Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tre Kronor

Post by Skidrow »

Är skeptisk till Sveriges backlinje, -20 Viklund, Fransson jag ger motståndarna pucken och Rahimi känns ostabilt.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tre Kronor

Post by Rampa »

Rundblad aktuell för Tre Kronor.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6713881.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Tre Kronor

Post by smogz »

För er som ska se tre kronors match ikväll. de visar tjeckien - vitryssland på Cmore Live HD just nu. kanske visar dom även tre kronors match där.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Sveriges match går väl på Tv4.

Edit: du kanske menade att de sänder i HD.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Tre Kronor

Post by smogz »

Jag var inte så tydlig. Den match jag pratade om visades alltså på tv 4 och i hd på cmore live hd, tyvärr inte denna dock då jag inte har tv4 hd
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Tre Kronor

Post by freddus »

Man vet att kraven är låga när det är "fint gjort" att spela pucken bakom en medspelare som inte ens är beredd.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Känns inte som att laget är samkört än men AIK-kedjan ser ut att ha potential. Landeskog är en bra tredjelänk till Jimmie och Ogge.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Tre Kronor

Post by smogz »

tyvärr har vi ju ett riktigt skitlag iår. Svårt att se att man kommer förbi semi med detta lag.

Kommer rundblad får vi iallafall se en artist. Tycker förövrigt att Möller borde varit med.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Det är synd om Granberg som ska spela med sopan Fransson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Vad fan??? Boork säger att det är en korrekt utv på Jimmie, men vad fan ska göra när Gerber kommer utglidandes från sitt mål bakom ryggen på en hoppande Jimmie.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Den är korrekt men oturlig.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

På vilket sätt är den korrekt? Målvakten initierar kontakten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Sv: Tre Kronor

Post by freddus »

Chippen wrote:Det är synd om Granberg som ska spela med sopan Fransson.
Och efter det målet vet vi att det är Granberg som får sätta sig på bänken/läktaren om det blir ändringar i backuppsättningen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: Tre Kronor

Post by 374 »

Chippen wrote:På vilket sätt är den korrekt? Målvakten initierar kontakten.
Det gör han ju inte.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Sv: Tre Kronor

Post by nomercy »

freddus wrote:
Chippen wrote:Det är synd om Granberg som ska spela med sopan Fransson.
Och efter det målet vet vi att det är Granberg som får sätta sig på bänken/läktaren om det blir ändringar i backuppsättningen.
Sorgligt men ack så sant...
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

374 wrote:
Chippen wrote:På vilket sätt är den korrekt? Målvakten initierar kontakten.
Det gör han ju inte.
Näe, förlåt. Jimmie hoppar ju snett bakåt då han har ögon i sidan så att ser att Gerber glider ut från sitt mål.
Du har så rätt, hur kunde jag ifrågasätta dig?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Du kan väl inte påstå att Gerber åker in i Jimmie?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

freddus wrote:
Chippen wrote:Det är synd om Granberg som ska spela med sopan Fransson.
Och efter det målet vet vi att det är Granberg som får sätta sig på bänken/läktaren om det blir ändringar i backuppsättningen.
Tyvärr ja, för Fransson får Granberg att se ut som en pajas på isen och sedan lyckas fanskapet få in en puck helt oförtjänt.

Näe men jag känner inga tvivel mot Mårts. Han kan verkligen sin hockey och kommer leda Tre Kronor mot nytt bottenrekord.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

100% säker på att Skellefteå AIK hade spöat Schweiz ikväll. Fan så dåligt av Sverige!
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Måste kännas vansinnigt jobbigt för GRANBERG att vara Tre Kronors svar på Rundblad... Fy satan så värelöst otekniska och icke-spelande backar. Kronwall över förväntan i anfallszon dock, men det är där..
Lider med Granberg som har ett helt lag (27 och 15 (wtf?) undantagna) som är van med backar som bara spelar sarg-ut...
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Tre Kronor

Post by tazman »

Förmodlingen Niklas Persson sämsta match i tre kronor, hans agerande vid 2-0 och 3-1 är under all kritik.

Enligt mitt tycke har vi alldels för många ojämna spelare. Fransson, Fälth, Axelsson, Danielsson är för svaga när det egentligen gäller.

Har svårt att se hur Möller och Rundblad inte skulle höja detta lagets genomsnittliga standard.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tre Kronor

Post by don_tomassso »

Mårts nobbar tydligen Runblad.
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Tre Kronor

Post by tazman »

don_tomassso wrote:Mårts nobbar tydligen Runblad.
"vi har tillräckligt många offensiva backar...."

Rätt stor skillnad på kvantitet och kvalitet, Rundblad skulle behövts i lagets PP idag.

Men hoppas verklingen att Mårts och CO vet vad de gör, en medalj skulle vara över all förväntning.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

tazman wrote:Förmodlingen Niklas Persson sämsta match i tre kronor, hans agerande vid 2-0 och 3-1 är under all kritik.

Enligt mitt tycke har vi alldels för många ojämna spelare. Fransson, Fälth, Axelsson, Danielsson är för svaga när det egentligen gäller.

Har svårt att se hur Möller och Rundblad inte skulle höja detta lagets genomsnittliga standard.
De andra var dåliga men Axelsson var bäst i Tre Kronor.
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Tre Kronor

Post by tazman »

Tycker jag inte, Hjalmarsson och Kronwall är det enda som får godkänt utifrån förutsättningarna.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Tre Kronor

Post by jowa »

Fick man veta matchens lirare ikväll under sändningen?
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

jowa wrote:Fick man veta matchens lirare ikväll under sändningen?
Matchens lirare:
Sverige: Dick Axelsson.
Schweiz: Nino Niederreiter.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tre Kronor

Post by Foppas skridskocoach »

Niederreiter skulle för övrigt klä i svartgult.
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tre Kronor

Post by Rampa »

Såg 6 minuter av första perioden. Då var sjuka tv4 tvungna sända reklam. Då stängde jag av.
Fy fan att ett sånt skit-bolag ska få sända sport.
veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: Tre Kronor

Post by veritas »

Rampa wrote:Såg 6 minuter av första perioden. Då var sjuka tv4 tvungna sända reklam. Då stängde jag av.
Fy fan att ett sånt skit-bolag ska få sända sport.
Jag vet faktiskt inte vilka som var sämre igår, Tre Kronor eller TV4... Oavsett hur bra reportrar och experter en kanal har så tar alla reklampauser död på intresset...
Post Reply