Linus i flera år och jag tror att fler har fått upp ögonen för honom och vad hans styrkor egentligen är.
marre
Posts: 3208
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by marre »

Synd han inte kan åka skridskor bara...
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by nr86 »

Kul att Wallson känner Skellefteå som "hemma" nu. Vore kul om han kunde återfinnas i föreningen på något vis i framtiden. Han har goda hockeykunskaper den mannen. http://nsd.se/sport/100-hockey/forre-gu ... 25561.aspx

Linus passar bra med Jocke och Möller just för sin defensiv. Kul att han fick sätta en puck så att han känner sig delaktig i producerandet när han spelar i just den femman. Tycker ändå att Aaltonen verkar passa bra in hos oss. Kanske man ska prova en annan omgivning då Olimb inte drar upp tempot direkt. Tycker det vore intressant att pröva Aaltonen med Bud. Kanske med Wingerli som center.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by BubbelVe »

Linus får draghjälp av Sverges 2 bästa hockeyspelare och ser fortfarande inte bra ut.... Han gör inte särskillt många rätt men får alldeles för mycket cred. Så bra som Möller och Lindström är just nu kan du ta killen från ismaskinen och slänga in honom så ser han bra ut.
Testa flytta upp Wingerli som både jobbar defensivt OCH skapar eget (nästan helt själv då hans wingers är osynliga). och se vad Linus gör för skillnad med sämre kamrater. Förstalinan tappar pucken då Möller eller Jocke får hybris och ska göra cirkuskonster eller när Linus får pucken...typ kolla HV matchen vad som händer fem sek efter Linus har puck ? Kan ni påvisa en massa bra situationer ska jag ge mig. Att han ska fylla Pärs sandaler är ju som att hoppas på vettig statlig pension på ålderns höst.
Olimb blev ju 7 resor bättre med bara en period mellan kingarna...
Givetvis var det kul se Linus göra mål men det var väldigt mycket på turkontot.

Det som grämer mig mest är ändå hur hutlöst blek Petter G är just nu, givetvis är det inkörningsperiod men trodde man skulle se mer av honom. Ger honom givetvis mer tid att komma in i spelet på stor rink igen men fysiken kunde han ju använda bättre redan nu.

Johan Alm måste ju skeppas till allsvenskan där han kan titta på backar som bara är en klass över honom...

Linkan såg lite lost ut i början men spelar upp sig hela tiden. Djuse ska spela i gul och blå tröja i vinter så är det bara :-)
Altonen..... käkar han skrov och röker i båset eller?
I ÅR blommar talangen Adam P ut.....?!
Gillar som Tommy strukturen i defensiven och spelet utan puck är "större" i år med forecheck, utom när paniken brer ut sig som när Luleå höll på vända och alla fem sätter sig i Gurras knä ...
Två lovande målvakter som inte verkar ha några större svagheter. (Gurra överarbetar lite och Armalis sitter lite tugnt och ser lite långsam ut i sidled men annars... looking gooood)
Mer skymning på motståndarkassen av fler spelare så leder vi serien även 2019
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by svea_man »

Inte för att norran bruka vara bra i betyg sättningen men att ge alm en 4 för gårdagen är för mig en gåta
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Omg 4 Luleå-Skellefteå AIK 27/9 1900

Post by eiderwall »

Jag håller inte med om Alm. Tyckte han var bra igår, bästa matchen på länge för honom. Många fina aktioner i defensiven. Skulle ha gett Harju mer stryk framför mål på 1-0, men annars bra. Backarna överlag jäkligt bra! Djuse bäst!
Post Reply