Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Special Brew wrote:Och dom sätter oddsen efter hur dom tror att stora massan kommer att tippa.
Nej, vi sätter odds efter sannolikhet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Trollet wrote:
Special Brew wrote:Och dom sätter oddsen efter hur dom tror att stora massan kommer att tippa.
Nej, vi sätter odds efter sannolikhet.
Ok. Du jobbar där... :oops:
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Fast ibland har man kunnat skönja att Svenska spel har lite andra odds vid svenskt deltagande än utländska bolag. Då menar jag att svenskar ibland har en övertro på sina tävlande och därför sätts oddset efter det.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Skellefteå AIK i media

Post by pttr »

Oddsen förändras ju beroende på hur många som tippar på ett odds!
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Inte fasta odds, vilket det här är. (Om inte risken blir extremt hög men i en SM-final tar man allt).
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Skellefteå AIK i media

Post by pttr »

Trollet wrote:Inte fasta odds, vilket det här är. (Om inte risken blir extremt hög men i en SM-final tar man allt).
Jag ser odds förändras titt som tätt, aldrig i några större proportioner, men någon tiondel här och där. Jag vet inte var gränsen går för "extremt hög risk" men det är ganska ofta jag ser den gränsen uppnås. Nu kan ju du givetvis det där bättre än mig, men detta är min erfarenhet efter mångårigt tippande. Lite nyfiken, vilken sida jobbar du för?

För övrigt händer det aldrig som Special Brew säger att man tar i beaktande hur "populariteten" påverkar fördelningen på matchen, inte enbart sannolikheten?
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Svenska Spel kan göra det men de är unika i det avseendet, eftersom de bara tillåts ha svenska kunder. Där jag jobbar (och på alla andra ställen utom de statliga) funkar inte det, går vi lågt på Sverige mot England blir vi totalt bombade av engelsmännen istället. Och det blir nog för övrigt SS också om de ligger alldeles snett mot resten av marknaden. Deras extrema ovilja att stå för sina odds pekar åt det hållet i varje fall.

Och visst ändras odds överallt, men när det sker beror förstår på hur säker man känner sig på oddsen, och hur stor risk man vill exponera sig/företaget för. När det gäller odds på SM-guldet är alla faktorer kända och då får man vara ordentligt svag mentalt för att börja skjuta oddsen fram och tillbaka pga risk.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Oliman
Posts: 368
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Oliman »

Lite tankar kring finaljournalistiken.

1) L.L bör ej få skriva annat än notiser. Hans analyser är fullsmetade med onödiga formuleringar och rena fakta/analys-fel. Jag ryser varje gång jag läser det han skriver. Ärligt. T.o.m när han skriver sagt efter matchen så blir det ointressant, är det så att ingen vill prata med honom?
2) Vi är nu i tidernas final, och har haft ett magisk slutspel. Ändå så är det enda som skrivs i lokalpress några enstaka meningslösheter. DET ÄR FINAL. Ge oss timmar av godisläsning, analyser, intervjuer med gamla spelare. Hela Sverige följer denna finalen, och allt som tidningen åstadkommer är i nivå med bevakningen vid en tävling under serielunken. Jag vill se Jimmie frisyr när han vaknade imorse, vill ha statistiken nedstyckad i minsta beståndsdel (inte bara copy-paste från hockeyligans statistik), vill se intervjuer med north power, jämförelser med vad som hänt i år med andra år etc etc.
Rollie
Posts: 2058
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rollie »

Oliman wrote:Lite tankar kring finaljournalistiken.

1) L.L bör ej få skriva annat än notiser. Hans analyser är fullsmetade med onödiga formuleringar och rena fakta/analys-fel. Jag ryser varje gång jag läser det han skriver. Ärligt. T.o.m när han skriver sagt efter matchen så blir det ointressant, är det så att ingen vill prata med honom?
2) Vi är nu i tidernas final, och har haft ett magisk slutspel. Ändå så är det enda som skrivs i lokalpress några enstaka meningslösheter. DET ÄR FINAL. Ge oss timmar av godisläsning, analyser, intervjuer med gamla spelare. Hela Sverige följer denna finalen, och allt som tidningen åstadkommer är i nivå med bevakningen vid en tävling under serielunken. Jag vill se Jimmie frisyr när han vaknade imorse, vill ha statistiken nedstyckad i minsta beståndsdel (inte bara copy-paste från hockeyligans statistik), vill se intervjuer med north power, jämförelser med vad som hänt i år med andra år etc etc.
Mycket av det du vill ha mer av köper jag rakt av. Däremot så tycker jag det är bra att man inte punktmarkerar spelarna och har intervjuer och reportage med dom hela tiden. Det viktigaste är att vi vinner guldet och då ska spelarna kunna ladda på bästa sätt för att uppnå det. Och där ingår att fokusera på rätt saker samt få lite tid att koppla bort hockeyn några stunder mellan matcherna.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

AIK har också gått ut med budskapet att de endast godkänner intervjuer med spelare i direkt anslutning till träning och match och endast under en kort tidsperiod. Reportage osv måste godkännas av klubben och där är man restriktiva. Vilket naturligtvis inte är någon tillfällighet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
the_don
Posts: 1
Joined: 01 Apr 2013, 21:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by the_don »

Äckliga jävla snorungar. Hoppas dom köpt sprayburkarna på statoil och åker dit så man får veta vilka det är!!!

http://norran.se/2013/04/skellefteaaik/ ... pa-arenan/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Miklosoft
Posts: 295
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Miklosoft »

the_don wrote:Äckliga jävla snorungar. Hoppas dom köpt sprayburkarna på statoil och åker dit så man får veta vilka det är!!!

http://norran.se/2013/04/skellefteaaik/ ... pa-arenan/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
oj så patetiska människor..
Det där ger faktiskt bara Tändvätska till AIK.. .Hur tänkte dom egentligen..
Smutsa ner våran borg?
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Lågintelligens-vokabulär a'la Groko-fans.
User avatar
zoogin
Posts: 49
Joined: 02 Aug 2011, 20:07

Re: Skellefteå AIK i media

Post by zoogin »

http://norran.se/2013/04/insandare/helt ... idiotiskt/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by cechise »

the_don wrote:Äckliga jävla snorungar. Hoppas dom köpt sprayburkarna på statoil och åker dit så man får veta vilka det är!!!

http://norran.se/2013/04/skellefteaaik/ ... pa-arenan/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Här fanns ytterligare bilder:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5506211" onclick="window.open(this.href);return false;
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Akerman2 »

Fahlman verkar huvudmisstänkt bland begåvningsreserven.. Jävla pack.

Är väll Ek och hans luffarkompisar.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Norrbottensradions morgonpratare Johan Winblad och Tova Nilsson har sänt från Umeå idag. De förärades en present innan dom åkte hem.
En silverhatt. :D
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

"Skellefteå AIK kommer inte att värva klockan 11:00 i morgon." enligt Blogg-David
Jag tror inte Lasse har tid med sånt just nu. :D
User avatar
Tobban
Posts: 44
Joined: 20 Apr 2012, 14:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Tobban »

Svttext på sidan 303 just nu:
Skellefteåjubel nära sänka arenan

Det hoppades och jublades i takt när
Skellefteå kopplade ett stort grepp om
SM-guldet i går då Luleå besegrades.
Men hoppandet har satt sina spår.

Efter finalen har stöttor satts upp för
att försäkra om att arenan inte ska
skadas då det sedan tidigare finns
gamla sprickor som syns tydligt.

-Vi tycker att det är viktigt att ingen
ska behöva vara orolig. Betong rör sig,
men experterna säger att det är absolut
ingen fara med vår arena, säger
kommunens fritidschef, Leif Gustafsson
till SVT:s Västerbottensnytt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Zimme »

http://www.svt.se/sport/ishockey/laktar ... teas-jubel" onclick="window.open(this.href);return false;
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lubbe »

Sportradion har ett långt (36min) reportage som mestadels handlar om Viktor Arvidsson, SM-finalen, ett studiebesök i Kågedalen. Innehåller även lite av Fredrik Belfrages sköna radioreferat från SM-finalen 1978.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5508205" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by barrskog »

Letar efter en intverju med Bert på isen, där han (större lyckoberusad än någonsin) gått loss i stil med "..alla i laget är bröder, alla är brorsor! Jag fick vara med! Jag fick vara med."

Hittar inte var intervjun låg nånstans, hojta om ni hittar den! Den var BERT-KLASS².
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TS_ »

Drack de Kallholmen öl igår? :D
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1641
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dwight_Shrute »

barrskog wrote:Letar efter en intverju med Bert på isen, där han (större lyckoberusad än någonsin) gått loss i stil med "..alla i laget är bröder, alla är brorsor! Jag fick vara med! Jag fick vara med."

Hittar inte var intervjun låg nånstans, hojta om ni hittar den! Den var BERT-KLASS².
Tror det var på svt!

Jan-Allan hörde jag bestämt intervjua. (STOR Skellefteå AIK fan)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Barrskog var riktigt i slutet på 5.an
ted1001
Posts: 6
Joined: 28 Dec 2011, 22:15

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by ted1001 »

TV4 i Umeå ringde imorse och frågade om dom fick visa från min mobilfilm från inatt. https://www.youtube.com/watch?v=LdatmD- ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lubbe »

barrskog wrote:Letar efter en intverju med Bert på isen, där han (större lyckoberusad än någonsin) gått loss i stil med "..alla i laget är bröder, alla är brorsor! Jag fick vara med! Jag fick vara med."

Hittar inte var intervjun låg nånstans, hojta om ni hittar den! Den var BERT-KLASS².
http://www.svtplay.se/klipp/1169670/det ... t-beskriva" onclick="window.open(this.href);return false;
Os72
Posts: 925
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Os72 »

Ibland kan även Wennerholm hitta sina ljusa stunder.
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

SM-guldet uppmärksammas även i norsk media.

http://www.tv2.no/sport/ishockey/skelle ... 30440.html" onclick="window.open(this.href);return false;
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Os72 wrote:Ibland kan även Wennerholm hitta sina ljusa stunder.
Ser det inte som en komplimang att liknas vid Barcelona.
Post Reply