#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

Post Reply
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by zacce »

jag är en negativ å orolig själ men än sitter jag då lugn i båten. Han har bevisligen mycket hockey i sej,ge han tid,de kommer.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Poet »

Målar ikväll.
2012-05-19
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by p-play »

Poet wrote:Målar ikväll.
Ja, det skulle vara ett skrovmål då. :o

Killen har uppenbart inte skött sin försäsongsträning. Det är inte bara matchtempo som saknas. Han har troligen inte kört någon konditionsträning utan bara varit på is och lattjat med kompisarna. Jag tycker faktiskt att det är ett hån mot arbetsgivaren och alla andra som indirekt betalar hans lön via biljetter och annat.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Kraxxe »

Jag ger han 5 matcher till innan jag sågar han
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Han har samma problem som Holloway när han kom, har svårt veta när han ska gå framåt etc, fastnar på blå. Nu har han ju inte bästa lekkompisarna heller, hade Arvidsson passat på 2 mot 1 läget hade Vesce haft ett kanonläge.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Han fick ju ett ass. och då var han ju automatiskt bra, eller?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

7 minuter är inte så mycket bedöma honom på, får ju lite speltid iom att han inte spelar specialteams. Ett par mil kvar till förväntad nivå men ingen katastrof.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Talbot25
Posts: 1084
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Talbot25 »

Vad tror ni han lyfter, kan han få 2 miljoner för sex månader? Då skulle han tjäna 50 laxar per match och det har han inte direkt gjort sig förtjänt av.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Tycker nog allt att han borde fått lite tid i PP efter att Oscar*2 klivit av.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Special Brew »

Börjar lukta fiaskovärvning. Hoppas jag får äta upp den meningen när han avgör SM-finalen, men det finns inte mycket positivt att skriva om.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Fiasko är väl att ta i. Har ju just kommit i matchspel och det till en ny liga och nytt lag.
Matchas sparsamt oxå, så det känns inte rättvist att bedömma honom ännu. Ser det likadant ut till nästa uppehåll är det mera befogat, men inte nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Special Brew »

Man borde kunna se lite tendenser till nåt bra. Men jag har inte sett ett skit så här långt. Hoppas det lossnar snart.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Har du sett tendenser till att han får istid och ett förtroende som skulle kunna göra att får visa tendenser till något bra?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Special Brew »

Har du sett tendenser som gör att han skulle förtjäna istid? Man gav han chansen i en match vilket i och för sig är för lite, men där hände liksom inget. Det är kanske som du säger Forsbergs fel att han inte visat nåt. Han borde kanske få 15-20 minuter/match. Men Forsberg vill nog hellre ha 3 poäng än att spela in Vesce.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Jag säger inte att det är Forsbergs fel, men när båda Oscar klivit av borde han fått känna på PP-spel iaf
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

Ikväll gjorde han sin hittills bästa match i mina ögon, och klubbtekniken satt bättre, såg minst en riktigt bra situation, bara beta genom matchen igen och se för er själva...
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Special Brew »

Och jag säger inte att det är en fiaskovärvning utan bara att det börjar lukta fiasko.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Bilderberg wrote:Ikväll gjorde han sin hittills bästa match i mina ögon, och klubbtekniken satt bättre, såg minst en riktigt bra situation, bara beta genom matchen igen och se för er själva...
Han höll pucken en gång under matchen och skapade en halvchans vilket såklart är bra, men det var ju inte någonting märkvärdigt han gjorde..

Nu har jag yttrat massor med oro kring Ryan sen jag såg honom träna första gången och vissa verkar inte gilla att jag är lite kritisk och tveksam till om han verkligen blir den spetsspelare han faktiskt värvats för att vara..
Men ingen skulle bli gladare än jag om han efter uppehållet blir en Holloway och börjar dominera perioder av matcher..

Jag vill honom absolut inget illa..

Däremot hoppas jag verkligen på att SM-guldet hamnar här när säsongen summeras, och en sån detalj som flipp eller flopp för Vesce kan vara direkt avgörande för det...
Han är en otroligt viktig pusselbit i det här lagbygget, eller iaf hans position..

Han värvas in på en icke EU plats, förmodligen får han hyffsat betalt och han värvas med all säkerhet för att tillföra offensiv spets..
Då känner jag att man måste kunna ställa ganska stora krav, och när man då inte kan se mycket till tendenser efter 3-4 matcher, omän han får sparsamt med istid, så är det väl någonting man måste kunna debattera..

Just nu håller han absolut inte måttet och vi har utan tvekan juniorer som är bättre och förtjänar mer istid än Vesce, samtidigt som han självklart ligger lite efter och måste få mer tid..

Nu är det uppehåll och efter det vill iaf jag se lite spetsskills..

Vi valde som sagt bort Goren, som faktiskt kunde dominera vissa matcher nästan på egen hand..
Den luckan måste Vesce fylla med offensiv spets...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by don_tomassso »

Luktar stor flopp varning.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by rock »

Ryan har mycket hockey i sig. Gjort bra ifrån sig senast i KHL men verkar bara ha slarvat i sin träning. Borde visa gryende form efter uppehållet.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

King Kong wrote: Han höll pucken en gång under matchen och skapade en halvchans vilket såklart är bra,

King Kong wrote:men det var ju inte någonting märkvärdigt han gjorde..
Det är upp till betraktaren att avgöra, jag tyckte det var snyggt, folk i Jönköping tyckte säkert deras back gick bort sig osv osv.
King Kong wrote:Nu har jag yttrat massor med oro kring Ryan sen jag såg honom träna första gången och vissa verkar inte gilla att jag är lite kritisk och tveksam till om han verkligen blir den spetsspelare han faktiskt värvats för att vara..
Vesce har kvaliteer helt klart, men om vi monterar ner honom i småbitar, vilken/vilka delar känner du dig mest orolig för? För min del säger jag skridskoåkningen, har påtalat det tidigare flera gånger,(AIK har garanterat vetat om att han inte är den snabbaste) men om han istället har bra skridskoåkare i sin line så kompenserar man hans dåliga sida rätt så rejält!

Ställer följande fråga till alla: hur mycket mer fys kör AIK gentemot andra klubbar, och om man uppskattar en spelares formkurva.. - hur lång tid tar det att komma från vanlig träning och anpassa sig till Skellefteås "on the edge/peak human"-kapacitet?
King Kong wrote: Han värvas in på en icke EU plats, förmodligen får han hyffsat betalt och han värvas med all säkerhet för att tillföra offensiv spets..
Då känner jag att man måste kunna ställa ganska stora krav, och när man då inte kan se mycket till tendenser efter 3-4 matcher, omän han får sparsamt med istid, så är det väl någonting man måste kunna debattera..
Som du skrev tidigare så höll han i pucken en gång och skapade en halvchans på det, samtidigt får han lite speltid.
Det indikerar att han har bra hockey i sig, men att han spelas sparsamt. Min gissning är pga matchtempot som Vesce ännu inte kommit upp i. Men ge honom några månader så kanske han är en gigant efter jul.

Håller med i det mesta, han borde varit i bättre form från start, men även om man kollar på tendenser osv så är det svårt att se var en spelares maxkapacitet ligger, han har uppenbarligen varit en PPG-spelare i KHL vilket är en bättre liga, och där verkar inte skridskoåkningen ha varit en akilleshäl för hans poängplockande. Brett Harkins var en riktigt skicklig (men långsam) playmaker i Allsvenskan, men lyckades inte steppa upp i Elitserien och producera. Ryan Vesce går istället ner i Elitserien från att ha varit en skicklig spelfördelare i KHL. där är nog skillnaden mindre samt risken att misslyckas.
King Kong wrote: Just nu håller han absolut inte måttet och vi har utan tvekan juniorer som är bättre och förtjänar mer istid än Vesce, samtidigt som han självklart ligger lite efter och måste få mer tid..
Håller med och det är ett dilemma helt klart, är han värd att satsas på eller är bedömningen att han inte kommer nå upp till önskad kapacitet?
King Kong wrote: Nu är det uppehåll och efter det vill iaf jag se lite spetsskills..
Just dessa skills tycker jag ha glimmat till lite ibland när han haft puck, sen har han haft bra öga för positioneringen när medspelarna haft puck.
King Kong wrote: Vi valde som sagt bort Goren, som faktiskt kunde dominera vissa matcher nästan på egen hand..
Den luckan måste Vesce fylla med offensiv spets...
Svårt val, Goren hade uppenbarligen andra brister som påverkade gruppen negativt, Vesce kanske står föredömligt i framkant där redan nu?

Som du säger så hoppas vi alla att han kommer in i spelet så snabbt som möjligt både fysiskt och taktiskt, tekniken besitter han sen tidigare.
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by ossian »

Med Goren i laget hade kanske Oscar Lindberg debuterat i Tre Kronor, alternativt hade horan Ledin åkt till sjukan.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by jokarfo »

ossian wrote:Med Goren i laget hade kanske Oscar Lindberg debuterat i Tre Kronor, alternativt hade horan Ledin åkt till sjukan.
Sant. Å andra sidan finns ingen lagbundenhet i att just den spelare som tagit Gorens fysiska plats i truppen måste ersätta samtliga hans egenskaper på och utanför isen. Jag hade ju gärna sett att den Sure eller varför inte Sevc statuerat lite exempel, dansat lite knogtango med den vidrige grisen. Hade Bellemare spelat är jag helt säker på att han varit på Ledin som en bandhund, det är jag övertygad om. Hur som helst, alla i truppen vet att Goren inte är kvar. Då tycker jag man kan kräva lite mer jävlar anamma av resten av grabbarna.

Men visst erkänner jag, vilken jävla hockeyorgasm det vore att få se Lee Goren tukta Per Ledin efter noter.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
lill-akka
Posts: 177
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by lill-akka »

Jag tyckte inte Goren gjorde många knop som polis förra säsongen annat än i tidningsintervjuer. Men det kanske räckte.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by smogz »

Per Ledin är det ingen idé att slåss med. Han slår inte tillbaka utan bara gömmer sig. Bättre att spela extremt tufft mot honom, gärna lite över gränsen till fult. Lite höga armbågar, nån klubba mot njurarna, lite slashing i knävecken etc.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by ossian »

Jag tycker inte heller att någon borde försöka slåss med Ledin, jag syftar på en rå misshandel.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by jokarfo »

smogz wrote:Per Ledin är det ingen idé att slåss med. Han slår inte tillbaka utan bara gömmer sig. Bättre att spela extremt tufft mot honom, gärna lite över gränsen till fult. Lite höga armbågar, nån klubba mot njurarna, lite slashing i knävecken etc.
Så är det nog. Ledin är ju en sån spelare som när "det brister för honom" kan göra vad fan som helst. Alltså tacksam att spela småfult och allmänt hårt mot för man kan nästan lita på att han får ett psykbryt. Samtidigt kan jag tycka att det han gjorde tex mot Oscar inte kan få passera hur som helst. Visst, att han missar Karjala Cup är kanske inte hela världen men han hade kunnat åstadkomma en betydligt allvarligare ska med sin armbåge i huvudet på Oscar. I såna lägen är det skitsamma för mig om det blir fight men att nån går efter Ledin så han faktiskt blir tvungen att backa, visa vilken vidrig råtta han är, är i mina ögon det minsta man kan begära. Det kan vara alldeles tillräcklig förnedring att han flyr från en Sur-Martin på krigsstigen. Men det är bara som jag ser det förstås.

Edit: Nu är ju det här tråden om Ryan Vesce så jag ska inte skriva nåt mer på just ämnet i detta inlägg. Sorry för OT!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Bilderberg>>
Jag är som jag påpekat från start orolig för hans skridskoåkning i första hand, sen tycker jag väl kanske inte att han verkar så värst stark i kampen heller..

Vesce har alldeles säkert skills i kroppen, han har lirat och gjort poäng i såväl NHL som KHL och det kan inte enbart varaen slump..
Men som när det gäller alla spelare är ishockey en färskvara, och vad som hände förra säsongen eller för 3 år sedan vittnar bara om vad en spelare haft för kapacitet, inte vilken kapacitet han håller idag, i det här laget, spelsystemet och ligan..

Alla spelare påverkas av sin omgivning och det gäller såklart även Vesce, som lika självklart har bättre och sämre för honom passnade spelare att spela med..
Vissa spelare behöver mer skräddarsydd omgivning än andra dock..

Men jag vet inte om JAG är sugen på att vänta 2-3 månader på att Vesce KANSKE kliver upp och levererar det jag hade förhoppningar om..
Det känns lite för osäkert helt enkelt..

Jag har sett Lördagens match 2 ggr, en gång live och en gång på TV och jag tycker inte att Vesce gör någonting alls som indikerar ren och skär spets, faktiskt...
Det är också ur det min oro växer..
Tyvärr tillför han inte mycket annat heller, som Bud gjorde när han kom..

Vesce vs Goren har viss relevans för mig..
I den jämförelsen kan vi dock HELT plocka bort den rent fysiska tuffheten, den bryr vi oss inte om..
Nä, tittar vi rent spelmässigt var Goren en helt sjukt bra ishockeyspelare, som kunde dominera isen i eg. alla coner och spelformer..
Där har Vesce en stor kostym att fylla..
Om han sen fyller den med en enormt mycket vassare offensiv kanske man kan köpa det, men någon form av spets måste han leverera..

Allmänt>>
Goren så hade han inte mer än hotat Ledin..
Det dumma med Goren var att han var för bra och viktig för oss att offra avstängningar på..
Men smällen han ger Oscar bör kosta honom, tyvärr gör det inte det..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Men alltså, hade folk förväntningar på att Vesce skulle kliva ut och leverera på en gång? Inte spelat match på länge, inte tränat med laget under lång period.

Tar ju sin tid, och detta är faktiskt den största anledningen till att jag avskyr artistare som är icke-eu. Brukar vara svårare att få dem i spelform än t.ex Tjecker.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Nej, jag hade inte förväntat mig dominans direkt, men jag hade förväntat mig klart mycket mer än jag så här långt sett..
Förhoppningsvis visar han upp ett helt annat spel på andra sidan uppehållet, men idag är jag tveksam till det..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Post Reply