NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Med tanke på spelarmaterialet på forwardssidan så är det svårt att få till annat än (minst) tre producerade kedjor; Tarasenko, Schwartz, Backes, Oshie, Lehterä, Steen, Stastny, och därtill Lindström som vi väl vet vad han har för potential. Steve Ott är inte alldeles oäven han heller, även om han primärt är en powerforward/grinder. Även backmaterialet håller rätt hög klass med Bouwmeester, Shattenkirk, Pietrangelo och Gunnarsson som top 4.

När dessutom Tarasenko är stekhet gör det ju inte saken sämre!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: NHL

Post by Hank »

Känns bra med Lehterä, Tarasenko och Backes i min fantasy pool, dessutom en djup sådan.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: NHL

Post by Bilderberg »

Onekligen en bra uppställning, mest imponerad av Tarasenko men även Lehterä så här långt. Vilka fler lag går för tre producerande/har materialet för det?

Även Boston känns spontant riktigt bra med Söderberg som dirigent i tredje.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: NHL

Post by Konk »

Bilderberg wrote:Onekligen en bra uppställning, mest imponerad av Tarasenko men även Lehterä så här långt. Vilka fler lag går för tre producerande/har materialet för det?

Även Boston känns spontant riktigt bra med Söderberg som dirigent i tredje.
Söderberg spelar väl oftast med Eriksson och leder poängligan så skulle nog listat honom som förstakedjedirigent. Spelade 21 minuter mot EDM.

EDIT: Skoja. Spelade bara 14 min :)
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

I offensiv bredd bland forwards är det inte jättemånga lag som kan hävda sig mot Blues. Kings kan det definitivt, nämnda Bruins också. Pens är inte långt efter, men de har mer fokus på spets och två producerande kedjor (som då är JÄVLIGT spetsiga). Stars, Devils, Avs och Blue Jackets är inte heller så aviga i frågan, även om det inte riktigt är på samma nivå som Blues, Bruins och Kings.

Söderberg är bra, och får mycket förtroende, men som center kommer han aldrig att gå före Krejci eller Bergeron, som ytter har han i alla fall Lucic, Marchand och Eriksson före sig i rangordningen, även om enstaka matcher kan ge olika matchningar.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Oscar Lindberg borde bli uppkallad snart, två nya mål.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Rundblad spelade 13:35 inatt. 2:12 i PP, 2 min utv, 1 skott på mål
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Larsson, 1 ass, 18:04 (4:e mest i laget), varav 4:46 i BP
Erixon: 0 p, 19:39, varav 5:55 i PP
Jocke L: 2 mål, 9:27, varav 1:41 i PP
Rundblad: läktaren
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Fråga om utv i NHL:
När det står så här:
14:18 Nicolas Deslauriers: 10 Minute Match Penalty for Deliberate injury (Served by Cody Hodgson)
Blir det då 10 min PP eller 5 min
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: NHL

Post by anterio »

Chippen wrote:Fråga om utv i NHL:
När det står så här:
14:18 Nicolas Deslauriers: 10 Minute Match Penalty for Deliberate injury (Served by Cody Hodgson)
Blir det då 10 min PP eller 5 min
Eller är det ett 10 min personligt plus matchstraff? För det kan väl hända i Sverige iaf har jag för mig. Att man kan få matchstraff som inte drabbar laget annat än att just jag är borta från bänken.

Edit: Fast (served by Cody Hodgson) skulle väl tala emot det förstås. Märkligt om en lagkompis skulle måsta sitta tio min för att jag fått personligt straff + lagstraff.

Deliberate injury, är det alltså att man medvetet skadar någon då alltså?
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Att det blev PP råder ingen tvekan om, då Jocke hängde sina två mål i just det PP:et.
Så att det blev minst 5 min är rätt klart oxå, för det var inga andra utv under den tiden målen blev.
Tänkt oxå först att det var 10 min personligt men det funkar ju som inte heller just med tanke på "served by".
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: NHL

Post by anterio »

Ah, okej. Ja då kan det inte gärna ha varit personligt straff nej. ja jag har som sagt ingen egentlig aning utan spånade fram det första som kom upp i huvudet.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Jag vette fan heller.
Gissar däremot på 5 min PP men att det bokförs som 10 min.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Svaret är att matchstraff ger 10 minuter i statistiken i NHL, jämfört med 20 i Sverige. Alltså 5+10 istället för 5+20.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: NHL

Post by anterio »

374 wrote:Svaret är att matchstraff ger 10 minuter i statistiken i NHL, jämfört med 20 i Sverige. Alltså 5+10 istället för 5+20.
Ah, tackar. Då har jag lärt mig nått idag också.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

374 wrote:Svaret är att matchstraff ger 10 minuter i statistiken i NHL, jämfört med 20 i Sverige. Alltså 5+10 istället för 5+20.
Tack!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Tim stod för två nya poäng inatt genom två ass.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Ska bli lite intressant att följa Adam Savonen då han ska en vecka till USA och besöka Jocke, Tim och Oscar Lindberg. Sedan skulle han även besöka Rundblad, fast som jag fattade var det besökt lite längre än de en-dagars som han skulle träffa de tre första.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: NHL

Post by PackSwede »

Gordie Howe är svårt sjuk och närmar sig slutet, här hyllas han av Keith Olbermann:

http://www.thescore.com/nhl/news/633874" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Mr. Hockey himself! Godspeed!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: NHL

Post by nr86 »

Repotage om Lindströms sart i NHL.
http://www.svt.se/sport/ishockey/tredje ... -lindstrom" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Varierande resultat för våra NHL-spelare i natt.
Rundblad och Lindström var båda "healthy scratches". Rundblad till förmån för Clendening, som gjorde sin NHL-debut och dessutom fick göra mål i PP. Lindström ersattes av Pääjärvi.

Kvällens roligaste var att Klingberg fick göra sitt första NHL-mål i karriären, och ett snyggt sådant också! Direkt på tekning drar han bort Bödker med en "toe-drag", väntar sedan in läget och drar in den bakom Mike Smith i Coyotes-kassen. Målet betydde 1-1, och därefter kunde Stars vända matchen till vinst med 1-3 efter mål av Eakin och Spezza.

Blue Jackets spelade inte, och i Sharks var som väntat varken Karlsson eller Emanuelsson med.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
vulva
Posts: 6
Joined: 18 Apr 2013, 17:05

Re: NHL

Post by vulva »

Markman wrote:Kvällens roligaste var att Klingberg fick göra sitt första NHL-mål i karriären, och ett snyggt sådant också! Direkt på tekning drar han bort Bödker med en "toe-drag", väntar sedan in läget och drar in den bakom Mike Smith i Coyotes-kassen. Målet betydde 1-1, och därefter kunde Stars vända matchen till vinst med 1-3 efter mål av Eakin och Spezza.
Fint att se hur glada medspelarna blev också. Hoppas Spezza bjöd på ett av hans... eh, egna skratt också.

Vid det här laget har lägesrapporten kring Nathan Horton redan gått varvet runt, men originalartikeln bör fortfarande läsas.
Mina strumpor luktar jäst.
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: NHL

Post by ante08 »

Hur påverkar det här Oscar Lindbergs chanser att få speltid i Rangers?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9912767.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

ante08 wrote:Hur påverkar det här Oscar Lindbergs chanser att få speltid i Rangers?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9912767.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Väldigt lite då Tallinder är back och Oscar ytter/center.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Klingberg fortsätter att imponera. Gjorde inatt 1+1.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hällgren
Posts: 207
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: NHL

Post by Hällgren »

Galnaste målet hittills
hillbilly
Posts: 858
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: NHL

Post by hillbilly »

Rundblad spelar i matchen mot Anaheim nu. Chicago leder med 2-1 efter första. Jocke Lindström ska tydligen spela med Steen och Berglund i natt.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Jocke värmde med Stastny och Backes iaf, Oshie körde med Steen och Berglund.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Kul grej i Philly när de mötte Rangers tidigare idag. Dels gjorde Martin St Louis sin 1000:e poäng i NHL, något som alltid är värt att hylla.

Det jag tänkte på primärt var dock att Flyers visade bilder på Bellemare i AIK-tröja när han jublar över ett av SM-gulden innan värmningen. Riktigt nice! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply