Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Sportis
Posts: 704
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Publiken

Post by Sportis »

Katastrof!!!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1556
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Publiken

Post by Humlannitton »

Håll koll, det kan komma ströbiljetter...
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Ståplats till match 3 verkar finnas, i övrigt smockat.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Stå finns om ni köper en biljett i taget, av någon anledning. Även match 1.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1556
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Publiken

Post by Humlannitton »

Humlannitton wrote:Håll koll, det kan komma ströbiljetter...
Finns ett flertal sittplats ute igen!!!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1556
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Publiken

Post by Humlannitton »

Antagligen är det folk som bokar upp på Ticnet, för att sen inte betala inom 15 minuter. Då släpps platserna igen. För en minut sen fanns det 5 lediga, för 3 minuter sen 25 lediga, för 10 minuter sen var det fullsatt.
Sportis
Posts: 704
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Publiken

Post by Sportis »

Humlannitton wrote:
Humlannitton wrote:Håll koll, det kan komma ströbiljetter...
Finns ett flertal sittplats ute igen!!!
Yes skönt! Det löste sig. Viktigt. Tack!!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Sätt ett antal biljetter åt sidan för köerna på ingers och turistbyrån?
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken

Post by PackSwede »

Phew, lite nervöst där ett tag när det inte ens gick att köpa en singel ståplats (runt 10:15) men det släppte någon minut senare förmodligen av dom anledningar Humlanitton angav !

Blir episkt, honungsvatten och halstabletter hela veckan !
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Publiken

Post by pttr »

Jag blev då drabbad av Ticnet-trasslet. Om någon mot förmodan har en eller två platser över, sitt eller stå spelar ingen roll, så PM:a mig!
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Publiken

Post by anterio »

Samma lika för mig. Intresserad av 3 platser, sitt eller stå, till match 3. PM:a om du har.

Bara hoppas det är supportrar som verkligen vill se matcherna som fått tag i biljetter nu så det inte är massa folk som köpt för att tjäna pengar på att sälja biljetterna dyrt.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Undrar hur mycket biljetter som egentligen finns till försäljning. Hur många platser var redan upptagna av företagsbiljetter och årskort (slutspelskort?)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

Brukar ju vara runt 2000 kvar när de släpper biljetter till en match så jag gissar att resterande 4000 är sålda redan.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Publiken

Post by skellsupport »

Behöver biljett till match ett och tre. Pm!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Känns som att man kunde höjt priset lite till med tanke på hur snabbt de gick åt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

freddus wrote:Känns som att man kunde höjt priset lite till med tanke på hur snabbt de gick åt.
Jo, det här är ju nackdelen med att inte ta ut hutlösa priser. Alla slentriansupportrar som går på en eller två matcher per år går ju givetvis på en sån här match om de får chansen. Högre priser (inom rimliga gränser) prisar ut de som inte är dunderintresserade eller snorrika och ökar chansen för de som verkligen vill gå att få tag på en biljett.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

Ur ett strikt ekonomiskt perspektiv var de på tok för billiga, de hade säkert kunnat ta en hundralapp till och ändå sålt slut.
Vill man ha dit de som lever om mest så måste man nog se till att dessa får tillgång till biljetterna innan övriga. Lägre priser gynnar inte de "äkta fansen" eftersom det blir ännu högre konkurrens om biljetterna så många blir utan ändå.

En lösning skulle ju kunna vara att man införde "klackbiljetter" som ex NP fick fördela till de mer röststarka. De kunde gärna vara något billigare men att man då istället kräver ett visst engagemang för att man ska få tillgång till dessa biljetter.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Publiken

Post by päran »

freddus wrote:Någon som kan tänka sig att hjälpa till med biljettköp till final 1 & 3?
2sittplatser till bägge matcherna.
Om jag mot förmodan får tag i tre ståplats till final 1 kan du få köpa mina två sittplatser (spridda platser)
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

päran wrote:
freddus wrote:Någon som kan tänka sig att hjälpa till med biljettköp till final 1 & 3?
2sittplatser till bägge matcherna.
Om jag mot förmodan får tag i tre ståplats till final 1 kan du få köpa mina två sittplatser (spridda platser)
Det löste sig för min del (skrev mitt inlägg innan biljetterna släpptes) men tack ändå :) Finns dock en hel del folk här på forumet som letar biljetter så får du tag på biljetter så finns det intressenter här. Återigen, tack! :)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Publiken

Post by Rampa »

Nog verkar det finnas de som ockrar på biljetter på blocket. 1000:- styck på rad två t.ex.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Fyra ... a=1_11&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Publiken

Post by don_tomassso »

Undrar hur många lule pack.som kommer i vara i vår lada.
Tycker det är illa.Först o främst borde våra biljetter,säljas till våra egna supportar.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Publiken

Post by Poet »

Går det få reda om på vilka dom är på nått sätt?
Kan man hänga ut dom här och facebook och ev. skada dom fysiskt.
2012-05-19
User avatar
Tobban
Posts: 44
Joined: 20 Apr 2012, 14:05

Re: Publiken

Post by Tobban »

Står så här i Ticnets köpvillkor:

"Personligt bruk
Biljetter får endast köpas för personligt bruk och får ej användas kommersiellt. Det innebär att biljetter inte får inköpas och/eller vidareförsäljas i kommersiellt syfte."

Händer förmodligen inte mycket, men har ni inget bättre att göra kan ni alltid klicka på "anmäl" under de Blocketannonser som erbjuder biljetter till överpris...
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Publiken

Post by Rampa »

Hoppas de inte får dem sålda. :mrgreen:
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Här finns ytterligare en chans. http://www.aftonbladet.se/plus/administ ... 6533272.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Det här bevisar ju vilken sund och god investering ett årsståkort är.
2300 för ALLA matcher, pre- regular &postseason.
Kan dessutom tas på sex månaders avbetalning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Publiken

Post by TigerShark »

Tråkigt att man hade reserverat bra platser till första finalen men ticnets värdelösa servrar förstörde allt.

Sen kommer chefen och berättar att han tackat nej till gratisbiljetter till lördagsmatchen, han gjorde samma sak när han blev erbjuden biljetter till semifinal 5. Som att bli spottad i ansiktet.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

svartgulsubkultur wrote:Det här bevisar ju vilken sund och god investering ett årsståkort är.
2300 för ALLA matcher, pre- regular &postseason.
Kan dessutom tas på sex månaders avbetalning.

Precis! Har själv säsongskortet via autogiro :) bra lösning för att komma undan oro att missa matcher.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Publiken

Post by PackSwede »

Special Brew wrote:Här finns ytterligare en chans. http://www.aftonbladet.se/plus/administ ... 6533272.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har plus och torde få det mailet, har inga möjligheter att gå på dom matcherna så om någon vill att jag ska vidarebefordra koden så snart jag får den är det bara att skicka pm.
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Publiken

Post by TigerShark »

Lär ju inte varit ett sammanträffande att löven hade just 6002 på sin sista match. Kan dom inte smälla upp 2 platser till i första finalen så vi slipper gnället om att dom har mer folk på matcherna? Iofs kanske bara vi i Umeå som hör det gnället.
Post Reply