Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Poet wrote:Har gnällts och skämtats om att löven ger ut biljetter gratis så varför skulle det inte klagas nu?
Det är en sak att klaga över att det behövs gratisbiljetter för att fylla arenan, en annan att vara girig och småsint. Tonen hos några här är ju i princip "BUHUUU varför få han å inte jaaaaa".

(Men grinandet verkar ju ha "hjälpt", vi säsongsare ska tydligen få något mervärdeskort enligt nyhetsbrevet.)
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Publiken

Post by Jmaarklund »

Mervärdeskortet är ju samma som brukar skickas ut varje år, med olika rabatter
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Jmaarklund wrote:Mervärdeskortet är ju samma som brukar skickas ut varje år, med olika rabatter
Fick då inget ifjol... :?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Publiken

Post by don_tomassso »

Å redan börjar gratis biljetterna läggas ut på diverse sidor för försäljning.Heja Heja!!!
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

don_tomassso wrote:Å redan börjar gratis biljetterna läggas ut på diverse sidor för försäljning.Heja Heja!!!
Var? Har inte sett någon på köp/sälj eller Blocket. Länka gärna!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

hittade då inget på blocket om nå biljetter.
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Inte jag heller och inte på de köp&sälj sidorna jag skummat igenom på Facebook.

Fast den som tycker det är förjävligt kan säkert styrka det med mera än "jag har hört..."
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

troligen är de "jag hört av en som hört som hört av någon som hört av någon som "sett" det".
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Känns så faktiskt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2600
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

Ja, Håkan Billing hur ska du lyckas fylla arenan resten av säsongen då?
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/g ... var-463909" onclick="window.open(this.href);return false;
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

SJ tycker jag det ska bli grymt med full lada på torsdag ..
Tycker det är bra att sponsorerna bjuder folk på en match för publik siffran kommer öka :)
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Publiken

Post by mellan 3 & 20 tecken »

ante08 wrote:Ja, Håkan Billing hur ska du lyckas fylla arenan resten av säsongen då?
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/g ... var-463909" onclick="window.open(this.href);return false;
Han säger ju att den här grejen ska locka nya besökare som förhoppningsvis vill gå på fler matcher. Där har du svaret på din fråga.
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

ante08 wrote:Ja, Håkan Billing hur ska du lyckas fylla arenan resten av säsongen då?
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/g ... var-463909" onclick="window.open(this.href);return false;
Fullsatt hall nu lär innebär att en viss procent kommer tillbaka. Om du sedan tror att denna engångs grej gör att arenan helt plötsligt blir fullsatt varje match framöver så är du ganska naiv. Det är en rätt långsiktig process att höja upp publiksnittet och detta är en början. Men det viktigaste är ju trots allt att det sker något iaf, och det gör det ju nu.

PS. hoppas du låter bli att kopiera andras inlägg och lägger ut som dina egna framöver.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Publiksnittet har ju höjts, det är ju högre efter tre matcher än det var förra säsongen, nästan 200 personer högre. I och för sig måste ju publiksnittet vara högre än förra säsongen eftersom det är färre hemmamatcher denna säsong.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

1-2 matcher mindre.. sedan behöver ju inte publiksnittet vara högre då man troligtvis har tagit i beräkningarna att det försvinner 1-2 matcher hemma.. man kör ju inte på samma budget som tidigare år. man anpassar ju den utifrån potentiella inkomster. sen vill man givetvis se en ökning för man vill ju givetvis gå plus så mycket som möjligt..
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Vad har de dragit ner på då? Förutom att det blir en bortaresa mindre.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

klart dom budgeterar utifrån potentiella inkomster och utgifter.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Självklart. Utan att egentligen veta så tror jag att det 374 är ute efter är vilka åtgärder har man gjort för att minska kostnaderna nu när vi vet att intäkterna blir lägre pga färre spelade matcher.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

men behöver man i realiteten minska kostnaderna? 1,5 hemma bort och 1,5 borta bort. (iom att man inte vet om man fått 27 lr 28 hemma/borta. om man då tänker att sparade kostnaden för bortamatchen tar bort en liten del av bortfallet av diverse intäkter i arenan för förlorad inkomst. efter det minskar man ner budgeten med den potentiellt förlorade inkomsten.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Ska man prata om i år så har man bytt ut Leksand borta mot Rögle, Karlskrona och Malmö och det lär ju kosta väldigt mycket mer trots 1-2 färre matcher.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Rimligtvis är det inget nollsummespel där intäkter på hemmamatch är lika med utgifter för bortamatch. Men är det så är det ju bara att göra som du säger BigGuyJohan. Jag hoppas verkligen att intäkterna för en hemmamatch överstiger utgifterna för en bortamatch.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

säger ju inte heller att det är nollsummespel heller. men däremot så är det ju troligt att man gör beräkningar kring sådana grejer. allt från möjliga intäkter från biljetter, till mat/alkohol osv. och ställer det mot utgifter. givetvis tar man hänsyn till nya motståndare och avstånd/kostnad för dessa bortamatcher. Sen är ju budgeten satt för att gå runt . och man sätter den utifrån ett realistiskt publiksnitt. men givetvis hoppas man att det man lyckas överträffa målen.

sen är det väl sagt att man dragit ner spelarbudgeten lite grann. och där kan man ju se en av de "minskningarna av kostnad"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Det är samma spelarbudget som förra säsongen och driftsbudgeten är satt så att den går ihop vid semifinal, vilket den väl även var förra säsongen.
Last edited by 374 on 06 Oct 2015, 22:02, edited 1 time in total.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Publiken

Post by dj_tobias »

Jag måste ge mina två cent till debatten om "fribiljetter".

1. Jag tycker att marknadsföringen har varit katastrofal! Jag brukar inte vara den som klagar på AIK:s marknadsföring, men i det här fallet hade de en gyllene chans att lyfta fram sina sponsorer och hamra ut att "Skellefteå AIK:s fantastiska sponsorer bjuder Sveriges bästa publik på biljetter till torsdagens match". Istället vinklas det som att AIK ger bort fribiljetter för att fylla arenan, framför allt i media på grund av att sponsorerna placerats i baksätet.

2. Det är ett jäkla gnäll från vissa säsongskortsinnehavare. "De pissar på oss". Eehh..nä. Det står ingenstans att säsongskortsinnehavare inte får köa till biljetter. Passa på att bjuda med en vän. Ställ er i kö eller sitt ner i båten. Att några företagare vill betala för min eller din biljett orsakar ingen skada för dig. Du är en fantastisk sponsor som köper säsongskort, sträck på dig och känn att du också bidrar. Klanka inte ner på andra sponsorer som bjuder till lite mer.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Publiken

Post by Halford »

oh, vad rätt dj_tobias har... Tycker jag iaf...
Hoppas bara att den nyvunna(?) publiken är fanatisk i lång tid framöver.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Snälla NP kan ni inte göra nått tiffo o vissa vad vi tycker DN !
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

svea_man wrote:Snälla NP kan ni inte göra nått tiffo o vissa vad vi tycker DN !
.. eller så istället för att negga så hjälper ni AIK att lyfta fram vikten av den 6e utespearen. Tifo typ: "Vårt stöd har ni alltid!" "Alltid för er!" "Vi finns överallt" inte vet jag men pusha känslan av det initiativ som AIK nu försöker påvisa med detta fullsatta initiativ.

Synnerligen dåligt tillfälle att visa NP från den sura och tjuriga sidan nu när massor av nytt, glatt, inbjudet folk kommer att vara där! Minns protesten mot Lövenlånet av Rasmus, som slutade med att halva stan tyckte illa om NP..
Välj festen instället!!!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Nya kuben i drift 21 november.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... jumbotron/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Publiken

Post by Poet »

ImageUploadedByTapatalk1444301787.416178.jpg
ImageUploadedByTapatalk1444301787.416178.jpg (253.97 KiB) Viewed 3509 times
Bra reklam.
2012-05-19
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

lobo wrote:
svea_man wrote:Snälla NP kan ni inte göra nått tiffo o vissa vad vi tycker DN !
.. eller så istället för att negga så hjälper ni AIK att lyfta fram vikten av den 6e utespearen. Tifo typ: "Vårt stöd har ni alltid!" "Alltid för er!" "Vi finns överallt" inte vet jag men pusha känslan av det initiativ som AIK nu försöker påvisa med detta fullsatta initiativ.

Synnerligen dåligt tillfälle att visa NP från den sura och tjuriga sidan nu när massor av nytt, glatt, inbjudet folk kommer att vara där! Minns protesten mot Lövenlånet av Rasmus, som slutade med att halva stan tyckte illa om NP..
Välj festen instället!!!

Helt rätt lobo fel av mig kanske inte bästa matchen o vissa missnöje i kväll blir det fest!!!!
Post Reply