Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
cleo
Posts: 728
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Silly season 19/20

Post by cleo »

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... linkoping/

Se där, blir intressant att följa ...
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

cleo wrote: 10 Apr 2019, 12:30 https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... linkoping/

Se där, blir intressant att följa ...
Intressanta matcher mellan Linköping & AIK :) om inte annat
Krossa Skiten!!!!!
krysset
Posts: 2024
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Nu börjar det intressanta.
Målvakter: Möjligt att den gångna säsongens försvarsspel och blindpass försvårande för Mantas och Gurra. Flera kanonmatcher av bägge ok returer var inte lyckade men försvarets ingripanden bidrog till något mål. Hade vi fått 6 till 8 poäng mer hade ju det nog varit en skillnad dels i målvaktsinsats samt vårat under säsongen stundtals illavarslande resultat. Inte helt 100 att man bryter med någon såvida det inte sker på frivilliga beslut. Vem ska man i dagsläget ta in?

Backar: Här har det blandats upp och ner i kvalitet. Filip trodde jag skulle fortsätta där han var i slutet av 17/18. Pudas ojämn men en pådrivare och vi vet att han skulle kunna vara landslagsspelare om vissa saker finslipas. Djuse bra under stora delar lär försvinna.
Fredrik Lindgren! Säsongens utropstecken kan om han vill fortsätta och jag tror att han redan skulle tagit avsked om sådant var fallet.
Petter? Han var godkänd inte mer. Med tanke på förväntningar så uppfyllde han inte riktigt dessa men oj oj vilket sparkapital till nästa säsong. Självklart blågult för honom om han visar mer.
Alm? Hur många mål bakåt bidrog han till de första 2/3 av säsongen? Har rutin kan spela tufft i täta matcher.
Norén var fullt godkänd för att vara första säsongen. Givetvis blir han bättre. Vill kanske till Dalarna nu, eller?

Forwards : Jocke, Möller och Alvarez är pålitliga. Alvarez tuff. Ingen tokig värvning där. Jocke o Möller oj vad de betyder mycket tänk en riktigt center med dem? Vem skulle vara möjlig?
Bud var mkt bra men vad innebär det ekonomiskt för bägge parter? Vill självklart behålla honom.
Olimb var hyfsad ibland men för dålig för att vara någon toppcenter med tanke på vad han kostar. Edwin är snabb med puck på längre sträckor men sedan? Har väl kvar på kontraktet och här bör man bryta.
Albin Eriksson kommer kunna ta ett steg till och tänk om han lär sig använda storlek under fart jag säger Mats Sundin. Albin Lundin var mycket bra med tanke på förväntning jag hade. Gjorde alltid sitt bästa bra lagspelare och blir vi av med några så behåller då jag gärna honom.
Adam Pettersson? När får han genombrottet. Wingerli är landslagsspelare om han matchas bättre.
Tim? Bra men fick inte spela mot slutet. Konstigt för mig. Hoppas han behålls om han vill.
Jimmie? Är han återställd så vet vi vad han betyder. Linus? Upp och ner haft rejält mellanår. Har kontrakt men hur tänker han? Utlåning eller? Finns kapacitet.
Berrgren har man glömt det är ett nyförvärv om inte skadan hämmat. Är lika bra ja bättre än många och revanschsugen.

Tränare: Sticker inte under stolen med att Tommy är ingen favorit. För mkt konstiga formationer och uttagningar. Gjorde förändringar för förändringarna skull. Hade han fullt beslut i uttagningar så varför alternera hela tiden med målvakt. Borde låtit de i början innan gurras skada få stå i fler än en match i ras framförallt när någon gjort kanonmatch.
Klockare förnyade säger jag inget om.
Bert.... Trisst en profil och pådrivare av rang. Ville ha större roll. Nu tror jag ev Linköping kan gjort ett kap. Måste varit annat bakom det hela då han verkade fått tagit steg tillbaka.
cleo
Posts: 728
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Silly season 19/20

Post by cleo »

krysset wrote: 10 Apr 2019, 13:54 Nu börjar det intressanta.
Målvakter: Möjligt att den gångna säsongens försvarsspel och blindpass försvårande för Mantas och Gurra. Flera kanonmatcher av bägge ok returer var inte lyckade men försvarets ingripanden bidrog till något mål. Hade vi fått 6 till 8 poäng mer hade ju det nog varit en skillnad dels i målvaktsinsats samt vårat under säsongen stundtals illavarslande resultat. Inte helt 100 att man bryter med någon såvida det inte sker på frivilliga beslut. Vem ska man i dagsläget ta in?

Backar: Här har det blandats upp och ner i kvalitet. Filip trodde jag skulle fortsätta där han var i slutet av 17/18. Pudas ojämn men en pådrivare och vi vet att han skulle kunna vara landslagsspelare om vissa saker finslipas. Djuse bra under stora delar lär försvinna.
Fredrik Lindgren! Säsongens utropstecken kan om han vill fortsätta och jag tror att han redan skulle tagit avsked om sådant var fallet.
Petter? Han var godkänd inte mer. Med tanke på förväntningar så uppfyllde han inte riktigt dessa men oj oj vilket sparkapital till nästa säsong. Självklart blågult för honom om han visar mer.
Alm? Hur många mål bakåt bidrog han till de första 2/3 av säsongen? Har rutin kan spela tufft i täta matcher.
Norén var fullt godkänd för att vara första säsongen. Givetvis blir han bättre. Vill kanske till Dalarna nu, eller?

Forwards : Jocke, Möller och Alvarez är pålitliga. Alvarez tuff. Ingen tokig värvning där. Jocke o Möller oj vad de betyder mycket tänk en riktigt center med dem? Vem skulle vara möjlig?
Bud var mkt bra men vad innebär det ekonomiskt för bägge parter? Vill självklart behålla honom.
Olimb var hyfsad ibland men för dålig för att vara någon toppcenter med tanke på vad han kostar. Edwin är snabb med puck på längre sträckor men sedan? Har väl kvar på kontraktet och här bör man bryta.
Albin Eriksson kommer kunna ta ett steg till och tänk om han lär sig använda storlek under fart jag säger Mats Sundin. Albin Lundin var mycket bra med tanke på förväntning jag hade. Gjorde alltid sitt bästa bra lagspelare och blir vi av med några så behåller då jag gärna honom.
Adam Pettersson? När får han genombrottet. Wingerli är landslagsspelare om han matchas bättre.
Tim? Bra men fick inte spela mot slutet. Konstigt för mig. Hoppas han behålls om han vill.
Jimmie? Är han återställd så vet vi vad han betyder. Linus? Upp och ner haft rejält mellanår. Har kontrakt men hur tänker han? Utlåning eller? Finns kapacitet.
Berrgren har man glömt det är ett nyförvärv om inte skadan hämmat. Är lika bra ja bättre än många och revanschsugen.

Tränare: Sticker inte under stolen med att Tommy är ingen favorit. För mkt konstiga formationer och uttagningar. Gjorde förändringar för förändringarna skull. Hade han fullt beslut i uttagningar så varför alternera hela tiden med målvakt. Borde låtit de i början innan gurras skada få stå i fler än en match i ras framförallt när någon gjort kanonmatch.
Klockare förnyade säger jag inget om.
Bert.... Trisst en profil och pådrivare av rang. Ville ha större roll. Nu tror jag ev Linköping kan gjort ett kap. Måste varit annat bakom det hela då han verkade fått tagit steg tillbaka.
Bra analys!
User avatar
kopitar
Posts: 2586
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

Nyförvärv presenteras imorgon! Vem tror ni ?
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

kopitar wrote: 10 Apr 2019, 16:17 Nyförvärv presenteras imorgon! Vem tror ni ?
Jacob Olofsson eller Rickard Hugg.
marre
Posts: 3206
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Vem i gnaget är det vi är intresserade av?
medli
Posts: 276
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly season 19/20

Post by medli »

marre wrote: 10 Apr 2019, 17:37 Vem i gnaget är det vi är intresserade av?
Jesper Frödén


Gud så skönt att slippa se Olimb nästa säsong.
Last edited by medli on 10 Apr 2019, 17:45, edited 1 time in total.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 19/20

Post by lobo »

Bra Forre!


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Special Brew
Posts: 10087
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season 19/20

Post by Special Brew »

lobo wrote: 10 Apr 2019, 17:44 Bra Forre!


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Ser bara 4
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Silly season 19/20

Post by Belsibub »

Jenssen
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

ooo

Fredrik Lindgren uppges prata med AIK. Flera uppgifter gör gällande att backen, som fyller 39 år under nästa säsong, ska erbjudits en lönesänkning. Samtidigt har Norran källor som berättar att Lindgren har andra alternativ. https://www.norran.se/hockeybloggen/jes ... ryktas-om/
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Nästan så jag hoppade rakt upp när jag trodde det var Hedberg på en av bilderna från expressen. Var tydligen Alm. MEN jag tycker inte Hedberg varit någon hit över huvud taget. Stämmer hans lönekuvert blir jag mörkrädd för hur AIK felrekryterat spelare. Dessutom med dyra kontrakt. Frödén har jag lite dålig koll på men poäng har han gjort och han är i "rätt" ålder. Bara hoppas att Lindgren och AIK kommer överens om en fortsättning.
ninja
Posts: 26
Joined: 26 Mar 2019, 12:14

Re: Silly season 19/20

Post by ninja »

Lindgren måste signas på 1+1. Han gör knappt en dålig match och nästan inga misstag. Han är skadefri och kan logga minuter. Enda han är dålig på är att skjuta, satan så less jag är hans dump i cirkeln.
persson82
Posts: 667
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly season 19/20

Post by persson82 »

ninja wrote: 10 Apr 2019, 20:09 Lindgren måste signas på 1+1. Han gör knappt en dålig match och nästan inga misstag. Han är skadefri och kan logga minuter. Enda han är dålig på är att skjuta, satan så less jag är hans dump i cirkeln.
Men inte sämre än alm som bara lägger sarghörn även när han haft möjlighet att panga direktskott
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

Varför skeppa Lundin en av de bättre i kvarten?
Alm svårare lite 50/50, var helt OK i slutspelet och egen produkt
Övriga 3 rätt att skeppa
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

nr86 wrote: 10 Apr 2019, 20:04 Nästan så jag hoppade rakt upp när jag trodde det var Hedberg på en av bilderna från expressen. Var tydligen Alm. MEN jag tycker inte Hedberg varit någon hit över huvud taget. Stämmer hans lönekuvert blir jag mörkrädd för hur AIK felrekryterat spelare. Dessutom med dyra kontrakt. Frödén har jag lite dålig koll på men poäng har han gjort och han är i "rätt" ålder. Bara hoppas att Lindgren och AIK kommer överens om en fortsättning.
Jag har sett rätt många matcher med Gnaget i år och därtill följt Frödén ett par år så jag har rätt bra koll på honom. Det är en forward som gillas då han är en avig och spelskicklig spelare som kan öppna upp försvar. Han kommer dock troligen att behöva en säsong för att bygga fysik då den i nuläget inte är SHL-mässig. Med andra ord så kommer så kommer klubbledningen troligen att behöva ha lite tålamod med honom. Det är säkert i grunden inget problem då han knappast kan förväntas vara någon färdigutvecklad spelare som skall leverera direkt. Han är inte heller någon skridskoraket, även om han inte är dålig på skridskorna. Jag har dock lite svårt att se var han skulle gå in i lagbygget då vi redan har Berggren och troligtvis även Hugg. Rent generellt skulle han nog passa bättre in i spelande och puckkontrollerande lag som Plastsjö eller Oskarshamn som spelar i lite lägre tempo och inte i ett puckdumpande höghastighetslag som vi har varit de sista två åren, men det kanske skall ändras till nästa säsong?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Verkar vara temposänkning i vardande, då Olofsson inte är långt bort. Maken till seg grabb. Om folk har gått bananer över Linus och hans tempo denna säsong är det ingenting mot vad som komma skall.
Fröden har jag ingen uppfattning om. Sett för få matcher med Gnaget då jag gör allt som står i min makt för att slippa se dom.
Om nu Fröden skulle vara aktuell så måste det vara en nyhet. Var kommer dessa uppgifter från?
Fanns inte på listan i alla fall.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Om ML kommer så lär han inte heller höja tempot. Vi är visserligen i behov av fysiskt starka forwards som är bra runt kassen och i närkampsspelet, men det känns inte som han är lösningen på det problemet.
marre
Posts: 3206
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Till rätt peng är Martin välkommen.
marre
Posts: 3206
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Däremot är jag ruskigt besviken på Forre/Lindqvist angående Olofsson
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Undrar hur mycket forre har med Olofsson att göra. Han skrevs det ju om för länge sedan.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly season 19/20

Post by LeeGoren »

p-play wrote: 10 Apr 2019, 20:41
nr86 wrote: 10 Apr 2019, 20:04 Nästan så jag hoppade rakt upp när jag trodde det var Hedberg på en av bilderna från expressen. Var tydligen Alm. MEN jag tycker inte Hedberg varit någon hit över huvud taget. Stämmer hans lönekuvert blir jag mörkrädd för hur AIK felrekryterat spelare. Dessutom med dyra kontrakt. Frödén har jag lite dålig koll på men poäng har han gjort och han är i "rätt" ålder. Bara hoppas att Lindgren och AIK kommer överens om en fortsättning.
Jag har sett rätt många matcher med Gnaget i år och därtill följt Frödén ett par år så jag har rätt bra koll på honom. Det är en forward som gillas då han är en avig och spelskicklig spelare som kan öppna upp försvar. Han kommer dock troligen att behöva en säsong för att bygga fysik då den i nuläget inte är SHL-mässig. Med andra ord så kommer så kommer klubbledningen troligen att behöva ha lite tålamod med honom. Det är säkert i grunden inget problem då han knappast kan förväntas vara någon färdigutvecklad spelare som skall leverera direkt. Han är inte heller någon skridskoraket, även om han inte är dålig på skridskorna. Jag har dock lite svårt att se var han skulle gå in i lagbygget då vi redan har Berggren och troligtvis även Hugg. Rent generellt skulle han nog passa bättre in i spelande och puckkontrollerande lag som Plastsjö eller Oskarshamn som spelar i lite lägre tempo och inte i ett puckdumpande höghastighetslag som vi har varit de sista två åren, men det kanske skall ändras till nästa säsong?
Fröden är annars allmänt känd som ett fysmonster, men visst, Säger du att den inte är SHL-mässig så är det väl så...🙄
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

LeeGoren wrote: 10 Apr 2019, 22:59
p-play wrote: 10 Apr 2019, 20:41
nr86 wrote: 10 Apr 2019, 20:04 Nästan så jag hoppade rakt upp när jag trodde det var Hedberg på en av bilderna från expressen. Var tydligen Alm. MEN jag tycker inte Hedberg varit någon hit över huvud taget. Stämmer hans lönekuvert blir jag mörkrädd för hur AIK felrekryterat spelare. Dessutom med dyra kontrakt. Frödén har jag lite dålig koll på men poäng har han gjort och han är i "rätt" ålder. Bara hoppas att Lindgren och AIK kommer överens om en fortsättning.
Jag har sett rätt många matcher med Gnaget i år och därtill följt Frödén ett par år så jag har rätt bra koll på honom. Det är en forward som gillas då han är en avig och spelskicklig spelare som kan öppna upp försvar. Han kommer dock troligen att behöva en säsong för att bygga fysik då den i nuläget inte är SHL-mässig. Med andra ord så kommer så kommer klubbledningen troligen att behöva ha lite tålamod med honom. Det är säkert i grunden inget problem då han knappast kan förväntas vara någon färdigutvecklad spelare som skall leverera direkt. Han är inte heller någon skridskoraket, även om han inte är dålig på skridskorna. Jag har dock lite svårt att se var han skulle gå in i lagbygget då vi redan har Berggren och troligtvis även Hugg. Rent generellt skulle han nog passa bättre in i spelande och puckkontrollerande lag som Plastsjö eller Oskarshamn som spelar i lite lägre tempo och inte i ett puckdumpande höghastighetslag som vi har varit de sista två åren, men det kanske skall ändras till nästa säsong?
Fröden är annars allmänt känd som ett fysmonster, men visst, Säger du att den inte är SHL-mässig så är det väl så...🙄
Du kan knappast påstå att Frödén är speciellt bra i närkampsspelet. Han behöver bygga på sig mer kilon och även bli lite explosivare.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 899
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Nästa års upplaga kommer då iaf. inte vara lika vek framför mål med både Olofsson och troligtvis Lundberg in, dock med viss avkall på fart och teknik.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly season 19/20

Post by LeeGoren »

p-play wrote: 10 Apr 2019, 23:16
LeeGoren wrote: 10 Apr 2019, 22:59
p-play wrote: 10 Apr 2019, 20:41
Jag har sett rätt många matcher med Gnaget i år och därtill följt Frödén ett par år så jag har rätt bra koll på honom. Det är en forward som gillas då han är en avig och spelskicklig spelare som kan öppna upp försvar. Han kommer dock troligen att behöva en säsong för att bygga fysik då den i nuläget inte är SHL-mässig. Med andra ord så kommer så kommer klubbledningen troligen att behöva ha lite tålamod med honom. Det är säkert i grunden inget problem då han knappast kan förväntas vara någon färdigutvecklad spelare som skall leverera direkt. Han är inte heller någon skridskoraket, även om han inte är dålig på skridskorna. Jag har dock lite svårt att se var han skulle gå in i lagbygget då vi redan har Berggren och troligtvis även Hugg. Rent generellt skulle han nog passa bättre in i spelande och puckkontrollerande lag som Plastsjö eller Oskarshamn som spelar i lite lägre tempo och inte i ett puckdumpande höghastighetslag som vi har varit de sista två åren, men det kanske skall ändras till nästa säsong?
Fröden är annars allmänt känd som ett fysmonster, men visst, Säger du att den inte är SHL-mässig så är det väl så...🙄
Du kan knappast påstå att Frödén är speciellt bra i närkampsspelet. Han behöver bygga på sig mer kilon och även bli lite explosivare.
Han har bäst fysvärden i Gnaget, så att hans fysiska status inte är SHL-mässiga är bull.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly season 19/20

Post by päran »

LeeGoren wrote:
p-play wrote: 10 Apr 2019, 23:16
LeeGoren wrote: 10 Apr 2019, 22:59 Fröden är annars allmänt känd som ett fysmonster, men visst, Säger du att den inte är SHL-mässig så är det väl så...Image
Du kan knappast påstå att Frödén är speciellt bra i närkampsspelet. Han behöver bygga på sig mer kilon och även bli lite explosivare.
Han har bäst fysvärden i Gnaget, så att hans fysiska status inte är SHL-mässiga är bull.
Pplay skapar sina egna sanningar. Inget nytt under solen.

Skickat från min moto g(6) play via Tapatalk

User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly season 19/20

Post by kriwi »

marre wrote: 10 Apr 2019, 22:33 Däremot är jag ruskigt besviken på Forre/Lindqvist angående Olofsson
Olofsson kommer gå rookiekontrakt och kostar i princip nada. Han har dessutom fina händer och är en stor talang, även om det såklart finns en hel del att utveckla (eller gnälla över) så är han 19 bast! Gillar värvningen skarpt, då riskerna i stort sett är obefintliga.
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 19/20

Post by ossian »

Några viktiga grejer till nästa år. Det viktigaste: vi måste få mer folk till ladan! Hur? Det här marknadsgrejerna, underhållning, paket, blahblah, det måste vi storsatsa på. Visa en ödmjuk inställning emot kunden. Det borde börja nu direkt. Utöver det måste vi spela en roligare hockey. Rolig hockey är en frejdig offensiv, forecheck, krig in på kassen, kampvilja, snabb skridskoåkning, tacklingar, snygga pass etc. Inte dunka sarg ut i egen zon och spela i rundeln på utsidan i anfallszon.

Sen att vi satsar på hungriga ungdomar istället för trötta äldre är också kul.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Inte lätt få mer publik.
Hockey har i mina ögon blivit tristare. Den hysteriska farten som är idag ( utrustningsutveckling) gör att all form av skönspel är försvunnet. Mest ett klappande av klubbor där 4 spelare står vid sargen och försöker få lös pucken.
Förslagsvis skulle man göra hörnen till hörn (90 grader) så detta satans rundspelande som gör att publiken får tennisåskådarnacke försvinner.
Mindre skydd på målisarna.
Måhända inte träklubbor, men något som gör att sargklappandet försvinner + att man slipper se highsticks 6 ggr/match.
Omforma skridskor/skenor så farten bringas ner 20%

Visst är det svammel, men hockey blir tristare med fart.
Locked