Jag har en dröm

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Jag har en dröm

Post by jokarfo »

Humlannitton wrote:ATT sittplats kan hoppa vet vi ju, nu är ju bara frågan exakt hur mycket man kan få med sig dem! Forza sittplats! 8-)

Edit: Haha, Norran hakar på direkt och sänder en signal! http://norran.se/2013/04/skellefteaaik/ ... de-publik/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jablonic har skapat ett monster! :twisted:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Jag har en dröm

Post by Foppas skridskocoach »

Man får nästan lite gåshud när man läser öppningsinlägget igen med vissheten om vilken megasuccé det blev!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

Foppas skridskocoach wrote:Man får nästan lite gåshud när man läser öppningsinlägget igen med vissheten om vilken megasuccé det blev!
Martin Luther King-klass på Jablonic... :)
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Jag har en dröm

Post by Sportis »

Blir det repris på tisdag eller finns det någon ny plan?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Jag har en dröm

Post by Draper »

”Jag ser redan fram emot ett hysteriskt liv på tisdag. Den stämningen var det värsta och bästa jag har varit med om i min karriär och jag hoppas få se hela publiken bjuda upp på samma sätt igen.”
Jimmie Ericsson om förväntningarna inför tisdagens match tre.

”Jag tror att initiativet att få med sittplats och göra dem mer delaktiga gör att det blir ett grymt samarbete mellan publiken och oss på planen.”
Ericsson igen
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Jag har en dröm

Post by svartgulsubkultur »

"Aktiv sitt", jo jag tackar jag.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Jag har en dröm

Post by Jablonic »

Ja, på tisdag ska vi göra det ännu bättre och dokumentera det lite bättre. Kommer bli grymt! När spelarna dessutom marknadsför det så här så borde det bli enklare.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Jag har en dröm

Post by Toktobbe »

Tycker fortfarande Aik visa hjärta tsm. med sittplats på Tisdag borde köras
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Jag har en dröm

Post by svartgulsubkultur »

Varför ändra ett vinnande koncept?
Men då man väl fått dem att hoppa tillsammans med oss så behöver man ju bara pusha lite för att de också ska haka på i "AIK, Herz zu zeigen!".
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Jag har en dröm

Post by Toktobbe »

Absolut tänkte inte man skulle plocka bort vi på västra å hoppandet utan bara addera Aik visa hjärta
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Jag har en dröm

Post by Jablonic »

Ja, ska vi gå helt tokbananas och skriva ut två sorters informationsblad. Södra sittplats får i uppgift att sjunga "AIK visa hjärta" och Norra sittplats svarar "Kom igen och krossa"? Givetvis kommer vi på ståplats att vara med i sången också. Men allt detta efter att vi fyrat av tidernas mäktigaste "Vi på Västra Stå..." givetvis. Eller blir det för mycket information att det ena tar fokus från det andra? Viktigast är ju ändå "Vi på Västra Stå".
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Jag har en dröm

Post by Zimme »

Tanken är god men det blir nog för mycket med båda delarna så fokusera på "Vi på västra"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Jag har en dröm

Post by svartgulsubkultur »

Efter "Vi på Västra.." kan man ju hoppas att de med lite pushning hakar på i klackens "AIK visa hjärta" på ett mer spontant sätt men jagt tror det blir för mycket läsning och uppstyrt om vi ger dem en hel jävla spellista.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Jag har en dröm

Post by Melon »

Jag viil nog rösta för att du tar med bägge ramsorna på lapparna Jablonic, delvis tror jag att det kommer snackas så pass mycket om det stundande hoppande som kommer ske så publiken kommer redan vara 100% inställda på det, och jag tror nog hela hallen hemskt gärna skulle vilja vara med på en "AIK VISA HJÄRTA" också...jag säger kör hårt
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Jag har en dröm

Post by jokarfo »

Jablonic wrote:Ja, ska vi gå helt tokbananas och skriva ut två sorters informationsblad. Södra sittplats får i uppgift att sjunga "AIK visa hjärta" och Norra sittplats svarar "Kom igen och krossa"? Givetvis kommer vi på ståplats att vara med i sången också. Men allt detta efter att vi fyrat av tidernas mäktigaste "Vi på Västra Stå..." givetvis. Eller blir det för mycket information att det ena tar fokus från det andra? Viktigast är ju ändå "Vi på Västra Stå".
Tycker det låter jävlat hur bra som helst. Men det kanske tarvar ännu mer förberedelser och infospridning/haussande i allmänna kanaler? Ett upplägg för en femte och avgörande hemmamatch? (Nej, jag vill såklart vinna med 4-0 i matcher :))
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Jag har en dröm

Post by barrskog »

Jablonic wrote:Ja, ska vi gå helt tokbananas och skriva ut två sorters informationsblad. Södra sittplats får i uppgift att sjunga "AIK visa hjärta" och Norra sittplats svarar "Kom igen och krossa"? Givetvis kommer vi på ståplats att vara med i sången också. Men allt detta efter att vi fyrat av tidernas mäktigaste "Vi på Västra Stå..." givetvis. Eller blir det för mycket information att det ena tar fokus från det andra? Viktigast är ju ändå "Vi på Västra Stå".
Nog ska det fungera! Tycker helt klart vi ska köra både "Vi på västra..", sen "AIK visa hjärta.." när pucken släppts. Tror det dock skulle vara bara ifall man kunde rymma allt på ett blad. Två informationsblad kan nog avskräcka många från att ta till sig budskapet.

Såg ut som att det var ganska mycket text på det senaste informationsbladet, går det inte förkorta det något nu? Denna gång vet ju stora delar av sitt redan vad det handlar om. Kort push om Tillsammans och att spelarna efterfrågar vårt stöd, sen vad vi ska göra och sedan texterna.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Jag har en dröm

Post by Perli »

Lite enklare för alla är väl om klacken ropar "AIK visa hjärta" och sitt svarar?

Vaknar inte sitt får man väll köra en "hela hallen" eller "ni på sittplats är ni klara?" lite kort innan?

edit det borde ju gå att få med sitt vid fler tillfällen under matchen tycker jag
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Jag har en dröm

Post by barrskog »

Perli wrote:Lite enklare för alla är väl om klacken ropar "AIK visa hjärta" och sitt svarar?
Risk för att det blir lågt "Kom igen och.." i förhållande till första delen.. Tycker det är bättre att NP visar vägen i ramsan så att sitt vågar sjunga med. Att sitt ensamma ska sjunga känns som ett stort steg :geek:
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Jag har en dröm

Post by Wolfman »

Jablonic wrote:Ja, ska vi gå helt tokbananas och skriva ut två sorters informationsblad. Södra sittplats får i uppgift att sjunga "AIK visa hjärta" och Norra sittplats svarar "Kom igen och krossa"? Givetvis kommer vi på ståplats att vara med i sången också. Men allt detta efter att vi fyrat av tidernas mäktigaste "Vi på Västra Stå..." givetvis. Eller blir det för mycket information att det ena tar fokus från det andra? Viktigast är ju ändå "Vi på Västra Stå".
Men SJÄLVKLART ska vi köra så. Känns som vi och sittplats är kapabla till att göra vad som helst nu. Har vi visioner att skapa världens bästa tryck så är det ju naturligtvis nu vi ska göra det! Jag ser inget hinder i världen. Vi skulle ju för fasiken kunna få hela hallen att moona då Groko skrinnar in också (se Braveheart).
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Poet »

Håller med där.
Att västra kör "aik visa hjärta" sen svarar sitt.
2012-05-19
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Jag har en dröm

Post by Rampa »

Jimmie Ericsom hyllar publiken i lördagsmatchen.

”Jag ser redan fram emot ett hysteriskt liv på tisdag. Den stämningen var det värsta och bästa jag har varit med om i min karriär och jag hoppas få se hela publiken bjuda upp på samma sätt igen.”
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Jag har en dröm

Post by Melon »

Jag håller med dom som säger att det är bättre med en uppdelad klack i "AIK VISA HJÄRTA" med södra och norra sittplats som kör varsin textrad....framförallt för att det skapar ett litet tävlingsmoment för sittplats också...så länge dom vet vad som förväntas av dom så tror jag faktiskt ALLA i hallen kommer att hänga på... :!:

Tror däremot det blir svårt att få hela sittplats att köra en lång "KOM IGEN OCH KROSSA..." alldeles själva...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Jag har en dröm

Post by Jablonic »

Ja, jag tror också på att dela upp norra mot södra sittplats i så fall. Dessutm låter det grymt eftersom avståndet är kort över isen och det blir ett litet tävlingsmoment där de kan trigga varandra. Kan bli ruskigt episkt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Jag har en dröm

Post by Skidrow »

En grej dock, ta inte så låg tid att starta en ramsa, bättre om inte alla är med än att sittplats/sidor blivit less och startar själv. Lär av Leeroy http://www.youtube.com/watch?v=LkCNJRfSZBU" onclick="window.open(this.href);return false; ledaren pratar och pratar och pratar.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Poet »

Trumman måste jobba för att hålla nere tempot också.
Viktigt att det går sakta när vi kör mellan långsidorna.
2012-05-19
Lea
Posts: 7
Joined: 10 Apr 2013, 19:13

Re: Jag har en dröm

Post by Lea »

Håller helt med om att dela norra mot södra sittplats, på så sätt kommer sidorna att trigga varandra.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Jag har en dröm

Post by pttr »

Så jävla magiskt det var ikväll! Viken monstermaskin du skapat Jablonic!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Jag har en dröm

Post by don_tomassso »

Kanske var det lite mindre öl i kropparna.Men fan vi har Sveriges bästa sittplats och ståplats.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jag har en dröm

Post by fwd »

För ett tag sedan var dom sveriges sämsta, men nu är dom rätt okej sittplatsarna.


Kuken i helvetet vad mina öron gör ont...
Charter Division
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Jag har en dröm

Post by Erwynn »

Sista jobba jobba AIK som spreds sig längs med kurvan och ut på långsidan. Magi!
Hata allt.
Locked