Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

känns inte bra att det är så lite folk som ska ditt...
kommigen gått folk en bitt över 5000 måste vi vell klara!!!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Publiken

Post by don_tomassso »

Pinsamt att ett första träningspass,Kan locka mer än en kvartsfinal!!!
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Publiken

Post by addebeck »

Kvällens publik har fått ett lösskägg att hämta, ett skägg som nog är det fulaste jag sett på 30 och 11 månader.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

addebeck wrote:Kvällens publik har fått ett lösskägg att hämta, ett skägg som nog är det fulaste jag sett på 30 och 11 månader.
Löjligt. Fast inte i klass med muppen som kutade runt vid sargen..

Förövrigt väldigt bra tryck stundtals idag. Jobba jobba AIK! Publiksiffran orkar jag inte kommentera.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

Det verkade då vara bra drag på de som var på plats i alla fall!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Foppas skridskocoach wrote:Det verkade då vara bra drag på de som var på plats i alla fall!
Ja, bra tryck och väldigt bra variation på repertoaren. Stort plus till Sacamano som styrde från podiet.

Megaminus till reflexvästarna som meddelade att man inte längre är välkommen om man står på räckena på ståplats :evil:
"Allt som krävs" är en löjlig slogan om uppviglare på Västra inte tillåts att hetsa igång publiken.
Men det kanske är meningen att maskeradpajasjäveln nedanför läktaren ska sköta sånt...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Publiken

Post by TS_ »

Förövrigt så fick Skellefteå ett bättre publiksnitt än Luleå
http://estat.hockeyligan.se/c/LSpectators.aspx?LId=250" onclick="window.open(this.href);return false;
Trots att Luleå fick 3 matcher hemma mot Skellefteå.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Angående "tjommen" som sprang runt sargen tycker jag faktiskt att det bara är bra att han eldar på sittplats. Han bör dock ge fan i att springa framför klacken och man kan ju fråga sig varför han såg ut som han gjorde...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Angående "tjommen" som sprang runt sargen tycker jag faktiskt att det bara är bra att han eldar på sittplats. Han bör dock ge fan i att springa framför klacken och man kan ju fråga sig varför han såg ut som han gjorde...
Betalar AIK den här tjommen för att leka Halloween...?
Helkroppskondom, innebandyattiraljer och solbrillor som han snott ur någons barnbox.
Kulturell mörkläggning!
Image
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken

Post by PackSwede »

Modo hade väl några (2?) tjommar i röd kroppskondom som lallade omkring under slutspelet ifjol, dom "skojade" med mig lite när jag köpte en korv i kvartsfinal 6 nere i Ö-vik men slutade ganska snabbt när dom insåg hur lite roligt jag tyckte att det var. Konceptet kommer väl ursprungligen från ett NHL lag (kommer inte ihåg vilket) där två liknande figurar psykade motståndarnas spelare när dom satt utvisade ?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Publiken

Post by Draper »

PackSwede wrote:Modo hade väl några (2?) tjommar i röd kroppskondom som lallade omkring under slutspelet ifjol, dom "skojade" med mig lite när jag köpte en korv i kvartsfinal 6 nere i Ö-vik men slutade ganska snabbt när dom insåg hur lite roligt jag tyckte att det var. Konceptet kommer väl ursprungligen från ett NHL lag (kommer inte ihåg vilket) där två liknande figurar psykade motståndarnas spelare när dom satt utvisade ?
http://www.youtube.com/watch?v=vO_Bn4CVbYk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

PackSwede wrote:Konceptet kommer väl ursprungligen från ett NHL lag (kommer inte ihåg vilket) där två liknande figurar psykade motståndarnas spelare när dom satt utvisade ?
Vancouver Canucks har haft två "green men" vid bortalagets utvisningsbås ett tag: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Green_Men. De går under namnen Force and Sully, och har av någon outgrundlig anledning blivit invalda i ESPN Hall of Fans 2012. Dock är det ett eget projekt, och inte något som Canucks själva har satt igång.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Vill vi vara Modo eller Vancouver?
Hoppas då fan inte det, det här är ju nästan lika plastigt som handklappor och decibelmätare.
Okej om det var en snubbe som var "sig själv" och eldade på sittplats ala Jari Kaurila, men detta är ju ett fullkomligt jävla skämt!
Den som kläckte idén borde gå och ställa sig i skamvrån och är det dessutom så illa så att han får pröjs så måste ju Israelsson tas in för den stora sinnesundersökningen.

Dyker han upp nere vid Västra igen på Lördag så har han dykt färdigt.

>>Robzon
Vad händer, säg att allt bara är en jävla mardröm.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Publiken

Post by PackSwede »

Jag vill förtydliga att jag också tycker att det är skitfånigt eftersom det inte framgick av mitt tidigare inlägg, speciellt om det är betalt och sanktionerat av laget
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Sv: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

PackSwede wrote:Jag vill förtydliga att jag också tycker att det är skitfånigt eftersom det inte framgick av mitt tidigare inlägg, speciellt om det är betalt och sanktionerat av laget
Vore det inte sanktionerat så skulle han aldrig få gå där nere mellan sargen och läktaren.
Ser jag honom/henne igen så sätter jag densamme på en bananbåt till Oceanien.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Publiken

Post by Rampa »

eldade på sittplats ala Jari Kaurila
Vem är det? Själv minns jag bara Lauri Kirovirta (eller hur det stavas) som var en äkta tokfan. 8-)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Rampa wrote:(eller hur det stavas)
Precis. Han var ju på riktigt, killen i kondomen är ju bara ett inhyrt spektakel som borde dra käpprätt åt helvete.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Publiken

Post by Bobby »

Detta spektakel måste ju bara vara ett fruktansvärt dåligt skämt från klubbens sida? Jag kan inte tänka mig annat än att den där muppen kommer vara borta till nästa match. Allt annat vore en skandal!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

...och han kan ta lösskäggen med sig.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

Det är nog inte så svårt att bli av med dom, Löven gillar ju att köpa in skägg.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

:D :D :D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Nu när vi kan summera första alla matcher i första rundan så får man lite bättre perspektiv på vår publiksiffra.

FBK - 5809 =67,4%
AIK - 5028 = 83,8%
Luleå - 5311 = 84,3%
HV - 6931 = 99%

Detta samtidigt som Aftonblaskan skrev: "Bara några mil norrut går biljettförsäljningen betydligt bättre.
Luleå ser ut att fylla arenan när de möter Frölunda på onsdag. 

– Försäljningen är mycket positiv och vi har gått ut stenhårt redan från början, säger Peter Jidström, vd i Luleå Hockey.
"

Nej, jag anser inte att det var en OK publiksiffra men uppenbarligen inte bara hos oss som det var svårt att få sålt biljetterna till första matchen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

freddus wrote:Nu när vi kan summera första alla matcher i första rundan så får man lite bättre perspektiv på vår publiksiffra.

FBK - 5809 =67,4%
AIK - 5028 = 83,8%
Luleå - 5311 = 84,3%
HV - 6931 = 99%

Detta samtidigt som Aftonblaskan skrev: "Bara några mil norrut går biljettförsäljningen betydligt bättre.
Luleå ser ut att fylla arenan när de möter Frölunda på onsdag. 

– Försäljningen är mycket positiv och vi har gått ut stenhårt redan från början, säger Peter Jidström, vd i Luleå Hockey.
"

Nej, jag anser inte att det var en OK publiksiffra men uppenbarligen inte bara hos oss som det var svårt att få sålt biljetterna till första matchen.
Absolut. Vår publiksiffra är under all kritik, men de är Luleås oxå! Men framförallt FBKs. Enda lag som får godkänt är (smärtar att säga de) HV..
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Publiken

Post by Jablonic »

Skönt att du bara ger dem godkänt ändå. 99% är ju trots allt inte fullsatt. :)

Men hellre 84% kvalitetssupportrar än 99% handklappor.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Mr X är historia :)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Publiken

Post by pttr »

BigGuyJohan wrote: Absolut. Vår publiksiffra är under all kritik, men de är Luleås oxå! Men framförallt FBKs. Enda lag som får godkänt är (smärtar att säga de) HV..
Man får ju inte glömma bort att vi är tokstora favoriter. Allt annat än avancemang är ett stort fiasko och så tänker säkert en del som stannar hemma: "Vi åker till semifinalerna". Det är en skillnad mot de andra lagen, ffa Luleå och HV71.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

Första kvarten är precis som en serielunksmatch. Vi kommer även att få en dipp runt påskhelgen när alla är i fjällen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Publiken

Post by barrskog »

svartgulsubkultur wrote:Mr X är historia :)
:)
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Publiken

Post by pttr »

Zimme wrote:Första kvarten är precis som en serielunksmatch. Vi kommer även att få en dipp runt påskhelgen när alla är i fjällen.
Fast jag tror nästan tvärtom. Många som kommer hem då och passar på att se en match under påskhelgen. Till skillnad från sportlovet har ju dessutom alla i hela Sverige ledigt den veckan. Sen vet vi ju alla att en helgmatch drar så ofantligt mycket mer än en vardagsmatch.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

Jablonic wrote:Skönt att du bara ger dem godkänt ändå. 99% är ju trots allt inte fullsatt. :)

Men hellre 84% kvalitetssupportrar än 99% handklappor.
Där håller jag med! Hellre 84% kvalitetsupportrar än handklappor..
Post Reply