OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Special Brew »

Dåligt Lindström! Värdelöst!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Lappmössan »

Härligt!

Andra perioden var rätt livad, men fan vad seg publiken och klacken är långa stunder numera. Modo kommer väl med en klack nästa vecka? Får hoppas att det tänder alla.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Chippen »

Dagens match var fan ren och skär hockeyporr.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by snokia »

Chippen wrote:Dagens match var fan ren och skär hockeyporr.
Kan bara instämma! :-)
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Dagens match var fan ren och skär hockeyporr.
Utlösningen kom strax efter att Melin plockade målvakten!
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Chippen »

Roligt att se att Rönnmark insåg sitt misstag och backade sitt beslut om utv på Bellemare. Sådant får en domare att växa.

Sedan måste jag nog erkänna att det bortdömda målet faktiskt dömdes bort felaktigt.
Å andra sidan skulle deras "riktiga" mål inte blivit till pga utv i momentet före.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Akerman2 »

Bra match! Arvidsson & Bellemare förtjänar extra beröm.

Härlig notis att Jimmie själv gick och plockade bort sitt ass till 2-1 målet och gav till Bellman. Efter andra periodens slut.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Chippen »

Arvid Lundberg förtjänar verkligen extra beröm. Spelar riktigt stabilt och säkert. Vågar hålla i pucken och har en riktigt bra åkning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Poet »

Burström har varit dålig dom två senaste matcherna.
2012-05-19
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by freddus »

Chippen wrote:Roligt att se att Rönnmark insåg sitt misstag och backade sitt beslut om utv på Bellemare. Sådant får en domare att växa.

Sedan måste jag nog erkänna att det bortdömda målet faktiskt dömdes bort felaktigt.
Å andra sidan skulle deras "riktiga" mål inte blivit till pga utv i momentet före.
Håller med om att det inger respekt när det sker, men här finns ju en sak att utveckla. Här ska domaren meddela publiken vad som hände, hellre i sådana situationer än vid varje utvisning. Ger ingenting att han säker Skellefteå nr 10 2minuter hakning och sen upprepar speakern det.

Varför dömdes det bort felaktigt? Visst, Svensson stoppar inte pucken utan den är på väg att glida in MEN han blir ju störd innan pucken glider över linjen (bara sett reprisen på arenan så säger du emot mig får jag nog kolla på det igen ;).
----------
Burström blandar och ger lite nu. Några fina uppåkningar men slarvar en hel del också.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Chippen »

Som jag ser det så inte LHC ett störande moment i skedet då pucken går i mål.
Pucken glider in under Svensson och som jag ser det är pucken lös och därmed fri att petas på, men egentligen var det meningslöst för pucken hade gått in iaf.

Nu dömer de bort målet för att LHC-spelare slår på Svensson och om de väljer att göra det så borde det väl fan bli utv för slashing/interference ist?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by addebeck »

Gästande Linköping inledde säsongen starkt men har sedan tappat mark i tabellen och är nu på nionde plats. Gästerna stora styrka är deras förstafemma som är en av de absolut bästa i ligan. Bakom denna ledande femma är det betydligt tunnare, i synnerhet har försvaret “läckt som ett såll” för att citera den före detta Linköpingsspelaren Tomas Johansson uttalande i C-mores sändning. Framörallt har spelet i bortmatcherna varit bedrövligt med endast sju poäng på elva matcher. Statistiskt är detta en säker etta på din kupong, men odds vinner inga matcher, och spelet AIK visade upp i matchen mot Leksand gav absolut ingen skrämselhicka.

I förstaperioden visar AIK att de är mycket bättre än vad de visade mot Leksand senast. Redan från start är farten betydligt bättre och passningsspelet är klasser bättre. Dock är det Linköping som får den vassaste chansen i matchens inledning. Simon Hjalmarsson blir elegant frispelada av Magnus Johansson men får ett felskär och kör in Markus Svensson i målet innan pucken glider in. Domarna blåser av för interference och flyttad målbur och Hjalmarsson kan bara le åt eländet. Första målet blir istället AIK:s. Jimmie Ericsson täcker av sargen på egen blålinje och får med sig pucken i ett 2-1 läge med Jokim Lindström. Passet från Jimmie till Jocke är perfekt och 1-0 är ett faktum. Förstaperioden slutar 1-1, sedan Johan Alm blir fastcheckad bakom mål och Himmelfarb serveras pucken för direktskott i slottet till 1-1. Alm är i detta skede missnöjd med domaren som avvisar Alms önskan om en utvisning. Perioden slutat 1-1 och matchen känns öppen.

Svängig andra period

I andra perioden växlar AIK upp tempot och intensiteten med detsamma. Linköping får med detta som väntat svårt med tempot och tvingas till att ta utvisningar för att stoppa hemmalaget. AIK får spela 5-4 och sen 5-3. Utdelningen låter inte vänta på sig när AIK får chansen . Bud Holloway gör 2-1 på ett tungt slagskott från sin vänsterbacksposition i numerärt överläge. Engstrand ser pucken men är inte snabb och tät nog i överflyttningen till andra stolpen. Det tredje målet är riktigt snyggt och bär Viktor Arvidsson signatur. Med sin snabbhet transporterar han med elegans pucken från mittzon och avancerar in och runt i zon och sedan passar han perfekt till Melker Karlsson som står parkerad i slottet. Melker gör inget misstag och 3-1 målet är ett faktum.
Efter målet när drygt halva perioden är spelad går AIK ner sig. Wallssons mannar börjar slarva och tumma på passningspelet och släpper det momentum som de skaffat sig tidigare i perioden. Linköping får ett flertal chanser inklusive två powerplay men är inte skickliga nog att överlista Markus Svensson i hemmamålet. Perioden slutar 9-9 i skott och efter powerplaymålen blir det Hawaii -hockey över tillställningen. Något som gynnar bortalaget mer än hemmalaget enligt undertecknad.

Vägvinnande power play i sista perioden

Den sista perioden börjar som den andra perioden slutade med numerärt överläge för Linköping, eftersom AIK drabbades av en utvisning i andra periodens slutminut. Då presenterar sig den unge tjeckiska supertalangen Vrana genom att reducera till 3-2. Sedan blir det Linköpings tid att avtjäna tid i utvisningsbåset. Då presenterar sig ytterligare en import till svensk hockey sig. Pierre Eduardo Bellemare kan göra 4-2 på ett snärtigt handledsskott från blålinjen. Linköping får sin sista chans att komma ikapp när Jocke Lindström tar en onödig utvisning. Melin tar en time-out och plockar Engstrand. Det sista kraftrycket resulterar dock bara i att Erik Forssell kan göra 5-2 i den tomma kassen. I matchens sista minut har forwardstrion Lundberg-Lindström-Norman ett byte där dom tringulerar runt i offensiv zon i under en lång sekevens till publiekns förtjusning, innan slutsignalen ljuder för full tid och hemmaseger.

Analys och kommentarer

Jämfört med sömnpillret som utspelade sig i torsdags var denna match beytdligt mer välspelad och underhållande. AIK spelade med bra mycket mer fart och passningsspelet var av en helt annan kaliber. Både AIK och Linköping är två lag med som vill spela offensiv ishockey och det syntes under hela matchen. Linköping gör en bra bortamatch men är inte tillräckligt effektiva för att rubba AIK. Individuellt är det jämnt skägg i prestationen i hemmalaget, men konstellationen Lindström-Ericsson-Arvidsson var gott spelhumör, och längst bak var Markus Svensson en trygg sista utpost.

Johan Alm

Dina tankar om denna tillställing Johan ?


- Ja idag gör vi en bra match. Det kändes som alla spelare var mer på banan idag och vi hade bättre fart vilket gör det lättare för oss att spela bra ishockey. Sen känns det kul att vi bjuder publiken på en underhållande match med mycket chanser och snygga mål. Min egen insats var väl godkänd till sist. Lite upp och ner gick det i denna match får jag säga. På 1-1 målet tyckte jag att det var en utvsining, men jag måste nog se målet på video en gång nu känner . Men jag tycker att jag tog tag i mitt spel under den tredje perioden faktiskt.

Du hyllas av många experter och hockeytyckare – vad säger du om din egen säsong hittills?

- Ja men jag är nöjd med mitt spel det måste jag säga. Kanske är den största anledningen till att det går så bra han som sitter där borta (Johan pekar ut Erik Andersson). Det funkar riktigt bra med Erik. Jag tycker att vi har en bra kemi tillsammans. Vi kuggar i och hjälper varandra på ett riktigt bra sätt vilket gör att det flyter på bra ute på isen.

Du har nu provat på landslagsspel – hur var det ?

- Ja men det var ju skitroligt att få pröva på. Det var kul att få testa vad jag går för på ytterligare en “nivå uppåt”. Det var ju delvis “världsnivå” på spelet/spelarna som var med så det var ritkigt kul att få vara med och tävla. Jag vill ju som spelare se hur bra jag kan bli.

Hur går det att för dig utan Petter Granberg och vice versa ?

- Jo men jag pratade med Petter senast igår faktiskt. Vi pratade minst en timma och han verkar ha det bra därborta. Så han verkar klara sig bra utan mig och vice versa.

Jimmie är nöjdare idag

Nöjdare idag Jimmie ?


- Jo idag är jag nöjdare. Vi har bättre fart och då blir passingsspelet också betydligt bättre av sig själv. Grunden till vårat spel är farten, men farten kommer passingsspelet av sig själv eftersom vi får mer tid med pucken när farten är hög. Det är därför det blir så mycket bättre än som senast mot Leksand där uppspelen inte alls satt. Matcherna mot Linköping blir ofta vädligt offensiva och underhållande eftersom båda lagen vill spela offensiv ishockey, men jag tycker även att vi backcheckar bra i denna match.

Hur ser du på kemin som du och Jocke Lindström hade idag ?

- Ja men det funkade riktigt bra med honom idag. Men egentligen tror jag inte att det har så mycket att göra med vem jag spelar med för att det ska stämma. Det viktigaste är att vi har farten i spelet då går det lätt att spela med vem som helst i laget tror jag.

// addebeck
redaktionen@northpower.nu
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by freddus »

helt omöjligt att godkänna det. Slår på Svensson? Han brakar ju in i Svensson som inte kan göra något alls för att förhindra pucken att glida in. Om du tar och kollar highlightsen på shl.se och fryser bilden precis när han brakat in i Svensson (inne i målområdet) så ser du att pucken fortfarande har 1-2dm kvar till mållinjen.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Chippen »

Får nog göra det. Har bara sett de jag såg i arenan och då var jag nöjd att de dömde bort det "felaktigt" men det låter ju som om jag har fel.

Fast om pucken är fri så har han rätt att gå mot pucken.

Hade vi gått ett sådant mål bortdömt hade jag blivit galen :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Zimme »

Tycker att Svensson hade stängt efter isen, ser ut som att LHC:arns klubba trycker pucken under Svensson.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Zimme »

När Blocker och jocke spelar som ikväll så är de helt fantastiskt bra. 1-0 är ren porr.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by King Kong »

I TV studion belyste dom AIKs hårda jobb över hela isen..
Visade bilder på hur alla jobbade stenhårt hem vid spelvändningar..
Wallson fick frågor om det efter matchen och han sa att det var en av AIKs viktigaste delar, det hårda jobbet i alla zoner från ALLA spelare och han lyfte fram att Jocke Lindström, som poängkung även han gör ett stenhårt jobb och tar samma skitgöra som alla andra, och att han är ett fantastiskt exempel för våra unga spelare...

Värmer verkligen ett King Kong hjärta att höra på det..
Den filosofi jag alltid förespråkat :)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:Arvid Lundberg förtjänar verkligen extra beröm. Spelar riktigt stabilt och säkert. Vågar hålla i pucken och har en riktigt bra åkning.
Absolut. Han känns redan som en back för topp 6.
Tigerränderna går aldrig ur.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Toktobbe »

Foppas skridskocoach wrote:
Chippen wrote:Arvid Lundberg förtjänar verkligen extra beröm. Spelar riktigt stabilt och säkert. Vågar hålla i pucken och har en riktigt bra åkning.
Absolut. Han känns redan som en back för topp 6.
Är ju den som utvecklats å imponerat mest än så länge den här säsongen förutom Sundqvist som också spelat stabilt
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by 374 »

freddus wrote:
Burström blandar och ger lite nu. Några fina uppåkningar men slarvar en hel del också.
Har han gjort hela säsongen.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: OMGÅNG 24 SKELLEFTEÅ - LHC

Post by Plissken »

Jimmies bästa iår tycker jag. Såg pigg ut och vårdade puck bättre, och passningarna satt
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
Locked