Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Vi tar allt snack om uttagna spelare här så slipper vi sprida det på deras resp trådar

Jocke E, Burström, Lindström, Lindberg och Jimmie uttagna alltså.

Hoppas de får chansen i samma lina den här gången, sist satt ju Lindberg på bänken 2 av 3 matcher.

Magnus Nygren borde ha fått Johan Franssons plats.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Vette fan om jag tycker att Robin Jonsson borde vart med heller.
Sedan får man inte bli helt hemmablind, så lite märkligt är det faktiskt att Jocke L återfinns i uppställningen.

Skogs måste ju ha varit med i diskussionen oxå kan jag tycka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Som jocke spelat på slutet ska han inte med.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

Johan Fransson i Tre Kronor... hahahaha!

Kan då komma på 50 backar som är bättre i elitserien, och på den listan ligger Skogs i toppen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

EA ligger före defensivt och offensivt ligger alla backar i ES, AS och troligen halva div 1 före Fransson.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Forwardsmässigt så var det en rätt oki trupp måste jag säga.
Det är backsidan som ser knasig ut.
Fransson, Jonsson och Viklund.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Tycker inte Skogs varit lika bar senaste tiden som han var i början av säsongen. Jocke L borde heller inte varit med. Tycker det är rätt att Jocke E får chansen, borde få stå minst en match.
User avatar
Talbot25
Posts: 1084
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tre Kronor

Post by Talbot25 »

Chippen wrote:Forwardsmässigt så var det en rätt oki trupp måste jag säga.
Det är backsidan som ser knasig ut.
Fransson, Jonsson och Viklund.
Jonsson har varit riktigt bra efter jul men Fransson och Viklund är ett skämt.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Talbot25 wrote: Jonsson har varit riktigt bra efter jul men Fransson och Viklund är ett skämt.
Oki, han har kanske spelat upp sig men känns som om det borde finnas bättre alternativ. Han känns lite långsam för Tre Kronor, och resten av backarna.
Fast Karlsson är ju ingen raket heller förvisso.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tre Kronor

Post by schteffe »

Från AIK är det bara Jocke E som är klockren för platsen om man ska se till formen, Oscar L har väl varit okej, men jag tycker både Nisse och framför allt Jimmie och Jocke har varit riktigt svaga på sistone. Bara hålla tummarna för ett uppsving för de våra i blågult.
Hedman
Posts: 287
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Tre Kronor

Post by Hedman »

5 AIK:are i Tre kronor! Måste nästan vara nån form av rekord, eller är det bara jag som har dålig koll!
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Tre Kronor

Post by doc.Holiday »

Vad har Skogs gjort mot Mårts förrutom att spelat i Mora under Mårts tid i Västerås, bäste + i elitserien mot Wiklund som sämste
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Det är rekord.

Vet inte om det är så enkelt att Skogs är för gammal. Men finns ju fler som inte är unga direkt...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1084
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tre Kronor

Post by Talbot25 »

Viklund är ung,bildskön och suger, precis i Mårts smak :?
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Arlbrandt hade gott väl fått vara med istället för t.ex Jocke L.

Fan, känns konstigt att man har åsikter på uttagna spelare från AIK men man kan inte bli hemmablind som sagt och bara tycka spelare från andra klubbar blivit felaktigt uttagna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Sv: Tre Kronor

Post by TS_ »

Chippen wrote:Arlbrandt hade gott väl fått vara med istället för t.ex Jocke L.

Fan, känns konstigt att man har åsikter på uttagna spelare från AIK men man kan inte bli hemmablind som sagt och bara tycka spelare från andra klubbar blivit felaktigt uttagna.
Frågan är om han kan komma ur svackan lättare hemma eller i 3K.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

TS_ wrote:
Chippen wrote:Arlbrandt hade gott väl fått vara med istället för t.ex Jocke L.

Fan, känns konstigt att man har åsikter på uttagna spelare från AIK men man kan inte bli hemmablind som sagt och bara tycka spelare från andra klubbar blivit felaktigt uttagna.
Frågan är om han kan komma ur svackan lättare hemma eller i 3K.
Känns som en konstig fråga, då inte riktigt har med hans uttagning att göra.
Visst, kommer han tillbaka bättre så är det bra för oss, men grundfrågan är ju varför kalla spelare blir uttagna och matchas i fel situationer.

Om jag inte minns fel så fick Jocke spela BP sist, och det är ju inte hans grej precis.
Sedan var det väl i princip inget PP för honom.

Så varför ta ut Jocke, Viklund och Fransson och skippa heta spelare som Arlbrandt, Skogs (även om han gått ner sig lite) och Nygren i FBK t.ex.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tre Kronor

Post by schteffe »

...för Jocke har ju varit sylvass i PP denna säsong.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Det få tycks reflektera över är skaderisken. Tidigare år när vi knappt haft någon uttagen så har vi närmast jublat över att våra toppspelare får vila.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

schteffe wrote:...för Jocke har ju varit sylvass i PP denna säsong.
Som passningsläggare tycker jag nog det. Som målskytt, nja.

Men han är då fan så mycket bättre i PP än BP oavsett.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Trollet wrote:Det få tycks reflektera över är skaderisken. Tidigare år när vi knappt haft någon uttagen så har vi närmast jublat över att våra toppspelare får vila.
Äh, vi har ju så bra bredd i år så någon skadades till gör väl inget?

Men allvarligt så är det inte mycket mera skaderisk i Tre Kronor än i ES tycker jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Special Brew »

Chippen wrote:
Trollet wrote:Det få tycks reflektera över är skaderisken. Tidigare år när vi knappt haft någon uttagen så har vi närmast jublat över att våra toppspelare får vila.
Äh, vi har ju så bra bredd i år så någon skadades till gör väl inget?

Men allvarligt så är det inte mycket mera skaderisk i Tre Kronor än i ES tycker jag.
Men det är mer skaderisk i Tre Kronor än att träna hemma.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tre Kronor

Post by schteffe »

Trollet wrote:Det få tycks reflektera över är skaderisken. Tidigare år när vi knappt haft någon uttagen så har vi närmast jublat över att våra toppspelare får vila.
Visst är det så, men nu är dessa fem spelare likväl uttagna och vill förstås spela i 3KR, bara att hoppas att de gör bra matcher och får ökat självförtroende att ta med hem till svartgult.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Tre Kronor

Post by doc.Holiday »

första avhoppet,backjonsson avstår, öppnar det för Skogs?
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Det där har jag aldrig fattat. Nu tackar han nej pga skada, men kommer spela återstående 3 matcher med Luleå. Varför tackade hans ens ja i första skedet då, eller är det så att Mårts plockar ut spelare utan att kolla deras fysiska status och om de ens vill vara med innan han presenterar truppen.

Visst borde det öppna för Skogs, men ytterst tveksamt. Lär väl bli Fernholm som får ansluta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Mårts verkar på allvar ha någonting emot Skogs! Så här skriver Exp efter Jonssons avhopp:
Tre Kronors förbundskapten Pär Mårts har nämnt att han har Färjestads Magnus Nygren, Luleås Daniel Gunnarsson och Timrås Sebastian Erixon som tänkbara ersättare för Robin Jonsson.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Markman wrote:Mårts verkar på allvar ha någonting emot Skogs! Så här skriver Exp efter Jonssons avhopp:
Tre Kronors förbundskapten Pär Mårts har nämnt att han har Färjestads Magnus Nygren, Luleås Daniel Gunnarsson och Timrås Sebastian Erixon som tänkbara ersättare för Robin Jonsson.
Skärpa dig. Inget fel om Nygren är med istället för Jonsson då han borde varit med från början.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Tre Kronor

Post by doc.Holiday »

http://norran.se/2013/01/skellefteaaik/ ... gsaktuell/" onclick="window.open(this.href);return false;
slag i luften eller skall vi få med sjätte spelarn + ev Bellemare måste ju bli något av rekord
insatt_kille
Posts: 1
Joined: 04 Dec 2012, 10:17

Re: Tre Kronor

Post by insatt_kille »

Talbot25 wrote:Viklund är ung,bildskön och suger, precis i Mårts smak :?

det märks att du inte sett någon av viklunds matcher i tre kronor. han har varit riktigt bra. en av få som tacklas.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tre Kronor

Post by Lappmössan »

Jimmie blir assisterande tillsammans med Lundqvist. Persson får C:et.

Persson-Lundqvist-Pettersson
Hjalmarsson-Söderberg-Fasth
J.Andersson-Lindberg-Jimmie
Paulsson-Rasmussen-Åslund
Arlbrandt

Nisse-Ahnelöv
Skogs-Nygren
Bäckman-Fransson
Viklund

JockeE-Gustafsson
Post Reply