Jag har en dröm

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Jag har en dröm

Post by Markman »

Föredömligt Melon!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Jag har en dröm

Post by Jablonic »

Rampa, vänta lite! Vi måste mobilisera lite. Jag kan kontakta Norran i så fall.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Jag har en dröm

Post by Trollet »

Rampa wrote:Jag kan mejla Norran. Är det någon här som kan ta emot samtal från dom ifall dom nappar och beskriva att det handlar om att försöka få med sittplatspubliken?
I så fall, pm:a mig med telnr.
Lugn med det, Tomas tar den kontakten.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Jag har en dröm

Post by Fetisov »

Att få folket att resa sig upp borde inte vara ngt större problem. Att få folk att sjunga med (med eller utan texthjälp) kan bli svårare . Att få folket att hoppa ser jag närmast som en utopi.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Chippen »

Alltså, jag måste ifrågasätta en sak. Ni vill att hela hallen ska sjunga med i ramsor och tycker att sittplats för det mesta är usel.
Jag förstår att ni vill ha en union stämning i hallen och det skulle vara magiskt om det skedde, så jag tycker att det är ett riktigt bra initiativ att få ut ramsorna i Norran.

Men varför kan då inte NP hjälpa till med att skapa stämning under hymnen eller vad man ska kalla den?
Visst, jag har förstått att det är prestige i det hela och att NP känner sig överkörda men lite borde ni väl kunna ge ändå?
Även om man inte gillar hela sången så borde refrängen gå att få igång hela hallen på.

Så även om jag tycker att ni gör ett riktigt bra jobb och är ett bra stöd så anser jag att ni är bromsklossar vid hymnen.
Istället för skapa en skön stämning så blir det ganska flatline.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Jag har en dröm

Post by Trollet »

Men blanda inte in hymnen i det här. Den kommer aldrig sjungas.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Jag har en dröm

Post by Poet »

Fetisov wrote:Att få folket att resa sig upp borde inte vara ngt större problem. Att få folk att sjunga med (med eller utan texthjälp) kan bli svårare . Att få folket att hoppa ser jag närmast som en utopi.
Tänkte precis samma.
Skriva ut ett gäng häften som vi kan dela ut till övriga ståplats och delar av sittplats borde ju gå lösa till på lördag?

Och tanken att lägga lappar som sittplats ska förstå att dom ska läsa är bara att glömma det också.
Vi måste stå och ge lapparna till dom och berätta att det står info på dom.
2012-05-19
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Jag har en dröm

Post by King Kong »

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå månen..
En väldigt fin tanke och ide som på förhand känns ogenomförbar....men försöker man inte så får man aldrig veta..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Lea
Posts: 7
Joined: 10 Apr 2013, 19:13

Re: Jag har en dröm

Post by Lea »

"AIK visa hjärta" borde vi på sittplats åtminstone kunna hänga med i. Vilken långsida kör vad?
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Jag har en dröm

Post by Erwynn »

Ja, att bara köra växel mellan västra och sitt på "AIK visa hjärta" känns mest rimligt!
Hata allt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

Trollet wrote:Men blanda inte in hymnen i det här. Den kommer aldrig sjungas.
Jävla tramsande. Bara därför ska jag sjunga den dubbelt så högt och dra med mig alla som står i närheten. 8-)
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Poet »

Kör hårt men ta dom planerna i hymn-tråden.
Aik visa hjärta och sittplats svarar borde väl funka?
2012-05-19
jolle
Posts: 11
Joined: 22 Jun 2011, 14:26
Location: Byske

Re: Jag har en dröm

Post by jolle »

Kör på AIK visa hjärtat vore jävligt häftigt om sitt hakade på !!!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Jag har en dröm

Post by Jablonic »

Jo, själva poängen var dock att få med sig det visuellt känslomässiga i att man verkligen ser alla lägga armarna om varandras axlar och dessutom hoppa. Kör vi bara ett vanligt AIK Visa Hjärta går det inte fram på samma sätt att alla deltar, och då behöver inte heller alla delta. Ska vi göra en så här stor operation och dela ut lappar osv skulle jag gärna se att det är något som går fram visuellt hem till tevesofforna. Dessutom finns det så mycket symbolik i det i och med att vi kickade av slutspelet med "Brothers in Arms". Budskapet med att alla håller om varandra är ju att hela Skellefteå står bakom klubben och att vi alla står enade i jakten på guld.
Lea
Posts: 7
Joined: 10 Apr 2013, 19:13

Re: Jag har en dröm

Post by Lea »

Kanske skulle man dela så att ena långsidans sittplats kör AIK visa hjärta och den andra långsidan svarar...
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Jag har en dröm

Post by BigGuyJohan »

Visst vore det kul om man fick med sitt i AIK visa hjärta ramsan..

MEN nu snackar vi om att få hela hallen att stå upp med armarna på axlarna på de som står bredvid. Allt annat hör inte in i denna tråd. Ta det i matchtråden istället.
I denna försöker vi få till stånd att få jablonics dröm att gå i uppfyllelse och skulle vi klara av det så är det bland de största vi kan åstadkomma!

Nu är det "vi på västra stå har aldrig tvivlat" ramsan vi snackar om. Dock kommer det ändras några ord för att passa in på om hela hallen hänger på. Håll er till ämnet!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Jag har en dröm

Post by Lappmössan »

Är ju dock som många säger en utopi. Kan tänka mig att 1 av 25 sittplatsfolk jag känner skulle kunna tänka sig att hoppa.
Att få sittplats att stå upp eller hänga med på AIK visa hjärta vore däremot genomförbart.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Jag har en dröm

Post by BigGuyJohan »

Lappmössan wrote:Är ju dock som många säger en utopi. Kan tänka mig att 1 av 25 sittplatsfolk jag känner skulle kunna tänka sig att hoppa.
Att få sittplats att stå upp eller hänga med på AIK visa hjärta vore däremot genomförbart.
Jo att få hela hallen att hoppa är en utopi men att få alla att lägga armen om dom bredvid är fullt genomförbart och nåt vi Självklart ska sikta på!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

Pratar man om att få med sig sittplats och hela hallen i något, så är hymnen fortfarande det hetaste alternativet. Alla utanför klackkärnan gillar den, texten finns på jumbotronen. Synd att det ska sitta så hårt inne.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Jag har en dröm

Post by Sketch »

Humlannitton wrote:Pratar man om att få med sig sittplats och hela hallen i något, så är hymnen fortfarande det hetaste alternativet. Alla utanför klackkärnan gillar den, texten finns på jumbotronen. Synd att det ska sitta så hårt inne.
Spelas inte den upp långt innan spelarna kommer in på isen?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Jag har en dröm

Post by svartgulsubkultur »

Att sittplats ska hoppa lär inte ske, men armarna om varandras axlar i ett skönt fram-och-tillbaka-gung kan jag föreställa mig.
Dock känns ett powerbreak som ett bättre tillfälle än vid första nedsläpp.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Jag har en dröm

Post by BigGuyJohan »

Humlannitton wrote:Pratar man om att få med sig sittplats och hela hallen i något, så är hymnen fortfarande det hetaste alternativet. Alla utanför klackkärnan gillar den, texten finns på jumbotronen. Synd att det ska sitta så hårt inne.

Hur du än vrider och vänder på det så är det irrelevant vad många inom NP tycker. Hymnen spelas ju för övrigt långt före spelarna kommer in på isen. Vi snackar om när spelarna kommer/kommit in på isen... Inte 10-15min före...

Håll er till ämnet! Hymnen får ni diskutera på annan tråd..
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Jag har en dröm

Post by Jablonic »

Hymnen är ett helt annat ämne och det enda tillfället där det känns aktuellt att kunna genomföra detta på är just vid nedsläpp när man alltid känner att det är en sån urkraft som släpps loss på läktarna. Vi skulle kunna lägga upp det så att vi kör tre vändor av "Vi i Skellefteå" och om gensvaret är grymt så kanske vi även kan testa en AIK visa hjärta efter det. Men det enklaste är väl annars att bara köra "Vi i Skellefteå" tre vändor och sedan får sittplats sätta sig och vi kör på som vanligt med AIK visa hjärta.

Det finns ju liksom en stor symbolik i att kicka igång finalen på det här sättet, därför måste det synkas med nedsläppet.

Vi kommer att behöva avvara ganska många man till tifot, så vi kommer att behöva minst 10 st som är frivilliga att stå vid ingångarna och dela ut infobladen. Så det är bara att anmäla sig här i tråden så får vi se hur många vi får ihop. Om gensvaret är bra så bombar vi på ordentligt. Lyckas vi med detta så kan vi vara stolta över oss själva i många, många år framöver.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Jag har en dröm

Post by BigGuyJohan »

Räkna med mig! Kommer ändå vara där rätt tidigt. Strax före kl15 är jag på plats.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

Sketch wrote:
Humlannitton wrote:Pratar man om att få med sig sittplats och hela hallen i något, så är hymnen fortfarande det hetaste alternativet. Alla utanför klackkärnan gillar den, texten finns på jumbotronen. Synd att det ska sitta så hårt inne.
Spelas inte den upp långt innan spelarna kommer in på isen?
Ja, det är sant förstås.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Jag har en dröm

Post by Bobby »

Humlannitton wrote:Pratar man om att få med sig sittplats och hela hallen i något, så är hymnen fortfarande det hetaste alternativet. Alla utanför klackkärnan gillar den, texten finns på jumbotronen. Synd att det ska sitta så hårt inne.
Nej, och nu är det färdigtuggat om visan i den här tråden!

Förövrigt blir det eventuellt tifo på lördag så är bussig och skickar en headsup..
Dä ä bra Mikalsån!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Jag har en dröm

Post by Jablonic »

Bara en frivillig så här långt? Måste veta rätt snabbt om fler kan tänka sig det!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by fwd »

Svårt att tejpa fast infoblad på alla stolar? Nej.
Tidskrävande? Hyfsat.
Charter Division
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Poet »

fwd wrote:Svårt att tejpa fast infoblad på alla stolar? Nej.
Tidskrävande? Hyfsat.
Frågan är om sittplats förstår att dom ska läsa texten utan att nån säger det till dom.
2012-05-19
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Jag har en dröm

Post by barrskog »

"Vi i Skellefteå" är svårsjunget. Kör "Vi, Skellefteå har aldrig tvivalt" istället!
Locked