#21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by King Kong »

Tycker bara det är jävligt stort och kul att så många som går via AIK blir heta för spel i NHL..
Ett jävligt stort och fett betyg på att klubben gör mycket bra vad gäller utveckling med spelare..
Inte bara 20 åringar blir draftade, utan även dom som står mitt i karriären och 30+:are får ögonen på sig..

Det finns sen ingen i AIK som jag inte unnar en chans i NHL och det vore ju helt fantastiskt att se Jimmie debutera i NHL, även om jag på ren känsla inte tror att det blir så..

Nä, självklart skall våra killar ta chansen om den dyker upp när det gäller NHL..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lappmössan »

smogz wrote:Självklart unnar jag Jimmie en plats i NHL men jag har jävligt svårt att tro att han är intresserad av kajkande i AHL. Att han vid 33 ålder skulle få ett envägs där han tjänar bättre än i AIK måste ha otroligt höga odds.
Ja, han har själv sagt att han bara drar om han får ett envägs. Tackade ju nej till ett tvåvägs med Florida ifjol.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #21 Jimmie Ericsson

Post by smogz »

Fan tänk om Jimmie hade haft vett att försäsongsträna lika hårt varje säsong som han gjort de senaste. Undrar hur bra han hade kunnat bli så. Tur på sitt sätt, då hade vi kanske inte suttit och njutit av ett guld i vår.
Last edited by smogz on 01 Jun 2013, 23:25, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by marre »

Sant..Fan en Jimmie i fysisk toppform går lätt in i många NHL-lag!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by svartgulsubkultur »

http://norran.se/2013/06/skellefteaaik/ ... t-pa-gang/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hockeysverige.se/article/144 ... kt-pa-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Han sticker nog.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by marre »

:( Naturligtvis roligt för Jimmie men fysatan vilken tung förlust..
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by anterio »

Är det inskrivet i AIK:s stadgar att guldvinnande lagkapten ska dra till en penningstark liga säsongen efter eller? :?

Som redan sagt, kul för Jimmie men jobbigt för AIK. Missade många matcher men oj så viktig.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #21 Jimmie Ericsson

Post by Chippen »

Riktigt skoj för Jimmie om han får chansen i NHL. Tungt för oss, riktigt jävla tungt, men glädjen att Jimmie mest troligt får chansen tar överhanden.

Petsonligen tror dock inte han åker om han inte får ett envägs och jag skulle gissa att han kanske vill ha ett liknande kontrakt som Jocke hade då han var i Colorado.
Last edited by Chippen on 04 Jun 2013, 22:01, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by VonCheese »

Han är värd chansen. Glädjs med Jimmie.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Jag tror att de lag som är intresserade av honom har en väl uttänkt roll. Förmodligen rör det dig om topplag.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Micke »

Nu ska jag inleda med att jag älskar Jimmie och han verkar vara grymt viktig för gruppen och en bra ledare. Men...

...hans säsong överskattas? På isen har han, med en toppspelare mått mätt, inte direkt varit jättebra. Skadad mycket och var rätt blek i slutspelet. Han har helt plötsligt fått en massa uppmärksamhet och trofeér, vilket självklart är roligt. Blir jag lynchad nu?
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by pttr »

Du har helt rätt! I laget i år kan jag enkelt räkna upp fem forwards som gjorde en klart bättre säsong i Bud, Lindström, Oscar*2 och Melkin!

Sen hans betydelse för laget med ledarskapet är en helt annan sak, men nog fasen är det ett retroaktiv pris han får i år!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Hade vi inte vunnit guld i år hade nog inskriptionen på pokalerna sett lite annorlunda ut, oavsett om han hade presterat exakt likadant förutom den lilla detaljen med medaljvalören då.

Inget ont om Jimmie alls, en av mina favoriter i laget och jag unnar honom allt pris han får.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Micke wrote:Nu ska jag inleda med att jag älskar Jimmie och han verkar vara grymt viktig för gruppen och en bra ledare. Men...

...hans säsong överskattas? På isen har han, med en toppspelare mått mätt, inte direkt varit jättebra. Skadad mycket och var rätt blek i slutspelet. Han har helt plötsligt fått en massa uppmärksamhet och trofeér, vilket självklart är roligt. Blir jag lynchad nu?
Grattis till din originalitet, du är bara den 300:e personen som skriver att hans säsong överskattas. Till din stora besvikelse bryr sig ingen om din åsikt, än mindre kommer någon lyncha dig.
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by micktålbot »

374 wrote:
Micke wrote:Nu ska jag inleda med att jag älskar Jimmie och han verkar vara grymt viktig för gruppen och en bra ledare. Men...

...hans säsong överskattas? På isen har han, med en toppspelare mått mätt, inte direkt varit jättebra. Skadad mycket och var rätt blek i slutspelet. Han har helt plötsligt fått en massa uppmärksamhet och trofeér, vilket självklart är roligt. Blir jag lynchad nu?
Grattis till din originalitet, du är bara den 300:e personen som skriver att hans säsong överskattas. Till din stora besvikelse bryr sig ingen om din åsikt, än mindre kommer någon lyncha dig.
Är du ute efter det åtråvärda NPforum årets rövhål pokal eller har du glömt plocka ut veckans SSRI preparat?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by fwd »

micktålbot wrote:Är du ute efter det åtråvärda NPforum årets rövhål pokal eller har du glömt plocka ut veckans SSRI preparat?
Har han ju vunnit sedan länge... :)
Charter Division
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Micke »

pttr wrote:Du har helt rätt! I laget i år kan jag enkelt räkna upp fem forwards som gjorde en klart bättre säsong i Bud, Lindström, Oscar*2 och Melkin!

Sen hans betydelse för laget med ledarskapet är en helt annan sak, men nog fasen är det ett retroaktiv pris han får i år!
Ja. Speciellt Oscar var tungan på vågen i slutspelet. Bud, Jocke m.fl lite mer i grundserien.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by skellsupport »

Kan bara instämma. Jimmie har gjort bättre säsonger rent spelmässigt. Han känns dessutom som den enda forwarden i vårt lag som inte lär ha en positiv utveckling nästa säsong.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Fdskebo »

Info från i fredags, som jag klassar som trovärdig.

Blir AIK till hösten, om inget oförutsett inträffar (dvs nytt bud). För "dåligt" kontraktsförslag helt enkelt, för liten skillnad.

Källa: Nära "vän" till familjen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by marre »

Är han klok så drar han..
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Warder »

Skönt att han blir kvar, hade varit lite som om SGSK hade lämnat NP :D
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by schteffe »

Image

Samt http://cdn.shl.se/files/SHL/SHL/SHL_trio.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by svartgulsubkultur »

Blev han så där arg när Elitserien anglofilierades?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #21 Jimmie Ericsson

Post by Chippen »

Vilka är de två övriga?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Sv: #21 Jimmie Ericsson

Post by TS_ »

Chippen wrote:Vilka är de två övriga?
W. Karlsson och Lundqvist enl. Hockeysverige, fast jag trodde först det var Emanuelsson till vänster.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Chippen »

Men när fan ska Jimmie komma i spel.
Ska inte spela till helgen heller, om man läser reklamannonsen gällande matchen och Skodadagen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Foppas skridskocoach »

Friskförklarad enligt AIK's hemsida. Han hade behövts igår.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Special Brew »

Foppas skridskocoach wrote:Friskförklarad enligt AIK's hemsida. Han hade behövts igår.
Bekräftat idag.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Och det med besked! Han är viktig, våran Cap!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply