Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Bilderberg »

Bra att Luleåklacken kastade mynt på Jesper.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Micke wrote:Då har jag inte ens nämnt det mest respektlösa: att folk åkt till Luleå och kanske tagit ledigt från jobb, betalat dyra biljetter för att se en junior släppa in varenda skott. Det är ingen korpenverksamhet det här. Det var lika obegripligt att man gav Marcus Pettersson istid när det visade sig att han var så långt ifrån att duga. Till slut fattade man att låna ut honom och det verkar betala av sig bra. Har ingen anledning att skriva av Jesper som en bra målvakt men just nu är han ju inte det.
Ja, respektöst mot de fem som åkte. Har du funderat på hur det hade varit om Eriksson vunnit matchen åt AIK? Hade det också varit respektlöst?
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by nr86 »

Tror vi förlorat med Hanses i kassen också.
Jag tycker Jespers spel lovar gott inför framtiden. Nu är han varm i kläderna:)
Burström är nog den som jag tycker gör en av sina sämre insatser i AIK.
Lindholm saknades på backsidan helt klart.
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Rollie »

Var har presspelet tagit vägen, speciellt i bp? Med våra flugviktare där bak så är det obegripligt att man börjat spela statisk box. Sen är ju försvarsspelet/ markeringarna katastrofala rent allmänt vid deras två sista mål.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by smogz »

Jag skiter fullständigt i om vi vinner eller förlorar lite just nu. Det är i slutspelet det är viktigt att vinna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
kopitar
Posts: 2586
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by kopitar »

Blir Widing avstängd/böter tror ni ?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0309087.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by smogz »

Med lite tur kan Bulan få Luleå i play in. Med ännu lite mer tur slår bf Brynäs ut Luleå
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by 374 »

Enligt uppgift uttänjt ledband i knät för Lundberg.
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Trollet »

Har ingen ens funderat över att Hanses kanske har nån känning? Blev ju snurrig i tisdags och fick ytterligare nån smäll.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Bilderberg »

Tycker Luleås 1-1 mål var aningen suspekt. Såg ut som att Ledin knuffade till Eriksson i målgården så han inte kunde ställa om.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by jokarfo »

374 wrote:Enligt uppgift uttänjt ledband i knät för Lundberg.
Bara hoppas att Ledin blir borta minst lika länge.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

Micke wrote:
nishog04 wrote:
Micke wrote:Ska bli roligt att höra tränarstaben förklara målvaktsbytet.
Men vem bryr sig? Tänkte man som du gör hade AIK inte en enda egen produkt i laget.
Det finns matcher och det finns matcher. Totalt respektlöst mot Eriksson, Hanses och oss fans. De ger bort en match mot det lag som det gör ondast att förlora mot. Det är inget annat än en fet jävla skandal och det ska fanemig förklaras om det är så att jag måste ringa Wallson personligen.
Ring du och meddela gärna svaret. :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

kopitar wrote:Blir Widing avstängd/böter tror ni ?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0309087.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Knappast. Fast med dagens DN vette fan iofs.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Lappmössan »

Widing är en gris, man skäms över att ha honom i laget.

Var en nyttig erfarenhet för Jesper, viktigt inför slutspelet. Ser gärna att han får några fler matcher.
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by ossian »

Lappmössan wrote:Widing är en gris, man skäms över att ha honom i laget.
Bland det dummare jag har läst här inne, någonsin. Tillhör de bättre ikväll, och spelar till skillnad från de flesta andra med lite jävlar anamma. Synd bara att han inte kunde plocka någon av filmarna ikväll.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

Skäms? Jag tycker det är skönt att han går över gränsen och inte är slätstruken som övriga.

Personligen hoppas jag fortsätter så där och kanske tom växlar upp till Slutspelet
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Lappmössan »

Det är inte spelet jag syftar på.

Säger det igen: Diciplinen i årets lag är helt sanslöst usel. Vad fan gör våra spelare och varför gör inte våra tränare något åt saken? Är målet att åka ut redan i kvarten?
ante08
Posts: 2601
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by ante08 »

Chippen wrote:
kopitar wrote:Blir Widing avstängd/böter tror ni ?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0309087.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Knappast. Fast med dagens DN vette fan iofs.
– Jag vill inte föregå någonting och har inte sett det. Men tittar man i regelboken så finns det regelverk som styr vad spelare får göra och inte göra när det gäller gester, vad man säger och sådana saker, säger domarchefen Peter Andersson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0309380.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by snokia »

Skäms man nu över Widing så vänta bara till slutspelet då han växlar upp ännu mer.. Hahaha :D. Bland dom bättre ikväll enligt mig och "hälsningen" var en bra avslutning på kvällen om man frågar mig. Skit ska skit ha!
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

Peter Andersson kan dra åt helvete helt enkelt.
Om han kunde koncentrera sig på att lakejer gör sitt isen ist för sådant där.

Btw, vad gjorde Granström efter matchen?
Åkte ju på 10+20 min utv.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by p-play »

Chippen wrote:Skäms? Jag tycker det är skönt att han går över gränsen och inte är slätstruken som övriga.

Personligen hoppas jag fortsätter så där och kanske tom växlar upp till Slutspelet
Vadå t o m växlar upp? Han har fortfarande minusstatistik. Han är en kul figur, men tar genvägar i det defensiva arbetet och levererar inte offensivt.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by p-play »

ante08 wrote:
Chippen wrote:
kopitar wrote:Blir Widing avstängd/böter tror ni ?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0309087.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Knappast. Fast med dagens DN vette fan iofs.
– Jag vill inte föregå någonting och har inte sett det. Men tittar man i regelboken så finns det regelverk som styr vad spelare får göra och inte göra när det gäller gester, vad man säger och sådana saker, säger domarchefen Peter Andersson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0309380.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Han borde nog hellre följa upp Ledin som skallade Pesonen. Aftonbladet är för övrigt en skittidning.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Lappmössan »

snokia wrote:Skäms man nu över Widing så vänta bara till slutspelet då han växlar upp ännu mer.. Hahaha :D. Bland dom bättre ikväll enligt mig och "hälsningen" var en bra avslutning på kvällen om man frågar mig. Skit ska skit ha!
Barnsligt att uppmuntra barnsliga gester. Vill se ett sympatiskt och disciplinerat lag spela oss hela vägen, inte se ett grinigt lag med widing i spetsen leda oss till ett uttåg redan i kvarten pga odisciplinerade skitgrejer.
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by ossian »

p-play wrote:
Chippen wrote:Skäms? Jag tycker det är skönt att han går över gränsen och inte är slätstruken som övriga.

Personligen hoppas jag fortsätter så där och kanske tom växlar upp till Slutspelet
Vadå t o m växlar upp? Han har fortfarande minusstatistik. Han är en kul figur, men tar genvägar i det defensiva arbetet och levererar inte offensivt.
Widing är en kille som får kämpa för att ta en plats i laget när slutspelet drar igång, men helt fel att hänga ut honom ikväll efter kvällens bra prestation där han dessutom visar känslor och kämpatakter mot fienden.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

p-play wrote:
Chippen wrote:Skäms? Jag tycker det är skönt att han går över gränsen och inte är slätstruken som övriga.

Personligen hoppas jag fortsätter så där och kanske tom växlar upp till Slutspelet
Vadå t o m växlar upp? Han har fortfarande minusstatistik. Han är en kul figur, men tar genvägar i det defensiva arbetet och levererar inte offensivt.
Syftade inte till spelet utan till att bli den Gris-Widing de flesta här inne hatade honom som.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by p.north »

När temperaturen höjs så kliver Widing fram, han är och kommer att spela en stor roll i ett slutspel. Han lär nog höja sig två, tre snäpp.
ante08
Posts: 2601
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by ante08 »

Chippen wrote:Peter Andersson kan dra åt helvete helt enkelt.
Om han kunde koncentrera sig på att lakejer gör sitt isen ist för sådant där.

Btw, vad gjorde Granström efter matchen?
Åkte ju på 10+20 min utv.

Granström kastade handskarna och vill slåss tydligen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Lappmössan »

Widing har aldrig klivit fram spelmässigt i ett slutspel, han var en gris i Brynäs och uppför sig lika osympatiskt nu. Vi kan vinna utan honom.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by p.north »

ähh..gå lägg dej bolibompa ..helvete också, det är ju fan hockey.. känslor och frustration tillhör ju spelet, få motståndarna ur balans, mindgames :)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Äh, Widing får gestikulera och käfta så mycket han vill för min del. Sålänge allt AIK:s spel hänger på att han ska vara fokuserad på att leda målskyttet är jag bara glad att nån i laget slänger lite käft och käftar tillbaka när motståndarna håller på som lule gör ikväll. Det är mer än önskvärt tydligt att gameplanen är att vara tätt inpå, störa, filma, käfta osv och när det ser ut som ikväll med head butts, crosscheckingar i ryggen och knätacklingar är det faktiskt rätt uppfriskande att nån blir heligt förbannad.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked