Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Moderator: Styrelsen

User avatar
PP20
Posts: 147
Joined: 01 Jun 2011, 00:04

Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by PP20 »



Vi på västra stå har aldrig tvivlat
Vi kommer att bli Sveriges bästa lag
Vi går igenom eld och genom vatten
Till slut så kommer det att bli vår dag

Tjalalalala....
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by fwd »

Tycker det blev kungligt när vi höll om varandra, och hoppade fram och tillbaka på läktaren senaste matchen. Något vi fortsätter med i framtiden tycker jag!
Charter Division
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Zimme »

fwd wrote:Tycker det blev kungligt när vi höll om varandra, och hoppade fram och tillbaka på läktaren senaste matchen. Något vi fortsätter med i framtiden tycker jag!
visst hade vi ett episkt ögonblick under Crazy timrå när den ramsan sjöngs efter mtachen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Erwynn »

Zimme wrote:
fwd wrote:Tycker det blev kungligt när vi höll om varandra, och hoppade fram och tillbaka på läktaren senaste matchen. Något vi fortsätter med i framtiden tycker jag!
visst hade vi ett episkt ögonblick under Crazy timrå när den ramsan sjöngs efter mtachen.
http://www.youtube.com/watch?v=nLQoA33_ ... ge#t=7793s" onclick="window.open(this.href);return false; Riktigt episkt när man hörs oss skråla under intervjun!
Hata allt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by svartgulsubkultur »

Wie ein Schmäck heute Abend!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
PP20
Posts: 147
Joined: 01 Jun 2011, 00:04

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by PP20 »

Två synpunkter på denna.

1. Borde alltid annonseras med "håll om varandra". Bättre delaktighet, bättre tryck och dessutom tvingar man med turisterna på Västra.

2. Borde begränsas till tre gånger. Ramsan har en tendens att ta på krafterna och ofta orkar bara några få stycken med i versen efter ett tag. När man väl har börjat på den fjärde och femte gången så körs den vidare, men det låter otroligt svagt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Humlannitton »

Har en polare som brukar stå med mig på västra, som tyckte det skulle kunna bli en liten textändring i händelse av SM-guld: "Vi på västra stå har aldrig tvivlat...NU har vi BLIVIT Sveriges bästa lag, Vi har GÅTT igenom eld och genom vatten, och nu så har det BLIVIT våran dag".
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Foppas skridskocoach »

Humlannitton wrote:Har en polare som brukar stå med mig på västra, som tyckte det skulle kunna bli en liten textändring i händelse av SM-guld: "Vi på västra stå har aldrig tvivlat...NU har vi BLIVIT Sveriges bästa lag, Vi har GÅTT igenom eld och genom vatten, och nu så har det BLIVIT våran dag".
Mycket bra förslag.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by anton95uppsala »

Det är ju förstås möjligt att denna ramsa är lite "utgången" efter de senaste händelserna i våras, kanske vill vi att den ska vara som den var då. Kan ändå en textändring tänkas kan man ju köra på:

Vi på Västra stå har aldrig tvivlat
i fjol så blev vi Sveriges bästa lag
Vi går igenom eld och genom vatten
och än en gång ska det bli våran dag
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by skellsupport »

Tycker inte man ska ändra texten. När ramsan sjungs om 10 år kommer folk att minnas tillbaka till när 6001 skellianer höll varann om axlarna och sjöng hem guldet till Skell.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Larzon »

skellsupport wrote:Tycker inte man ska ändra texten. När ramsan sjungs om 10 år kommer folk att minnas tillbaka till när 6001 skellianer höll varann om axlarna och sjöng hem guldet till Skell.
+1. tycker inte texten ska ändras.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Jablonic »

Mmm, jag röstar också på att bevara texten som den är. Som skellsupport säger, ju längre tiden går kommer minnena och historierna bara bli vackrare och vackrare.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Foppas skridskocoach »

Om man inte ändrar texten tycker jag att det är lämpligt att dra ned på frekvensen som ramsan används. Till typ två gånger per säsong. Annars låter det rätt märkligt.
Tigerränderna går aldrig ur.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by pttr »

Håller förvisso med om det, men samtidigt var det jäkligt mäktigt att köra den efter varje mål i finalerna. Nu kan man ju inte jämföra det med serielunken, men en skön målramsa var det minsann!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Jablonic »

Jo, så känner jag också, att den inte ska sjungas lika ofta framöver. Men väl i slutspel och final så...
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Pontusbackstrom »

Jablonic wrote:Jo, så känner jag också, att den inte ska sjungas lika ofta framöver. Men väl i slutspel och final så...
När ladan är full så tycker jag man ska köra den, tror inte den skulle få samma effekt om 4800 personer är på matchen och ska hoppa, den blir inte lika mäktig då som när ladan är full.
lobo
Posts: 1524
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Sv: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by lobo »

Skulle kännas ok, utan att det urvattnas för mycket! Kör slutspel och de ggr det är 6001
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by fwd »

Aldrig under serien längre.

Bör bara köras under slutspelet för att bibehålla öset kring den.
Charter Division
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by anton95uppsala »

Kul att diskussionen ändå kom igång. Tycker nog också att man skippar den under serien och kör enbart i kommande slutspel. Det skulle vara sjukt mäktigt att det "blir dags igen". En viktig tradition kan det till och med komma att bli.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Lappmössan »

Inför första nedsläpp i premiären borde den ju köras i alla fall! Lördagsmatch så det bör åtminstone vara 5500 där.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by svartgulsubkultur »

Jag tror mer på känsla hos capon än ett strikt regelverk för när och när man inte ska köra den.
Att benhårt säga "bara i slutspelsfinaler" eller dylikt funkar inte. Vid extraordinära tillfällen skulle jag tycka.
Tillfällen då man känner att stämningen i hallen är elektrisk och bara behöver en liten knuff till för att lyfta ishallstaket upp i omloppsbana. Typ som vid Martins Can of whopass i segern mot HV. Eller Allhelgonamatchen mot HV där vi smiskade topputmanaren med 7 jävla 3.
Men det måste vara en capo som tar ansvaret, den som spontankör den på halvfyllan utan takt och känsla kommer att arkebuseras. I mitt tycke alltså.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Larzon »

svartgulsubkultur wrote:Jag tror mer på känsla hos capon än ett strikt regelverk för när och när man inte ska köra den.
Att benhårt säga "bara i slutspelsfinaler" eller dylikt funkar inte. Vid extraordinära tillfällen skulle jag tycka.
Tillfällen då man känner att stämningen i hallen är elektrisk och bara behöver en liten knuff till för att lyfta ishallstaket upp i omloppsbana. Typ som vid Martins Can of whopass i segern mot HV. Eller Allhelgonamatchen mot HV där vi smiskade topputmanaren med 7 jävla 3.
Men det måste vara en capo som tar ansvaret, den som spontankör den på halvfyllan utan takt och känsla kommer att arkebuseras. I mitt tycke alltså.
Kunde inte ha sagt det bättre själv! (och då är det JÄVLIGT BRA :D :D :D :D :D)
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by pttr »

Visst kördes den här ramsan lite för mycket ikväll? När man väl kör den här tycker jag att det ska vara i samband med nedsläpp, efter mål och efter matchen.
User avatar
hyperhuman
Posts: 143
Joined: 25 May 2012, 08:30
Location: skellefteå

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by hyperhuman »

Vart nog för mycket öl, men den ska inte köras ofta...
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Jokard »

pttr wrote:Visst kördes den här ramsan lite för mycket ikväll? När man väl kör den här tycker jag att det ska vara i samband med nedsläpp, efter mål och efter matchen.
Mot Löven finns inga regler.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by svartgulsubkultur »

Puff!
Ikväll kör vi!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by svartgulsubkultur »

CK hoppar, Norran hoppar, Campus mfl hoppar.
Ladda ner https://soundcloud.com/skellefte-sweden" onclick="window.open(this.href);return false; och lägg upp era hoppfilmer på youyube eller facebook.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by Lappmössan »

Behövs det lappar eller tror ni att sittplats är på från start på tisdag?
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by kurtivar »

kan behövas en påminelse, men man vet aldrig. ni kan ju försöka få med "aik visa hjärta" på det hörn så kanske ni kan få med dom på den ramsan också
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Vi på västra stå har aldrig tvivlat

Post by ante08 »

Lappmössan wrote:Behövs det lappar eller tror ni att sittplats är på från start på tisdag?
Dela ut lappar så hoppar nog fler från start.
Post Reply