Löven

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Löven

Post by schteffe »

Ja, eller den klassiskt norrländskt nattsvarta "lägg ner skiten!"
Nu gjorde dom ju ett ekonomiskt plusresultat med miljonbelopp, så konkursen är inte nära förestående som det verkar (än).
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Löven

Post by Bilderberg »

Om man kollar så obejktivt på Lövens nysatsning som det går då. Någon kommentar på tidningen sa plusresultat på 20 miljoner... Kan det stämma? Publiken matchar ju Allsvenska mått fast med betydligt billigare resekostnader, så det kan kanske vara en orsak, även om jag finner 20 millar aningen skeptiskt. Men har givetvis ingen större insyn i den klubbens ekonomi å andra sidan..

- Man har fått ett helt okej lag med unga utvecklingsbara spelare.
Kommer dom lämna fort som fan eller stanna ett år till?

Kommer sponsorerna börja droppa av för utebliven framgång?
- Jag tror dom hänger kvar åtminstone några år till.

Kommer man kunna hålla kvar J18 &J20 i SuperElit, och hur pass mycket påverkar det klubben i stort?
- Här tror jag vi ser en jävligt viktig detalj i Lövens nysatsning... Frågan är bara - Tänker man kort eller långsiktigt i Umeå?

Fundering: Går det ens som division1 klubb i dagens ligasystem att avancera på sikt eller måste man med ett kortsiktigt storsatsande lag ha flax under vingarna och liksom gnistra till under några få veckor i Mars och början på April?

Vid det här skedet har Löven börjat gå bom på den kortsiktiga modellen vad jag tror. Tänk bara på MIF, SSK och Leksand för några år sedan, åkte ner i Allsvenskan för att snabbt studsa upp året efter. Numera har dessa lag istället sugits ner och centimenterat sig fast som - "ett i mängden lag". (vilket inte heller behöver vara undergången)

Problemet med långsiktig satsning vad jag ser är bara hur i helvete man ska kunna få ha kvar några hyffsat spelskickliga grundstommar i laget då dom istället kan söka sig högre upp och ta erbjudanden från bla Hockeyallsvenskan?!

Eller så måste man istället göra som Luleå Hockey och satsa på en riktigt lång bänk med ett extremt kollektivt lagbygge utan några större profiler, där ideologin sitter som fastgjutet i pannbenet på samtliga medlemmar genom hela organisationen.

Kommunisthockey kanske torde vara rätt väg att gå?
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Löven

Post by nomercy »

Melon wrote:Var nog med facit i hand tur för alla Björklövare att deras lag inte gick vidare... :?


Dom hade nog blivit fullkomligt pulveriserade i PO2, laget som väntade var trots allt storlaget Arlanda Wings!!!


BWAHAHAHAHAHAHA
Long long time ago...during the dark years....förlorade vi mot AW (då hette de RA73).....huvva.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

Angående det där resultatet så är det ju skapligt dopat av Balticgruppens 20 miljoner.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Löven

Post by 374 »

Klart att deras J-20-lag åker ur nu också. Går inte riktigt bra för dem.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

374 wrote:Klart att deras J-20-lag åker ur nu också. Går inte riktigt bra för dem.
Underbart!
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Löven

Post by Draper »

Ante wrote:
374 wrote:Klart att deras J-20-lag åker ur nu också. Går inte riktigt bra för dem.
Underbart!
Nej vänta nu. Deras J20 behövs, ett större juniorutbud på hög nivå. Spelare i Umeå idag måste ju ha som mål att ta sig till AIK (el. iaf. ett ES-lag) så Lövens J20 måste upp redan imorgon helst enligt mig. Ett högt rankat J20-lag i Umeå gynnar oss. A-laget kan dock gärna få härja runt i slummens nordligaste division 4ever.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Mest optimalt vore självklart om de lade ner a-laget och bara satsade på juniorhockeyn.. Annars riskerar man att ungdomarna vi skolar upp som kommer därifrån går tillbaka igen om b-löven mot förmodan lyckas ta sig tillbaka. :evil:
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Löven

Post by Draper »

Lappmössan wrote:Mest optimalt vore självklart om de lade ner a-laget och bara satsade på juniorhockeyn.. Annars riskerar man att ungdomarna vi skolar upp som kommer därifrån går tillbaka igen om b-löven mot förmodan lyckas ta sig tillbaka. :evil:
Problemet är om dom lägger ner A-laget så blir de av med både HG och Elit-platsen i J20.. Om de lägger av med A-laget, vad göra sen!?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Draper wrote:
Lappmössan wrote:Mest optimalt vore självklart om de lade ner a-laget och bara satsade på juniorhockeyn.. Annars riskerar man att ungdomarna vi skolar upp som kommer därifrån går tillbaka igen om b-löven mot förmodan lyckas ta sig tillbaka. :evil:
Problemet är om dom lägger ner A-laget så blir de av med både HG och Elit-platsen i J20.. Om de lägger av med A-laget, vad göra sen!?
Det var mer en dröm min gode vän... ;)
shaquille
Posts: 1985
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Löven

Post by shaquille »

Länge sen nån skrev det så då gör jag det Hata löven :twisted:
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Löven

Post by Melon »

shaquille wrote:Länge sen nån skrev det så då gör jag det Hata löven :twisted:

Haha, blev förvånad när jag såg att nån skrivit i Löven-tråden...undrade vad dom små liven nu hittat på... :?: :o


Men en sånt här inlägg är ju aldrig fel att läsa... :D
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

TSK slog igår Löven med 5-2 i U16 slutspelet vilket verkar innebära att det blir:

1 AIK
2 TSK
3 Löven

Precis som det ska vara :D
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

Draper wrote:
Ante wrote:
374 wrote:Klart att deras J-20-lag åker ur nu också. Går inte riktigt bra för dem.
Underbart!
Nej vänta nu. Deras J20 behövs, ett större juniorutbud på hög nivå. Spelare i Umeå idag måste ju ha som mål att ta sig till AIK (el. iaf. ett ES-lag) så Lövens J20 måste upp redan imorgon helst enligt mig. Ett högt rankat J20-lag i Umeå gynnar oss. A-laget kan dock gärna få härja runt i slummens nordligaste division 4ever.
Inte alls bra att ni yngre börjar uppvisa en viss vekhet i lövenhatet! Vad som gynnar oss är helt ointressant så länge det bringar ännu mer misär över Umeå!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

+1, Hata Löven.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Löven

Post by Draper »

Ante wrote:
Draper wrote:Nej vänta nu. Deras J20 behövs, ett större juniorutbud på hög nivå. Spelare i Umeå idag måste ju ha som mål att ta sig till AIK (el. iaf. ett ES-lag) så Lövens J20 måste upp redan imorgon helst enligt mig. Ett högt rankat J20-lag i Umeå gynnar oss. A-laget kan dock gärna få härja runt i slummens nordligaste division 4ever.
Inte alls bra att ni yngre börjar uppvisa en viss vekhet i lövenhatet! Vad som gynnar oss är helt ointressant så länge det bringar ännu mer misär över Umeå!
Fan. Förlåt. Du har givetvis rätt. Måste ha slagit slint rejält när jag skrev det där ;)
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
valhall
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 21:19
Location: Umeå

Re: Löven

Post by valhall »

Upprörda känslor i Röbäck över VK:s första april skämt! :o :lol:
Men lite sanning ligger det ju i det!
http://www.vk.se/606287/bjorkloven-blir ... skelleftea" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

Nej, de är i skiten och vi plockar allt av värde från deras juniorled, men skulle de vara farmarlag åt oss hade de haft fördel av utbytet och det har de inte nu och så ska det förbli. Den dan AIK börjar samarbeta med Löven kommer kansliet förmodligen att brinna ner.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Löven

Post by Melon »

Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Valda citat från Löven fansen senaste veckan (med mina kommentarer)

- Löven har 1987 komplex, alla som var med då är heliga men borde bort (hur många finns kvar och på vilka positioner sitter dom, jag har inte den blekaste aning !)

- Dom andra lagen i serien är för dåliga så Löven har inget matchtempo när allvaret kommer i kvalserier/playoff (konstigt nog verkar inte det vara ett alltför stort problem för Asplöven)

- Lövens varumärke är fantastiskt (och det var då ett j-vla tjat om det också)

- Bästa publiksiffran i Div 1 (ingen aning om det är sant och ids inte kolla, det verkar ju inte hjälpa resultaten nämnvärt iaf)
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Löven

Post by Lubbe »

Tragiskt fall, men med viss relevans angående hånfulla ramsor om inavel...

http://www.vk.se/608195/valdtog-sin-syster" onclick="window.open(this.href);return false;

Våldtog sin syster

Publicerad 4 april 2012 kl 11.20 , Uppdaterad 4 april 2012 kl 11.21

En Umeåbo döms till fängelse bland annat för våldtäkt av sin egen syster.

En man i 40-årsåldern döms vid Umeå tingsrätt till fängelse i två år och två månader för våldtäkt, misshandel och ofredande. Det var i maj/juni 2008 som mannen i en lägenhet i Umeå genom våld tvingat sin några år yngre helsyster att tåla sexuella handlingar som kan jämföras med samlag.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Löven

Post by Wolfman »

PackSwede wrote:Valda citat från Löven fansen senaste veckan (med mina kommentarer)

- Löven har 1987 komplex, alla som var med då är heliga men borde bort (hur många finns kvar och på vilka positioner sitter dom, jag har inte den blekaste aning !)

- Dom andra lagen i serien är för dåliga så Löven har inget matchtempo när allvaret kommer i kvalserier/playoff (konstigt nog verkar inte det vara ett alltför stort problem för Asplöven)

- Lövens varumärke är fantastiskt (och det var då ett j-vla tjat om det också)

- Bästa publiksiffran i Div 1 (ingen aning om det är sant och ids inte kolla, det verkar ju inte hjälpa resultaten nämnvärt iaf)
Dom har haft riktigt bra med publik och var svårslagna hemma. Visserligen vek dom ju ner sig mot Olofström hemma...
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Lubbe: Det där skulle jag vilja påstå inte har en tillstymmelse till relevans till Löven och hur mycket man än ogillar den organisationen så känns det onödigt och lågt att jämföra dom med denna händelse !
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Löven

Post by Markman »

PackSwede wrote:Lubbe: Det där skulle jag vilja påstå inte har en tillstymmelse till relevans till Löven och hur mycket man än ogillar den organisationen så känns det onödigt och lågt att jämföra dom med denna händelse !
Nu skrev han ju visserligen bara att det hade viss relevans angående hånfulla ramsor om inavel, men jag förstår vad du menar PackSwede.. Dock ser jag inte hur du får det till att Lubbe jämför Löven med den händelsen.. Tilläggas bör väl att jag också har viss förståelse för varför Lubbe valde att skriva i den här tråden..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Måhända har jag missat en diskussion om inavelsramsor (kanske har deras fans sjungit sådana om AIK ?) och misstolkade inlägget ?

Den koppling som jag ser till Löven är att det postats i just tråden om det laget och min tolkning (kanske felaktig) var då att inlägget syftade till att på något vis koppla ihop den tragiska händelsen med Löven.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Löven

Post by Lubbe »

PackSwede wrote:Lubbe: Det där skulle jag vilja påstå inte har en tillstymmelse till relevans till Löven och hur mycket man än ogillar den organisationen så känns det onödigt och lågt att jämföra dom med denna händelse !
I beg to differ.
Lövenfansen kör inavelsramsor. De har gjort ämnet inavel till en punkt på sin agenda. Ämnet inavel är något som ständigt kommer i dagen när man av någon olycklig omständighet kommer i samspråk med någon av de numer sällsynta personer som fortfarande erkänner samröre med Björklöven. Men det är ju även ett vanligt okvädingsord som även den vanlige mannen-på-gatan-urumebon kläcker ur sig. Därför har ämnet i högsta grad relevans. Här kan noteras att om samma tragiska händelse hade rapporterats från norra länshalvan så hade den trummats upp till episka proportioner och blivit en länk som "gone viral" bland de som vill oss illa. Och hade en sådan länk postats på TCIM så hade den mötts av idel glada tillrop och inga förmaningar. Ser du några glada tillrop här?

Och när jag nu på skärtorsdan ska köra E4 norröver mot Skellefteå kommer jag att svänga av i Nordmaling och åka över Vännäs-Vindeln-Burträsk för att slippa åka genom Umeå. Förhoppningsvis har Westmans kafé öppet i Bygdsiljum så man kan köpa sig en bunke av deras fantastiska hemgjorda vaniljeglass, en av höjdpunkterna längs denna av mig ofta frekventerade rutt.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Då hade jag alltså rätt i mitt antagande att dom kör inavelsramsor och att det var därför som det hamnade här i Löven tråden, det ger mig åtminstone lite större förståelse för saken.

Jag har helt enkelt inte varit tillräckligt mycket på dom klassiska derbymatcherna för att fullt ut förstå hur någon kan hata staden Umeå för att Björklöven finns här.

Frågan är därmed för min del utagerad, hoppas du får tag på glassen, den måste jag själv prova vid tillfälle då jag ibland kör den vägen då jag ska till Glommersträsk.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

Jag undviker att besöka Umeå även det lirar grymma band där som jag verkligen vill se. Jag undviker att hälsa på polarna som bor där. Det har ändå inte gått för långt!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Löven

Post by svartgulsubkultur »

Ante wrote:Jag undviker att besöka Umeå även det lirar grymma band där som jag verkligen vill se. Jag undviker att hälsa på polarna som bor där. Det har ändå inte gått för långt!
Inte på långa vägar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Löven

Post by Humlannitton »

Ante wrote:Jag undviker att besöka Umeå även det lirar grymma band där som jag verkligen vill se. Jag undviker att hälsa på polarna som bor där. Det har ändå inte gått för långt!
Jag var tvungen att övernatta i Umeå igår med jobbet, inkluderat middag. Denna avnjöts på Allstar, och jag måste säga att det ändå var ganska mysigt att få sitta där och jubla ÅTTA jävla gånger i en semifinal samtidigt som Löventattarna i närheten haft semester i en månad.

Självklart går det inte att jämföra med att finnas på plats, men när nöden så krävde så kändes det OK.
Post Reply