Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by ossian »

Linköping är ett riktigt vasst lag med bra spets och sen så vet vi att alla lag med Roger Melin bakom rodret är luriga. Det som talar för oss är en bättre bredd på målvakt-, back- och anfallssidan, samt starkare specialteams. Vi är favoriter då vi har hemmaplansfördel, men våra gubbar måste göra en stark prestation om vi ska gå till final.

Tror och hoppas på en rolig semifinal med två lag som spelar hockey.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Zimme »

LHC har en förstakedja som är likvärdig med vår 11-41-45. (samma målsnitt men AIK:s förstalina har mer poäng/match)
AIK har dock som sagt bättre bredd och är bättre bakåt.
Det blir en tyngre serie än kvarten helt klart men 4-2 till AIK är en klart realistisk utgång av serien.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
jimpa99
Posts: 64
Joined: 20 Oct 2011, 10:07

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by jimpa99 »

Faran i den här matchserien är att matchbilden blir ungefär som mot HV. Vi trycker på och dom kontrar och är hypereffektiva. Det är den stora faran. Jag vill bara att semin skall komma i gång så att nervpirrande kan börja släppa. Jävligt jobbigt att det är så långt kvar till matchen. :cool:
They say defense wins championships.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by King Kong »

jimpa99 wrote:Faran i den här matchserien är att matchbilden blir ungefär som mot HV. Vi trycker på och dom kontrar och är hypereffektiva. Det är den stora faran. Jag vill bara att semin skall komma i gång så att nervpirrande kan börja släppa. Jävligt jobbigt att det är så långt kvar till matchen. :cool:
Alla lag försöker kontra på oss, men det är inte lika enkelt att kontra bort oss som det är att kontra på HV..
Våra backar och forwards för den delen är mycket, mycket rappare än HVs och det gör oss tätare i kontringsspelet..

Linköping gjord det helt klart bra mot HV, men HV slarvade ju bort den där matchserien något fruktansvärt genom rent uruselt spel som dom inte alls visat upp under grundserien..
Många spelare underpresterade och dessutom visade Wesslan hur överskattad han är..

Vi blev inte spelmässigt testade mot Brynäs och det här kommer tveklöst att bli en mycket tuffare serie än den mot Brynäs, men rent fysiskt hanterade vi Brynäs bra och jag tror att vi kommer att tjäna på en lite mer spelande matchserie med mindre efterslängar och fula påhopp..

Jag ser egentligen ingenting som kan hota oss i en matchserie i bäst av 7 annat än nerv daller..
Gör vi bara som vi ska och vinner första matchen så tar vi hem den här matchserien..
Nyckeln för Linköping är att knipa första matchen och just börja få oss att tänka och kanske bli lite nervösa..

Vi är bättre på alla punkter i jämförelse med Linköping..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by TS_ »

Jag ska försöka att inte jinxa, men tidigare år så har slutspelets MVP trophy-vinnare varit den som varit viktigast för laget som vunnit guld och då började jag undra vem i Skellefteå som skulle förtjäna det priset ifall inget oväntat sker.
Lindberg?
Emanuelsson?
Arvidsson?
Eriksson?
Listan kan göras lång.
Locked