Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Broc Little kanske går till Örebro istället för Linköping om man får tro ryktena. Jag undrar om Lindgren sitter nöjd hemma och myser efter ha signat Azevedo, Palushaj och Kempe eller om han sitter hemma och pimplar Treo med insikten om våren och sommaren blir jobbig? Just nu känns det sistnömnda mer troligt, men vad vet jag?
Lerg ryktas för övrigt hamna i Växjö.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2018/19

Post by Trollet »

Ortio lämnar. Bekräftat nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Lindgren har väl sagt att han gärna vill vara klar med truppen ganska tidigt. Just nu är det långt dit om man tittar på rostern. Pimpla treo hoppas jag han INTE gör även om det var ett roligt uttryck:) Han måste ju ha vetat om dessa tapp en tid kan man ju tycka. Så helt som en blixt från klar himmel kan det ju inte vara för Lindgren när man får läsa om spelare som lämnar i parti och minut. Nu vill jag höra lite positiva nyheter om vårt kära AIK!
Såg att Lundeström fortsätter i Groko. Hoppades nästen att vi kunde sno honom ett tag.
Last edited by nr86 on 27 Apr 2018, 11:41, edited 2 times in total.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by nishog04 »

Trollet wrote: 27 Apr 2018, 10:55 Ortio lämnar. Bekräftat nu.
Gissar på att han vaktar Jokerits kasse nästa säsong.

Lycka till Joni!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2018/19

Post by Foppas skridskocoach »

nr86 wrote: 27 Apr 2018, 11:10 Just nu är det långt dit om man tittar på roostern.
Hur tusan kommer du fram till det genom att titta på en tupp???

/Mvh språkpolisen
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Så kan det bli ibland ....... Poliserna finns också överallt i samhället........
Verkar hända en hel del i hockey Sverige idag. Kanske Norén och Hedberg blir presenterade av oss också?
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2018/19

Post by StigVig »

Trollet wrote: 26 Apr 2018, 18:59 Tills du visar tillförlitlig statistik på "matchavgörande situationer då DjusePudas drällt med pucken" så är plusminus en betydligt bättre indikation än dina gissningar. Hur du nu ska få fram statistik på vad som är matchavgörande.

Jag säger följande: Djuse spelar i landslaget innan nästa säsong är slut och Pudas var ofantligt bra under grundserien, därefter ganska smärtsamt skadad mer än halva slutspelet.

Intressant också att du pratar om "de extra 20 miljonerna" trots att varken belopp eller fördelning är klara. Läs gärna på lite mer för, att orka svara dig får vara ett undantag precis nu för du svamlar ganska rejält.

StigVig wrote: 26 Apr 2018, 15:40
smogz wrote: 26 Apr 2018, 14:39 En annan av klubbens målsättningar är ju att inte gå i konkurs.

Jo vi hittar faktiskt pucktappen i +- statistiken, förutom i PP, BP och om de hunnit byta. Det säger inte allt, visst. Hur många mål orsakade de bakåt?

Den känns ändå pålitligare än ditt tyckande.


Jag håller med om att det finns potential att utveckla båda men jag tycker inne alls att de är nära så dåliga som du utmålar dom. Det är väl trots allt vår bästa och näst bästa back under grundserien vi pratar om.


Är fascinerad över att du vill bli av med dom två men gärna har Alm kvar som i princip varit kass hela säsongen.
I hastigheten skrivfel
Skulle vara kul att se statistik på matchavgörande situationer då DjusePudas drällt med pucken.
Då blev det mer rätt
Tycker jag svurit alldeles för många gånger åt dom i vinter
Om vi vill höja nivån på laget och verkligen utmana om Guldet så platsar inte DjusePudas.
Såna misstag som de gör måste man ha slipat bort i deras ålder.
Alm misstänker jag inte får ut sin vanliga kapacitet på grund av skada, läkarteamet får avgöra om det går att få ordning på han. Om Lindgren får köra Skellefteå (istället för Leksand) träning i sommar så platsar han i mitt lag.
Hur mycket pengar har man redan bränt av de 20 extra millarna?
Sen in med Lasse Johansson som ass sportchef & scoutansvarig
Attraktivare lag på isen = mer publik på läktaren
Enligt Aftonbladet kommer avtalet som börjar gälla nästa säsong innebära att SHL-klubbarna får omkring 45 miljoner.
Uppgiften kommer från Nov 2017, tidigare hade klubbarna ca 25 miljoner från Cmåre.
Men kan du hitta andra uppgifter vassego och leta, jo jag vet att allsvenska lagen bråkar och de har de gjort sen i November 2017, men jag tror att inte att de får mer pengar som det ser ut i dagsläget.
Du spår en lysande framtid för PudasDjuse, jag säger med dom i laget så blir det inget Guld, vi får väl se vem som får rätt
Kommande säsong får jag väl spela in alla drällpuckar i matchavgörande situationer som DjusePudas åstadkommer
Experten Wennerhom tippar oss 8:a i tabellen, ganska bra gissning men det kan bli sämre än så om vi inte uppgraderar truppen
Krossa Skiten!!!!!
Rollie
Posts: 2058
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2018/19

Post by Rollie »

Nån som har Norran: vad säger Lindgren om Söderlunds flytt till Frölunda?
Os72
Posts: 925
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Silly Season 2018/19

Post by Os72 »

AIK:s sportchef om tappet av Söderlund


Han har haft en positiv utveckling i Skellefteå AIK, som kämpade för att få behålla sin talang. Trots det valde Tim Söderlund SHL-rivalen Frölunda.

Mikael Lindgren, sportchef i AIK, är givetvis besviken över det tunga tappet av 20-årige Tim Söderlund, som är klar för en av AIK:s värsta rivaler, Frölunda.
– Vi ville givetvis ha kvar Tim. Det är en ung talangfull spelare som haft en bra utveckling hos oss, och som vi hoppades skulle fortsätta ta stora steg i vår förening, säger Lindgren till bloggen och fortsätter:
– Så det är synd och tråkigt att han väljer Frölunda. Tim är också en spelare med höga ambitioner, han vill ju till NHL. Så vi hade gärna fortsatt att hjälpa honom att nå dit.
Tappet av Söderlund är på flera sätt tungt före hela föreningen Skellefteå AIK.
Men varför Söderlund nu valt att lämna AIK och staden han är uppväxt i är inget som Micke Lindgren vill gå in djupare på.
– Valet får stå för Tim själv. Det enda jag kan säga är att det är väldigt tråkigt att han valt att lämna oss.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2018/19

Post by kriwi »

Skulle Tobias Viklund istället för Nisse vara något?
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Tack för artikeln.
Viklund är ju en helt annan typ av spelare. Tycker inte han skulle passa in hos oss. Är ändå lite spännande att se vilka spelare Lindgren adderar till truppen.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by nishog04 »

Kosta har, enligt Norrans intervju med honom, varit sugen på att stanna. Nu åker han hem och inväntar nästa säsong.

Svår nöt med Kostka. Jag har ju ingen aning om hur Lindgren tänker, men det känns som att Kostka kommer återfinnas i ett annat SHL-lag till hösten. Jag tycker själv det var en kanonvärvning. Nåja, vi får se hur Lindgren har tänkt sig backsidan.
User avatar
kopitar
Posts: 2586
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Såg nisse springa intervaller nere vid älven.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Jag undrar om ML kommer att sitta i Gallerian iförd Växjö-tröja och visa upp pokalen. Min känsla är att han har lite bättre självbevarelsedrift än så. :D
https://www.norran.se/hockeybloggen/pla ... klubbarna/
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2018/19

Post by vonschnauser »

p-play wrote: 27 Apr 2018, 14:13 Jag undrar om ML kommer att sitta i Gallerian iförd Växjö-tröja och visa upp pokalen. Min känsla är att han har lite bättre självbevarelsedrift än så. :D
https://www.norran.se/hockeybloggen/pla ... klubbarna/
Om han inte gillar att få ägg kastade på sig? :mrgreen:
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2018/19

Post by LeeGoren »

Trollet:
Djuses -10 i slutspelet du syftar på?
I övrigt är ju Djuse för blotta ögat en fin back. Bra skridskoåkning, intensiv och inte helt oäven offensivt. Det stora problemet med Djuse är att han spelar så huvudlöst. I mina ögon egoistiskt. Stöter gärna fram på 50/50 puckar, tokrusar helt i onödan och fyller på framåt utan täckning. En vanlig syn när motståndare får 2-1, 3-2 or är att Djuse helt plötsligt bara försvinner ur bild pga att han vill satsa på en tackling i helt fel tillfälle, eller helt enkelt pga att han saknar disciplinen att spela blad-blad vid defensiva blå.
Djuse har potential, men måste fila till spelet rejält. Han är långt ifrån en toppback i SHL.Värdera med förnuft. Inte spela ett spel som möljigen gör att han för det otränade ögat ser NHL-mässig ut, utan ett stabilare backspel som ger laget trygghet och ger laget en känsla att Emil är en spelare att lita på.
User avatar
kopitar
Posts: 2586
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Leksandsbacken Patrik Norén ryktas starkt till Skellefteå AIK, men 25-åringen vill inte bekräfta att han skrivit på ett kontrakt med klubben.

I februari började uppgifter cirkulera om att den 25-årige Leksandsbacken Patrik Norén skulle vara aktuell för spel i Skellefteå AIK nästa säsong.

AIK:s sportchef Mikael Lindgren bekräftade då att det fanns ett intresse:

– Det är en bra och intressant spelare helt klart, sade Lindgren då.

Hockeybloggen fick under fredagen tag på Norén för att undersöka händelseutvecklingen, men 25-åringen var fåordig gällande AIK-ryktet.

– Jag vill inte kommentera de uppgifterna just nu. Du får ta det med min agent, det blir nog bäst så, säger Norén.

Kontraktet med Leksand gick ut efter säsongen.

– Men det kommer nog inte ta allt för lång tid innan det är klart med en ny klubb, berättar Norén.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

LeeGoren wrote: 27 Apr 2018, 14:21 Trollet:
Djuses -10 i slutspelet du syftar på?
I övrigt är ju Djuse för blotta ögat en fin back. Bra skridskoåkning, intensiv och inte helt oäven offensivt. Det stora problemet med Djuse är att han spelar så huvudlöst. I mina ögon egoistiskt. Stöter gärna fram på 50/50 puckar, tokrusar helt i onödan och fyller på framåt utan täckning. En vanlig syn när motståndare får 2-1, 3-2 or är att Djuse helt plötsligt bara försvinner ur bild pga att han vill satsa på en tackling i helt fel tillfälle, eller helt enkelt pga att han saknar disciplinen att spela blad-blad vid defensiva blå.
Djuse har potential, men måste fila till spelet rejält. Han är långt ifrån en toppback i SHL.Värdera med förnuft. Inte spela ett spel som möljigen gör att han för det otränade ögat ser NHL-mässig ut, utan ett stabilare backspel som ger laget trygghet och ger laget en känsla att Emil är en spelare att lita på.
+1.
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Djuse gjorde det riktigt bra andra halvan under grundserien, gjorde bättre avvägningar, men hade det tufft i slutspelet då han kom tillbaka efter skada. Tror på honom väldigt mycket nästa säsong.
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 2018/19

Post by Sed »

nishog04 wrote:
Trollet wrote: 27 Apr 2018, 10:55 Ortio lämnar. Bekräftat nu.
Gissar på att han vaktar Jokerits kasse nästa säsong.

Lycka till Joni!
Det blir KHL enligt mrmadhawk. Vityas Podolsk.
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Lundeström förlänger med Luleå. Synd.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by nishog04 »

Sed wrote: 27 Apr 2018, 16:58
nishog04 wrote:
Trollet wrote: 27 Apr 2018, 10:55 Ortio lämnar. Bekräftat nu.
Gissar på att han vaktar Jokerits kasse nästa säsong.

Lycka till Joni!
Det blir KHL enligt mrmadhawk. Vityas Podolsk.
Där ser man, random rysslag. Trodde faktiskt Jokerit tänkte köra dubbelfinskt i målet nästa säsong och skicka amerikanen.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2018/19

Post by sju-t »

p-play wrote: 27 Apr 2018, 14:13 Jag undrar om ML kommer att sitta i Gallerian iförd Växjö-tröja och visa upp pokalen. Min känsla är att han har lite bättre självbevarelsedrift än så. :D
https://www.norran.se/hockeybloggen/pla ... klubbarna/
Växjö Löökers verkar ha en pervers dragning av att provocera övriga hockeySverige på alla möjliga sätt! :evil:
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Chippen »

sju-t wrote: 27 Apr 2018, 17:19
p-play wrote: 27 Apr 2018, 14:13 Jag undrar om ML kommer att sitta i Gallerian iförd Växjö-tröja och visa upp pokalen. Min känsla är att han har lite bättre självbevarelsedrift än så. :D
https://www.norran.se/hockeybloggen/pla ... klubbarna/
Växjö Löökers verkar ha en pervers dragning av att provocera övriga hockeySverige på alla möjliga sätt! :evil:
På vilket blir du provocerad av att Arvid får visa upp bucklan i Kopparhallen och Clemens får några sekunder i rampljuset?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2018/19

Post by Skidrow »

Djuse hade problem efter skadan med avvägningarna men generellt är han en av våra bästa backar.
User avatar
Biocellatus
Posts: 356
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Silly Season 2018/19

Post by Biocellatus »

Chippen wrote: 27 Apr 2018, 17:38 På vilket blir du provocerad av att Arvid får visa upp bucklan i Kopparhallen och Clemens får några sekunder i rampljuset?
Om martin och arvid har en hjärna och minsta lilla klubbhjärta så tar de inte med nån jävla pokaljävel i närheten av norra västerbotten. Löventattarna kanske skulle vilja se hur LeMat ser ut
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2018/19

Post by smogz »

De lär väl knappast hänga i Skellefteå i sommar?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2018/19

Post by Chippen »

Biocellatus wrote: 27 Apr 2018, 19:04
Chippen wrote: 27 Apr 2018, 17:38 På vilket blir du provocerad av att Arvid får visa upp bucklan i Kopparhallen och Clemens får några sekunder i rampljuset?
Om martin och arvid har en hjärna och minsta lilla klubbhjärta så tar de inte med nån jävla pokaljävel i närheten av norra västerbotten. Löventattarna kanske skulle vilja se hur LeMat ser ut
Jaja, otroligt fånigt kan jag tycka.
Personligen hoppas att Arvid tar bucklan till Kopparhallen.
Btw, vilket klubbhjärta ska Arvid ha mot Skellefteå? D3n klubb som spolade honom?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3208
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Nu är det långt från Silly igen...
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 2018/19

Post by Sed »

marre wrote:Nu är det långt från Silly igen...
Vilken silly? Helt dött.
Locked