Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Publiken

Post by rock »

Jokard (I'm back) wrote:Härligt att se att stolarna fylls än en gång! Staden är guld-kåt.
Och jag har bånge inför den stundande finalen. :D
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Varför kan dom inte släppa biljetterna innan finalmotståndet är klart??? Man vet ju datum och allt. LHC släppte biljetterna innan det blev klart att dom skulle möta oss. Då visste dom inte ens vilket datum det var.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Publiken

Post by pttr »

Special Brew wrote:Varför kan dom inte släppa biljetterna innan finalmotståndet är klart??? Man vet ju datum och allt. LHC släppte biljetterna innan det blev klart att dom skulle möta oss. Då visste dom inte ens vilket datum det var.
Därför priserna höjs om det är Luleå vi möter.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

De höjs väl oavsett.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Humlannitton
Posts: 1547
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Publiken

Post by Humlannitton »

Ek, Expressen:
Stämningen i Skellefteå Kraft arena håller definitivt högsta klass i landet.

Klappor är förbjudna. Bara ljudet från händer och strupar räknas. Det är rent och äkta, inte för att det spelar någon roll i ett slutspel där alla medel är tillåtna för att stötta sitt lag, men det är mer skonsamt för öron och mental hälsa.
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... m-finalen/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Möter vi Luleå höjs det med 50kr extra.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Vill se gula t-shirts i finalen! Skit i om de blir sponsrade, gemenskapen på västra blir bättre och Luleå får ångestfyllda flashbacks av 10/11! ;)
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Humlannitton wrote:text
Föredömligt skrivet av Ek, åtminstone fram till "inte för att det spelar någon roll i ett slutspel"
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
jowa
Posts: 472
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Publiken

Post by jowa »

Markman wrote:
Humlannitton wrote:text
Föredömligt skrivet av Ek, åtminstone fram till "inte för att det spelar någon roll i ett slutspel"
Personligen tyckte jag att det var lite halvdött idag. Det var bra mycket bättre tryck i måndags.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Tja, jag hörde bara genom tv:n och det är ju alltid svårt, för att inte säga omöjligt att bedöma utifrån det, men jag tolkade det som att han skrev mer generellt än bara dagens match.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Jag vet inte om det här är något problem egentligen, men ur min position blir det iaf ett stort problem och kan inte tänka mig att jag är ensam om det. Problemet är när biljetterna släpps kl 10 en vardag. Då är jag allt som oftast på jobbet och har inte alltid möjlighet att bara gå därifrån för att bråka med mobilversionen av ticnet för att köpa biljetter. Jag bor i Umeå och har därmed begränsade möjligheter till att se matcherna live och det lönar sig inte med någon sorts kortlösning för serie eller slutspel. Speciellt inte då jag ibland åker ensam och ibland har sällskap.

Frågade redan förra året om det inte är möjligt att släppa biljetterna till medlemmar före man släpper det officiellt? Visst förstår jag att klubben vill få så mycket som möjligt från varje biljett, men det måste även ligga i klubbens intresse att det är hemmasupportrar som kommer till hallen. När man nu måste vänta ut motståndet riskerar man att sälja många biljetter till bortasupportrar istället. Kan man släppa biljetter till medlemmarna kvällen före (inte lika många som jobbar på kvällskvisten) så kan vi behålla det som vår hemmaarena i än större utsträckning. Det behöver kanske inte vara att man då får köpa max 8 biljetter utan begränsa det till max 4-5biljetter per medlem. Visst blir det lite kvällsarbete att få igång det hela men tekniskt borde det väl gå att ha en sådan lösning? Har själv köpt biljetter på ticnet som varit låsta för allmänheten men som släppts upp till medlemmar före det officiella släppet.

Jag vet som sagt inte om det här kanske är ett problem som bara jag har, men är det inte det så anser jag att det borde ligga i klubbens intresse att sälja till egna medlemmar före motståndarlagets supportrar.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Publiken

Post by TS_ »

freddus wrote:Jag vet inte om det här är något problem egentligen, men ur min position blir det iaf ett stort problem och kan inte tänka mig att jag är ensam om det. Problemet är när biljetterna släpps kl 10 en vardag. Då är jag allt som oftast på jobbet och har inte alltid möjlighet att bara gå därifrån för att bråka med mobilversionen av ticnet för att köpa biljetter. Jag bor i Umeå och har därmed begränsade möjligheter till att se matcherna live och det lönar sig inte med någon sorts kortlösning för serie eller slutspel. Speciellt inte då jag ibland åker ensam och ibland har sällskap.

Frågade redan förra året om det inte är möjligt att släppa biljetterna till medlemmar före man släpper det officiellt? Visst förstår jag att klubben vill få så mycket som möjligt från varje biljett, men det måste även ligga i klubbens intresse att det är hemmasupportrar som kommer till hallen. När man nu måste vänta ut motståndet riskerar man att sälja många biljetter till bortasupportrar istället. Kan man släppa biljetter till medlemmarna kvällen före (inte lika många som jobbar på kvällskvisten) så kan vi behålla det som vår hemmaarena i än större utsträckning. Det behöver kanske inte vara att man då får köpa max 8 biljetter utan begränsa det till max 4-5biljetter per medlem. Visst blir det lite kvällsarbete att få igång det hela men tekniskt borde det väl gå att ha en sådan lösning? Har själv köpt biljetter på ticnet som varit låsta för allmänheten men som släppts upp till medlemmar före det officiella släppet.

Jag vet som sagt inte om det här kanske är ett problem som bara jag har, men är det inte det så anser jag att det borde ligga i klubbens intresse att sälja till egna medlemmar före motståndarlagets supportrar.
Luleå verkade ha löst det...
Var in på ticnet under dagen och såg att Luleå hade sålt nästan slut biljetter till sin första hemmamatch i finalserien. Redan innan dom var klara för final. Man kunde köpa biljetter till eventuell semi 6 som gällde vid Luleås första hemmamatch i finalen om det inte blev någon semifinal6.

Jag antar att man gjort så för att så lite Skellefteåfans som möjligt ska kunna köpa biljetter där uppe. Fult gjort.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

Dundermiss av AIK tyvärr. Varför inte släppa biljetterna till det högre priset imorse och sedan sänka priset på ev kvarvarande biljetter om FBK skulle avancera? Nu får vi halva arenan fylld av lulepack medan match två kommer att spelas i princip utan skellefterepresentation på läktarna.
Tigerränderna går aldrig ur.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Publiken

Post by skellsupport »

Värdelöst av AIK.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Någon som kan tänka sig att hjälpa till med biljettköp till final 1 & 3?
2sittplatser till bägge matcherna.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1547
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Publiken

Post by Humlannitton »

Jaha, vad fan är det som gäller nu då?

10.00 måndag, TicNet på nätet, Turistbyrån, den där kiosken på Älvsbacka?

Mer? Släpps även ståplats på nätet, eller bara lokalt? Kan lulekräken köpa ståplats via TicNet?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, det vore intressant med lite mer detaljerad info.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

Foppas skridskocoach wrote:Dundermiss av AIK tyvärr. Varför inte släppa biljetterna till det högre priset imorse och sedan sänka priset på ev kvarvarande biljetter om FBK skulle avancera? Nu får vi halva arenan fylld av lulepack medan match två kommer att spelas i princip utan skellefterepresentation på läktarna.
Luleå måste hur som helst hålla på 150 platser för bortastå. Det är dom Tvungna att göra..
Sen är det givetvis lite fult att de gör på de där viset och stoppar folk från att fara upp å vara på sittplats..
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

BigGuyJohan wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Dundermiss av AIK tyvärr. Varför inte släppa biljetterna till det högre priset imorse och sedan sänka priset på ev kvarvarande biljetter om FBK skulle avancera? Nu får vi halva arenan fylld av lulepack medan match två kommer att spelas i princip utan skellefterepresentation på läktarna.
Luleå måste hur som helst hålla på 150 platser för bortastå. Det är dom Tvungna att göra..
Sen är det givetvis lite fult att de gör på de där viset och stoppar folk från att fara upp å vara på sittplats..
Fast de har ju samtidigt insett vad som krävs och är ju ganska smarta genom sitt agerande.

Vi däremot verkar tänka mera på extra pengar än fullt läktarstöd.

Hade vi släppt våra finalbiljetter direkt vi blivit klara hade nog ingen här inne gnällt om att vi agerar lite fult och grisigt med biljetterna.
Så varför gnälla på Luleå?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Luleås agerande drabbar ju inte bara Skellefteåbor som vill åka upp och titta utan även Luleåbor.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Eventet är inte upplagt på Ticnet ännu. Det borde komma idag, samt info från AIK om ståplats.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

374 wrote:Luleås agerande drabbar ju inte bara Skellefteåbor som vill åka upp och titta utan även Luleåbor.
Ja fast för dem är det ändå riskfritt, de köpte en biljett som i sämsta fall gällde till semi 6 med deras lag, i bästa fall final 2. För vår del är det ju inte jättekul att köpa på sig en semi 6-biljett med Luleå och hoppas att den ska omvandlas till en finalbiljett. Luleå var inte ens favoriter igår.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Fast Luleåbor som av någon anledning inte kunde/ville gå på semi 6 drabbas ju på så sätt att de inte kan köpa biljett till final 2.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Helt sant. Samtidigt bör ju den Luleåbo som chansade och köpte till semi 6 (i förhoppning att den skulle bli finalbiljett) inte ha några problem att avyttra semi 6-biljetten i Luleå. Det är svårare om man är baserad i Skellefteå.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

Och för dem av oss som är baserade i södra Sverige (oavsett om vi håller på Luleå eller Skellefteå) så hade det ju varit rätt käckt att åka upp och få se två matcher under en helg. Det kommer i princip ingen att kunna göra nu.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote:Och för dem av oss som är baserade i södra Sverige (oavsett om vi håller på Luleå eller Skellefteå) så hade det ju varit rätt käckt att åka upp och få se två matcher under en helg. Det kommer i princip ingen att kunna göra nu.
Åk med NP-bussarna?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Publiken

Post by pttr »

Var in på Ticnet igår och kunde då boka sittplats till andra matchen, någon skitplats för 140kr. Nu verkar dock alla biljetter vara slut för tillfället. Riktigt dåligt upplägg av Skellefteå AIK, risk för Luleå-invasion medan vi får hålla oss till några få biljetter hos dem.

För övrigt tänkte jag smyga mig in på ståplats innan matchen drar igång dock. Ni som vet hur det ser ut där, brukar det vara något problem?
JP-
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 21:12

Re: Publiken

Post by JP- »

Svårt att planera kommande resdatum samt matcher när man har 47 mil till Skellefteå och 33 till Luleå. ;)
När släppt biljetter till fjärde matchen borta i Luleå via ticnet?
Verkar inte finnas på ticnet ännu.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

pttr wrote:Var in på Ticnet igår och kunde då boka sittplats till andra matchen, någon skitplats för 140kr. Nu verkar dock alla biljetter vara slut för tillfället. Riktigt dåligt upplägg av Skellefteå AIK, risk för Luleå-invasion medan vi får hålla oss till några få biljetter hos dem.

För övrigt tänkte jag smyga mig in på ståplats innan matchen drar igång dock. Ni som vet hur det ser ut där, brukar det vara något problem?
Det går fint, man befinner sig i samma utrymme som sittplats bakom läktaren. Enda problemet är väl om det är avspärrat pga högriskmatch men säger du att du kom med bussarna lär de ju släppa in dig.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1547
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Publiken

Post by Humlannitton »

Jag vill inte se en Lule-halsduk och ännu mindre en Lule-tröja på Västra stå. Hur tänker Skellefteå AIK lösa biljettfrågan?
Post Reply