#30 Joacim Eriksson

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Lidlund »

Luongo har ju varit på väg bort hur länge som helst, problemet är "bara" lönen.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by pttr »

Lidlund wrote:Luongo har ju varit på väg bort hur länge som helst, problemet är "bara" lönen.
Inget litet problem heller då hans kontrakt är långt och dessutom så har han no-trade-klausul. Sen stod han hälften av matcherna i både grundserien och play-off så han är ju inte direkt helt i frysboxen.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by patrik71 »

pttr wrote:
Lappmössan wrote:Konstigt att han väljer Canucks, lär bli svårt att ens bli förstemålvakt i AHL. Lycka till hur som!
Håller helt och hållet med om konstigt val! Canucks har redan två dyra målvakter på envägskontrakt i Roberto Luongo och Corey Schneider, så där lär han inte få chansen. Däremot tycker jag att de har ganska svag målvaktssida i AHL http://www.eliteprospects.com/team.php?team=15223 . Detta kan ju innebära lite olika saker:
1) Jocke ger upp om att spela i NHL och enbart satsar på AHL då Schneider har 2 år kvar på sitt kontrakt och Luongo ännu mer.
2) Canucks vill säkra upp Jocke tills Schneiders kontrakt går ut om två år och blir UFA (eftersom Eriksson blir RFA) och då kan låna ut honom till AIK i år och tar över honom till AHL kanske nästa år istället.
3) Canucks och Jocke vet något vi inte vet om trades som är på väg på målvaktssidan i Canucks och att han då är tänkt att ta rollen som andramålvakt i NHL (till att börja med).

Finns fler scenarion, men det känns som ett låst val om Jocke har ambitionen att slå sig in i NHL de närmaste två åren.

Roberto Loungo kommer trejdas i sommar/höst och då blev valet helt plötsligt inte så tokigt.. Värre val av förra årets guldmålvakt ;)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Det är ju bara att gratulera Jocke ändå, men jag ser framför mig atg han kommer hamna i en ganska undanskymd roll och bli anonym där borta. Typ som Eddie Läck, Anders Nilsson och även Jonas Gustavsson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by don_tomassso »

Vancouver av alla lag.Ska dom trada Roberto då?annars blir jocke 4valet ju.Men lycka till.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by patrik71 »

Först och främst otroligt synd att vi tappar Jocke, han var nummer 1 när vi tog guld och att säga att vi hade vunnit lätt med Svensson går såklart aldrig att få svar. Jag är inte alls lika säker som många andra på det.

Valet av klubb tycker jag är bra, Canucks är bra på att utveckla målvakter och Loungo kommer definitivt försvinna i antingen en trade eller ett utköp och då är 2a spaden inte alls så långt borta som man kan tro om han kommer in i spelet där borta och fortsätter utvecklas..

Får vi inte alla pengar för han förresten? Han var ju bara här i 3 år...
Post Reply