Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Trollet »

Då kör vi.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by smogz »

Hoppas Luleå är beredda på ett riktigt kok stryk.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Special Brew »

Kom igen nu AIK!!! Visa redan i första matchen att det är hit guldet ska.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Forceman »

Vart kirrar jag biljett till lule nästa söndag??
Hedman
Posts: 287
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Hedman »

Känns som om Luleå spelat bäst hittills men just nu spelar det ingen roll! Vi har hemmafördelen!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by freddus »

Det blir en utmaning att rubba deras försvar. Det gäller verkligen att vi går upp någon nivå till för att ta hem det här och det gäller främst de stora namnen. Vi kommer inte lyckas ta hem det här om inte de steppar upp ordentligt. Vi får inte tappa en match på hemmaplan ÄVEN fast vi kan ta matcher på bortaplan också.
Vi har haft en grinig kvartsfinalserie där vi stod upp för målvakterna. Vi har haft en riktigt tät semifinalserie där vi lyckades avgöra matcherna.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by don_tomassso »

Bäst o stäppa upp 100% går inte att slarva mot dessa.Dom lever ju på motståndarens egna misstag.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by svartgulsubkultur »

Final med riktigt bra motstånd på läktarna.

Nu jävlar är rätt mentalitet ett måste för alla som tänkt att stå någorlunda centralt på Västra.
Folk som gnäller om begränsad sikt och för mycket röj kan möjligtvis få stå vid räckena ut mot sittplats!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Gezim »

Luleå har i princip redan sålt slut till deras första hemmamatch redan innan dom var klara.
Var in på ticnet och då sålde dom till semi 6 och om dom gick vidare så gällde biljetten till finalmatchen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by jokarfo »

Gezim wrote:Luleå har i princip redan sålt slut till deras första hemmamatch redan innan dom var klara.
Var in på ticnet och då sålde dom till semi 6 och om dom gick vidare så gällde biljetten till finalmatchen.
Smart sätt att garantera så få bortasupportrar som möjligt i delfinen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by 374 »

Jävligt konstigt system tycker jag om det är så att biljetter till semi 6 gäller till finalen istället.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Sketch »

Skulle kalla det jävligt illa skött av AIK. Pengar verkar väga högre än hemmastöd.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Zimme »

vad tänkte du på då?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by svartgulsubkultur »

Zimme wrote:vad tänkte du på då?
Vi kunde ju ha släppt biljetterna imorse och sålt slut innan LHF och FBK battlat klart.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Sketch »

Zimme wrote:vad tänkte du på då?
Att man inte släppt dem tidigare för att man skulle höja biljettpriserna om det blev Luleå?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by jokarfo »

Okej. Jag fattar att det redan finns långt gångna diskussioner inom NP om hur vi ska få bästa möjliga inramning och tryck i finalserien, så vad jag skriver är inte ett försök att uppfinna hjulet på nytt eller annat sätt undergräva det hittills förträffliga arbete som genomförts av tifogrupp osv. Men i den här serien kan inramning och läktartryck mycket väl vara det som får vågskålen att tippa över. Att Lule säljer potentiella finalbiljetter till en eventuell semi #6 är inget slump utan är helt enkelt ett uttryck för att man fattat just det. Och känner jag lulefansen rätt kommer de säkert satsa ordentligt på att vara många fler än bara borta-stå på matcherna i SKA. Detta ställer höga krav på oss som svartgula; av NP men av varenda jävel som kliver innanför portarna.

I inramningsväg ser jag framför mig hur hela jävla schtaan står i svartgul brand, längs hela E4:an och vägarna in till arenan, med flaggor, banderoller bla riktade mot Lule och en jävla massa rättfärgade bengaler och rökfyrverkerier. När Lules spelarbuss rullar in ska de tamigfan känna i magen att de rullar in i en krigszon. En plats de inget hellre vill än lämna, som ger darr på händerna och pirr i magen. Det är dags att de här jävla residensstads-svinen får uppleva fulla spjäll i helvetet. Jag är beredd att göra Vad som än krävs.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by rocket man »

Håller med Till 100% Vi pite bor som håller på Skellefteå borde hitta på något ?
Jag är med

AIKRULES !!!



jokarfo wrote:Okej. Jag fattar att det redan finns långt gångna diskussioner inom NP om hur vi ska få bästa möjliga inramning och tryck i finalserien, så vad jag skriver är inte ett försök att uppfinna hjulet på nytt eller annat sätt undergräva det hittills förträffliga arbete som genomförts av tifogrupp osv. Men i den här serien kan inramning och läktartryck mycket väl vara det som får vågskålen att tippa över. Att Lule säljer potentiella finalbiljetter till en eventuell semi #6 är inget slump utan är helt enkelt ett uttryck för att man fattat just det. Och känner jag lulefansen rätt kommer de säkert satsa ordentligt på att vara många fler än bara borta-stå på matcherna i SKA. Detta ställer höga krav på oss som svartgula; av NP men av varenda jävel som kliver innanför portarna.

I inramningsväg ser jag framför mig hur hela jävla schtaan står i svartgul brand, längs hela E4:an och vägarna in till arenan, med flaggor, banderoller bla riktade mot Lule och en jävla massa rättfärgade bengaler och rökfyrverkerier. När Lules spelarbuss rullar in ska de tamigfan känna i magen att de rullar in i en krigszon. En plats de inget hellre vill än lämna, som ger darr på händerna och pirr i magen. Det är dags att de här jävla residensstads-svinen får uppleva fulla spjäll i helvetet. Jag är beredd att göra Vad som än krävs.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Trollet »

Inte vidare snyggt av Luleå, det kommer inte sitta en enda AIK-are på sittplats nu pga det här.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by jokarfo »

rocket man wrote:Håller med Till 100% Vi pite bor som håller på Skellefteå borde hitta på något ?
NP Sektion Pitebygden reporting for duty.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by jokarfo »

Trollet wrote:Inte vidare snyggt av Luleå, det kommer inte sitta en enda AIK-are på sittplats nu pga det här.
Och det var precis vad de var ute efter. Grisigt? Javisst. Förvånande? Inte ett dugg. Tyvärr.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Trollet »

Det står ju dem fritt för de fyller förstås hallen ändå. Men det är rätt intressant att AIK väntade med biljettsläpp tills motstånd är klart, tog ett aktivt beslut där, medan Luleå gjorde tvärtom.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by freddus »

Trollet wrote:Inte vidare snyggt av Luleå, det kommer inte sitta en enda AIK-are på sittplats nu pga det här.
Snyggt? Vi gjorde ju precis likadant inför semi. Dom ville ha hemmafans på läktaren.
Visst förstår jag att vi måste få in så mycket pengar som möjligt men vi ger Luleå en extra skjuts i våra hemmamatcher genom att inte ha startat försäljningen redan. De kan ta över helt ena hörnet nu medan vi hade kunnat ringa in dom till, i princip bara, ståplats.
Som jag skrev i publiken-tråden. Släpp biljetterna till medlemmarna före officiellt släpp. Jag är en som riskerar att bli utan biljett nu när biljetterna ska släppas kl 10 en vardag istället för kl 10 en lördag, känns lagom kul.
rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by rocket man »

Ett tecken på att man är oroliga för att Aik are ska invadera Coop

AIK RULES !!!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Det står ju dem fritt för de fyller förstås hallen ändå. Men det är rätt intressant att AIK väntade med biljettsläpp tills motstånd är klart, tog ett aktivt beslut där, medan Luleå gjorde tvärtom.
Fattar inte att AIK resonerade så, och varför ska en finalbiljett mot Groko vara dyrare än en dito mot FBK?
Vis av erfarenheten från ifjol då Brynäs sålde ut F1 och F3 innan vi var färdiga med Gnaget borde man ha släppt biljetterna imorse.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Lappmössan »

Är ju lätt åtgärdat. Har Luleå ej satt över några sittplatser till andra finalen som AIKare kan boka så släpper AIK ej några platser till första finalen via ticnet. AIKare utanför stan får kontakta AIKare innanför och låta dem förskottera.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by freddus »

Lappmössan wrote:Är ju lätt åtgärdat. Har Luleå ej satt över några sittplatser för AIKare till deras första hemnamatch så släpper AIK ej några platser till första finalen via ticnet. AIKare utanför stan får kontakta AIKare innanför och låta dem förskottera.
Luleå måste hålla ett antal sittplatser, men utöver det kan inte AIKare köpa några då det är slut. Vi måste hålla ett antal sittplatser och Luleå kan utöver det köpa fritt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Lappmössan »

freddus wrote:
Lappmössan wrote:Är ju lätt åtgärdat. Har Luleå ej satt över några sittplatser för AIKare till deras första hemnamatch så släpper AIK ej några platser till första finalen via ticnet. AIKare utanför stan får kontakta AIKare innanför och låta dem förskottera.
Luleå måste hålla ett antal sittplatser, men utöver det kan inte AIKare köpa några då det är slut. Vi måste hålla ett antal sittplatser och Luleå kan utöver det köpa fritt.
Hann göra en edit ;)
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Trollet »

freddus wrote:
Trollet wrote:Inte vidare snyggt av Luleå, det kommer inte sitta en enda AIK-are på sittplats nu pga det här.
Snyggt? Vi gjorde ju precis likadant inför semi. Dom ville ha hemmafans på läktaren.
Visst förstår jag att vi måste få in så mycket pengar som möjligt men vi ger Luleå en extra skjuts i våra hemmamatcher genom att inte ha startat försäljningen redan. De kan ta över helt ena hörnet nu medan vi hade kunnat ringa in dom till, i princip bara, ståplats.
Som jag skrev i publiken-tråden. Släpp biljetterna till medlemmarna före officiellt släpp. Jag är en som riskerar att bli utan biljett nu när biljetterna ska släppas kl 10 en vardag istället för kl 10 en lördag, känns lagom kul.
Gjorde vi det alltså? Kunde man köpa semibiljetter hos oss redan när vi blev klara?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Zimme »

Spelade ju inte nån större roll då iofs, oavsett motstånd så hade det inte kommit mer än nån enstaka.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Final 1: Skellefteå AIK - Luleå HF 13 april 16:00

Post by Chippen »

svartgulsubkultur wrote:
Trollet wrote:Det står ju dem fritt för de fyller förstås hallen ändå. Men det är rätt intressant att AIK väntade med biljettsläpp tills motstånd är klart, tog ett aktivt beslut där, medan Luleå gjorde tvärtom.
Fattar inte att AIK resonerade så, och varför ska en finalbiljett mot Groko vara dyrare än en dito mot FBK?
Vis av erfarenheten från ifjol då Brynäs sålde ut F1 och F3 innan vi var färdiga med Gnaget borde man ha släppt biljetterna imorse.
Jag kan förstå att om biljetterna hade varit dyrare undet grundserien men inte nu när det är final.

Visst så inser Pea att det blir fullsatt på matcherna nu och ser då sin chans att dra in lite extra stålar genom att höja 50 kr, men att pengarna ska vara viktigare än att få hela hallen fylld med hemmapublik, bortsett från bortastå, begriper jag inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked