Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Skillnaden på t.ex Jimmie och Jocke i Tre Kronor är att jag tycker Jimmie gör exakt samma sak, på en kanske högre nivå när han drar på sig den blågula tröjan.
Jocke däremot, han gör inte samma saker i Tre Kronor som i klubblaget och det han gör tycker jag tyvärr är på en lägre nivå så fort den blågula tröjan är på.

Det handlar inte om att spy galla från min sida. För mig handlar det mera om verkligheten.

Sedan, Jocke underskattad??
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Ingen som reagerat på att Viklund alltid är med?

Btw, skulle inte EHT läggas ner? Fast det kanske ör till nästa säsong?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tre Kronor

Post by kurtivar »

fälth är ju med...

jo men inte för ens nästa säsong
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Sv: Tre Kronor

Post by päran »

Chippen wrote:
Sedan, Jocke underskattad??
Det har inte kickat för Jocke i landslaget, nej. Men han bör få en chans till eftersom han definitivt har spets för att klara att skina även på den nivån. Ja, underskattad! Tror inte jag har sett en TV-match utan att Wikegård, Boorken eller någon annan i förbigående pratar om att Jocke är ointresserad, tar dåliga utvisningar, inte jobbar för laget etc. Då kan han i mina ögon ha varit smått dominant. Han är faktiskt inte helt oäven defensivt och ligger ALLTID högt i poängligan. I mina ögon får han lokalt den cred han förtjänar, men inte ute i landet, alltså underskattad!
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Tre Kronor

Post by pttr »

Jocke Lindström är absolut underskattad ute i landet, ingen tvekan. Han skulle solklart förstärka alla elitserielags förstakedjor men får väldigt sällan den beröm han förtjänar i media! Jag vet inte vad "experterna" har för förväntningar på honom, men de måste vara skyhöga eftersom han nästan aldrig får cred utan snarare är hackkycklingen. Tycker också att han borde få fler chanser i landslaget, med rätt omgivning så skulle han även där kunna ha lite lekstuga!
dovienya
Posts: 2235
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Men i landslaget när han testat där har han väl spelat i tredje-, fjärdefemman och fått checkinguppgifter och typ 10 minuter per match.. Då är det ju lite svårare.

Nu kanske han fått börja i första/andrafemman och sedan spelat ner sig till mindre matchtid? Jag har inte följt Tre Kronors matcher på försäsongerna så mycket.

Hursom tycker jag Mårts tar ut alldeles för få rollspelare; han har ingen plan alls med laget. Att det blev guld sist hade ju faktiskt bara med Sedinarna att göra.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Nyheter gällande truppen till Czech Hockey Games:
Möller har lämnat återbud, Arvidsson blir ersättaren. Med andra ord oförändrat antal AIK:are i truppen.

Även Johan Backlund och Daniel Rahimi har lämnat återbud, de ersätts av Linus Ullmark och Mario Kempe.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Känns lite tveksamt huruvida Arvidsson är landslagsmässig.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Klart han egentligen inte är, men helt rätt at pröva toppskiktet av unga spelare i Tre Kronor.

Fast hur många är egentligen landslagsmässiga i trupper som tas ut i menlösa turneringar?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Tre Kronor

Post by päran »

374 wrote:Känns lite tveksamt huruvida Arvidsson är landslagsmässig.
Inte nu, men kanske i vår. Ofattbart dock att Jocke L inte går före.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Tre Kronor

Post by Bob Probert »

Tycker det är lite märkligt att inte Emanuelsson går före. Båda ruggit bra unga spelare men Emanuelsson känns mer internationell i sin spelstil. Tror han hade gjort sig bättre i ett landslag. Dock stort grattis till platsen ändå!

Jocke L orkar jag inte ens bli irriterad över längre. Nånstans måste dock Mårts ha fått en nagel i ögat. Han har ju iofs inte rosat marknaden i tre kronor men det räcker ju att se en träning med Sveriges bästa lag för att inse hur dominant han kan vara. Känns som att det måste ha vart tillfälligheter att han inte lyckats fullt i i kronorna.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jocke L är en spelare som har kommit till den punkt att han måste prestera poäng då han är med i Tre Kronor.
Han roll i en landslagstrupp måste vara som spets och go-to-guy. Tyvärr har det inte blivit så utan jag tycker tyvärr inte att Jocke levererat något alls då han varit med, utan varit betydligt sämre än i klubblaget.

Visst kan man tycka att Mårts gör fel hit och dit, men om en spelare inte levererar i närheten av vad han kan, varför ska han då tas ut?

Så det är inget fel att ta ut yngre killar som är på väg uppåt och är hungriga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Sv: Tre Kronor

Post by päran »

Chippen wrote:Jocke L är en spelare som har kommit till den punkt att han måste prestera poäng då han är med i Tre Kronor.
Hans roll i en landslagstrupp måste vara som spets och go-to-guy.
Okej. Och nu får han inte alls chansen och när han var uttagen fick han brunka. Han är topp-3 svenska forwards i SHL år efter år, borde han då inte prövas i sin rätta roll i första turneringen för året? Sen är det jättekul med Victor, men även Melker borde gå före.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Men han har fått spela i sin rätta roll utan att det funkade.

Topp 3 i ES kanske ja, men när det kommer till Tre Kronor så funkar det helt inte. Om det beror på att han inte känner trygghet då det är korta samlingar etc vette fan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Tre Kronor

Post by smogz »

Har han verkligen det?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jag tycker det, men allt är ju subjektivt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Tre Kronor

Post by pttr »

Om Sidney Crosby skulle spela lite sämre i en VM-turnering för Kanada tror jag ändå jag skulle våga ge honom chansen i nästa VM. Tre matcher i Tre Kronor på två år är skrämmande lite för en av elitseriens klart bästa offensiva forwards!
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tre Kronor

Post by Poet »

pttr wrote:Om Sidney Crosby skulle spela lite sämre i en VM-turnering för Kanada tror jag ändå jag skulle våga ge honom chansen i nästa VM. Tre matcher i Tre Kronor på två år är skrämmande lite för en av elitseriens klart bästa offensiva forwards!
Så Jocke L är Sveriges svar på Crosby? :ugeek:
2012-05-19
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

pttr wrote:Om Sidney Crosby skulle spela lite sämre i en VM-turnering för Kanada tror jag ändå jag skulle våga ge honom chansen i nästa VM. Tre matcher i Tre Kronor på två år är skrämmande lite för en av elitseriens klart bästa offensiva forwards!
Och Crosby är ett hot för motståndarna även om han har dåliga matcher.
Tyvärr har inte Jocke samma höga lägsta nivå.

Nåja, visst vill jag se Jocke i Tre Kronor men tyvärr så får han inte till det alls och han har inte på något sätt tagit chansen.

Sedan 09/10 har han spelat 17 matcher och har 2+2. Det är inte bra för en producerande spelare som ska tillhöra toppskiktet i ES.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Tre Kronor

Post by pttr »

Haha ja, ingen gör ju poäng i samma takt som Jocke förutom Crosby så ;) Nej men skämt åsido, jag ville bara förtydliga att en erkänt bra spelare borde få chansen fler gånger om han bevisligen producerar på en hög nivå i klubblaget. Hittar man en kedja med bra kemi och Jocke L i spetsen så blir det landslagets bästa i vinter utan tvekan!
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

1-0 målet till Ryssland är en riktig tavla av Henrik Karlsson. En fladderpuck från dålig vinkel som studsar på Henrik och in under armen. I övrigt har han spelat jävligt stabilt och utnyttjat sin storlek.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Han släpper i och för sig stolpen men målet kommer till för att det blir ett hopslag och därmed konstig puckbana. Tycker andra målet är en större tavla.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Tre Kronor

Post by Lubbe »

Inget av målen är tavlor.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Fick Arvidsson någon istid idag?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Han var då inne på första målet. Jag såg bara delar av tredje perioden.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Arvidsson är pigg tycker jag. Intressant kedja med honom, Janmark Nylén och Rasmussen.

Kul med nollan för Karlsson!
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Hur såg matchen ut? Om någon såg den?
Karlsson fick ju hålla nollan vilket alltid är kul och bra gjort. Men hade han mycket att göra?
Arvidsson?

Fan, kan det vara så att vi värvat in säsongens bästa målvakt i Tre Kronor?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Hur såg matchen ut? Om någon såg den?
Karlsson fick ju hålla nollan vilket alltid är kul och bra gjort. Men hade han mycket att göra?
Arvidsson?

Fan, kan det vara så att vi värvat in säsongens bästa målvakt i Tre Kronor?
Enligt polaren (en LHC:are) så var H.K jävligt bra.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tre Kronor

Post by kurtivar »

H.K. var riktigt bra, men samtidigt så kom inte tjeckerna med så mycket heller. men inga konstiga returer eller annat.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Kommer inte stå mot Finland, det är planerat för Ullmark.
Post Reply