NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2068
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: NHL

Post by tazman »

Man kan fråga sig vem som är uppviglaren till detta, som så många gånger förut.

Vi tar det via PM istället.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Oki, draften stundar nu och då har jah en fundering.
Vad finns för fördel för t.ex Arvidsson att bli draftad nu kontra Emanuelsson som skrev på för Sharks som odraftad?

Nu tänker jag endast på själva kontraktet, inget annat.
Får en odraftad, Emanuelsson, högre lön än en draftad spelare?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Sv: NHL

Post by svartgulsubkultur »

tazman wrote:
Chippen wrote:Inte för att sätta stämpel på något men tyvärr får jag direkt upp invandrare som GM då det är kniv inblandat.
Imponerade resonemang du har här Chippen, utifrån din egna analys och slutledningsförmåga så har du kommit fram till att:

- de som gjorde detta inte vet någonting om hockey
- de är "invandrare" då det användes kniv i rånet

Följdfrågorna hör då ihop och blir då såklart:

- I vilka länder vet man ingenting om hockey?
- Och i vilka länder använder man vanligtvis kniv vid rån?

Kommer de från Finland, Polen, Ryssland, Kina, Turkiet, México, Kanada eller vilket land råder det störst risk att du blir rånad med kniv Chippen?

Sedan slänger jag in en för mig nyfiken fråga:

- Vilket farligt föremål används mest frekvent när "svenskar" rånar?
Hahahaha :lol:
Men Chippen skulle ändå bedriva ett lika genomtänkt polisarbete som t.ex Mats Bruhn...

För att återknyta till trådämnet, vem var säsongens bästa polis eller goon?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

svartgulsubkultur wrote:
tazman wrote:
Chippen wrote:Inte för att sätta stämpel på något men tyvärr får jag direkt upp invandrare som GM då det är kniv inblandat.
Imponerade resonemang du har här Chippen, utifrån din egna analys och slutledningsförmåga så har du kommit fram till att:

- de som gjorde detta inte vet någonting om hockey
- de är "invandrare" då det användes kniv i rånet

Följdfrågorna hör då ihop och blir då såklart:

- I vilka länder vet man ingenting om hockey?
- Och i vilka länder använder man vanligtvis kniv vid rån?

Kommer de från Finland, Polen, Ryssland, Kina, Turkiet, México, Kanada eller vilket land råder det störst risk att du blir rånad med kniv Chippen?

Sedan slänger jag in en för mig nyfiken fråga:

- Vilket farligt föremål används mest frekvent när "svenskar" rånar?
Hahahaha :lol:
Men Chippen skulle ändå bedriva ett lika genomtänkt polisarbete som t.ex Mats Bruhn...

För att återknyta till trådämnet, vem var säsongens bästa polis eller goon?
Har inte poliser/goon's försvunnit eller der har väl blivit en radikal förändring iaf?

Känns som om skillnaden mellan en powerforward och en polis inte är så stor numera och en goon, typ Tony Twist och Stu Grimson, finns inte kvar längre.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Visst, men nån måste ju ändå bära sheriffstjärnan i Dodge City, annars blir det ju ett laglöst helvete... ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Det finns ju ett par som har tagit ett par fighter här och var, även om det inte är hela grejen med en goon. BJ Crombeen, Jarred Boll, Colton Orr m.fl. har 12 fighter eller fler under grundserien (huruvida de är att betrakta som goons eller bara slagsmålskåta kan jag dock inte uttala mig om), men sen har vi ju mer uttalade goons som Parros och Konopka också. Därtill även mindre uttalade diton, men som ändå fyller lite av beskyddarrollen som typ Chara med sin enorma kroppshydda och brutalstyrka.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Sant.
Spelar den där galne fan kvar i Islanders? Tror gan är back och lång som fan. Tror han har mustasch.
I vilket fall en galen typ.

Annars är väl fan Murray på gränsen till polis i nutidens NHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Sv: NHL

Post by Colton »

Chippen wrote:Sant.
Spelar den där galne fan kvar i Islanders? Tror gan är back och lång som fan. Tror han har mustasch.
I vilket fall en galen typ.

Annars är väl fan Murray på gränsen till polis i nutidens NHL.
Tänker nog på Trevor Gillies, lirar i KHL nu. Vilket lag kan nog de flesta lista ut... http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13776" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Precis han var det jag tänkte på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: NHL

Post by TS_ »

När och var sänds draften?
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NHL

Post by Bobby »

Den här funkar fint.
http://www.hockeyreality.com/stream/1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Erwynn
Posts: 2440
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: NHL

Post by Erwynn »

Inte speciellt oväntat, Nathan MacKinnon först ut till Colorado alltså.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Tuffe Uffe tillbaka på Manhattan. Nu som ass coach med ansvar över backarna och boxplay.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: NHL

Post by Akerman2 »

Elias Lindholm vald som 5:a av Carolina.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: NHL

Post by pttr »

Corey Schneider i trade till New Jersey, nu har Jocke Eriksson chans på NHL.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

pttr wrote:Corey Schneider i trade till New Jersey, nu har Jocke Eriksson chans på NHL.
Ser genast ut som ett bra val nu, undrar om de fick någon hint om det?
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: NHL

Post by nomercy »

Dom är ju ändå rätt coola där borta i US and A.... Mike Modano är tydligen; Executive advisor advisor..... jisses.. :shock:
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Frågan är, räknar Devils med att Brodeur/Hedberg inte kommer att hålla hela säsongen, har de tänkt skicka ner någon av åldermännen till AHL eller planerar de ytterligare målvaktstrader? Om jag inte är alldeles fel ute så har de redan använt sina buyouts till två spelare med skitsummor till löner, men då har de å andra sidan ordentligt med capspace även efter Schneiders lön räknats in i budgeten.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
tazman
Posts: 2068
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: NHL

Post by tazman »

Den gamla slagskämpen Tie Domis son (Max) blev just draftat, ruskigt coolt och jag börjar bli gammal.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Ulf Samuelsson går in i Rangers bås som assisterande coach med huvudansvar för backar och boxplay. Han kommer då att lyda under före detta Canucks-coachen Alain Vigneault och ha bland annat Anton Strålman i sin uppställning.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

pttr wrote:Corey Schneider i trade till New Jersey, nu har Jocke Eriksson chans på NHL.
Intressant. Trodde att det var Loungo (?) som de skulle trada bort i första hand.

På något sätt så tror jag att Jocke och agenten fått info att någon av de två målvakterna på enväg skulle tradas bort.

Visst kommer han närmare NHL mem just nu måste jag nog säga att Läck är steget före med tanke på att han är mera van isrinken.

Så hur fort Jocke hamnar i NHL beror lite på hur fort han anpassar till isytorna skulle jag säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Ingen vill ta över Loungos jättekontrakt.

Läck har envägskontrakt, hur han nu kunnat få det.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Va??? Har de haft tre målvakter på envägs, för visst hade Schneider det oxå?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Läcks blir envägskontrakt kommande säsong.

På temat fightersöner valde Columbus Kerby Rychel.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Vancouver sitter i skiten en del, 4 mille i cap space med 16 spelare på rostern. Inte omöjligt att även Luongo lämnar. Han vill ju dessutom bort.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Utköp av Luongo och Ballard eller Booth och trade av Edler är inte omöjliga drag.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Nånting måste de göra, 578.000/spelare räcker inte till att få en full trupp ens om man fyller ut med folk från AHL.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Vänta nu, de måste ta in 3 forwards och 1 målvakt för att få en komplett laguppställning, det blir väl lite mer än 578 k per spelare då. Sen kan man ju ha spelare på bänken, men det är ju inget måste. Iofs inget drömläge kanske, men backsidan är ju i princip klar som den ser ut nu, om de inte väljer att trada mer förstås. Därtill har de ju möjlighet att utnyttja två stycken Buyouts också. Att ha tre AHL-spelare i fjärdekedjan är ju inte skäl att gripas av panik heller, shut-downlirare behöver ju inte kosta skjortan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

http://capgeek.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply