Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Rampa »

Jo minsann, nu var det utvisning.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Special Brew »

Rampa wrote:Jo minsann, nu var det utvisning.
Ganska solklar faktisk.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Rampa »

Och där kompensationen. Pensionera dig Kuben, tack.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Markman »

Bra Kapten! STARK!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Wikiz47
Posts: 848
Joined: 02 Aug 2011, 15:22

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Wikiz47 »

Fan vad trist att domarnivån är så bedrövlig i detta land. Hur är det egentligen ställt med domarutbildningen?
Det är inte farten som dödar. Det är smällen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Markman »

HELVETET så nära det var att Möller fick brutaldöda matchen med sitt ribbskott!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Rampa »

Wikiz47 wrote:Fan vad trist att domarnivån är så bedrövlig i detta land. Hur är det egentligen ställt med domarutbildningen?
Finns nog ingen.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by StigVig »

Onödigt att ha 4 blindbockar på isen samtidigt, ingen ser nåt ändå

Gå tillbaka till 2 domare som det var en gång i tiden
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by micktålbot »

Vad var det för skillnad på Söderberg armbåge och Holloways? Både tillfällena så ramlade motspelarna in den som tacklar, Holloway får 10 min, Söderberg ingenting. Det är ju precis samma situation. I båda situationerna är det de "fällna" spelarnas egna fel som ligger i en kommande tackling. Fan vad pissed jag blir.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Rampa »

Crosscheckingen i nyllet på Holloway var väl Buds eget fel, enligt domarnas "casebook"
User avatar
tazman
Posts: 2069
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by tazman »

Riktigt onödigt av Holloway, han har inte varit bra idag och verka inte alls vara i harmoni.

Kul att höra kommenatorerna också:

"Skulle inte varit utvisning på Goren" (gälllande situationen då Goren åker ut, helt rätt såklart).

"Skulle mycket väl kunna vara utvisning" (gällande den höga klubban på Holloway, slutspelets solklaraste utvisning som de väljs att blunda för, svagt av samtliga). OBS märk väl förändringen av ordval.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1641
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Dwight_Shrute »

Alltså, Kanal 9. Eller framförallt Thomas Johansson och Tommy Åström; vad i helvete har dom emot Skellhell?
User avatar
TigerShark
Posts: 3941
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by TigerShark »

Nog för att jag är så jävla innåt helvete förbannad för tillfället så måste jag medge att jag inte såg någon armbåge i jimmie-carl situationen. Men att domarna missar det som föranleder till 2-2 målet är något som borde ge dödsstraff.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Foppas skridskocoach »

Domarinsatsen är under all kritik. Åt båda håll visserligen men missen vid kvitteringsmålet blir ju så jävla avgörande...

Sen ska vi inte bara skylla allt på domarna heller. Vi gör en usel tredje period i ett läge när vi har matchen i en liten ask. På hemmaplan får det inte ske!

Nu måste vi ta hem det här.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by StigVig »

Så förbannat onödigt att detta skall gå till förlängning men vi är för ineffektiva i samband med att Cluben är effektiva och har medflyt på det mesta.

Äckligt med förlängning Svinen vann 2 förlängningar i kvarten
Krossa Skiten!!!!!
Wikiz47
Posts: 848
Joined: 02 Aug 2011, 15:22

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Wikiz47 »

Rampa wrote:
Wikiz47 wrote:Fan vad trist att domarnivån är så bedrövlig i detta land. Hur är det egentligen ställt med domarutbildningen?
Finns nog ingen.
Spelarna behöver ha talang, intresse, och en dj-la vilja att bli bäst. För domarna verkar det räcka med att man VILL bli domare.
Det är inte farten som dödar. Det är smällen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Markman »

Nog för att jag vanligtvis är jävligt enögd när det gäller domarbedömningar men det är nog faktiskt rätt dömt av domarna i både Holloway och Söderbergs fall. Holloway sträcker ut armbågen, hoppar lite grann och det är menat som en tackling, även om det förhoppningsvis inte var menat att ta i huvudet. LHC-spelaren står dessutom fortfarande upp, om än i obalans.
Söderberg å sin sida ser inte ut att försöka tackla, utan Jimmie vänder runt, upptäcker Söderberg, tappar skäret och faller med huvudet mot Söderbergs lår/knä. Möjligen slår han in någonstans på klubban i fallet, men jag tror inte det. Jag såg i alla fall ingen armbåge i Jimmie/Söderberg-situationen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3

Post by smogz »

Tycker inte om att man försöker försvara ledningar så fort man leder. Trumma på för fan.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Rampa »

Petter sågar inte domarna. Nä nä, vem ska göra det?
User avatar
tazman
Posts: 2069
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by tazman »

Markman wrote:.
+ 1 på det.

Nu gäller det bara att gilla läget och gå in och köra, Arvidsson går in och tar Holloways plats medan Foppa kommer in Lundbergs kedjan.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by nr86 »

Glöm och gå vidare!
Nu måste vi VÅGA vinna!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by anton95uppsala »

Nu låter jag jävligt tråkig, men nu gäller det att inte fokusera på domarna. Bara gå ut och köra järnet i fjärde och vinna. Annars blir det nervöst. Fyfan.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by rock »

Linköping spelar en bra slutspelshockey. Lägg till hjälp från domarna. Blir svårt att vända denna match.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by StigVig »

Dwight_Shrute wrote:Alltså, Kanal 9. Eller framförallt Thomas Johansson och Tommy Åström; vad i helvete har dom emot Skellhell?
Johansson har spelat 4 säsonger i Cluben och det hörs när han kommenterar
Krossa Skiten!!!!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Rampa »

Markman wrote:Nog för att jag vanligtvis är jävligt enögd när det gäller domarbedömningar men det är nog faktiskt rätt dömt av domarna i både Holloway och Söderbergs fall. Holloway sträcker ut armbågen, hoppar lite grann och det är menat som en tackling, även om det förhoppningsvis inte var menat att ta i huvudet. LHC-spelaren står dessutom fortfarande upp, om än i obalans.
Söderberg å sin sida ser inte ut att försöka tackla, utan Jimmie vänder runt, upptäcker Söderberg, tappar skäret och faller med huvudet mot Söderbergs lår/knä. Möjligen slår han in någonstans på klubban i fallet, men jag tror inte det. Jag såg i alla fall ingen armbåge i Jimmie/Söderberg-situationen.
Håller med.
Vad som gör mig förbannad, förutom en massa hak interfeer. och hold, är ju att linköpings andra mål godkänns. Om ingen domare av fyra såg crosscheckingen på Bud, då har dom fan inget på en hockeyrink att göra.
Wikiz47
Posts: 848
Joined: 02 Aug 2011, 15:22

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Wikiz47 »

Jag har ett förslag! Inför sexdomarsystem. Då kanske, men bara kanske, någon av dom ser något!
Det är inte farten som dödar. Det är smällen.
Chippen
Posts: 14322
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3

Post by Chippen »

I båda fallen i slutet är det armbågar med.
I båda fallen måste den får "tacklingen" hålla upp blicken.

Antingen fäller man i båda eller friar. Man gör inte både och då det är identiska situationer förutom blodet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by rock »

Linköping har lyckats störa AIK til den grad att vi tappar flytet och farten. Känns som mycket studsar Linköpings väg nu.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Special Brew »

Wikiz47 wrote:Jag har ett förslag! Inför sexdomarsystem. Då kanske, men bara kanske, någon av dom ser något!
Gratis linser.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by rock »

Någon av domarna som spelat 2-2 på matchen? Om inte så var det otroligt pinsamt och släppa den.
Locked