Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Publiken

Post by Sed »

shaquille wrote:
shaquille wrote:Eftersom många verkar tro att folk sparat sig till semi med att gå så borde det låta slurp kl 10 idag när biljetterna tar slut....
Och svaret på det är Nix,gått 30 minuter och finns hur mycket biljetter som helst kvar.
Nu sparar de till finalen.... :evil:
Sportis
Posts: 704
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Publiken

Post by Sportis »

Bara för mig som det inte går att boka via nätet ?
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

freddus wrote:Får det till
S1
Inför - 1203
11:10 - 848

S3
Inför - 1025
11:15 - 392
Så här ser det ut nu (19:00).

Semifinal 1
Sittplats: 688 st

Semifinal 3
Sittplats: 189 st

S3 är väl hetare mycket pga att det är en fredag.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

cechise wrote:
freddus wrote:Får det till
S1
Inför - 1203
11:10 - 848

S3
Inför - 1025
11:15 - 392
Så här ser det ut nu (19:00).

Semifinal 1
Sittplats: 688 st

Semifinal 3
Sittplats: 189 st

S3 är väl hetare mycket pga att det är en fredag.
Vi kör vidare med hur det såg ut nu strax efter 11:

Semifinal 1
Sittplats: 633

Semifinal 3
Sittplats: 156
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Publiken

Post by Poet »

Slutsålt i båda matcherna då.
2012-05-19
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

Poet wrote:Slutsålt i båda matcherna då.
Det borde det bli.

Fö slående hur oattraktiva de första raderna är, trots det låga priset. Har väl diskuterats till leda men man borde verkligen hitta någon lösning på det. Höja läktaren, sänka isen eller något.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Jag tycker faktiskt att de har löst det bra i E.ON Arena i Timrå med de nedersta raderna. Spelarbåsen är nedanför läktare B och C.

Lägger även ut en bild på hur det ser ut på första raden bakom spelarbåsen.
Attachments
img_0547.jpg
img_0547.jpg (169.84 KiB) Viewed 3567 times
thumb_0.jpg
thumb_0.jpg (39.89 KiB) Viewed 3567 times
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

freddus wrote:
Semifinal 1
Sittplats: 633

Semifinal 3
Sittplats: 156
Var hittar ni dessa siffror?? På Skellefteå AIK hemsidan står det nåt helt annat, och inte uppdaterad sen måndagen... http://skellefteaaik.se/artikel/46419/" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

lobo wrote:
freddus wrote:
Semifinal 1
Sittplats: 633

Semifinal 3
Sittplats: 156
Var hittar ni dessa siffror?? På Skellefteå AIK hemsidan står det nåt helt annat, och inte uppdaterad sen måndagen... http://skellefteaaik.se/artikel/46419/" onclick="window.open(this.href);return false;" 'onclick="window.open(this.href);return false;
Räknar lediga stolar via biljettbokningen :)
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

lobo wrote:
freddus wrote:
Semifinal 1
Sittplats: 633

Semifinal 3
Sittplats: 156
Var hittar ni dessa siffror?? På Skellefteå AIK hemsidan står det nåt helt annat, och inte uppdaterad sen måndagen... http://skellefteaaik.se/artikel/46419/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om du öppnar konsolen på webbläsaren kan du köra följande:

Code: Select all

var total = 0;
Sedan om du klickar in på varje sektion (de laddas me ajax) och kör:

Code: Select all

total += $('.available').length;
får du fram antal lediga stolar. Lite väl manuellt kanske, men det funkar :-)
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

Uppdaterat på aiks site nu fö:

SEMIFINAL 1, 31/3
Sittplats: 529 st
Ståplats: 925 st
Rullstol: 3 st

SEMIFINAL 3, 4/4
Sittplats: 128 st
Ståplats: 755 st
Rullstol: 0 st

Uppdaterat 2014-03-26, 08:17
shaquille
Posts: 1986
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

1100 biljetter kvar till semi 1 vart fan är alla som väntat tills det skulle bli semi,väntar dom på finalen nu då eller?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Tror de vill ha plastklappor.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Varför bara gnälla på att folk inte köper biljetter?
AIK som så gör ju inte speciellt mycket marknadsföring etc, utan tror att det ska sälja fullt oavsett. Nja, så enkelt är det inte riktigt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
shaquille
Posts: 1986
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Chippen wrote:Varför bara gnälla på att folk inte köper biljetter?
AIK som så gör ju inte speciellt mycket marknadsföring etc, utan tror att det ska sälja fullt oavsett. Nja, så enkelt är det inte riktigt.
Nog fasiken borde väl en semi locka utan en massa kring arrangemang. Och nog tusan marknadsför dom sig så det räcker.folk är lata å snåla helt enkelt.lätt att sitta å gnälla att inte aik gör nåt.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

Tycker nog det borde vara mera och trist och inställning "att semi borde locka".
Visst, men folk är lata och behöver push.
Sa inte något om kringarrangemang, men mera annonser, större blänkare i norran etc. Allt får att förbättra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Guuud vad jag är trött på den här frågan... Det finns minst 136 saker (stora, mellan, små och pyttesmå) som AIK kan göra bättre för att få folk till matcherna. Jag har kommunicerat detta med AIK flera gånger men det verkar inte som det är ett problem för AIK. Vanligaste responsen är att TV tar tittarna....

Döööööhhhh!!!!!!!!!!! Acceptera konkurenssen då för fan, istället för att gnälla på TV! Gör något för att vinna över slöfockarna då!!

Det är ju för fan bara att fråga en morsa, kusin, jobbarkompis som inte köpt biljett, varför dom inte köpt biljett! Det blir nästan lika många svar som antalet personer du frågar! Dyrt är det vanligaste svaret, jag ids inte, vilken match?, he jer beschvärligt med parkeringen, int fan står väl jag, korven är dyr, snåla jävlar som ska ha betalt för den parkeringen, mm mm kommer ni att få höra. Och den bästa, jag vet int.

Ska man locka folket från sofforna så måste det bli mer enkelt, mer roligt, mer smidigt, mer upphaussat, mer spännande, mer magpirrande, mer kompisträffande, mer godare, mer berusande (..?), mer ekonomiskt, mer billigt, mer enkelt-vid-kioskerna, mer enkelt vid puben, mer pissoarer, mer historia, mer festival utanför SKA, mer köp-3-få-4-biljetten gratis, mer grupprabbat, mer pausunderhållning, mer tjäna-på-seriekort, mer ståplats-är-faktiskt-helt-ok, mer famijlärt, mer stämningsfyllt, mer tjejigt, mer grabbigt, mer PRO-igt, mer skolbarn-igt, mer intro-uppjagande (!!), mer rivalitet, lite mer av ALLT!! Marklund & Lundmark ska fan inte ha en enda anledning att klaga på ett besök! Så skulle jag rita upp målsättningen

Har ett klockrent exempel på en jobbarkompis som följt med på jobb-biljetter nån gång (sitt), nu i kvarten fick jag med honom på ståplats... Och vad fan gör karln..?? Jo sitter och säger "jag är lite sugen att gå på semin nästa vecka"!! 120 spänn kan det vara värt! Man måste få dit dom nån gång, OCH dom ska ha en bra upplevelse, då kommer dom tillbaka! Är dom där en gång, men har en dålig upplevelse (= soffan var bättre) då är det kört! Vi här inne vet att hockey är bäst på plats, men det har inte sjunkigt in hos gemene man.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Publiken

Post by Bilderberg »

Mycket bra skrivet, varför tyckte man om att gå på hockey från första början? bara att fråga sig själv!

1. Bra tryck från klack och publik
2. Offensiv rolig hockey
3. Jakten mot toppen/ kaxigheten
4. Engagemanget vid sidan av isen (musik mm)
5. Gemenskap

Kan ha missat något, men dessa grejer tror jag varit starkt bidragande hos de flesta.

Det är roligt att höra gubbarna skrika fula saker!
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

Sedan har vi ju vuxit fortare på den sportsliga sidan, så att marknadssidan inte hunnit med.

För att ta ett konkret exempel.: den där kåtan som står utanför arenan. Jag personligen visste inte att man kunde köpa lättare måltid i den förrän i match 5 i kvartsfinalserien.
Kanske har jag läst annonsering om den dåligt eller så har den marknadsfört dåligt.

Kan någon annan ge mig svaret där.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

lobo wrote:Guuud vad jag är trött på den här frågan... Det finns minst 136 saker (stora, mellan, små och pyttesmå) som AIK kan göra bättre för att få folk till matcherna. Jag har kommunicerat detta med AIK flera gånger men det verkar inte som det är ett problem för AIK. Vanligaste responsen är att TV tar tittarna....

Döööööhhhh!!!!!!!!!!! Acceptera konkurenssen då för fan, istället för att gnälla på TV! Gör något för att vinna över slöfockarna då!!

Det är ju för fan bara att fråga en morsa, kusin, jobbarkompis som inte köpt biljett, varför dom inte köpt biljett! Det blir nästan lika många svar som antalet personer du frågar! Dyrt är det vanligaste svaret, jag ids inte, vilken match?, he jer beschvärligt med parkeringen, int fan står väl jag, korven är dyr, snåla jävlar som ska ha betalt för den parkeringen, mm mm kommer ni att få höra. Och den bästa, jag vet int.

Ska man locka folket från sofforna så måste det bli mer enkelt, mer roligt, mer smidigt, mer upphaussat, mer spännande, mer magpirrande, mer kompisträffande, mer godare, mer berusande (..?), mer ekonomiskt, mer billigt, mer enkelt-vid-kioskerna, mer enkelt vid puben, mer pissoarer, mer historia, mer festival utanför SKA, mer köp-3-få-4-biljetten gratis, mer grupprabbat, mer pausunderhållning, mer tjäna-på-seriekort, mer ståplats-är-faktiskt-helt-ok, mer famijlärt, mer stämningsfyllt, mer tjejigt, mer grabbigt, mer PRO-igt, mer skolbarn-igt, mer intro-uppjagande (!!), mer rivalitet, lite mer av ALLT!! Marklund & Lundmark ska fan inte ha en enda anledning att klaga på ett besök! Så skulle jag rita upp målsättningen

Har ett klockrent exempel på en jobbarkompis som följt med på jobb-biljetter nån gång (sitt), nu i kvarten fick jag med honom på ståplats... Och vad fan gör karln..?? Jo sitter och säger "jag är lite sugen att gå på semin nästa vecka"!! 120 spänn kan det vara värt! Man måste få dit dom nån gång, OCH dom ska ha en bra upplevelse, då kommer dom tillbaka! Är dom där en gång, men har en dålig upplevelse (= soffan var bättre) då är det kört! Vi här inne vet att hockey är bäst på plats, men det har inte sjunkigt in hos gemene man.
Jag håller med om att arrangemangen är klart undermåliga. Ett av problemen är väl att så fort man visar minsta tendens till att försöka skapa något, t ex en NHL-kväll, så blir det protester och plakat från vissa inflytelserika grupper som vill ha noll förändring: allt annat än halvljummen korv med två dagar gamla bröd och matchlott som dras ur en plasthink döms ut.
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Publiken

Post by micktålbot »

Av den långa lista av arrangemangsförbättringar man kan tänkas pröva är NHL-kväll bland det absolut värsta av dem, någonstans mellan pedofilrabatt och nynazistkväll. Det är samma typ av tänk som introducerar NHL-teman som skämde ut Sverige under hockey-vm med sitt arbetarfientliga upplägg.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Jag gillar inte heller att man döper svenska lag till Indians och Redhawks eller kör kisscam, men om man kör temat en gång per år och lyckas locka upp lite extra folk från soffan så är jag definitivt för det. Det är bara att inse att vi befinner oss på 2010-talet och dagens kids har andra preferenser jämfört med vad man själv har och hade. Vill de ha NHL-kväll en gång per år, så inte mig emot. Mer pengar= bättre spelare.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

lobo wrote:[Brandtal]
Image

p-play wrote:Jag gillar inte heller att man döper svenska lag till Indians och Redhawks eller kör kisscam, men om man kör temat en gång per år och lyckas locka upp lite extra folk från soffan så är jag definitivt för det. Det är bara att inse att vi befinner oss på 2010-talet och dagens kids har andra preferenser jämfört med vad man själv har och hade. Vill de ha NHL-kväll en gång per år, så inte mig emot. Mer pengar= bättre spelare.
Vet du att kidsen vill ha NHL-kvällar? Jag tror personligen inte att de är speciellt intresserade av det om innebörden är kiss-cam och orgel*. Hade Ovechkin suttit å skrivit autografer i kombihallen så hade det varit en annan sak.

Istället för att försöka rida på NHLs varumärke utan att ha något av innehållet borde man bygga sin egen profil och sin egen hockeykultur. Precis som man har gjort sportsligt. Jobba långsiktigt med att permanent förbättra alla delar av arrangemang, marknadsföring och organisation. Vi kan inte bygga vår publik med att förlita oss på att punkinsatser i form av diverse jippon ska locka marginalare då och då.

Med det sagt. Det finns inget inneboende fel i att skapa temakvällar och liknande men om man gör det så är det bättre att knyta an det till något som är relevant och greppbart för både publiken och klubben. Tex som Djurgården gör med Järnkaminernas dag.

Edit:
*På tal om att tro saker. Följde man upp vad NHL-kvällen hade för effekt? Följer man upp vad någon av de insatser och förändringar man har gjort har haft för effekt?
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Nej, jag vet inte vad kidsen (eller Svensson) vill ha, men jag utgår från att man ser på publiksiffror och försäljning om det varit lyckat eller inte.
Min poäng är att det finns ett stort antal individer som är emot alla typer av förändringar, bara p g a förändringens skull. Jag gillar inte heller PR-jippon utan vill ha bättre arrangemang i form av bättre intron, modernare fast food, bättre dryckesurval etc. Men framförallt vill jag inte behöva bli störd och behöva stiga upp ur stolen vid varje avblåsning för att släppa förbi någon som vill till baren. Kort och gott, allt kring matcherma behöver förbättras, men det är samtidigt inte helt enkelt att göra förändringar när något så simpelt som lite orgelmusik vid ett enda evenemang möts med med mer protester än på en normal 1:A maj.

Vill man ha hardcore-hockeykultur så bör man gå och bevittna matcher längre ned i seriesystemen. I SHL är det en penningakapplöpning och det gäller att hänga med.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

cechise wrote:
Edit:
*På tal om att tro saker. Följde man upp vad NHL-kvällen hade för effekt? Följer man upp vad någon av de insatser och förändringar man har gjort har haft för effekt?
Följde upp kan inte jag svara på men 50/50lotterna hade väl rekordsumman 33060 medan det nu i en kvartsfinal var en bra bit under 20k..

Är ju några dagar kvar att sälja biljetter och någralär väl ha väntat på motståndet? Sittplats har ändå sålts en del dagligen, men det här släppts upp nya biljetter vid 2(?) tillfällen till måndagens match. Jag har kollat sittplats någon gång per dag och det har minskat hela veckan med en del. Sittplats borde bli slutsåld om tempot håller i sig (ökar något desto närmare vi kommer) och det inte släpps lös än mer.
Nu när fredagens sittplats också är i det närmaste fullt borde intressenter dras till semi 1. Stå säljs väl ofta rätt sent och speciellt efter sittplats nått full beläggning ska det tempot öka.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

Problemet är att man måste hitta sin egen nisch! NHL-jippoplastigheter är inget att sträva efter. Man behöver hitta egna vägar att gå för att locka publik till matcherna, man måste samtidigt försöka behålla den svenska hockeysupporter-själen. Vi är inte USA(NHL) med extrem kapitalismen som följer dom. NHL-temat i sig kändes plastigt och oäkta så de sjöng om det. Osvenskt nanting... skicka ut enkäter, skicka ut folk på stan och fråga ut folk som går förbi vad dom saknar på hockeyn, få ut mer information om autogiro möjligheten. själv betalar jag 380kr/månad (ca) i 6 månader för mitt säsongskort med slutspel. detta tack vare att jag va ute i tid och beställde kortet. detta måste synliggöras i större utsträckning.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Varenda kotte kommer spontant att svara att det är för dyrt att gå på hockey och det oavsett om de har svenssonlöner eller är miljonärer. Faktum är att om de så sänkte priserna med 50% så skulle de svara att det är för dyrt.
Lösningen är att förbättra allt omkring med en trevligare inramning, en mer modern touch. Några förslag:

1. Bygga ut och anordna bättre pub-/bar-/ölmöjligheter i en trevlig avslappnad och modern miljö. Inte minst så att man slipper bli störd i varje avblåsning för att ge plats åt förbipasserande som ska hinna köpa öl i pausen.
2. Ordna försäljning av alkoholfri öl, lättöl och liknande produkter för de som kör bil.
3.. Bygga ut och ge möjlighet till försäljning av trevlig fast food (street food) som komplement till korv: Chickenwings, wraps, thai och moderna burgare.
4. Försäljning av roligare snacks och läskeblask än bilpåsar och cola. Gärna lite udda märken som man inte hittar på närmsta mack eller ICA-butik innan match. Det kan vara både svenska, såväl som utländska produkter (t ex amerikanska).
5. Modern kaffebar med alla upptänkliga varianter. (Ej automat).
6.Pampigare entre in till arenabyggnaden: Flaggstänger, vimplar, blinkande skyltar och ljusspel med blinkande lampor, samtidigt som det spelas musik. Känslan som skall förmedlas är att det är fest och att man är bjuden.
7. Förbättra entrelokalen: När man väl passerat biljettkontrollen skall man få en wow-känsla. Rummet skall skrika ut att man tagit sig in i lejonets kula och inte som idag då det känns som att man befinner sig i Eddahallens källare.
8.Designa om och inreda området som vetter mot träningshallen (och friidrottshallen) så att det ser ut som en modern lokal. Då kan man kanske också uppfylla kraven för ölförsäljning.
9. Coolt intro.
10. Snygga till lokalerna rent allmänt med mer färg (gult och svart) och dekorationer och bilder som påminner om klubbens framgångar.
11. Bättre pausunderhållning: Att tugga ett halvtorrt korvbröd samtidigt som man tittar ned på någon som springer runt i friidrottshallen tar ner tempen. Förslag: a) artister som är på uppgång åker ofta runt i köpcentrum och signerar prylar. Varför inte låta dem dra av en låt innan match i arenan och sedan ha skivsignering där. b) Strongman-uppvisning.
12.Mer karnevalstämning: Kanske någon rolig aktivitet i entrehallen. Förslag: a)chokladhjul b)kasta boll på käglor och vinn AIK-maskot. c)luftgevärsskytte: alla deltagande barn får ett signerat idolkort.
13. Skapa ett nytt fräckt och billigt lotteri som alla har råd med: Femmanlotteriet (5 kr). Vinnaren får någon udda upplevelse (aktivitet), t ex en lunchdejt med Wallsson, presentkort på slädhundskörning o s v.
14. Roligare matchprogram som innehåller någon unik klubbnyhet eller reportage.
15. Bättre och hippare annonsering i norran: Istället för en traditionell tråkig annons kan man välja att lyfta fram en duell i matchen. T ex kunde man tänka sig en bild på en armbrytning mellan två spelare som kommer att duellera i matchen eller fokusera på en känd profil i motståndarlaget.
16.Bättre reklam runt omkring i stan under matchveckan. Oavsett om man befinner sig på Solbacken, Kanalgatan elle på Söder så skall man stöta på någon matchskylt. Varför inte ett fräckt AIK-monument med display på torget som anger nästa match?
17. En snygg anslagstavla i entrehallen som anger säsongsbiljettpriser.
18. Förbättra sittplatserna kring båsen.
19. Gör om 1:a isträningen: Det var spontant och kul de första två åren. Förslag: Lägg det på en lördag och gör en halvdag med skills game, underhållning och promotion av säsongsbiljetter.
20. Skapa en maskot och med det menar jag inte någon töntig 80-talsliknande varelse som åker runt på isen. Den bör vara en slick varelse som ökar försäljning på klistermärken, t -shirts och liknande. Förslag: Med tanke på taggtråd och tigerränder så vill jag se en tigerrandig tiger.
21. Roligare souvenirer och merchandise överlag.
22. Enstaka temakvällar: ja, någon enstaka kan man väl stå ut med får att det verkligen skall bli som ett unikt EVENT. Förslag: a) NHL-kväll var ett bra exempel. b) När man möter t ex Frölunda kan man låta alla med cowboyhatt få en gratis lott, och kanske dela ut ett pris till knäppaste cowboyutstyrsel.
23. Display inbyggd i sargen av samma modell som finns i NHL och uppe i Luleå.
24. Bli bättre på att aktivt locka till sig stora sponsorer som inte är lokalt knutna. "All business is local" kanske gällde förut, men nu har man blivit ett etablerat varumärke i Sverige och bör kunna gå efter företagsjättar gällande reklam.
25. Annonsera efter personer som vill arbeta ideellt. Jag tror att man kan hitta äldre personer som inte har en så aktiv fritid som vill hjälpa till en eller ett par gånger i veckan med försäljning i samband med match för att i gengäld få lite social samvaro.
Last edited by p-play on 29 Mar 2014, 19:48, edited 5 times in total.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

Vad gäller just NHL-temat så tror jag att det var uppskattat av de flesta, förutom Västra då. Många såg det som ganska festligt och roligt och faktiskt humant, då syftet i grunden gick till välgörande ändamål.

Men bortser man från denna jippokväll och ser på helheten så tycker jag att det verka som om den största bristen inom AIK är marknadsföring just nu.

Jag hoppas verkligen att det blir bättring på den fronten oxå, och att man inte vaggas in i falsk trygghet att AIK säljer sig självt tack vare den sportsliga biten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Underbart, nu väller det in härliga, och helt realistiska förslag! Konstruktivt och kul att höra, är'u me Robzon? Jag tror precis som jag sa tidigare och som det låter på många andra, att det är massor av små men ack så viktiga förbättringar som behövs!! Det ska i alla fall inte ta emot att gå på match (ref parkeringsavgift, hopplöst att pissa, taskigt krubb...) Allt småskit ska bort, och det är inte svårt! Vi fortsätter mata förslag! AIK läser detta var så säkra!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Publiken

Post by Jablonic »

Såg en lista som Dagens Industri presenterade över de 10 föreningarna i Sverige som drog in mest i sponsorsintäkter under 2013. Malmö FF var bäst på 65 millar, sedan var det bara SHL-klubbar förutom Elfsborg. Vi fanns inte med på topp 10. Däremot gjorde ett sånt menlöst lag som Timrå det med 39 millar. Luleå var långt före oss med 52,5 mkr. Men jag tror att den där listan kan diffa lite då klubbarna räknar olika på vad som är sponsring och inte.
Post Reply