Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

-1
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Tränarna

Post by Nick the little dick »

Tränaroutfiten är ju snyggare än förra året.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tränarna

Post by Poet »

Var det inte ifjol dom hade vit skjorta och svart pullover?
Helt klart mycket snyggare ifjol om så är fallet.
2012-05-19
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Tränarna

Post by Nick the little dick »

Det var väl de här grå: http://norran.se/wp-content/uploads/201 ... ll-667.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hade varit snyggast utan den grå kavajen. Ser dessutom djävulskt varmt ut!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

Det var snyggt då och det är snyggt nu - hel och ren utan att bli för stekig eller balla ur och köra gula kavajer.
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Tränarna

Post by Tompa »

AIK borde ta en titt på Ulf Samuelsson, den mannen vet hur en Headcoach ska klä sig.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tränarna

Post by Poet »

Vadå med en alldeles för stor kostym?
2012-05-19
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by Hank »

Uffe har ju helt klart bästa kostymen (kavajen för de övriga tränarna) i serien. Tycker också att Peter Andersson swr rätt skarp ut. Får väl se nästa säsong med Forsberg om det är Modo eller Uffe som står för det.

AIK-stabens klädsel är ful i år, var ful i fjol och var hemsk säsongen Säcken och Mats körde rutiga pullovers.

Jag gillade Challes lodislook i Dif i år innan han fick sparken.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tränarna

Post by Zimme »

Visst är tränarnas kläder sponsrade av nån klädaffär i stan?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Tränarna

Post by TS_ »

Zimme wrote:Visst är tränarnas kläder sponsrade av nån klädaffär i stan?
Hanzéns, rätt säker att jag sett tröjan i deras affär.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tränarna

Post by Poet »

TS_ wrote:
Zimme wrote:Visst är tränarnas kläder sponsrade av nån klädaffär i stan?
Hanzéns, rätt säker att jag sett tröjan i deras affär.
Stämmer.
2012-05-19
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

Smaken är uppenbarligen olika. Tycker AIK-staben är mycket lämpligt klädd och skulle inte föredra Uffe-style där han verkar ta gå-bort-kläderna från egen garderob och varvar med grå/lila/vinröda slipsar etc.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Tränarna

Post by barrskog »

Vill se alla grabbar i detta:

Image
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by Hank »

schteffe wrote:Smaken är uppenbarligen olika. Tycker AIK-staben är mycket lämpligt klädd och skulle inte föredra Uffe-style där han verkar ta gå-bort-kläderna från egen garderob och varvar med grå/lila/vinröda slipsar etc.
Nä, det skulle inte jag heller. Uffe kör ju nån amerikansk variant som förmodligen skulle se helt fel ut på någon annan svensk tränare än just Uffe. Speciellt blandat med hans mediala utspel och Sailor Karlsson-sladdrande så funkar det. Hans assisterande Peter Andersson ser ju för övrigt betydligt mer proper/nedtonad ut.

Det är ju också skillnad på lämpligt och snyggt. Lämpligast hittills för AIK:s del var ju i sådana fall fjolårets klädsel. Därmed inte sagt att det var snyggt för det.

Kavaj och jeans, som väl är hockeytränarstandard just nu, är ju annars en rätt ny företeelse? Varför inte fler lag kan köra med en enkel tröja med klubbmärke över en skjorta utan kontrasttyger eller konstiga knappar förstår jag inte, då jag gissar att merparten både skulle vara mer bekväma och se bättre ut i det. Kavajinslaget är väl antagligen något påhitt för att "marknadsföra" sporten. Vad som nu är säljande med att se ut som random egenföretagare/säljare på väg till knullkonferens är för mig oklart. (Nu pratar jag alltså i generella termer för hockeytränaroutfits).
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

En förändring som skett i klädsel är ju att Wallsson har avvikande tröja från de övriga tränarna oxå. Med Forsberg i båset så hade ju alla tre likdana randiga tröjor och jag kan tycka att det ser faktiskt bättre ut att Huvudcoachen, som man nog ska betrakta Wallsson som, har avvikande mot de andra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Tränarna

Post by TS_ »

Chippen wrote:En förändring som skett i klädsel är ju att Wallsson har avvikande tröja från de övriga tränarna oxå. Med Forsberg i båset så hade ju alla tre likdana randiga tröjor och jag kan tycka att det ser faktiskt bättre ut att Huvudcoachen, som man nog ska betrakta Wallsson som, har avvikande mot de andra.
Men jag har då sett Wallson använda samma modell som Forsberg hade.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Hm..men står inte han i båset med en enfärgad tröja på?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by Hank »

Chippen wrote:Hm..men står inte han i båset med en enfärgad tröja på?
Han gjorde det i början.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Oki, men jag tyckte att han hade det i sista matchen mot Brynäs oxå, men jag kanske såg fel :)

I vilket fall så gillade jag det konceptet iaf :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Wallson har helsvart. Ser betydligt snyggare ut än det blårandiga.
Uffe Samuelsson har ju en typisk NHL-coach klädsel.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

Wallson är rätt skön i intervjuerna ändå. Inget svävande snack utan repliken ska levereras, helst på max tre meningar. Och aldrig något "tackar tackar" efter intervjun utan istället "vi kör!" 8-)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Tränarna

Post by King Kong »

schteffe wrote:Wallson är rätt skön i intervjuerna ändå. Inget svävande snack utan repliken ska levereras, helst på max tre meningar. Och aldrig något "tackar tackar" efter intervjun utan istället "vi kör!" 8-)
Håller med!
Tycker Wallson börjat sin tid i den nya rollen grymt bra, i de intervjuer han gjort, och sportsligt har det ju inte direkt trasslat heller..

Precis som förutspått så har Anders Forsbergs uttåg inte märkts ett smack..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Tränarna

Post by p-play »

Till er som klagat på Forsbergs coachning. Det blev ju mycket bättre med Wallson 8-)
Melin må ha påverkat domarna så att de i princip lämnade pipan hemma, men jag tycker faktiskt det finns en hel del frågetecken angående det taktiska. Ifjol i semin fick Melins Solna AIK ganska lätt såga sig igenom i mittszonen i matcherna då man lämnade öppna gator där för att täcka kanterna. Samma sak inträffar nu trots att man knappast borde vara överraskad. Har man verkligen ingen videouppföljning? Det borde inte vara alltför svårt att täta till det centralt.
Som hemmalag har man rätt att byta sist och matcha rätt femmor mot dem man vill. Varför utnyttjar man inte det? Det var ju uppenbart att Goren kedja hade problem när man blev satta under press med hård skridskoåkning. Linköping löste det genom att matcha den mot LIndström och Jimmies vilket är vår långsammaste enhet. Varför såg inte Wallson detta? Fjärdekedjan hade problem mot Sebastian Karlsson enhet och ändå lät Walsson det fortgå. Varför?
Man såg direkt i tredje att det var på väg åt fel håll. Varför togs ingen timeout? Och vem är det som tar timeout i ledarskapet?
Det här var första gången som Wallson blev prövad som headcoach och känslan är inte bra. Wallson-Melin, 0-1.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Tränarna

Post by pttr »

Du dra stora växlar ur små saker! Alla våra kedjor kör med hård press och Lindströms kedja tillsammans med Lindbergs var ju de som skapade mest igår. Gällande time-out fanns det ju inget sådant typsikt läge. Båda Linköpings mål kom på tillfälligheter, inte efter någon längre press.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tränarna

Post by jokarfo »

Hittar inte nån annan tråd med tidigare diskussioner om Afop så jag tar de här. Fanns det några som helst tvivel tidigare om vilken klubb han skulle gå till så är de bara att kasta i sjön. Norran rapporterar om ett treårsavtal med Rövsmörklubben ifrån Övik.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Tränarna

Post by Jokard »

jokarfo wrote:Hittar inte nån annan tråd med tidigare diskussioner om Afop så jag tar de här. Fanns det några som helst tvivel tidigare om vilken klubb han skulle gå till så är de bara att kasta i sjön. Norran rapporterar om ett treårsavtal med Rövsmörklubben ifrån Övik.
Var inte säker så fort du läser något :)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Tränarna

Post by StigVig »

Jokard (I'm back) wrote:
jokarfo wrote:Hittar inte nån annan tråd med tidigare diskussioner om Afop så jag tar de här. Fanns det några som helst tvivel tidigare om vilken klubb han skulle gå till så är de bara att kasta i sjön. Norran rapporterar om ett treårsavtal med Rövsmörklubben ifrån Övik.
Var inte säker så fort du läser något :)
MoDoRÖV verkar neka
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... or-tre-ar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

StigVig wrote:
Jokard (I'm back) wrote:
jokarfo wrote:Hittar inte nån annan tråd med tidigare diskussioner om Afop så jag tar de här. Fanns det några som helst tvivel tidigare om vilken klubb han skulle gå till så är de bara att kasta i sjön. Norran rapporterar om ett treårsavtal med Rövsmörklubben ifrån Övik.
Var inte säker så fort du läser något :)
MoDoRÖV verkar neka
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... or-tre-ar/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Men snälla, kan du på riktigt sluta med att skriva om ALLA lags namn med din "humor"? Det är inte det minsta roligt, bara besvärligt för alla som läser.

Modo heter Modo, inte MoDoRÖV.
Brynäs heter Brynäs, inte Brun-ass eller Brun-näsorna eller vad du brukar kalla dem.
Luleå heter Luleå, inte Fuleå.
HV heter HV, inte HIV.
Frölunda heter Frölunda, inte Fusklunda.

Och så vidare. Åter till topic nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Tränarna

Post by StigVig »

Trollet wrote:
StigVig wrote: MoDoRÖV verkar neka
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... or-tre-ar/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Men snälla, kan du på riktigt sluta med att skriva om ALLA lags namn med din "humor"? Det är inte det minsta roligt, bara besvärligt för alla som läser.

Modo heter Modo, inte MoDoRÖV.
Brynäs heter Brynäs, inte Brun-ass eller Brun-näsorna eller vad du brukar kalla dem.
Luleå heter Luleå, inte Fuleå.
HV heter HV, inte HIV.
Frölunda heter Frölunda, inte Fusklunda.

Och så vidare. Åter till topic nu.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Krossa Skiten!!!!!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tränarna

Post by kurtivar »

Trollet wrote: Men snälla, kan du på riktigt sluta med att skriva om ALLA lags namn med din "humor"? Det är inte det minsta roligt, bara besvärligt för alla som läser.
+1
Post Reply