Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by Skidrow »

Nämn en som blivit anmäld för en högklubba till disciplin nämnden, om du svingar klubban ja men inte för en högklubba.
User avatar
nr86
Posts: 5383
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by nr86 »

Vore Kalle anka om han blev anmäld för den olyckshändelsen.
Visst skulle den renderat i 2 min men man kan ju inte anmäla allt domarna misssar. Hur skulle det se ut då?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by GroovyEd »

nr86 wrote:Vore Kalle anka om han blev anmäld för den olyckshändelsen.
Visst skulle den renderat i 2 min men man kan ju inte anmäla allt domarna misssar. Hur skulle det se ut då?
Snacka om gå-in-i-väggen-varning för DN.

Tycker "häxjakten" på Jocke i media är lite obehaglig, domarna har garanterat kikat på situationen i efterhand och tycker inte att det är någonting, låt det vara där. Det är ju uppenbarligen inget uppsåt, liknande saker sker i princip en gång i varje omgång och då helt utan uppståndelse.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by jokarfo »

GroovyEd wrote:
nr86 wrote:Vore Kalle anka om han blev anmäld för den olyckshändelsen.
Visst skulle den renderat i 2 min men man kan ju inte anmäla allt domarna misssar. Hur skulle det se ut då?
Snacka om gå-in-i-väggen-varning för DN.

Tycker "häxjakten" på Jocke i media är lite obehaglig, domarna har garanterat kikat på situationen i efterhand och tycker inte att det är någonting, låt det vara där. Det är ju uppenbarligen inget uppsåt, liknande saker sker i princip en gång i varje omgång och då helt utan uppståndelse.
Var det inte dessutom i samband med det bortdömda målet som Jimmie fick en klubba i skrevet? Det är ju en livstidsavstängning med dessa mått mätt... Är sån skämskudde på de här "diskussionerna" så det finns inte ord att beskriva. Det vore ju i sanningens rätta bemärkelse en kalkonartad utveckling att saker och ting ska gå vidare till DN för att domarna missat att ta en tvåa på det under match... Snacka om bisarr utveckling i svensk hockey när DN ska diskutera avstängningar som retroaktiv kompensation för en missad tvåa... Lekstuga är ju bara förnamnet.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by Chippen »

Tyvärr har media för stor makt.
I detta fall hade vi rätt tur att de inte gick vidare, men de kunde väl inte få in detta under Checking to the head.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by Larzon »

Blir mer en halvslashing i fejset
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by Chippen »

Att det borde blivit utv under match är solklart och det är ett under (?) att åtta stycken domare lyckas missa detta då de ibland kan se en hakning som inte är en hakning.

Även om Jockes klubba ej ska vara i nyllet på KHK spelaren så anser jag att båda spelarna upptäcker varandra försent, speciellt Jocke och jag tycker det ser ut som om han försöker få sin klubba ÖVER KHK-spelaren. Om det var tanken så var det fel, för han borde fortsatt i samma läge, då hade klubban möjligen träffat i magen.

Att det inte anmäls är nog rätt naturligt oxå, då jag får en käbsla av att sådant som anmäls måste vara av den högre graden och rendera i matchstraff om det beivrats korrekt under match.
Denna höga klubba hade max gett 2+2, och därav ingen anmälan. Gissar jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by Lidlund »

https://twitter.com/shlse/status/787646604740292608" onclick="window.open(this.href);return false;
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by Fdskebo »

Given 2+2 enligt mig, varken mer eller mindre. En domarmiss helt enkelt.
Bara att tacka och ta emot.
msoe
Posts: 1643
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by msoe »

http://www.hockeysverige.se/mans-karlss ... lindstrom/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ännu en snubbe som tydligen tycker att varje missad utvisning bör anmälas till disciplinnämnden. Nu är väl de som skriver på Hockeysverige inte yrkesskribenter, vilket tyvärr märks ganska ofta på sidans innehåll, men man bör väl ändå kunna kräva att de tänker efter lite mer än den gemene twittergaparen innan de publicerar nånting.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by Lidlund »

Förde en "dialog" med honom på Twitter.. och han var som sagt vansinnig över att den inte anmäldes.. På frågan om det var skandal ifall referensgruppen bedömde det till en 2+2 svara han inte..

https://twitter.com/lidlund/status/787630980001566720" onclick="window.open(this.href);return false;
msoe
Posts: 1643
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 8 Karlskrona HK - Skellefteå AIK 15/10 18:30

Post by msoe »

haha, varför kommer man att tänka på den gamla Yrrol sketchen: "tänkte inte på det"
Locked