#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Skidrow »

Något var det varför man inte ville ha Goren och min mistanke är osäja i omklädningsrummet, stämmer det kanske vi hade legat på Kvalserieplats om vi behållt goren.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Poet »

Så vi hade gått från en 3e plats ner till 11-12 pga en spelare?
2012-05-19
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Skidrow »

Om spelarna inte har roligt utan känner fan nu måste jag dit igen gör mycket hur ett lag presterar.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Skidrow>>
Varför blev det inte KS ifjol i så fall? Eller förra gången han var här? Goren kan säkert vara lite speciell vid sidan av och det är otroligt viktigt med bra stämning i gruppen, men jag tror att Gorens dåliga uppförande vid sidan av isen är lite uppförstorat, annar tror jag inte att AIK plockat hit honom igen heller.
Men skall man nu välja mellan en genom trevlig och korrekt kille i omklädningsrummet, men som inte tillför speciellt mycket på isen, mot en kille som tillför grymt mycket på isen, men inte värst mycket i omklädningsrummet är mitt va iaf ganska enkelt, framförallt när det är en spetsspelare vi talar om.
Självklart väljer jag då den som tillför mer på isen.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Det här är fortfarande Vesces tråd...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
dovienya
Posts: 2235
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by dovienya »

Fick Bud förtroende i PP direkt?

Jag tycker nog att PP vore ett bra sätt att ge speltid samt någon form av matchtempo och självförtroende? In och leka spelfördelare, typ vid vänster tekningscirkel? Visst ställer det vissa krav på intränade varianter osv, samt vettig puckbehandling, men ändå?

Hur mycket PP-tid har han fått?
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

0 sek är jag rätt säker på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:0 sek är jag rätt säker på.
Nix, han spelade i andra PP-uppställningen första gången vi hade PP mot Timrå. Det var första och enda gången jag har sett honom inne i PP.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

så sant men eftersom den martchen gick som den gick så var de ju tvungen att toppa laget och då fanns inte så mycket tid att spela in Vesce i PP och sen har man nog tyckt att det räcker mad att jobba in honom i matchtempot.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:
Chippen wrote:0 sek är jag rätt säker på.
Nix, han spelade i andra PP-uppställningen första gången vi hade PP mot Timrå. Det var första och enda gången jag har sett honom inne i PP.
Sorry, du har så rätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Markman »

Jag är övertygad om att Vesce kommer att visa upp sig betydligt mer efter uppehållet. Nu får han tid att läsa in sig i systemet och förstå det till fullo, träna ihop sig med sina kedjekompisar och allt sånt. Visst kanske det fattas en del i fysiken fortfarande, men det lär Thompson råda bot på så fort det går, men där förstår jag om det tar längre tid.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by TS_ »

Markman wrote:Jag är övertygad om att Vesce kommer att visa upp sig betydligt mer efter uppehållet. Nu får han tid att läsa in sig i systemet och förstå det till fullo, träna ihop sig med sina kedjekompisar och allt sånt. Visst kanske det fattas en del i fysiken fortfarande, men det lär Thompson råda bot på så fort det går, men där förstår jag om det tar längre tid.
Om Forsberg kan lära sig åka skridskor så kan det väl inte vara omöjligt för Vesce?
Rollie
Posts: 2058
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Rollie »

TS_ wrote:
Markman wrote:Jag är övertygad om att Vesce kommer att visa upp sig betydligt mer efter uppehållet. Nu får han tid att läsa in sig i systemet och förstå det till fullo, träna ihop sig med sina kedjekompisar och allt sånt. Visst kanske det fattas en del i fysiken fortfarande, men det lär Thompson råda bot på så fort det går, men där förstår jag om det tar längre tid.
Om Forsberg kan lära sig åka skridskor så kan det väl inte vara omöjligt för Vesce?
Känns ju sådär att vi ska betala en hiskelig massa pengar för att lära någon åka skridskor, speciellt när det är den som skulle vara det stora esset.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Inte så bra att behöva fysa upp mitt under säsongen heller.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

http://norran.se/2012/11/sport/vesce-jo ... tajmingen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by nr86 »

Konstigt att han blev "överraskad" av de stora isytorna. Har de inte samma isyta i KHL??
Blir mer och mer irriterad på värvningen av Vesce.... Han hör garanterat till en av de dyraste spelarna och börjar han inte leverera efter uppehållet så börjar då mitt tålamod att ta slut.
Vältränad skulle man väl kunna begära av ett "fullblodsproffs"?
Visa nu att jag har fel Ryan!
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Jag har gått i tanken att de har mindre rinkar i KHL, vet inte varför.
Jag funderar om inte det där med isytan har att göra med att han endast tränat på liten rink innan han kom, för han tränade väl med ett collegelag borta i Kanda/USA?

Jag skulle vilja säga att detta som händer med Vesce är nog precis varför vi inte tagit in artistare förut. För att det tar så långt tid innan de kommer in i spelet och kommer igång, OM de inte har spelat parallellt med att de går i väntans tider på att få anslut som Sevc gjort.

Sedan så kan jag tycka att det är lite naivt att tro att en spelare som inte spelat, utan bara tränat, ska komma in och prestera på topp direkt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Jocko Homo
Posts: 485
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Jocko Homo »

Man behöver inte vara på topp, men man ska fan inte vara sämst i laget, som Vesce varit. Tycker det är skandal att komma hit så kasst tränad och dåligt förberedd som han uppenbarligen är. AIK borde vara jävlart galna på honom.

Förhoppningsvis hittar han en ny klubb snart.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Skidrow »

Och till våren kommer ni alla att hylla honom och säga nej men jag tvivlade aldrig, precis som det var med Bud.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Jag tänker då iaf låta det gå en 10 omgångar innan jag säger varken bu eller bä.

Tänker lite som så att vem vet, det kanske är en "slow starter" ála Crippe detta oxå, och då blir det ju inte bättre av att han inte spelat match på ett bra tag och då kommer till en ny klubb.
För hur många vill inte skeppa Crippe enbart baserat på hans prestation under de inledande matcherna av en säsong?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

Okej, då vet vi att han inte är långsam för att han är långsam utan för att han är otränad, och inte orkar vara snabb lika länge som dom andra. Klubbtekniken han besitter är bra, skottet och spelsinnet likaså, men grejen är den att när man är trött blir det lidande också, inte lika lätt att slå en bra pass om armarna känns som spaghetti, inte lika lätt att ta sig förbi en motståndare, framförallt inte när man inte orkar gå 100% i varje byte.

Det vi kan förvänta oss är att han bara kommer att bli bättre och bättre hela tiden, såvida han nu inte skulle hamna i psykisk obalans med dåligt självförtroende osv.

Dels är det Vesces fel att han inte tränat ordentligt, och dels årets omständigheter då det varit mycket svårt att hitta en klubb för honom att värma upp i.

Sen så är det inte Rögle han anslutit till utan AIK som tränar om inte hårdast i hela elitserien! klart det blev en chock för honom.

Men vi vet i detta nu att han inte orkar med tempot i 7 minuter. Han ska orka gå 100% i 14 minuter åtminstone, alltså mer än fördubbla sin nuvarande kapacitet.

Räknar med att han kommer vara bättre förberedd efter juluppehållet, efter det ska jag försiktigt börja bedöma honom.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Bilderberg wrote:Okej, då vet vi att han inte är långsam för att han är långsam utan för att han är otränad, och inte orkar vara snabb lika länge som dom andra. Klubbtekniken han besitter är bra, skottet och spelsinnet likaså, men grejen är den att när man är trött blir det lidande också, inte lika lätt att slå en bra pass om armarna känns som spaghetti, inte lika lätt att ta sig förbi en motståndare, framförallt inte när man inte orkar gå 100% i varje byte.

Det vi kan förvänta oss är att han bara kommer att bli bättre och bättre hela tiden, såvida han nu inte skulle hamna i psykisk obalans med dåligt självförtroende osv.

Dels är det Vesces fel att han inte tränat ordentligt, och dels årets omständigheter då det varit mycket svårt att hitta en klubb för honom att värma upp i.

Sen så är det inte Rögle han anslutit till utan AIK som tränar om inte hårdast i hela elitserien! klart det blev en chock för honom.

Men vi vet i detta nu att han inte orkar med tempot i 7 minuter. Han ska orka gå 100% i 14 minuter åtminstone, alltså mer än fördubbla sin nuvarande kapacitet.

Räknar med att han kommer vara bättre förberedd efter juluppehållet, efter det ska jag försiktigt börja bedöma honom.
Väl talat!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2058
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Rollie »

Bilderberg wrote: Räknar med att han kommer vara bättre förberedd efter juluppehållet, efter det ska jag försiktigt börja bedöma honom.
Ja du är snäll du.... Har lite svårt att köpa att den -förmodligen- bäst betalde och den som förväntas leverera mest ska få längst tid på sig att visa något ö h. Tror inte spelare i laget som presterar bättre än Vesce gör vågen av att få nöta bänk för att han ska få spela sig i form i flera månader.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Rollie wrote: Ja du är snäll du.... Har lite svårt att köpa att den -förmodligen- bäst betalde och den som förväntas leverera mest ska få längst tid på sig att visa något ö h. Tror inte spelare i laget som presterar bättre än Vesce gör vågen av att få nöta bänk för att han ska få spela sig i form i flera månader.
Längst tid?
Hur många matcher ligger han minus mot de övriga i laget?

Jag kan faktiskt tycka att det ligger lite skuld på Skellefteå i detta oxå, att de tillsammans med agenten, inte hittade en klubb som han kunde värma upp i och därmed få hit honom på helt andra premisser än vad som är rådande idag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by rock »

Inte likt Skellefteå att plocka över en otränad toppspelare och hoppas på det bästa. En period i en annan liga innan avfärd till kraft arena hade varit önskvärt och gett Vesce betydligt bättre möjligheter att anpassa sig till elitserien.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by TS_ »

rock wrote:Inte likt Skellefteå att plocka över en otränad toppspelare och hoppas på det bästa. En period i en annan liga innan avfärd till kraft arena hade varit önskvärt och gett Vesce betydligt bättre möjligheter att anpassa sig till elitserien.
Inte lätt nu pga Lockouten.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by nr86 »

Rollie wrote:
Bilderberg wrote: Räknar med att han kommer vara bättre förberedd efter juluppehållet, efter det ska jag försiktigt börja bedöma honom.
Ja du är snäll du.... Har lite svårt att köpa att den -förmodligen- bäst betalde och den som förväntas leverera mest ska få längst tid på sig att visa något ö h. Tror inte spelare i laget som presterar bättre än Vesce gör vågen av att få nöta bänk för att han ska få spela sig i form i flera månader.
+ 1 på den

Sevc kom hit och levererade direkt! = Klass tycker jag.'

Tycker oxå man är "snäll" om man ger karln ända till efter jul innan man börjar ställa krav på "stjärnan".
Hoppas att Forsberg ger honom chansen i pp så han får visa vad han går för i några matcher. ( Om han nu orkar vill säga )...... Det sista var med glimten i ögat........
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

nr86 wrote: Sevc kom hit och levererade direkt! = Klass tycker jag.'
Du ser inte skillnaden i förutsättningar?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2058
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Rollie »

Chippen wrote:
Rollie wrote: Ja du är snäll du.... Har lite svårt att köpa att den -förmodligen- bäst betalde och den som förväntas leverera mest ska få längst tid på sig att visa något ö h. Tror inte spelare i laget som presterar bättre än Vesce gör vågen av att få nöta bänk för att han ska få spela sig i form i flera månader.
Längst tid?
Hur många matcher ligger han minus mot de övriga i laget?

Jag kan faktiskt tycka att det ligger lite skuld på Skellefteå i detta oxå, att de tillsammans med agenten, inte hittade en klubb som han kunde värma upp i och därmed få hit honom på helt andra premisser än vad som är rådande idag.
Om du ser vad jag citerar så behöver du inte ha ett frågetecken bakom "Längst tid". Skulle alla spelare ha haft drygt två månader på sig innan dom försiktigt behöver börja prestera så skulle vi ha kunnat börja ladda för kvalserien redan nu.
Självklart är det AIK`s agerande man kan ifrågasätta. Vesce och hans agent har väl inget annat än sitt eget skyltfönster att tänka på.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Ja, fast jag ser den tiden som Vesce har, kanske inte fram till jul men fram till nästa uppehåll, som samma tid som våra övriga spelare från ispremiär till seriestart.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply