K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Anti Allo
Posts: 650
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Anti Allo »

Såja gott
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by freddus »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by barrskog »

GÖTT! (tack Cmore)
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Markman »

Mycket bra spelat av både Norman och Holmström!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Rampa »

Markman wrote:Det här vinner vi
Siare?
User avatar
kopitar
Posts: 2586
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by kopitar »

Vem har hashtaggen sparka widing här på forumet ? Byt!?!??!?!
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Markman »

Rampa wrote:
Markman wrote:Det här vinner vi
Siare?
Ni kan kalla mig Saida! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Poet »

Hellre en extramatch hemma än att Widing ska avgöra.
2012-05-19
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by nishog04 »

Normans passning är världsklass! Nyckeln till detta mål.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Lappmössan »

kopitar wrote:Vem har hashtaggen sparka widing här på forumet ? Byt!?!??!?!
Aldrig, det är min bästa antijinx på flera år. :D
User avatar
kopitar
Posts: 2586
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by kopitar »

Lappmössan wrote:
kopitar wrote:Vem har hashtaggen sparka widing här på forumet ? Byt!?!??!?!
Aldrig, det är min bästa antijinx på flera år. :D
Godtar den ursäkten
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Markman »

27 down, 9 to go!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by jokarfo »

Skönt som fan med seger. Den satt långt inne och det finns en hel del att jobba med i AIK:s spel. Kul att Widing får avgöra, han har sett betydligt bättre ut hittills i slutspelet än vad han gjort stora delar av grundserien. Kul och viktigt.

FYI, sålänge jag pröjsar för en tjänst kommer jag bli förbannad när den inte funkar. Köp det. Eller skit i det.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by p.north »

statusen på pesonen?
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by ossian »

Förbannat irriterande med C+. Lyckades inte logga in förrän 10 minuter in på andra, och sen dör sändningen ett par minuter innan 3e avslutas. Han se i 30 sekunder innan avgörandet. Alltså missar jag mer än halva matchen då jag sitter i någon telefonkö. Förbannade amatörer, det är samma visa i var och varannan match. Skickade ett mail och frågade om de inte kan avsluta sitt hockeymonopol eftersom de är totalt värdelösa amatörer med noll koll. Canal+ är fan sämre än domarna, fast ikväll såg jag inga domare under den korta tiden jag fick se, det verkade som man fick göra vd man ville ungefär.
Sportis
Posts: 704
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Sportis »

Väldigt många som underpresterar. Till nästa match vill jag ha in Erik och Schremp i laget!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Hank »

Petterström är väl tillbaka då också, om han är hel och fräsch (bröt väl matchen han borde varit avstängd)? Svårt att se Sörensen behålla sin plats.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by burk »

Inbillar jag mig eller är det nån fler som tycker de ser ut som att Norman har vuxit på längden och gått upp typ 10 kilo i vikt ? För nu plötsligt far han ju runt och tacklas så jag nästan tar fel på han och Martin Lundberg
Hedman
Posts: 287
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Hedman »

Känns som om vi kom undan med blotta förskräckelse! Kändes som om vi var utspelade i 2a perioden!
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by barrskog »

Hank wrote:Petterström är väl tillbaka då också, om han är hel och fräsch (bröt väl matchen han borde varit avstängd)? Svårt att se Sörensen behålla sin plats.
Sörensen går före #12 iaf i mina ögon.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Chippen »

Hank wrote:Petterström är väl tillbaka då också, om han är hel och fräsch (bröt väl matchen han borde varit avstängd)? Svårt att se Sörensen behålla sin plats.
Sörensen gör ett bra jobb på isen och bör vara kvar då PP kommer in.

A.Pettersson får nog vila igen och även Holmström ligger nog nära.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2235
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by dovienya »

burk wrote:Inbillar jag mig eller är det nån fler som tycker de ser ut som att Norman har vuxit på längden och gått upp typ 10 kilo i vikt ? För nu plötsligt far han ju runt och tacklas så jag nästan tar fel på han och Martin Lundberg
Agreed. Eller egentligen känns det som att de har mötts halvvägs. Martin har ju lagt på sig massor med speed, men tacklas inte alls lika möcket längre. Så tacklingarna som Martin hade i sig ifjol har John tagit på sig, och dessutom visat hur man åker skridskor... typ.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Lappmössan »

Aldrig att Homer vilar, han är vår näst bästa poängplockare och har varit riktigt bra.
shaquille
Posts: 1986
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by shaquille »

Tur att det är coacherna som tar ut laget och inte forumet....
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by jokarfo »

barrskog wrote:Sörensen går före #12 iaf i mina ögon.

Håller med både dig och Chippen här. Adam hittar inte alls eätt just nu samtidigt som Sörensen faktiskt bidrar med frenesi, aggressivitet och en hetsighet som jag faktiskt saknar från många övriga i laget bitvis.

Sen tycker jag Norman klivit fram en del. Känns som att han blivit både starkare och hårdare än tidigare säsonger. Han har faktiskt rätt fina handleder också så det är nästan lite synd att hans kontrakt går ut efter den här säsongen. Vi har renoverat upp honom ganska bra så när han kommer till ett lag med svagare konkurrens på forwardssidan har han ju alla förutsättningar att fylla en mer framträdande roll på ett riktigt bra sätt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Hank »

jokarfo wrote:
barrskog wrote:Sörensen går före #12 iaf i mina ögon.

Håller med både dig och Chippen här. Adam hittar inte alls eätt just nu samtidigt som Sörensen faktiskt bidrar med frenesi, aggressivitet och en hetsighet som jag faktiskt saknar från många övriga i laget bitvis.

Sen tycker jag Norman klivit fram en del. Känns som att han blivit både starkare och hårdare än tidigare säsonger. Han har faktiskt rätt fina handleder också så det är nästan lite synd att hans kontrakt går ut efter den här säsongen. Vi har renoverat upp honom ganska bra så när han kommer till ett lag med svagare konkurrens på forwardssidan har han ju alla förutsättningar att fylla en mer framträdande roll på ett riktigt bra sätt.
Norman har kontrakt över nästa säsong.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by jokarfo »

Hank wrote:
jokarfo wrote:
barrskog wrote:Sörensen går före #12 iaf i mina ögon.

Håller med både dig och Chippen här. Adam hittar inte alls eätt just nu samtidigt som Sörensen faktiskt bidrar med frenesi, aggressivitet och en hetsighet som jag faktiskt saknar från många övriga i laget bitvis.

Sen tycker jag Norman klivit fram en del. Känns som att han blivit både starkare och hårdare än tidigare säsonger. Han har faktiskt rätt fina handleder också så det är nästan lite synd att hans kontrakt går ut efter den här säsongen. Vi har renoverat upp honom ganska bra så när han kommer till ett lag med svagare konkurrens på forwardssidan har han ju alla förutsättningar att fylla en mer framträdande roll på ett riktigt bra sätt.
Norman har kontrakt över nästa säsong.
Aha, är det så alltså. Sweet! Hade för mig att hans kontrakt var på väg att gå ut. Tack för rättelse. Då lär vi ju kunna få lite mer payoff på honom om han fortsätter såhär. Det vore tacknämligt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Hank »

http://www.gd.se/ishockey/shl/jag-vill- ... a-w-namnet" onclick="window.open(this.href);return false;

Stisse Åbergs krönika efter matchen. Han lanserar också termen Bulan Bob.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by nr86 »

NR 25,7,55,37 var topp kvartetten i AIK i går tycker jag.
Det händer nästan alltid något kreativt i offensiv zon när Holmström är där. Gud den killen kommer att bli hur bra som helst! Snart lossnar det för Kabanov och då tror jag på en ketchup effekt.
Sedan undrar jag om det är en skada på Pesonen? Han är sig inte lik.
En annan som också steppat upp är 52 an Lundberg! Riktigt bra matcher av honom i slutspelet så här långt.
Tror ändå det är en markering från Lasse ang 2 ans petning. Visst han gjorde ingen bra match mot BIF hemma men jag tycker ändå han sätter bra fart på spelet.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by burk »

nr86 wrote:NR 25,7,55,37 var topp kvartetten i AIK i går tycker jag.
Det händer nästan alltid något kreativt i offensiv zon när Holmström är där. Gud den killen kommer att bli hur bra som helst! Snart lossnar det för Kabanov och då tror jag på en ketchup effekt.
Sedan undrar jag om det är en skada på Pesonen? Han är sig inte lik.
En annan som också steppat upp är 52 an Lundberg! Riktigt bra matcher av honom i slutspelet så här långt.
Tror ändå det är en markering från Lasse ang 2 ans petning. Visst han gjorde ingen bra match mot BIF hemma men jag tycker ändå han sätter bra fart på spelet.
Pesonen har aldrig varit riktigt bra med i spelet utanför anfallszon, däremot är han ju en grym måltjuv/sniper och de vet ju också motståndarna om och markerar han och plockar bort honom riktigt bra från att ta sig in på mål nu när de är slutspel. Om vi tar Zackrisson som exempel att om han inte bidrar i offensiven så är alltid ändå lika bra i det defensiva jobbet de är inte Pesonen han är en väldigt begränsad spelare och uträttar inte så mycket när han inte gör mål utan då blir han helt osynlig och de har han varit ända sedan han kom hit men så länge han gjorde massor med poäng så har alla blundat för det och tänkt att de inte gör nå
Locked