Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
dovienya
Posts: 2235
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dovienya »

Kryptosporidium....

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Zackrisson har hamnat i frysboxen och är på läktaren i kvällens match.
http://www.swisshockeynews.ch/index.php ... to-illness" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Leksand verkar ha försökt värva honom.
http://carolinemartenssons.se/2016/dece ... mgang.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Hur utläser du det ur det där inlägget?
Antingen läser jag riktigt illa där eller letar dåligt på hennes blogg.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nathrakh
Posts: 135
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nathrakh »

Det framgår av svar till kommentar #3 till länkat inlägg.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Aha, lurigt. Läste aldrig kommentarerna.

Btw, läste i norran idag om Ritolas uttalande gällande ryktena. Det gör mig rätt säker på att han kommer spela med Leksand. För om jag inte missminner sa han att han skulle fullfölja sitt kontrakt med oss just innan han lämnade oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Gezim »

Kabanov har bytt profilbild på facebook till en med Skellefteå Tröja
Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Empress »

Tja AIK tycks ju gilla ta tillbaka spelare som redan varit här
a la Holloway- men nog är det ngt mer defensivt jag önskar till nya året.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Kabanov känns det som det inte finns en chans att han återvänder till AIK, sen är det 1-2backar AIK behöver inte forward.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

Om ingen stolle kommit på idén att dumpa Calof och signa Kabanov istället. I år är ju allt möjligt, känns det som.

Inget ont om Kabanov, jag gillar honom skarpt. Men Calof är ändå bättre och kommer höja sig rejält om han bara får spela vidare med Bud.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Nämenfyfaan!!!
Kabanov?
Då är väl Bergelins berömda " Now is the bottom nådd" rätt uttryck att ta till.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

Kabbe har en del skills + att han jobbade stenhårt sist han var här.
Why not vi behöver spelare som jobbar stenhårt .
Till ett bra pris Ja Tack
Sen lastar vi in en defensiv back med lite tyngd då har vi ett jävla bra lag på papperet :)
Krossa Skiten!!!!!
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

StigVig wrote:Kabbe har en del skills + att han jobbade stenhårt sist han var här.
Why not vi behöver spelare som jobbar stenhårt .
Till ett bra pris Ja Tack
Sen lastar vi in en defensiv back med lite tyngd då har vi ett jävla bra lag på papperet :)
Ja, men inte på Calofs bekostnad (om så är fallet). Nu vill jag samtidigt påpeka att ingenting pekar åt det hållet, utan att jag bara tänker out of the box.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

StigVig wrote:Kabbe har en del skills + att han jobbade stenhårt sist han var här.
Why not vi behöver spelare som jobbar stenhårt .
Till ett bra pris Ja Tack
Sen lastar vi in en defensiv back med lite tyngd då har vi ett jävla bra lag på papperet :)
Men, i vilket fysiskt skick är Kabanov i ? Han har knappt spelat några matcher alls på två år. Det skull vara en lika osäker värvning för denna säsong som Cumiskey var.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

p-play wrote:
StigVig wrote:Kabbe har en del skills + att han jobbade stenhårt sist han var här.
Why not vi behöver spelare som jobbar stenhårt .
Till ett bra pris Ja Tack
Sen lastar vi in en defensiv back med lite tyngd då har vi ett jävla bra lag på papperet :)
Men, i vilket fysiskt skick är Kabanov i ? Han har knappt spelat några matcher alls på två år. Det skull vara en lika osäker värvning för denna säsong som Cumiskey var.
Låter som en AIK värvning med andra ord :D
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Om man tar in Kabanov räknar jag med att det blir över nästa säsong också.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Ja, men var skulle man stoppa in honom i laget i år? Han har troligtvis inte fysiken för att tillföra något förrän nästa säsong. Det skulle bara skapa irritation i truppen. Tar man hit honom så blir man tvingad att spela honom redan i år för jag tror knappast att han vill tillbringa hela våren i gymmet med Thomson.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by jokarfo »

Klart Kabanov skulle vara kul att få tillbaka och jag tyckte ju att det kändes knepigt att inte satsa på ett flerårs med honom med tanke på hur han ändå lyfte sig i spelet över hela banan jämfört med när han spelade i tex Modo. Han bättrade ju på fysen och tror vi hade kunnat få en högre payoff år 2 på honom, som med så många andra. Men fick jag önska en återkomst av nån ex-AIK:are just nu - som ändå inte skulle vara teoretiskt omöjlig, dit räknar jag alla i nordamerika - så är det faktiskt Norman. Han är inte särskilt stor men ffa sista året i AIK hade han fan allt vi behöver på forwardssidan just nu: speeden, målskyttet men en tuffhet att gå på kassen som jag fram tills dess inte riktigt trodde att han hade i sig. Han och Pär L är faktiskt lite lika i spelsättet och när Lindholm är på spelhumör tycker jag det syns att han på nåt sätt förkroppsligar AIK spelsätt 2.0 i den "nya konkurrensen" i SHL.

Nu ska sägas att jag har NOLL koll på hur det går för Norman borta i österlandet men det är i alla fall mer sannolikt att en spelare kan lösgöras från sitt kontrakt där än i NHL/AHL för att gå till SHL känns det som.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Han lär i sådana fall gå till Djurgården och inte till oss. Det har inte varit någon höjdarsäsong så här långt, men man får i alla trösta sig med att det läget är bättre än för de som håller på Örebro. Lindgren är i alla fall inte i Thailand och super med dokusåpakändisar. 8-)
https://twitter.com/TobbeHolms/status/8 ... 4316518400" onclick="window.open(this.href);return false;
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by jokarfo »

p-play wrote:Han lär i sådana fall gå till Djurgården och inte till oss. Det har inte varit någon höjdarsäsong så här långt, men man får i alla trösta sig med att det läget är bättre än för de som håller på Örebro. Lindgren är i alla fall inte i Thailand och super med dokusåpakändisar. 8-)
https://twitter.com/TobbeHolms/status/8 ... 4316518400" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, stackars örebroare!

Och ja, du har förmodligen rätt i att DIF är hans nästa destination i Sverige men man kan ju få drömma en någorlunda realistisk dröm i alla fall, inte sant? Mest av alla saknar jag Martin Lundberg men chansen att han kommer hem är ju obefintlig. Då känns ju Norman trots allt snudd på sannolik även med DIF-faktorn med i ekvationen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Ja, fysik är saknat. Jag tycker dock att Bud har visat bättre fysik i närkamper än senast han var här och Axel kommer att tillföra en hel del när han är tillbaka. Backsidan har spelat upp sig en aning, så jag skulle nog önska en förstacenter som kan leda laget på isen. Allra mest skulle jag dock vilja att någon i organisationen stiger fram och säger att de leder skutan och bestämmer spelmodell och liknande. I dagsläget finns det ingen huvudtränare och ingen GM, d v s ledarskapet känns odefinierat. Tidigare var det ganska klart att LJ bestämde, t o m laguttagningen var han ansvarig för.
Last edited by p-play on 02 Jan 2017, 11:58, edited 1 time in total.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

p-play wrote:Ja, men var skulle man stoppa in honom i laget i år? Han har troligtvis inte fysiken för att tillföra något förrän nästa säsong. Det skulle bara skapa irritation i truppen. Tar man hit honom så blir man tvingad att spela honom redan i år för jag tror knappast att han vill tillbringa hela våren i gymmet med Thomson.
Joker i slutspelet ;)
Kabberyktet kom väl igång iom att han på Facebook kontot sitt lagt in en bild på sig själv i AIK-tröja.
Bara något jag hört och ej sett själv.
Varför gör han en sån sak?????
Krossa Skiten!!!!!
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Musslan »

Har då hört rykten från en väldigt stark källa att calofs agent har fått uppdraget att hitta en ny klubb åt honom..
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

OM, och jag säger OM det ryktet om Calof skulle falla ut i att Calof lämnar hoppas jag att det är för att lösgöra pengar till en stark back, en Anton Lindholm-typ eller en "Martin Sevc 2.0"...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Jaha ska dom skicka calof nu snart har vi inga spelare kvar eller har dom hitta nån ny från bygden som gjort de bra i allsvenska..
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by TigerShark »

Hoppas verkligen inte att dom skickar Calof.
persson82
Posts: 667
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Har absolut inget emot calof.....men det är något som inte står rätt till, jag menar hur mycke han än jobbar å sliter så går det inte å jämföra med fjolåret. Sen om det är arbetsplatsen som är fel på eller om det är det privata ( har ju skaffat brud i Sthlm enligt rykte).

Jag hoppas innerligt att han blir kvar, men funkar det inte i år som aik och calof själv tänkt så är det inte mer än rätt att låta han gå.

Håller med som någon skrev tidigare att det satsas på en stabil back isåfall!
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by TigerShark »

Ja inte fan kan vi ta in mer forwards iaf. Men vi behöver ju en stabil defensiv back som kan dela ut lite smällar.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

persson82 wrote:Har absolut inget emot calof.....men det är något som inte står rätt till, jag menar hur mycke han än jobbar å sliter så går det inte å jämföra med fjolåret. Sen om det är arbetsplatsen som är fel på eller om det är det privata ( har ju skaffat brud i Sthlm enligt rykte).

Jag hoppas innerligt att han blir kvar, men funkar det inte i år som aik och calof själv tänkt så är det inte mer än rätt att låta han gå.

Håller med som någon skrev tidigare att det satsas på en stabil back isåfall!
Alla spelare får svackor. Han var trots allt vår bästa målskytt i slutspelet ifjol och är en veritabel mönsterbrytare. Han har haft svackor förut för att sedan få perioder där han öser in mål. Han var klart på uppgående redan innan han placerades med Bud. Det är illa om man inte skulle ha tålamod med honom. Det finns inte många spelare i SHL som kan gå in och göra skillnad på egen hand som han kan. Det står dock klart efter en halv säsong att det är betydligt mer styrspel i år. På bortaplan ställer vi i princip bara upp och hoppas på misstag och det sättet att spela passar Calof extremt illa då han är ganska svag för att inte säga dålig på statiskt försvarsspel.
king_louie
Posts: 598
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by king_louie »

Det är spelsystemet (läs: styrspelet) det är fel på. Inte Calof.
Fattar inte att man ändrar så mycket på något som visat sig funka typ 8 år på raken.
Mindre justeringar ja självklart, men det här med att bara ställa upp och vänta på misstag är en stor ändring, känns som ett steg bakåt i tiden.
Ang Calof tycker jag inte han ska spela med Bud av den enkla anledningen att båda är rightare med liknande spelstil, båda vill ha mycket puck. Sprid på dem i stället. Ingen av dem ska såklart spela i fjärdelinan.
Locked