Silly season övriga lag 11/12

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Chippen »

Hm..hur fan går uträkningen ihop?

Sammanslagningen av år 1 och år 2 verkar vara räknat på ca 11 månader. (det enda som jag kan få det att stämma med är att det är ett artistkontrakt)

Hur kan sign-on bonusen bli högre om man räknat om den, och hur fan räknar man om den?

Sedan bakas det in ett annat antal månader, 19 mån, då bruttolönen räknas ut. Känns inte som om blir helt rätt.

Tycker inte att man kan få en bra bild av det hela om det är olika parametrar med i alla uträkningar.

För mig så känns det som om månadslön år 1 + månadslön år 2 borde bli: 4 980 000/19= ca 262 000 kr (månadslön år 1 + månadslön år 2). Detta då jag anser att man bör ha samma antal månader med i uträkningen, och då den sista summan är vald på 19 månader så bör även månadslönsuträkningen vara på 19 månader, och föratt få den summan 4.98 miljoner så kan inte lönen/mån stämma.

Detta ger då mindre lön per månad, gissar på kanske 120 000 kr resp 142 000, och det finner jag mera troligt faktiskt.

Hittar inte någonstans där man kan läsa om spekulationerna kring lönen heller.

Nu kanske jag har gjort någon tankevurpa någonstans, så om någon vill rätta mig i mitt tänk så be my guest.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by anterio »

Min gissning Chippen:

Jag fick nästan ihop det om man utgick från de 19 månader de pratar om.
Då skulle man kunna tänka sig att de räknar att han går på denna säsongens kontrakt fram till april i år och räknar man då oktober som en hel månad får man då 7 månader detta året och sen sträcker sig år 2 då fram till och med april 2013.

Räknar man då 7 månader med 220 lök i månaden så blir det 1 540 000.
Och år 2 med 250 000 i 12 månader blir 3 000 000.
Det sammanslaget blir ju 4 540 000, så redan här är det ju nått som inte går ihop...

Jag reagerade också på det där med sign on-bonusen. Sen slog det mig att hela artikeln går ut på att få en så hög lön som möjligt för Holös. Därför är min teori att man räknat ut hur mycket Holös får netto på sin sign on bonus. Och 2 millar med en skatt på 15% som de nämner i artikeln blir 1 700 000.
Men iom att syftet som sagt är att få ut en så hög månadslön som möjligt räknar man då ut hur mycket han skulle behöva ha i bruttolön per månad under kontraktets 19 månader om det var så att han fick månadslön med vanlig skatt. Och då fick man ut de ca 4 miljoner som nämns. Att man inte kan räkna så för att sig on bonusen bara betalas ut 1 gång och då i en klumpsumma det väljer man att bortse från helt.

Sen när man ska räkna ut hans månadslön på 19 månader så slår man ihop de 4 miljonerna i "Månadslöns-sign on" med de 1,54 miljonerna från år 1 och de 3 miljonerna från år 2. Då får man en totalsumma på 8,54 miljoner vilket på 19 månader blir en månadslön på 449 473:-

Så som Chippen säger så blandar man parametrar hej vilt för att få ihop en artikel med så hög månadslön som möjligt.

Men jag kan oxå ha gjort nån tankevurpa. Matematikerna hjälp oss!
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Chippen »

Du kan ha rätt i det där med sign-on bonusen, tänkte inte riktigt så som du gjorde, men det är ju en helt galet tänkt om man tänkt så där. Precis som du säger så kan man inte slå ut en engångsbonus på X antal månader..blir ju fan hur fel som helst.

Men en sak i din teori stämmer inte, och det är antalet månader på år 2. Ett kontrakt räknas inte på 12 månader, utan det är 10, eller nått.
Det i sig gör det ju oxå riktigt märkligt att de får in 19 månader i uträkningen för om man räknar okt-2011 till april-2013, så blir det max 17 månader.

Även här kan jag ha fel i antalet månader som ett kontrakt räknas på, men jag är rätt säker på att det är 10 månader.
Fast räknar man på 17 månader så blir ju förvisso lönen ännu högre, så det ska man väl inte3 tipsa om...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

ett 2 års kontrakt räknas väl ändå år 2 på 12 månader?
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Kontrakten upphör väl om inte annat att gälla när serien+slutspelet är avgjort.. Annars hade det ju blivit lite besvärligt med övergångar i juni, då spelarna hade varit under kontrakt fortfarande.. Sen bör det väl rimligtvis gälla hela sommaren mellan de två säsongerna man har på kontraktet.. Det Chippen pratar om 10 månader har jag ingen aning om men vilka två månader skulle kontraktet inte gälla i så fall? Och varför gäller det inte då?

Annars borde väl ett "tvåårskontrakt" gälla från underskriften hamnar på pappret, säg t.ex. i fallet Holös från oktober 2011-30 april 2013 (gissar jag) = 19 månader totalt..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Chippen »

Hm..tror jag har blandat ihop en del, men jag har fått för mig att det inte betalas ut lön under 2 månader..typ maj-juni eller något sådant. Som sagt, bara något jag fått för mig.

Kontraktet gäller hela året, men ingen lön.
Eller så blandar jag ihop med NHL, för där får väl inte spelarna lön under Slutspelet utan där är det bara grundserien som räknas.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by don_tomassso »

Brynäs verkar få hem Ekholm.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by svartgulsubkultur »

Lite skarp kritik från coachen och han vänder hem med svansen mellan benen hellre än att åka lite buss i up-state NY. Quitter.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Ante »

Har inte hängt med i tråden utan bara skummat lite så jag kanske skriver nåt som nån redan sagt. Frågade Israelsson om lönerna. Har man t.e.x. tvåårskontrakt så betalas lönen ut även under sommaren!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by svartgulsubkultur »

Gnaget säljer Videll till KHL för Att kunna finansiera polisbevakning...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Woij... :O

Bra undanflykt att det är för bevakning dock..
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Trollet »

Exakt, hade de haft >4000 på sina matcher så hade de inte behövt sälja Videll. Usel bortförklaring.
Behöver jag tillägga att Wennerholm köper AIK:s förklaring? Satan vad han kommer fel på det, den mannen.

http://blogg.aftonbladet.se/wennerholm/ ... lmshockeyn
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Lysande resonemang hos gnagarna.. "Vi släpper iväg en av få spelare i laget som faktiskt spelar hockey och inte har defensivgrisning som största styrka, och dessutom en av våra bästa poängplockare hittills. Då kommer vi säkert att vinna fler matcher och våra fans blir jätteglada! Det måste ju göra att det blir mindre problem på läktaren eftersom fansen blir så nöjda, och vi behöver inte lika många poliser på plats, så då får vi mer pengar igen!" :roll:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Sketch »

Tror inte heller att det har något att göra med poliskostnaderna..
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by olli »

Daniel Fernholm till HIFK.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Trollet »

Nu har jag nog läst det dummaste någonsin. Och det är Ros, inte Wennerholm, som levererar följande:
jag tycker att elitserieklubbarna ska gå ihop och pröjsa 08-klubbarnas polisnota.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Trollet wrote:Nu har jag nog läst det dummaste någonsin. Och det är Ros, inte Wennerholm, som levererar följande:
jag tycker att elitserieklubbarna ska gå ihop och pröjsa 08-klubbarnas polisnota.
Det är väl ingen som är förvånad?

Den enda som kan slå Wennersholms dumhet är Ros!
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Special Brew »

lidlund wrote:
Trollet wrote:Nu har jag nog läst det dummaste någonsin. Och det är Ros, inte Wennerholm, som levererar följande:
jag tycker att elitserieklubbarna ska gå ihop och pröjsa 08-klubbarnas polisnota.
Det är väl ingen som är förvånad?

Den enda som kan slå Wennersholms dumhet är Ros!
Vi startar väl en insamling då. :lol:
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

För att spara ihop pengar till Ros så vi slipper han på AB? :D
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

lidlund wrote:För att spara ihop pengar till Ros så vi slipper han på AB? :D
Vad ska jag betala? Att få bort Ros, Wennerholm och Boork från svensk hockey vore fan priceless!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Trollet »

Skulle vara kul att gå med en hink på kommande hemmamatcher och skramla. "Hej, vi samlar in pengar för att 08:orna inte kan sköta sig, kan inte du bidra? Jaså inte det"
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Och precis bakom 'Hej, vi samlar in pengar för att slippa boork, ros och wennerholm från svensk hockey.. Vill du bidra?"
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Trollet »

lidlund wrote:Och precis bakom 'Hej, vi samlar in pengar för att slippa boork, ros och wennerholm från svensk hockey.. Vill du bidra?"
"Välj den hink som passar dig bäst"
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Trollet - tror du det räcker med en vanlig hink när det gäller Ros, Boork och Wennerholm? Jag tror vi får sikta på någonting i den HÄR stilen
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Colton »

Ärligt så håller jag Wennerholm som sämst av dom alla, han kan egentligen inte ett skit utan skriver bara okunniga artiklar men framförallt har han en blogg där det egentligen inte är nått läsvärt överhuvudtaget. Ros är duktig på att komma med lite roliga artiklar ibland. Visst provocerar han ibland men tycker ändå att han är bra.

Magnus Nyström är också en patetiskt journalist där hockeykunskaperna är extremt låga och har ett storhetsvansinne utan dess like men räddas av att han är duktig på att skriva sina hyllningsartiklar som han ibland drar till med där det är kvalité rakt igenom. Att det kommer typ tolv likadana hyllningsartiklar där han utser varje klack till Sveriges bästa är en annan femma...

Boork må vara envis och vägra ändra sina åsikter men man kan inte ta ifrån han att han kan mycket hockey och för mig som gillar att titta på spelsystem och typ uppspel så är Boorken kanon.

Det är helt sjukt hur en kille som tex Uffe Bodin inte jobbar på nån av de två stora tidningarna. Ett skämt skulle jag ärligt säga.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Konk »

Håller med om allt! :) Vill bara lägga till att Boork verkar lite trög ibland. Som om åren kommer ikapp honom trots att han inte kan vara mer än 60. Som under förra matchen.

Studiokille: Bla bla. Skeå starka hemma bla. bla. Starkt av Linköping att leda matchen här uppe.
Boork: Ja och speciellt eftersom det är Skeås hemmaplan.

(OBS! Ovanstående text är inte ordagrant vad som sas.)

Inte det bästa exemplet men han kommer för mig fram som en gaggig gubbe med envisheten och den ena och den andra lilla tabben. Jag ogillar honom nog också för att han aldrig tippar Skellefteå lika positivt som mig själv.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by olli »

Björn Melin till Lukko.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Många KHLare som får sparken sticker till Finland...

Bra skatteläge?
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by olli »

lidlund wrote:Många KHLare som får sparken sticker till Finland...

Bra skatteläge?
Om jag har fattat rätt, Sverige skulle dubbelskatta om dom kommer tillbaka. Hockeysverige hade ngn artikkel om saken.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Sketch »

Zibanejad tillbaka i Djurgården, lär bli ett riktigt lyft för dem och Sveriges chans i JVM ökar markant. (Eller blir det kanske så att vi ska hålla på Finland..?)
Locked